Epäspesifi emätintulehdus

  • Viestiketjun aloittaja Anja
  • Ensimmäinen viesti
V.mäinen vaiva
Kerran lääkäri määräsi myös partnerille Flagyl-kuurin suun kautta,kun oli toistuvia tulehduksia, mutta edellinen lääkäri (mies) naureskeli ivallisesti,ettei clue-solut ole miesten vaiva. Olen kuitenkin sata varma, että miehen bakteerikannalla on tekemistä naisen tulehduksen kanssa. Jos vaiva tulee vielä,pistän miehenkin kuurille.
 
Libresse
Alkuperäinen kirjoittaja neuvo!!:
Luopukaa pikkuhousunsuojista, ainakin mulle ja muillekin kuulemma tulee niistä alapäähän lemuja. Erehdyin taas käyttämään pari päivää ja pimppi haisee kuin kalanraato. Onneksi on jääkaapissa Gynophiluksia jos ei haju lähde muuten muutamassa päivässä.
Ei kannata käyttää samaa pikkuhousunsuojaa paria päivää.
 
;)
Alkuperäinen kirjoittaja Libresse:
Alkuperäinen kirjoittaja neuvo!!:
Luopukaa pikkuhousunsuojista, ainakin mulle ja muillekin kuulemma tulee niistä alapäähän lemuja. Erehdyin taas käyttämään pari päivää ja pimppi haisee kuin kalanraato. Onneksi on jääkaapissa Gynophiluksia jos ei haju lähde muuten muutamassa päivässä.
Ei kannata käyttää samaa pikkuhousunsuojaa paria päivää.
Tuskin hän sitä tarkoittikaan:)
 
ap.
Alkuperäinen kirjoittaja Libresse:
Alkuperäinen kirjoittaja neuvo!!:
Luopukaa pikkuhousunsuojista, ainakin mulle ja muillekin kuulemma tulee niistä alapäähän lemuja. Erehdyin taas käyttämään pari päivää ja pimppi haisee kuin kalanraato. Onneksi on jääkaapissa Gynophiluksia jos ei haju lähde muuten muutamassa päivässä.
Ei kannata käyttää samaa pikkuhousunsuojaa paria päivää.
Olitpa viisas, hehhee.toki niinkin tyhmiä voi olla että käyttää samaa monta päivää.
 
minä vaa
Alkuperäinen kirjoittaja V.mäinen vaiva:
Kerran lääkäri määräsi myös partnerille Flagyl-kuurin suun kautta,kun oli toistuvia tulehduksia, mutta edellinen lääkäri (mies) naureskeli ivallisesti,ettei clue-solut ole miesten vaiva. Olen kuitenkin sata varma, että miehen bakteerikannalla on tekemistä naisen tulehduksen kanssa. Jos vaiva tulee vielä,pistän miehenkin kuurille.
Miehen bakteerikannalla ON tekemistä naisten alapäävaivojen kanssa, ei siis tarvi olla tauteja..lääkäri joskus tokaisi että kun on monta seksikumppania niin naisten vaivat senkun lisääntyy..tulehduksia, hiivaa jne.
Eli mitä useampi seksikumppani naisella sitä herkemmin saa vaivoja (ei tauteja välttämäti), ja myös sitä myöten altistuu kohdunkaulansyövälle.
No, niin tai näin - sukulaisnainen sairastui ko. syöpään. ollut ilman miestä vuosia, erosi miehestään aikoja sitten, joka oli ainoa seksikumppani.
 
ainokainen
Onko siis Dalacin ainoa joka auttaa tähän vaivaan? olen nyt menossa gynelle, ja jospa nyt saisin ihan oikeaa lääkettä vaivaani. Aiemmin vain väitetty, ettei mulla mitään ole :(
 
kärsivä minäkin
Ei se Dalacin välttämättä auta, olen kokeillut sitäkin. Ruokavaliolla on merkittävä osuus, mutta kun on niin vaikea pysyä erossa makeasta. Olen käyttänyt jonkin aikaa homeopaattista valmistetta nimeltään Sulfur ja tuntuu, että jotain apua on ollut.Karkki, pulla ja keksilakko, niin voin paljon paremmin. Itse käytän FlagylCompia jos tuntuu oireet pahemmilta. 2-3 puikkoa ja sitten taas tauko. Lääkäri sanoi, että voi tulla liiasta hoitamisestakin. Pitäis antaa omien bakteerien huolehtia tasapainosta, eikä nitistää niitä.Mene tiedä, hankala vaiva on.
 
minttu250
Olen joskus kirjoittanut odottajien palstalle asiasta, ja nyt kun luin tämän ketjun, päätin kertoa "tarinani" täälläkin.

Olin kymmenen vuotta sitten ensimmäistä kertaa raskaana. Jossain puolivälissä raskautta alkoi haju, kutina, kirvely, kuivuminen, kirvely virtsatessa, kaikki mahdolliset alapään vaivat. Juoksin lääkäriltä toiselle, kokeita ei kukaan suostunut ottamaan, ei edes yksityislääkäri. Kaikki määräsivät vain Gynodactariinia (muistinkohan oikein nimen?), eli epäilivät hiivaa. Muutaman kuukauden kärsimystä kesti, sitten loppui.

Toinen raskauteni oli neljä vuotta sitten. Taas puolivälissä sama juttu. Tällä kertaa otettiin virtsanäyte, ei virtsatietulehdusta, mutta varmuudeksi antibiootit! Kun ei auttanut antibiootit, taas hiivalääkitys. Ei apua. Otettiin myös kaikki mahdolliset sukupuolitautitestit, kaikki puhtaita.

Kolmas raskauteni oli puolivälissä menneenä syksynä, ja taas alkoivat tutut oireet. Neuvolalääkärille puhuin asiasta, hän sanoi heti, että ihan selvä vaginoosi, (käsittääkseni sama asia kuin tämä epäspesifi emätintulehdus?). Testasi vielä asian laittamalla jotakin ainetta hansikoituun käteensä, työntämällä sormensa hetkeksi emättimeeni ja tämän aineen väri muuttui, joten asia varmistui. Flagyl-kuuri, ja kaikki oireet parissa päivässä pois. Olisipa tämä lääkäri ollut jo kymmenen vuotta sitten tuolla neuvolassa, monelta itkulta, tuskalta, epätietoisuudelta, olisin säästynyt.
 
Voi ei....
Mitä tapahtuu jos sitä ei hoida? Multa kenties jäänyt hoitamatta mutta ei ole hajujakaan... Voiko tulla liiallisesta alapään pesusta, siis ihan vedellä pesen mutta useita kertoja päivässä... No joo, siinä varmaan vastaus miksi ei haise. Täytyypä lopettaa liika pesu ja hakea lääke....
 
Fab
Epäspesifisessä tulehduksessahan omat bakteerit sekoavat - vaiva voi olla siis seksuaalisesti aktiivisilla tai netsyellä. Vaiva voi ola krooninen tai kerta vaiva. riippuen mikä bakteeri on villinä, määrityy lääkekin. Joihin pöpöihin toimii Flagyl, toisiin se taas pure ollenkaan ja oikeampi hoito olisi Dalacin.

Itselläni on tää ***tumainen vaiva ollut lähemmäs 20-vuotta kroonisena, osan aikaa olen olut selibaatissa, osan en. Dalacin on ainut joka mun vaivaan toimii, tämän värkki ei olisi kokoajan sekoamassa bakteerehinsa, lääkerajoilla olisi varmaan saanut ostettua Helsingin keskustasta korttelin:) Tukihoitoina käytän gefiluspuikkoja ja juon reilusti asidofilus/gefilus tuotteita. Samalla tässä odottelen päivää, kun ei heti aamusta tarvi kuulostella alapäätä, että ,millä tuulella siellä ollaan....
 
-58
Täällä oli joskus pitkä ketju epäspesifistä tulehduksesta, harmi kun palstan uudistuksen myötä se hävisi.
Vaiva tuntuu kovin yleiseltä. Muistan miten siinä pitkässä ketjussa joku kiven kovaan väitti vaivaa sukupuolitaudiksi, ja leimasi joka naisen huoraksi ja miehet pettureiksi, onneksi ei ole enää väittämässä moista täällä. Sitä vaivaa voi olla vaikka olisi miestä nähnytkään.
Telkussa on mainostettu tähän vaivaan jotain (en muista lääkkeen nimeä)..Eli yhdynnän jälkeen, menkkojen jälkeen, suihkun jälkeen ilmenevään hajuun. Onko kukaan kokeillut ko. lääkettä?
 
####
Alkuperäinen kirjoittaja -58:
Täällä oli joskus pitkä ketju epäspesifistä tulehduksesta, harmi kun palstan uudistuksen myötä se hävisi.
Vaiva tuntuu kovin yleiseltä. Muistan miten siinä pitkässä ketjussa joku kiven kovaan väitti vaivaa sukupuolitaudiksi, ja leimasi joka naisen huoraksi ja miehet pettureiksi, onneksi ei ole enää väittämässä moista täällä. Sitä vaivaa voi olla vaikka olisi miestä nähnytkään.
Telkussa on mainostettu tähän vaivaan jotain (en muista lääkkeen nimeä)..Eli yhdynnän jälkeen, menkkojen jälkeen, suihkun jälkeen ilmenevään hajuun. Onko kukaan kokeillut ko. lääkettä?
http://www.lactal.fi/ Olen käyttänyt tuota, kun antibiottikuuri sekoitti ph:n ja tuli ylimääräistä hajutonta vuotoa. Tehosi hyvin.
 
Fab
Täältä ton bonganneena hain tuubin ja se auttoi huomattavasti oloa! Ainoa pelottava asia tosin on, että farmaseutti sanoi, että onkohan meillä sitä vielä...eli ollaanko sen valmistus lopettamassa?!?!! Mullahan se Dalacin toimiva lääke, mutta kun aina ei todellakaan jaksa lekuriin hakemaan reseptiä vaan mielummin kärsii.........
 
tuskin noin tyhmä
Alkuperäinen kirjoittaja Libresse:
Alkuperäinen kirjoittaja neuvo!!:
Luopukaa pikkuhousunsuojista, ainakin mulle ja muillekin kuulemma tulee niistä alapäähän lemuja. Erehdyin taas käyttämään pari päivää ja pimppi haisee kuin kalanraato. Onneksi on jääkaapissa Gynophiluksia jos ei haju lähde muuten muutamassa päivässä.
Ei kannata käyttää samaa pikkuhousunsuojaa paria päivää.
ei kai nyt kukaan järkevä käytä pikkuhousun suojia kahta päivää, jos kerran sukatkin vaihdetaan päivittäin!!
 
tuleva terkkari
alapäätä ei saisi pestä liian usein, sillä se vie hyvän bakteerikannan mukanaan ja aiheuttaa tulehduksia alapäässä! Aina ulostamisen jälk. tulisi pestä takapuoli ja noin.kerran päivässä koko genitaalialue (puhtaita käsiä voi käyttää apuna, kuitenkaan koskematta peräaukon alueelle). Peräaukon bakteerien joutuessa vaginaan, sinne voi helposti tulla siimaeliökanta, jota hoidetaan mm. Flagyl comp. lääkkeellä.
 
Lactal?
Hei, voisiko joku ystävällisesti kertoa, paljonko tuo Lactal maksaa? Sivuilta löysin tiedon, että yksi pakkaus sisältää 7kpl "ampulleja" eli viikon kuurin hinta on siis ... ?
 
.............
Alkuperäinen kirjoittaja tuleva terkkari:
alapäätä ei saisi pestä liian usein, sillä se vie hyvän bakteerikannan mukanaan ja aiheuttaa tulehduksia alapäässä! Aina ulostamisen jälk. tulisi pestä takapuoli ja noin.kerran päivässä koko genitaalialue (puhtaita käsiä voi käyttää apuna, kuitenkaan koskematta peräaukon alueelle). Peräaukon bakteerien joutuessa vaginaan, sinne voi helposti tulla siimaeliökanta, jota hoidetaan mm. Flagyl comp. lääkkeellä.
Aivan, pimppiä ei saisi pestä liian usein eikä kovin 'syvältä', hävii oma bakteerikanta, pulloharjat pois! :)
Niitä pöpöjä on niin monia joita voi joutua pimppiin; peräaukosta, likaisista käsistä (omista, miehen), pikkuhousunsuojista (totta!), kenties tampooneistakin jne..
 
kiinnostais tietää
onko tuossa epäspesifissä emätintulehduksessa välttämättä pahanhajuinen vuoto? Itse olen omaa vaivaa hiivana hoitanu, eikä se oikestaan mihinkää oo menny, niin tuli mieleen, että voisiko olla joku tällanen tulehdus? Itsellä siis valkovuoto on runsaampi, maitomainen ja sellaista juoksevaa litkua. Mutta ei haise pahalle...Ei aikasemmin tällaista vuotoa ole ollu. Gynelle on tarkotus varata aika asian vuoksi. Kirottuja naistenvaivoja :D
 
ongelmia ongelmien perään...
hei apua, itse tosi nuorena hieman häpeilen tätä mun vaivaa, mullakin todettiin tällänen tulehdus pitkän ongelmakierteen jälkeen. eka luultiin hiivaa ja sitten myöhemmin todettiin tällänen. mäkin sain flagylia ja käskettiin viitenä päivänä laittamaan vaikka paketissa on 10kpl. tuntu paranevan, mutta nyt oireet taas palailee. mulla erityisesti kutina on helvetillistä ja pahimmassa tapauksessa pelkään että kutina lähtee liikkumaan toista reikää kohden. :/ apua, mitä kannattais tehdä? uskallanko ottaa vaikka ne 5 flagylia jotka kuurilta jäi yli ja sit takas lääkäriin tai apteekkiin jos ei parane? vai onko jotain muita ideoita? saisivat kohta leikata koko jutun irti kun ei lähde paranemaan. :'(
 
emättimen uhri
juuri itsekin tulin lääkäristä ja trikozol 400mg määrättiin.
kirvelee nii pirusti. eilen alko kirvely pissatessa, ja kun olin töissä sillon nii tuntu ethousutki painaa pimppaa sen verran et sattuu. mulla turvoksissa alapäävähän. ekaa kertaa nyt sain tän ja toivottavasti tää yks kuuri auttaa. oli kuitenkin kiva lueskella teidän kertomuksia ja vinkkejä. itse aion ottaa myös noita maitohappobakteereja.

mites kun että haittaako olla yhdynnässä nyt sitten? ite eilen kyllä jo olin poikaystäväni kanssa. voiko se sitten tarttua jotenkin poikaystävääni? kannattaako hänen syödä myös maitohappobakteereja esimerkiksi?
 
Voi hyvät kykkyrät
Antakaa nyt hyvät nuoret naiset parantua paikkojenne rauhassa, ennenkuin sorkitte niitä lisää! Kyllä vaan voi tauti tarttua ja omat paikkanne pahentua liian aikaisella seksitouhulla! Senhän sanoo TERVE JÄRKI.

Jumankekka, en osaa enää edes ilmaista kunnolla, miten tyhmää tuollainen on.



 
ei voi olla totta
Alkuperäinen kirjoittaja emättimen uhri:
juuri itsekin tulin lääkäristä ja trikozol 400mg määrättiin.
kirvelee nii pirusti. eilen alko kirvely pissatessa, ja kun olin töissä sillon nii tuntu ethousutki painaa pimppaa sen verran et sattuu. mulla turvoksissa alapäävähän. ekaa kertaa nyt sain tän ja toivottavasti tää yks kuuri auttaa. oli kuitenkin kiva lueskella teidän kertomuksia ja vinkkejä. itse aion ottaa myös noita maitohappobakteereja.

mites kun että haittaako olla yhdynnässä nyt sitten? ite eilen kyllä jo olin poikaystäväni kanssa. voiko se sitten tarttua jotenkin poikaystävääni? kannattaako hänen syödä myös maitohappobakteereja esimerkiksi?
Miten ihmeessä pystyt edes miettimään jotain yhdyntää jos alapää on siinä kunnossa, että vaatteiden pitäminenkin sattuu? Voi päivää. Anna värkkisi parantua rauhassa, en voi uskoa että kellään voisi olla yhdyntähaluja jos toosa ei ole kunnossa.
 
tasapainoa etsivä
hieno, että löysin tämän keskustelun!
parhaillaan painin täällä noiden oireiden kanssa ja olen totaalikypsä.
Olen jo ylittänyt 40v ja näitä oireita on ollut aina, milloin enemmän, milloin vähemmän. Parhaillaan olen Dalacin-kuurilla, ja jokainen päivä on seikkailu, sillä tuntuu olevan aika lailla sivuoireita. Onko teillä muilla Dalacin auttanut heti, vai vasta kun koko kuuri on "nautittu"?
Tässä keskustelussa on paljon hyviä vinkkejä, kiitos. Tosin alan olla aika skeptinen, sillä vaikka mitä yrittäisi, silti oireet putkahtavat esiin kuin salaa. Voi kulua pitkiäkin aikoja, jopa vuosia, ilman oireita ja sitten taas mennään! Pahinta todellakin tuntuu olevan seksi. Varsinkin uuden suhteen alussa oireet putkahtavat esiin melkeinpä 100% varmuudella. Tuntuu aika epäreilulta, kun haluaisi rakastella uuden kumppaninsa kanssa alkuajan huumassa lähes koko ajan ja siinä sitä sitten vaan lääkitsee itseään, naisen elämän ironiaa. Jopa näin "vanhan" naisen näkökulmasta, ymmärrän vallan hyvin sen, että tekee mieli rakastella, vaikka on lääkekuurilla. Niin se vaan joskus on, että halu ylittää kivut. Tietenkin se yksilöllistä, eikä todellakaan viisasta. Järki sanoo, että kannattaa rauhoittaa seksielämä hoidon ajaksi, mutta eihän sitä aina jaksa järkeillä. Vaikka sitä sitten kärsisikin jälkeenpäin.
Ymmärretään toisiamme!

Loppujen lopuksi minua hämää eniten se, että nämä kaikkinaiset oireilut meillä naisilla tuntuvat edelleen olevan niin kovin mystisiä lääkäreilekin.Voiko todella olla mahdollista, ettei ole jotain "superlääkettä", joka pelastaisi kertaheitolla meidät?

Kolme Dalacin-annosta jäljellä ja minua pelottaa, mitä sitten?
Onko taas edessä kierre?
Joku tuossa aiemmin kuvaili aamujansa kovin tutulla tavalla...
eli joka aamu kuulostelen minäkin, missä mennään...
 

Yhteistyössä