Alkoholittomat?

  • Viestiketjun aloittaja Kulinaristi
  • Ensimmäinen viesti
Kulinaristi
Onko joku maistellut alkoholittomia viinejä, oluita tai siidereitä? Mitä suosittelette? Välillä tekisi etenkin punaviiniä mieli ja mahdollisimman matalaprosenttinen lasillinen tuntuisi mukavimmalta vaihtoehdolta. Terassikausikin lähestyy, mikä siis korvaisi maultaa parhaiten siideri/oluttuopillisen?

Eikä nyt aloiteta keskustelua alkoholinkäytöstä raskauden aikana. Ainakin itselläni faktat on selvillä ja tähän mennessä on ollut täysin alkoholiton linja. Hyvä ruoka ja seura välillä houkuttaisi juomaan muutakin kuin vettä/limuja/mehuja.
 
mami
Itse join raskausaikana alkosta ostettua alkoholitonta olutta. Merkkiä en muista, mutta maku oli hyvä. Hassua on se, että raskausaikana minusta tuli oluen ystäväja nyt vauvan synnyttyä siiderit ovat vaihtuneet erilaisiin oluisiin.
 
tiivitaavi
Oluet ovat olleet kaikki aika lailla juotavia: Nikolai, buckler, beck's ja mitä niitä nyt on.

Siidereistä Koppersberg on mun makuuni aivan liian makea, mutta alkoissa myytävä Stowford press on sen sijaan erinomainen puolikuiva siideri. Siinä on kyllä 1 %, mutta ei haittaa jos ei litratolkulla kisko.

Viineistä en ole maistanut kun jotain Jung(?) punaviiniä ja se oli kyllä ihan kauheaa ""pilaantunutta mehua"".
 
Hurjake
Joo, faktat on itsellänikin tiedossa. Alkon alkotonta valkoviiniä tai punaviiniä älä sorru ostamaan, ne ovat kamalia. Kaljaa saa ihan tavallisista isoista marketeista halvemmalla kuin Alkosta, esim. ainakin meillä päin Prisma myy Holstenia ja Clausthaleria, Alko vain Nikolaita. Makuasiat on tietty makuasioita. Ihan tavan punkkua olen vajaan lasin ottanut ehkä kaksi kertaa kuussa. Jos oikein makeista siidereistä tykkää, Kopparsbergin imelän päärynäsiiderin korvaa mainiosti vaikka Rainbown Siiderijuoma.
 
pirita
erehdyin kerran ostamaan raskaana olevallle ystävälleni kaupan alkoholitonta punkkua. Oli niin pirun pahaa ettei sitä käyneenmakuista marjamehua kukaan juonut. kysyinkin Alkosta että onko mitään punaviiniä joka maultaan osuisi edes lähelle normaalia punkkua, niin ei kuulema ole. Nobelpalkinto sille joka keksii punkunmakuista punkkua ilman alkoholiprosentteja =)
 
Leea
Alkoholiton punaviini on hirveää, kuin pilaantunutta marjamehua.

Siidereistä Stowford press on hyvinkin juotavaa. Alkon saksalainen alkoholiton kuohuviini on jopa hyvää! Hyvää vappua siis vaan odottajillekin! ;)
 
Aurora
Ostin kokeeksi edellisessä raskaudessa alkotonta valkoviiniä, eikä sekään ollut juomakelpoista. Nimeä en valitettavasti enää muista. Jotkut kyllä väittävät tiettyjen alkottomien viinien olevan ihan mukiinmeneviä.

Olutta en juo, mutta kaupan (lähes) alkoholittomat siiderit ovat minusta oikein hyviä (0,7-1% alkoholia). Olen juonut sitä myös ilman raskauden pakkoa, parempaa kuin limu. Limusta puheen ollen, limelimsa maistuu ""ihan"" lonkerolta, hyvää saunajuomaa!

Tässä raskaudessa juon kyllä mielummin puoli lasia tavallista viiniä kuin alkoholitonta (todella harvoin kylläkin).
 
Frouva
Oluista alkoholiton Nikolai on parhautta, jos sitä ei ole ollut tarjolla niin pari kertaa olen tilannut myös Koffin ykköstä pullollisen (vaikka siinä vähän holia onkin, niin pullollisen olen tosiaan uskaltanut hissuksiin nauttia ja kyllä maistui hyvältä).

Noista holittomista viineistä olen kuullut pelkkää pahaa, mutta Alkossa myytävä 0-prosenttinen kuohuviini osoittautui oikein kivaksi tuttavuudeksi. Mä kun en välitä limsoista lainkaan, niin toi on ainakin mun makuun kiva, aika kuiva ja kuplivainen illanistujaisdrinksu.

Ihaninta on kuitenkin, jos menee istumaan iltaa oikein kunnon drinkkibaariin, kun voi tilata mahtavia, mehupohjaisia drinkkejä. Mun kohdalle on sattunut äärimmäisen osaavaisia baarimikkoja, jotka on tehneet ihan mahteja holittomia drinksuja. Sääli vaan, että tulee käytyä niin harvoin :) - ehkä pitäis pyytää miestä opiskelemaan muutama niin vois sitten passata juhlahetkinä, heh...
 
Saija
Itse pidän paljon punaviinistä, enkä todellakaan ole kokeillut enkä aio kokeilla alkoholitonta viiniä - sehän on pyhän viinin pyhäinhäväistys! Itse olen satunnaisesti juonut lasin kaksi viiniä raskauden aikana, tokkopa tuo nyt kovin pahasta on ollut. Edes hitusen kun sitä taivaallista makua saa, se tyydyttää jo suurimmat himot pitkäksi aikaa :) Pysyypä verenkierto hyvällä tolalla. Itse suosittelen siis juomaan punaviiniä pienen annoksen kuin turvautumaan alkoholittomaan vaihtoehtoon. Alkoholiton olut on sen sijaan hyvää.
 
tyttö82
Ite kävin kans baarissa ja otin alkoholittoman drinksun siin oli jotain aika raikasta ja kirpsakkaa. Kait jotai makusiirappia melooni oiskohan ollut ja sit jotai makeaa mehua aika erikoinen varmasti kesällä aika kiva juotavaksi. Mul on drinkkikirja kotona jossa on paljon alkoholittomia drinksujen ohjeita!!!!se mun drinksu maksoi sitten pienessä lasissa 4,60 et hinta oli aika huimaava verrattuna limuun tai jos nyt vaik vertaa sit alkoholidrinksuihin jotka lähes samanhintaisia. Nyt odotusta jäljellä n.10vkoa joten sithän alkaa ne kesähelteet tulla kun se kesä kuulema tulee vähä myöhässä:)sit voi tehdä joskus drinksun kotona ja istua partsilla nauttimassa kesäiltana kesästä,kun vauva nukkuu!!
 
Jeps
No itse pidin noista alkoholittomasta Alkon punkusta. Ei se tietenkään oikeasta mene mutta pahimpaan hätään.

Kaikenlaista kokeilin, jopa tein drinksunkin, siten laimensin oikeaa punkkun tuolla alkoholittomalla versiolla. Väärinkäyttöä tiedän mutta minkäs teet.

Join kyllä pihvin kanssa satunnaisesti muutan sentin oikeaa punkkua =)

Mutta ei nuo Alkon punkut pahoja olleet, huonoja kopioita vain ;) Mutta pahinpaan hätään kelpaisi kyllä itselleni nuo alkoholittomatkin versiot..

 
MM
Alkoholittomat viinit (puna- ja valko) ovat todella makeita, eli eivät ainakaan mitään ruokaviinejä, hyvin mehumaisia. Mikä itseni yllätti tosi positiivisesti oli alkosta saatava Carl Jung (muistaakseni) alkoholiton KUOHUVIINI! Sitä latkisi enemmänkin ja voi vaikka vieraille tarjota, hyvää! Oluista paras on mielestäni alkoholiton Nikolai.
 
maistaja
Alkoholittomista punkuista usalainen St. Regins (max 0,5% alkh.) oli mukavan hapan ja hyvä liharuokien kanssa kun taas saksalainen Ebony Vale(max 0,05%) oli liian makea ja mehumainen viiniksi ja sen etiketissä lukeekin, että siihenkin on lisätty rypälemehutiivistettä minkä voi tietää ilman etikettiäkin.
 

Yhteistyössä