Alapää hirvittävän kipeä.

  • Viestiketjun aloittaja ei kivaa =(
  • Ensimmäinen viesti
ei kivaa =(
Olen 20-vuotias nuori nainen ja mulla on alapää todella kipeä. Oireita ovat kirvely ja muuten vaan voimakas kipu. Alapää näyttää ja tuntuu tosi kuivalta, häpyhuulet ovat turvonneet ja punaiset. Alapäässä on myös runsaasti jotain valkoista, kokkareista töhnää. Toisinaan jopa käveleminen tekee kipeää ja seksin harrastaminen on mahdotonta. Myös pissaaminen tuntuu välillä kivuliaalta. Aloitin vähän aikaa sitten e-pillerit (yasmin). Kävin lääkärissä tämän vaivan takia. Siellä sanottiin, että mulla on bakteeri vaginoosi. Lääkäri määräsi mulle flagyl-emätinpuikot. Ne eivät ole auttaneet. Harrastan seksiä miesystäväni kanssa keskimäärin neljä kertaa päivässä. Myös tämän flagyl-hoidon aikana olemme olleet pari kertaa yhdynnässä. Nyt ei tosin ole voinut edes ajatella yhdyntää, koska emätin on niin hirvittävän kipeä. Minulla on c-hepatiitti, mutta se tuskin liittyy mitenkään tähän vaivaan. Tänä aamuna alapääni ei ollut kovinkaan kipeä, mutta heti yhdynnän jälkeen alkoi taas voimakas kipu jota on jatkunut koko päivän ja illan.

Mitäköhän voisi mahdollisesti olla?

Kiitos jo etukäteen.
 
Leena
Kannattaisikohan sinun nyt käydä uudestaan siellä tohtorilla ja yhdynnässä myös pitäisin sinuna taukoa...jos se on hiivaa niin se tarttuu kyllä varmasti mieheenkin.Eikä muutenkaan mukavalle kuulosta. =(
 
Ilmiselvä
hiivatulehduys, paha sellainen. Valkoinen ja kokkareinen valkoinen töhnä kertoo sen selvimmin, muissa tulehduksissa on juoksevaa vuotoa.

Paha hiivatulehdus on kipeä, sen tiedän omakohtaisesti. Koko alapää punainen ja turvonnutkin. Ei missään nimessä saisi ärsyttää sitä lisää yhdynnöillä, ennen kuin tulehdus on hoidettu.

Äkkiä nyt lekuriin ja lääkkeisiin resepti. Sinulta otetaan myös näyte.

Itse voit aloittaa helpottamisen välittömästi laittamalla alapäähäsi luonnonjogurttia. Kuten tiedämme, hapan neutraloi liian emäksistä ja hiiva ei viihdy happamassa. Elimistösi on nyt liian emäksinen.

Juo hapanmaitotuotteita, hae apteekista reseptivapaita maitohappobakteereja, lisää ruokavalioon happamia mehuja ja kasviksia runsaasti. Vähennä valkoisia jauhotuotteita, hiivalla kohotettuja tuotteita, lihaa ja karkit ym. makeat pois nyt kokonaan. Sokeri elättää hiivaa. Nämä ovat itsehoitoja seka ennaltaehkäisyyn että nyt paranemisen nopeuttamiseen.

Ja kyllä nyt tarvitaan varmasti hoito myös miehelle, sillä muutoin tämä menee kuin varis tervatulla aidalla. Tartutatte toisianne. Miehellä ei välttämättä tule oireita, mutta hän kantaa sitä terskansa poimuissa. On muuten niin, että sillä vehkeellä ei tehdä toviin aikaan mitään, jos tulehdus mieheen iskee!!
 
Rautaa!
^ Ensiapuna toimivat myös apteekista ostettavat voiteet ja vaginapuikot, mutta lääkäriltä saa nopeammin toimivia sisäisesti nautittavia lääkkeitä -- sinne siis. Miehelle suosittelisin kyllä ihan apteekin voiteita, eli ainakin viiden päivän kuuri salvaa vehkeelle. Sanoopi nimim. "kokemusta valitettavasti on".
 
Annen ongelma
Itselläni kanssa meneillään mitä ilmeisemmin paha hiivatulehdus. Ei ole siis ensimmäinen kerta... Söin kahdeksan vuotta Mercilon-pillereitä, ja pillereiden lopettamisen jälkeen tulleet hiivatulehdukset ovat olleet todella pahoja. Ongelmani on myös se, että olen todella allerginen melkein kaikille apteekista saataville hiivalääkkeille.
Kävin perjantaina gynellä, ja otettiin papa sekä monet muut kokeet.
Gyne suositteli avuksi MAITOHAPPOBAKTEEREITA (4KPL päivässä), KARPALOITA(löytyy mm.kauppojen pakaste-altaasta) sekä CERIDAL-öljyä, jota saa apteekeista. Sitä suihkutetaan suoraan emättimen limakalvoille, ja auttaa oikeasti.
Kokeilkaapa!
 
jaa-a....
Ja poikaystävä kannattaa myös ottaa tapetin alle. Hiivatulehduksen todennäköinen tartuttaja on poikaystäväsi, koska hiiva useimmiten tarttuu yhdynnästä. Se mistä poikaystäväsi on sitten omansa saanut, voi taas kysellä häneltä.
 
Tulehdus
Vähemmästäkin alapää turpoaa jos harrastaa seksiä neljä kertaa päivässä ja hiivat siihen päälle! Noin tiheään seksiin kannattaa ostaa lisäksi liukuvoidetta.
 
Ilmiselvä
Hiiva EI nimenomaan tartu yhdynnässä, eikä ole sukupuolitauti. Se ilmaantuu lapsellekin, suussa sitä sanotaan sammakseksi = valkoinen kieli. Sammas viihtyy emäksisessä elimistössä ja paranee happamalla.

Antibioottikuurit aiheuttavat usein hiivatulehdusta, sillä se vie elimistön epätasapainoon. Jätä siis nuo pari viiemistä huomiotta.
 
Rautaa kirjautumatta
Alkuperäinen kirjoittaja Ilmiselvä:
Hiiva EI nimenomaan tartu yhdynnässä, eikä ole sukupuolitauti. Se ilmaantuu lapsellekin, suussa sitä sanotaan sammakseksi = valkoinen kieli. Sammas viihtyy emäksisessä elimistössä ja paranee happamalla.

Antibioottikuurit aiheuttavat usein hiivatulehdusta, sillä se vie elimistön epätasapainoon. Jätä siis nuo pari viiemistä huomiotta.
Juh. Hiiva on muistaakseni candida-lajin sienien (yleensä candida albans) aiheuttama tulehdus ja saattaa tulla syystä jos toisesta (stressi, antibioottikuuri, ph-tasapainon järkkyminen, tähtien väärä asento...) EIKÄ todellakaan ole tarttuva sukupuolitauti. Monella naisella on candidaa vaginan puolella, vaikkei hiivatulehdusta koskaan tulisikaan.

Mutta, obs! Jos naisella on jatkuvia tai pahoja hiivatulehduksia, kannattaa mieskin hoitaa. Harvinaista on, mutta hiiva VOI tarttua myös miehen genitaalialueelle. Usko pois, kokemusta on ja molemmilla kuuri takana. Miehellä hiivatulehdus näkyy punaisina pilkkuina varsinkin terskan alueella ja on kyllä aivan yhtä kenkku tauti kuin naisilla -- siis jatkuvaa kutinaa ja ihoärsytystä tulehtuneella alueella.

Hygieniaan kannattaa kiinnittää huomiota, on nimittäin näitäkin sankareita, jotka eivät tajua pestä käsiään saatika esinahan alapuolta -> ohhoh, hiivatulehdushan siitä monella naisella seuraa.
 
kaiss
minullaki on ollut nyt muutaman päivän alapää vähän kipeä.. kipu on aika lievää ja alavatsassakin(tosin saattaa johtua siitä kun koko ajan mietin ja tressaaan tästä) poikaystäväni on sormettanut minua. ei kai siitä voi tarttua mitää? olen aika tauti pelkonen.. alapään kipu on tuossa reiän ympärillä. minun mielestä kuitenkin alapää näyttää ihan normilta. valkovuoto on jtn.. välillä sieltä tulee semmosia kökkäreitä tai sit se on limasta tai sit sit vaan sellasta valkosta sotkua.. tai kaikkii jotenki sekaisn. ja ei alapääni mitenkään kuiva ole, kai! voiko johtua että kun nyt on joulun aika menny niin syöny jotennki liikaa karkkii tai kaikkee phasssssssskaa niin siitä kipeytyny? tai vaan ärtyny poikaystävästä??? tai ei kai siitä mtn voi tulla jos poikaystävällä on housut märät ja hän on mua vasten ja minulla ei ole housui?? kipu on vain sellasta särkyä..ja nyt nivusetki on kipeenä vähän. <-äh, saattaa johtua siit ku koko ajan kaivelen tai kokeilen tai levittelen jalkoi..
ainiin tämä tuli kun alotin tamponien käytön. pidin viime kuukautisten ajan tamponeja ja vähä sen jälkeen tuli tämä kipu alapään reikään ja sen ympärille.
 
hei
Voiko antibioottikuurista tulla hiivatulehdus häpyhuuliin? Minulla on 10vrk:den antibioottikuuri mätäpaiseen takia ja nyt on vasen häpyhuuli vähän arka..ja valkoista töhnää on.. Mikä auttaisi hoitoon.?
 
vieras
Miten pitkään menee,kun on parantunut häpyhuulet/alapää.. Sain antibioottikuurin toissa keskiviikkona mätäpaiseeseen, nyt sen seurauksena tuli hiivatulehdus.. Muutama haavauma on äläpäässä vielä.. Ostin apteekista maitohappobakteeri tapletteja..Apteekissa sanottiin,jotta 2 viikkoa syödä maitohappobakteeri tapletteja,kunhan haavaumat on parantunut.. ja vähän lähtee nahat sivusta.
 

Yhteistyössä