Alavatsakivut ja vihlominen

  • Viestiketjun aloittaja aijaijai
  • Ensimmäinen viesti
aijaijai
Onko kenellekään tuttuja oireita? Olen nyt muutaman kuukauden ajan kärsinyt epäsäännöllisestä alavatsakivusta, joka oikeastaan ilmenee enemmän vihlovina nopeina kipuina. Kipu ei ole sietämätön vaan enemmänkin epämieluisaa. Erityisesti nämä kivut ovat esiintyneet menkkoja edeltävinä päivinä ja menkkojen aikana, mutta eivät ole suoranaisesti menkkakipuja. Aikaisemmin tällaisia vilhovia kipuja ei ole esiintynyt. Kiputuntemukset esiintyvät pääasiassa etupuolella eli jossain tuossa navan alapuolella, vasemmalla. Ne ovat sellaisia tuikahduksenomaisia epämiellyttävän tuntoisia "pistoksia" tai nipistyksiä mutta samalla inhottavan vihlaisevia.

Itse epäilen sukupuolitautia ja olenkin menossa testeihin. Muita oireita ei ole, ei vuotoja, näppyjä, haavaumia tms. Silti pelkään, että kyseessä voisi olla seksitauti, erityisesti klamydia. Mutta epäilykseni voi olla vääräkin, sillä minulla ei ole kokemuksia sukupuolitaudeista - jos ei nyt siis ole ensimmäinen kerta.

Onko kukaan kokenut vastaavaa ja mistähän voisi olla kyse? Tuleeko jotain tiettyä sukupuolitautia kenellekään mieleen?
 
aijaijai
Eikö endometrioosissa ole epäsäännölliset menkat? Mulla ne kuitenkin tulee aika hyvin päivän parin tarkkuudella. Joitakin kiinnikkeitä olen kyllä epäillyt, sillä osa kivuista tuntuu sellaisilta kummallisilta... en osaa tarkasti edes kuvailla sitä. Normaali menkkakivut ovat minulla aika kovat, mutta ne ovat hyvin erilaiset, mitä nämä vihlomiset.

Välillä tuntuu kuin vihlontaa olisi kohdussa, välillä munasarjoissa ja välillä ihan emättimessä. Ensimmäisen kerran oireet ovat ilmaantuneet joulu-tammikuussa.

Ensin epäilin virtsatulehdusta, sitten olen lukenut kaikki mahdolliset sukupuolitautioireilut, epäillyt kasvainta... Mielessä risteilee kaikenlaista. Toki ymmärrän, että lääkäriin on mentävä saadakseen selvyyden. Mutta sitä ennen tässä yritän epätoivoisesti kartoittaa eri mahdollisuuksia.
 
hmmm
Endometrioosissa kivut on aina kovia? Itelläkin joskus tuntuu pientä outoa kipua alavatsassa, esim kun käy vessassa, mutta se ei todellakaan ole kovaa. Menkkakivutkaan eivät kovin hirveitä ole.
 
huolestunut eläjä
Hei. minulla on jonkun aikaa ollut alavastassa ihmeellistä kipua mikä on kestänyt hetken ja vähän ajan päästä uudelleen maha on joka paikasta hellä kun kovasti painelee. kuukautiset on ollu normaalit eikä mitään ylimäärästä vuotoa ole ollut. eikai kyse voi olla raskaudesta? olen tehnyt aikasemmin muutaman raskaustestin ja niitten mukaan en ole raskaana. alkaa jo vähän huolestuttaa mistä voi johtuu enkä lääkäriin uskalla vielä mennä. voisko joku viisaampi auttaa?
 
Onko ?
Alkuperäinen kirjoittaja huolestunut eläjä;10751494:
Hei. minulla on jonkun aikaa ollut alavastassa ihmeellistä kipua mikä on kestänyt hetken ja vähän ajan päästä uudelleen maha on joka paikasta hellä kun kovasti painelee. kuukautiset on ollu normaalit eikä mitään ylimäärästä vuotoa ole ollut. eikai kyse voi olla raskaudesta? olen tehnyt aikasemmin muutaman raskaustestin ja niitten mukaan en ole raskaana. alkaa jo vähän huolestuttaa mistä voi johtuu enkä lääkäriin uskalla vielä mennä. voisko joku viisaampi auttaa?
Onko suolen toimintasi säännöllistä? Onko mahdollista, että jokin ruoka-aine aiheuttaisi oireet?
Liittyykö kipuiluun kuumetta, oksentelua, ripulia? Nautitko jotain lääkkeitä, minkä haittavaikutuksia oireet voisivat olla? Tuleeko kipu satunnaisesti vai säännöllisesti? Liittyykö oireesi mielestäsi suolistovaivoihin vai gynekologisiin vaivoihin?
 
minä
kyllä maha on toiminu aika hyvin välillä vähän huonommin. nyt oon muutamana aamuna syöny puuroa joten niinä päiviä ei oo koskenu. mitään oireita siihen ei liity muutakun pientä kipua, välillä kovempaa. hankala kuvailla minkälaista kipu on tai millon sitä ilmenee. käytän kyllä pillereitä joten tuskin voin raskaana olla :/ ehkä olisi syytä käydä lääkärissä.
 
Moi
Mulla on sama ongelma. Syön pillereitä, enkä toivottavasti ole raskaana, alavatsaan sattuu sillain vihlovasti, menkat loppu muutama päivä sitten. Alan oleen ihan paniikissa että oon raskaana tai mulla on joku kasvain tai en tiiä ! joten kellään viisaita analyyseja?
 

Yhteistyössä