baby belt

  • Viestiketjun aloittaja tukivyö
  • Ensimmäinen viesti
tukivyö
Minkälaisia kokemuksia teilä on tukivyöstä? Ajattelin sitä lähinnä jumppatunneille tai lenkille. Auttaako siis selvästi,voiko jumpassa hyppiä pidemmälle raskautta käyttämällä tukivyötä?
 
perhonen
En olisi tullut toimeen ilman. Itselläni on sellainen selkä, että väsyy hyvin helposti ja kipeytyy. Sauvakävelylenkeillä, kaupunkireissulla ja töissä olen käyttänyt vyötä jatkuvasti. Kotona olen yrittänyt olla ilman, mutta välillä selkä kipeytyy jo silloin (vaikka neuvojen mukaan vedän vatsalihakset tiukaksi kävellessä yms. yms.). Voin suositella erittäin lämpimästi. Olen käyttänyt vyötä rv 26 lähtien, koska tajusin vasta silloin ostaa sen. Kannattaa varmaan hommata jo aikaisemmin.

 
Pätkä
Mistä tukivöitä voi ostaa ja paljonko ne maksavat? Itselläni on lyhyt selkä, joten pelottaa hieman, että maha pompsahtaa suureksi.

Olisi myös kiva liikkua reippaasti raskauden loppumetreille saakka ja tukivyö varmaan helpottaa juuri lenkeillä selän rasitusta.
 
Sirenia
Ostin just tällä viikolla tukivyön ihan alusvaateliikkeestä. En ole paljon vielä käyttänyt mutta sekin vähä mitä olen pitänyt sitä niin tuntuu kyllä hyvin tukevalta. Mulla myös on lyhyt selkä ja tuntuu että iso maha rasittaa sitä vielä entisestään.
 
PikkuMyy
Heippa,
Olen kuullut ja lukemut pelkkää hyvää nimenomaan Anita babybelt:stä. Oman Anitan tukivyöni ostin käytettynä netistä hintaan 19€ (ollut muutaman kuukauden käytössä edellisellä omistajalla) ja odottelen sitä postilaatikkoon tupsahtavaksi ihan lähi päivinä. Koko on S ja toivon, että mahtuu... ;)
 
Suvili
Kaipailisin lisää kokemuksia tukivöistä. Itse sain terveyskeskuksen apuvälinelainaamosta lainaan tukivyön, joka on enemmän selän tukemiseen, mutta istumiseen ei sovi, koska painaa mahaa ja aiheuttaa supistuksia ja mahakipua. Mun ongelma on nimenomaan istuminen - 8h päivässä koneen ääressä aiheuttaa kipua selkään ja mahaan ja inhottavia vihlaisuja alamahaan. Maha on ikävän tuntoinen ja olo on tukala. Tuota vyötä en pysty käyttämään ja lastentarvikeliikkeessä olen käynyt kokeilemassa Anitan tukivyötä, mutta se tuntui jotenkin heppoiselta ja mietin vaan, onko siitä oikeasti mitään hyötyä... Maksaa kuitenkin 40e niin ei viitsisi huvikseen ostaa. Onko enemmän kokemuksia tukivöistä, jotka auttavat nimenomaan istumatyötä tekevää?
 
Taukku
Mustakin noi Anitan ja Carriwellin tukivyöt ovat kovin lörpsyjä. Itselläni oli edellisessä raskaudessa käytössä Patrician liivimallinen tukivyö, joka oli hyvä. Patricia ei enää ko. vyötä valmista, mutta esimerkiksi Huuto.netissä niitä näyttää olevan myynnissä. Mulla ei ole selkä kipeytynyt, mutta tunteeseen, että vatsa "putoaa" liivi auttaa hyvin. Mulla vähensi ennenaikaisia supistuksiakin.
 
Mirkku33
Kannattaisi yrittää saada vaikka lainaan jostain tuollainen tukivyö ennen oman hankintaa.
Itse ostin esikoista odottaessani kolmenlaisia vöitä, enkä yhtäkään voinut käyttää. Nyt neljäs raskaus menossa enkä ole voinut vöitä käyttää lainkaan. Ne vaan eivät sovi minulle, vauva potkii ja hakkaa tosi kipeästi kun laittaa vyön, eikä siihen vaikuta millään tavalla, onko se kireällä vai löysällä. Minulla tulee myös huono olo vyön käytöstä, eli voi olla että se tukiessaan painaa kohtua sisäelimiin päin, jolloin esim.mahalaukku jää sen verran ahtaalle, että alkaa oksettamaan.

Joten siksi suosittelen vöiden kokeilua ennen ostopäätöstä, jos se suinkin on mahdollista. Itsekin olisi säästänyt lähes 130e, jos olisin voinut kokeilla ennen hankintaa.
 
Suvili
Joo, tuota just pelkäänkin, että laitan hurjan läjän rahaa vöihin, jotka sitten eivät auta yhtään... Mulla oli myös sama tuon kokeilemani tukivyön kanssa, että mahan kipeytymisen ja supistusten lisäksi myös vauva potki hullun lailla joten varmaan hänkin oli jotenkin tukalasti siellä vyön takia. Ja vaikka yritin löysentääkin, niin ei auttanut. Varmaan ehkä viisainta varata aika työterveyden fysioterapeutille, josko sieltä saisi jotakin apua.
 

Yhteistyössä