Paljonko teidän n. 2 vuotiaat saa joululahjoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huih
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huih

Vieras
Niin, otsikossa tuo jo tulikin. Meillä kun on niin iso suku, tai siis miehellä on iso suku, niin lahjoja kyllä tulee niin että ropisee. Tällä hetkellä laskin, että tyttö saa ainakin 20 pakettia! Onko liikaa? Mutta toisaalta, tällä hetkellä tytöllä on niin vähän leluja, ettei oikein viihdy ja suurin osa niistäkin vähäisistä leluista vauvojen leluja, että toisaalta taas kiva jos tyttö tykkäis lahjoista ja alkais viihtyä ihan hetkenkään itsekseen.

Meillä 1v10kk saa 4-5pakettia. 20kuulostaa kyllä aika huimalle määrälle minkä ikäiselle tahansa..

Tosin minä tykkään että on useampi paketti ja mieluumin jaottelen sitten tyyliin junarata yhteen pakettiin, juna toiseen yms.

mikä siinä on niin kamalaa vaikka saakin paljon lahjoja? Sen ymmärrän että jos isompi sais noin paljon, mutta eihän tuon ikänen vielä ymmärrä mistä lahjat tulee eikä osaa sitten mahdollisesti seuraavana jouluna odottaa samaa määrää.

Ite oon ostanut 2 lahjaa. Sukulaisilta tulee varmaan 5-7 pakettia. Ja saa lahjat kahdessa erässä, aattona ja joulupäiväni, niin ei tule kerralla niin paljon.

Viimeksi muokattu:
Meillä on 3v tyttö ja viimevuonna sai säkillisen lahjoja.
Pakattiin joulupukin säkkiin lahjoja, jotka joulupukki sitten kantaa sisälle ja jakaa, niin tuli koko säkillinen lapselle ja muiden lahjat sitten toiseen pussiin.

Taisi olla vähän liikaa silloin, mutta Hmm...

Tänä vuonna on mopo karannut käsistä taas.
Isovanhemmat ja kummit kyseli mistä lapsi tykkää ja kerroin lapsen toiveet ja sanoin, että koska hänellä on joulun jälkeen keväällä synttärit niin osa lahjoista jouluksi ja osa synttäriksi ja sitten nimipäiviksi loput.
Mutta nyt miehen ja minun äitini olivat yhdessä ostoksilla ja ostivat kaikki listan tavarat.
Isoja kalliita lahjoja ja pienempiä.
Itse ei olla vielä ostettu lapselle miehen kanssa mitään, mutta aion ottaa ne mitä oli suunnitelmissa, vaikka nyt isovanhemmat vähän ostelivat.

Joten taitaa mennä pari säkkiä tänä vuonna. Jouluaattona lapsi sitten avaa ne kaikki ja tulee hirveä kasa paperia ja lapsi ei edes kaikkia lahjoja jaksa kattoa. No muutama päivä menee niin kaikilla on leikitty, mutta jos järjellä ajattelisi niin muutama lahja riittäisi, mutta sano se isovanhemmille.
Varsinkin kun itse sain lapsena aina lahjavuoren, niin ei vanhempani ymmärrä miksi lapsenlapsensa heidän silmäteränsä pitäisi tyytyä vähempään.

No joulu on vain kerran vuodessa

Toivottavasti ei saa karmeaa läjää, mutta pahoin pelkään, että ainakin mummoilla on tuttavalliseen tapaan mopo karannu lapasesta... paras siis vain asennoitua siihen pahimpaan eli niitä lahjoja avataan tytön kanssa vielä tapaninakin....

Meidän esikoinen oli viime jouluna juuri täyttänyt 2v. Jaksoi avata ensimmäisen paketin ja jäi sitten leikkimään sillä. Meni jotenkin ihan hämilleen koko lahjatouhusta, ettei halunnut itse avata muita lahjojaan. Myöhemmin kyllä leikki uusilla leluillaan.

Meillä lapset saavat n. 10 lahjaa/lapsi. Se on mielestäni ihan riittävästi. Tänä vuonna kylläkin meidän vanhempien toiveesta muutamalta sukulaiselta lapset saavat yhteisen, vähän isomman lelun lahjaksi.

mun mielestä kamalaa on lähinnä se että 2 vuotiaalle ei ole edes sen vertaa leluja, että hän viihtyisi. Vauvojen leluja vain, haloo, onko tullut mieleen ostaa sille ihan ITSE vuoden aikana jotain tekemistä??? itse mietin tarkasti mistä lapseni tykkäisi nyt ja hieman myöhemmin

Itse ostettu 3 lahjaa (ostetaan vielä ehkä neljäs) ja kummit ostaneet 3 lahjaa, kaverini yhden, mummo yhden ja ukki yhden. Eli nopeasti laskettuna 9-10 pakettia tulee 2,5v tytölle. On aika paljon.

mun mielestä kamalaa on lähinnä se että 2 vuotiaalle ei ole edes sen vertaa leluja, että hän viihtyisi. Vauvojen leluja vain, haloo, onko tullut mieleen ostaa sille ihan ITSE vuoden aikana jotain tekemistä??? itse mietin tarkasti mistä lapseni tykkäisi nyt ja hieman myöhemmin

Usein lapset kyllästyy nopeasti omiin leluihinsa. Minusta on ennemminkin kamalaa se, että lapsille ostetaan hirveä määrä leluja, joilla kuitenkaan loppujen lopuksi lapsi ei jaksa kauaa leikkiä. Ei lapsi tarvitse hirveää määrää leluja! Lapsi tarvitsee virikkeitä, joita kyllä keksii ihan ilman lelujakin.

Alkuperäinen kirjoittaja Milli Mehiläinen;22648109:
Usein lapset kyllästyy nopeasti omiin leluihinsa. Minusta on ennemminkin kamalaa se, että lapsille ostetaan hirveä määrä leluja, joilla kuitenkaan loppujen lopuksi lapsi ei jaksa kauaa leikkiä. Ei lapsi tarvitse hirveää määrää leluja! Lapsi tarvitsee virikkeitä, joita kyllä keksii ihan ilman lelujakin.

musta on edelleen kamalaa jos ei 2v ole kuin vauvaleluja eikä viihdy. kyllä nyt jonkinlaiset puitteet pitää leikin "tekoon" lapselle järjestää . Mainittiinko jossain kamala kasa leluja??? Jotain ikätasolle sopivia leluja on vaan PAKKO olla!! Ja niitä leluja ainakin meillä laiteitetaan välillä piiloon ja annetaan noin kuukauden päästä takasi ja toiset lelut jemmaan

Meillä lapset saa yleensä yhden paketin vanhemmiltaa, yhden molmmilta isovanhemmiltaan (ts. 2 kpl) ja yhden muiltakin sukulais-/tuttavaperheiltä. En nyt ole laksenut että montako se suurinpiirtein tekee, kun eipä sillä nyt niin väliä ole.

musta on edelleen kamalaa jos ei 2v ole kuin vauvaleluja eikä viihdy. kyllä nyt jonkinlaiset puitteet pitää leikin "tekoon" lapselle järjestää . Mainittiinko jossain kamala kasa leluja??? Jotain ikätasolle sopivia leluja on vaan PAKKO olla!! Ja niitä leluja ainakin meillä laiteitetaan välillä piiloon ja annetaan noin kuukauden päästä takasi ja toiset lelut jemmaan

Meillä tehdään ihan samoin, osa leluista on muualla. Ei meillä silti ole suurta määrää leluja ylipäätään. Missään ei mainittu kamalaa kasaa leluja :) Itse vain mainitsin, että mielestäni on kamalampaa, että joillain on hirveä määrä leluja (tiedän tapauksia), joilla lapset eivät edes jaksa leikkiä. Toki 2v olisi hyvä olla jo muitakin leluja kuin vauvaleluja, mutta kyllä ilman lelujakin pärjää, käyttämällä mielikuvitusta.

No ehkä hieman meni överiksi kun sanoin että on vain vauvaleluja. Siis löytyy nukkea, palapelejä, pehmoja jne. Mutta kun ei enää niillä jaksa leikkiä. Nyt ei ole ollut varaa ostaa uusia leluja, siispä odotetaan joulua kuin kuuta noousevaa että saadaan niitä uusia leluja! Nyt tyttö saa mm. nukenvaunut, kattiloita, palapelejä lisää koska on innostunut niistä, yhden legopaketin, värityskirjoja, kynät, siivousvälinesetin, pari kirjaa mm.

Mä ostin tytölle pyjaman kun on alkanu sellasta satunnaisesti käyttämään, eikä entuudesta ole kuin yhdet housut ja kaksi paitaa. Muilta isompia paketteja tulee varmaan n 6-7, sen lisäksi ehkä jotain pienempiä (tyyliin villasukat, suklaata, jne) saman verran. Olen yrittäny kehottaa kaikkia ostamaan vain tarpeellista ja mieluummin skippaavan lahjan kuin antavan jotain krääsää, tytöllä on monet synttärit ja joulut vielä tulossa.

Toistaiseksi vain harva on ymmärtänyt :D Heh.

Mä ostin tytölle pyjaman kun on alkanu sellasta satunnaisesti käyttämään, eikä entuudesta ole kuin yhdet housut ja kaksi paitaa. Muilta isompia paketteja tulee varmaan n 6-7, sen lisäksi ehkä jotain pienempiä (tyyliin villasukat, suklaata, jne) saman verran. Olen yrittäny kehottaa kaikkia ostamaan vain tarpeellista ja mieluummin skippaavan lahjan kuin antavan jotain krääsää, tytöllä on monet synttärit ja joulut vielä tulossa.

Toistaiseksi vain harva on ymmärtänyt :D Heh.

Meillekin tulee varmaan jotain "krääsälelua" myös, mutta olen ihan hyvilläni, kun isovanhemmat ja muut sukulaiset ovat hankkineet/hankkimassa "tarpeellisia" isompia juttuja, kuten sukset, luistimet, Stigan. Meidän tyttö on ensimmäinen lapsenlapsi minun vanhemmilleni ja toinen miehen vanhemmille (miehen puolelta ekakin on jo 12v.), eikä suvussakaan ole juurikaan pieniä, joten tyttö on kaikkien silmäterä ---> kaikki haluavat antaa myös joululahjan. Niin, ja meilläkin synttärit tulossa vielä tammikuussa. :D

Yhteistyössä