Eipä ole aikoihin...

  • Viestiketjun aloittaja Faarao Ramses I
  • Ensimmäinen viesti
Nuubialainen neekeripalvelia
Kai muistat sen ajan mennehen, jolloin Theban Temppelikuoro lauloi Sinulle hautajaishymninä savitauluista ja nuolenpäänuoteista Huu-Haa-elegian?
 
Taesto
Alkuperäinen kirjoittaja Faarao Ramses I:
Vaan jos nyt sitten joku sen keksisi miten homma käännetään, niin 3500 vuoden päästä olisi odotettavissa orkastinen hurmio. On jotain toivoa sentään.
Voan se hetki mahtaa olla aeka veikeä, kun 3460 vuojen peästä muumiomestari aokasoo sarkofaakisi, nostaa sinut työpöyvälle ja hakkoo tunkiolta sylyksen suolie ja sisäelimie ja alakaa tunkea niitä sisuksiisi ja lorottelloo solokkusankosta peäkoppaan humeetiveet. Voepi tuntuo että nytpä se vasta elämä palovaa jäseniin.
 
Faarao Ramses I
Vain jos ovat peäkopan kalut vaekka spriihin säelöttyinä, niin siitäpä se on hyvä kunnon kännillä alottoo uus elämä. Nyt suuta kuivoo, jotta sylyki pölisöö!
 
Faarao Ramses I
Siitä suorosta ei ole niin väliä, kun kerta ollaan menossa kohti räjähtävää loppuhuipennusta. Kunhan nyt kusemaan pystyy. Ei kai se kovasti kusetakaan, ennen kuin kehossa on tarpeeksi nestettä. Vieläköhän se Joe Smit on elossa? Se kun piipahti kerran vieraelulla Paula-neitin kanssa, kun katselin pyramitin huipulta tulevaisuuteen.
 
Horemheppi
Vaen minäpä Hooremheppi se sentään tapoin eniten ebygtin vihulaisia ja pelekällä kansakoulupohjalta!
Kerran olin kaljalla Luksorin Nesteellä ja vastapiätä istu kirjailijan olonen mies janoissaan. Ostoo paukautin kaljan ja ojensin miehelle. Tämä kyselemmään, että kenes kalja tämä on. No minä vastasin jotta sinun he...
Sae mies vissiin idean, kun jäi kalja melekeen juomata.
 
Horemheppi
Vuan minun havukka se suattaapi hotkasta sen sinun killin suihisa. Ei pahhuuttaan vuan kun sen luonto on semmonen. Eepä emäntä arvoo mistee sen nimi (Horus) on peräsin.
Niilinpä suistossa ylitin rimmen
Thebassa kohtasin ihanan immen
Eepä se tainnunna välitelläkkää
Koettelin hepillä oesikko säkkää
Hän sanoi vaen äläkytämäläkytämäläkytämäkkää...
(sävel Iisalamen diskossa)

Naenehan oli se Patran Kleo.

 
kaptahi
Unohtuu olo ja vittu maenen,
kun emäntä on niin vittumaenen.
Tokko suanen koskaan ennee,
Kiertee Puijonsarven jonnoo?
Missä laevat huuteloo?
Vae huutelooko ne missää?
Häh?
 
Horemheppi
Taesipa se Patran Kleo sitten riiustella enempi tämän Naton Ekin kanssa. Minä panelin Teepan Essolle ja vetelin naamarit lateksiin.

Sain sulta erokirjeen ja hatullisen paskaa
sua hetkeksi muistelemaan jäin.
En tuntenut pettymystä, tuskaa
Niinpä hyvästiksi tässä sulle laulan näin.

Meni parisuhteet kerralla puihin
Nyt toisilta taejat ottoo suihin
Yksin paenelen illalla punkkaamaan
ryhdyn peiton alla hissukseen runkkaamaan.

 
Khasekhemwy (vaarao)
Vain minuapa sitä haukusteltiin Seth-Horukseksi. Nyt selevisi sennii nimen tarkotus. Monessa hooremissa se ehti Hooremheppi sen heppisä kansa luuhastella? Vuan lopulta tuli hautalerppa hepistä ja Horemista pelekkä Alatoopi-Einari!

Hooremhepin pippeli on mennyt ihan littuun.
Hooremhepin pippeli on mennyt ihan littuun.
Kaksinkerroin Kleopatra,
kaksinkerroin Kleopatra,
kaksinkerroin Kleopatra survoi sitä vittuun.
(sävel J.LEskinen: Latotanssit)

Khasekhemwt-Nebwy-hotep-imef
 
Idi Amin
Vuan onpa poejanrakkulat ruvenna kukkoelemmaan! Minä sitä olin sentäs Afriikan keisari! Joskus ennen muinoin London Timesin pomo, tämä Joe Times, kahteli paekallislehtee, sitten Kampalan Sanomia ja lopuksi Entebben Erikoisia ja totesi ettei näissä ole mittään idistä. Minäpä sitten järjestelin ugandalaisille erinäisiä rientoja.

Se puolivaloilla ajanut israelilainen itäauto, se Mosse-Dyan, värkkäsi lentoreissun ja vei salloo minun vieraat mukanaan. Se vähän vistotti, mutta muuten meni mukavasti.

Olihan se toinennii keisari ja liki rannissa, nimittäin tämä Pokassa 1. (sökössä 2.). Minulle riittivät naes-eläjät, mutta Jean-Petelissä taisi olla petofiilin vikkaa. Vuan niin loppui Etiopian keisarinkin taru, niinkuin muihennii.

Kampalassa aekani kuluksi ruapustin tämmöstä:

Liru-laru, Bokassan taru
oppu-poppu, se on loppu.
Hii-haa-hiirakka
loppui lapsipiirakka.
Ei kelvannutkaan hälle bwana,
tuo turhamainen yuppi kana.
Ei tehnytkään hän lailla Idin,
kun maistui reisi, pohje skidin.

niin jotta jonniillainen hooremheppi se oli mullakii...
 
Hoo Hey-Uncle
...sillä kyllä ihan ihmetellä täytyy, miten tekniikka on sentään pelannut näinkin loistavasti, sillä onhan sentään kyseessä aika eli 2000 vuott ennen ajanlaskumme alkua.
Kerrottakoon niille katselijoille, jotka eivät ole seuranneet lähetystä aivan alusta lähtien, että olemme seuraamassa Faarao Ramses II: siirtymistä Suureen Tuntemattomaan. Vaikka jos ihan tarkkoja ollaan on kyseessä Ramses III, sillä hänen isoisoisoisoisoisoisoisoisoisoisoisoiso oli oli järjestyksessä 23 eli siis neljästoista.
Seuraavaksi Theban Temppelikuoro esittää savitauluista ja nuolenpäänuoteista HUU HAA-elegian. "Haa-taa-taa-tu-haa-taa-tu. Has nu has nu skarrewu. Huu-haa-huu haa.
Seuraavaksi Faarao Ramses II:n Apis härkä seuraa Faaraota Suureen Tuntemattomaan. Elikko lopettelee päivällistään. Pistooli kohoaa. BANG! -Sillä lailla, HEH! Siinä annettiin elikolle kuvannollisesti haulit hattuun.
Faarao Ramses II makaa divaanilla. Nuubialaiset neekeripalveliat hätistelevät strutsinsulilla pois kärpäsiä.
Ja sitten, arvoisat kuulijat. Sitten on vuorossa Faarao Ramses II:n viimeinen huuto: "AAAAAOOOOOOOH!"
Ja nyt tulevat tuomarien pisteet: Henkilääkäri näyttää 8,5. Ylipappi 8 . Mutta mitä IHMETTÄ! Ylimmäinen kallonporaaja antaa jopa 12 pistettä. Mutta se on kyllä ehdottomasti liian paljon. Kyllä nyt hän veti reilusi "kotiin päin", kuten urheilukilpailuissa on tapana.
Päätän lähetyksen täältä tähän
 
Horemheppi
Olinpa juhlissa minäkin.

Laulaessa sen temppelikuoron,
sopraanon pyllyyn survasin suoron.
Ilmassa heilui kanttorin keppi,
oskilloi vain hooremin heppi...

Vetelin sitten Theban Essolla kuuvven kupin kumarat kyselin jotta Kleoko työ olia patra vaeko ei. Sae eräs parisuhe sinetin.
Paenelin siitä paskalle ja muutennii vitutti...

 
Viiksi-Joopi
Henki oli lopulta höllässä minullakin, vaekka jonkun nilikin ehin listiä minähii. Saunassa piipahin ja vähän suolakurkkua hivvautin särpimeksi, niin eikö tuo noutaja tullu ja nirhasi hengen irti. Sen verta oli ajatusta ilmassa, että tajusin jotta pillua ei ehki ennää tule naetavaksi.
Rutsevi minua solovasi ja Reesnevi säesti. Sen Resnevin minä manasin käymään kuuvvella voltilla.

Resnehvi se vilkuttaa näin nitro kielessään
Ei enää ole pillu hällä varmaan mielessään.
Leenininkin mausoleumiin pistin palsamiin
Molotohvin kanssa votkaa päälle ryypättiin.

Eipä ole täälläkään henki liiemmin kuleskellut. Parisuhekin rottiutu sen Allilujevan Vetlaanan kansa ehki riijjoeksi.
 

Yhteistyössä