hiiva vai ei

  • Viestiketjun aloittaja nipsu76
  • Ensimmäinen viesti
nipsu76
Noin kuukausi sitten tunsin ekan kerran elämässäni hiivan oireita. Kuumotusta, kutinaa (vähän) ja kirvelyä pissaamisen jälkeen. Menkkojen ajaksi oireet loppuivat mutta palasivat taas uudelleen. Kävin ostamassa canesten voidetta ja puikon. Voide ei sopinut minulle ollenkaan sillä sen kanssa kuumotus vain paheni. Puikon jälkeen n. viikon päästä tuntui että kuumotus loppui mutta pieni kutina jäi ja mielestäni valkovuodon määrä pysyi samana eli normaalia runsaampana.

Tänään kävin lääkärissä ja otettiin papa ja valkovuotonäyte. Tutkimus teki hieman kipeää koska emätin oli hieman tulehtunut. Olisiko se canesten puikko voinut ärsyttää limakalvojani kun voide ainakin poltti ja kuumotti. Sain nyt kahta eri reseptilääkettä. Toinen hiivaan ja toinen tulehdukseen. Kun saan torstaina tuloksen niin tiedän kumpaa käyttää.
Onko kenellekään aiheuttanut noi puikot vastaavanlaista reaktiota jos se nyt siitä johtuu edes. Muuten kaikki vaikutti lääkärin mielestä hyvältä. Katsoi ultralla jne.
 
seuraava
Alkuperäinen kirjoittaja nipsu76:
Noin kuukausi sitten tunsin ekan kerran elämässäni hiivan oireita. Kuumotusta, kutinaa (vähän) ja kirvelyä pissaamisen jälkeen. Menkkojen ajaksi oireet loppuivat mutta palasivat taas uudelleen. Kävin ostamassa canesten voidetta ja puikon. Voide ei sopinut minulle ollenkaan sillä sen kanssa kuumotus vain paheni. Puikon jälkeen n. viikon päästä tuntui että kuumotus loppui mutta pieni kutina jäi ja mielestäni valkovuodon määrä pysyi samana eli normaalia runsaampana.

Tänään kävin lääkärissä ja otettiin papa ja valkovuotonäyte. Tutkimus teki hieman kipeää koska emätin oli hieman tulehtunut. Olisiko se canesten puikko voinut ärsyttää limakalvojani kun voide ainakin poltti ja kuumotti. Sain nyt kahta eri reseptilääkettä. Toinen hiivaan ja toinen tulehdukseen. Kun saan torstaina tuloksen niin tiedän kumpaa käyttää.
Onko kenellekään aiheuttanut noi puikot vastaavanlaista reaktiota jos se nyt siitä johtuu edes. Muuten kaikki vaikutti lääkärin mielestä hyvältä. Katsoi ultralla jne.
Olen kokeillut kyseistä tuotetta, eikä siitä ainakaan mitään apua ole ollut. Käytän yleensä hiivan itsehoitona Gyno-Daktarin puikkoja (3kpl), tai voidetta, joka on miellyttävämpi silloin, jos on oikein nihkeän kuivat ja arat limakalvot.

 
hihhuli
Mulla pakkaa kaikki voiteet (estrogeenigeeli, hiivavoiteet, bepanthen) polttamaan limakalvolla jos on tulehdus. Jugurtti auttaa ja piimä. Samoin paikallisantibiootti Dalacin lisäsi oireita potenssiin kahdeksan.

 
tilulii
kyllä voi ärsyttää ja polttaa, jos limakalvo (hiiva)tulehduksesta kuivunut ja hauras, mennyt varmaan rikki ja sitten haavaumaan pöpöt päässeet kiinni. lääkeaineita tulee varoa käyttämästä rikkinäisellä iholla ja limakalvolla, tietty aika vaikea kattoo sieltä että onko rikki vai ei..!kannattaa jatkossa kysyä suoraan lääkäriltä SUUN KAUTTA kerta-annoksena otettavaa hiivalääkettä, on todella tehokas ja varma, eikä tarvii niitten rasvojen kans pelata. niin ja sukupuolitaudit kandee kans tutkasta aina välillä.ettei ole mikään herpes tms!
 
helpotus
Kävin terveyskeskuksessa, kun olin kokeillut kaikkea mahdollista apteekista saatavaa. Hiiva oli tarkastettu aikasemmin, ja olin siihen saanut jonkinmoisen puikon, niin sen piti olla sillä selvä, ja kaiketin olikin, mutta kamala kutina ja pistely ja kuumotus jatkui. Menin siis lääkäriin ja johan kaksi oli lääkäriä katsomassa kuinka tulehtunut alapääni oli. Mikä helpotus, sain lääkkeet mitkä auttoivat miltei heti.
Bucort 0,1% emulsionvoidetta ja
Vagifem 25 mikrog emätinpuikkoja, mitä piti laittaa joka ilta viikon ajan, senjälkeen kaksi kertaa viikossa. Taas elämä hymyilee...
 
nipsu76
No niin aikaa on kulunut ja tässä tilanne nyt. Valkovuotonäytteessä ei ollut hiivaa joten lääkäri oli antanut kakkosvaihtoehtohoidon eli nyt viikon dalacin kuuri jonka aloitin menkkojen takia hieman myöhemmin. Nyt ei ole enää valkovuoto runsasta mutta pientä kutinaa on kyllä vieläkin. Voiko dalacin aiheuttaa kutinaa...

Jää vain arvoitukseksi siis oliko alkuperäiset oireeni oikeasti hiivaa ja sain sen tuhottua pois canestenilla mutta kaupanpäälliseksi sain tulehduksen. Mene ja tiedä...
 
salaatti'
Canesten ei aiheuta tulehduksia,niinkuin Dalacin voi aiheuttaa. Luepa lääkepakkauksen mukana tullut pakkausseloste. Dalacin on antibiootti ja voi hoidon jälkeen aiheuttaa hiivaa, joten kannattaa popsia maitohappobakteerikapseleita.
 
nipsu76
Suoraan netistä:
Mitä haittavaikutuksia Canesten voi aiheuttaa?
500 mg emätinpuikko: Yksittäistapauksissa on raportoitu voimakkuudeltaan vaihtelevia yliherkkyysreaktioita: ihoreaktioita (kutina, punoitus), hengenahdistusta, verenpaineen liiallista laskua, pahoinvointia, ripulia.
Emulsiovoide: Satunnaisesti saattaa esiintyä ihoreaktioita, kuten kuumotusta, kirvelyä ja punoitusta.
Hoidon aikana havaitut mahdolliset haittavaikutukset tulisi ilmoittaa lääkärille (tai apteekkiin).

Itselläni nyt ainakin tuo vuode ihan poltti kamalasti ja pahensi vain oloa. Nyt kun dalacin kuuri on käytetty sain varmaan (taas) hiivan kaupan päälle tai sitten ei tehonnut sillä tuntui että alkuperäisoireet palasivat mutta ilman sitä kuumotusta. Ostin kyllä viikonloppuna kaupasta maitohappobakteerikapseleita ja kävi mielessä että kävisin myös ottamassa sen lääkärin antaman hiivatabunkin varmuuden varalta vaikka silloin valkovuotonäyte sanoi ei hiivaa mutta nyt se voi taas jyllätä...
Inhottavaa... olen 30 vuotta pärjännyt ilman mitään ongelmia ja nyt tuntuu että niitä riittää.

Voiko lekuri määrätä puhelimen välityksellä lisää rohtoja jos tuo hiivatabutkaan ei auta. Olen meinaan lomalla ja en ole aina paikkakunnalla. Ja ei millään viitsisi mennä uudelle lekurille kun nyt hoito on aloitettu kuitenkin omassa paikassa...

 
kkk'
Nuo lääkevoiteet voivat muuttaa alapään ph:ta, jotan niitä maitohappobakteeripuikkoja olisi hyvä käyttää sinne alapäähänkin , luulen että siitä johtuu tuo kirvely Dalacinin käytön jälkeen.
 
Terve "alapää"
Rohkaisen tässä itseni ja kysyn, että miten ne "alapäät" tulehtuvat noin pahasti? Olen jo iäkkäämpi nainen ja hiivatulehdus minulla on ollut joskus alle kaksikymppisenä. Sen jälkeen ei mitään tulehduksia. Olenko minä jotenkin epänormaali kun minulla on aina ollut terve "alapää"? Minulle on syntynyt sellainen kuva, että nykynaisen alapää ei tervettä päivää näe, kaikilla tuntuu olevan jotakin vaivaa siellä? Mikä siihen on syynä? E-pillerit, kierukat, hormoonihoidot? Huono ravinto? Paljon seksisuhteita eri kumppanien kanssa? Ulkoiset ärsykkeet?
 
tervekkö
Kävin papassa ja löysivät tulehdusta, vaikka ei ole mitään oireita.
Määräsivät Flagyl-kuurin, ostin tabletit, mutta kun luin mitä ne voi aiheuttaa, jätin käyttämättä. Vieläkään ei ole mitään oireita, vaikka papasta jo 3 kuukautta.
 
atopia
Edelliselle.
Pohdiskelin tässä, että voisko ongelmalla olla jotain yhteyttä allergioihin ? Allergiat ovat nykyään lisääntyneet, ei niitä ennen ollut niin monilla. Allergioihin liittyy usein taipumus atooppiseen ihoon eli ihon kuivumiseen. Atoopikoilla myös limakalvot ovat usein kuivat. Itselläni on tutkittu kiusallisia "alapään ongelmia" (limakalvojen arkuus ja haavaumat) jotka erikoislääkäri totesi liittyvän limakalvojen kuivuuteen ja atopiataipumukseen. Hän sanoi myös, että herkät ja ärtyneet limakalvot voivat myös herkemmin saada hiivan tai muun tulehduksen. Onneksi ne eivät kuitenkaan ole minua kovin tiheään vaivanneet.

Ole vaan sinäkin onnellinen, ettet ole joutunut kärsimään näistä kiusallisista vaivoista.
 
alanis
Alkuperäinen kirjoittaja Terve "alapää":
Rohkaisen tässä itseni ja kysyn, että miten ne "alapäät" tulehtuvat noin pahasti? Olen jo iäkkäämpi nainen ja hiivatulehdus minulla on ollut joskus alle kaksikymppisenä. Sen jälkeen ei mitään tulehduksia. Olenko minä jotenkin epänormaali kun minulla on aina ollut terve "alapää"? Minulle on syntynyt sellainen kuva, että nykynaisen alapää ei tervettä päivää näe, kaikilla tuntuu olevan jotakin vaivaa siellä? Mikä siihen on syynä? E-pillerit, kierukat, hormoonihoidot? Huono ravinto? Paljon seksisuhteita eri kumppanien kanssa? Ulkoiset ärsykkeet?
MInä olen 28-vuotias nuori nainen, minäkään en ole koskaan sairastanut hiivasienitulehdusta ennenkuin nyt raskauden aikana. Raskaus ihan yleisesti aiheuttaa hiivasientä, kuten moni nykypäivänä päivittäin nautittava ruoka-aine, e-pillerit joillekin, hiostavat alusvaatteet jne. Hiivatulehduksia voi tulla ihan ilman seksikumppania (oliko sinulla monta seksikumppania alle kaksikymppisenä kun sinulla silloin oli hiivasienitulehdus?) Sitäpaitsi "ennenvanhaan" tuskin kukaan uskalsi avata suutaan jos alapäässä ilmeni jotain häikkää - onneksi nykypäivänä naisen ruumis ei ole samanlainen tabu ja hiivasienestä voi puhua häpeilemättä. Ole onnellinen, että sinulla on paikat kunnossa, mutta anna muiden "sairastella" rauhassa. Aloita vaikka oma keskustelu "Terve alapää":)
 
N 31
Alkuperäinen kirjoittaja Terve "alapää":
Rohkaisen tässä itseni ja kysyn, että miten ne "alapäät" tulehtuvat noin pahasti? Olen jo iäkkäämpi nainen ja hiivatulehdus minulla on ollut joskus alle kaksikymppisenä. Sen jälkeen ei mitään tulehduksia. Olenko minä jotenkin epänormaali kun minulla on aina ollut terve "alapää"? Minulle on syntynyt sellainen kuva, että nykynaisen alapää ei tervettä päivää näe, kaikilla tuntuu olevan jotakin vaivaa siellä? Mikä siihen on syynä? E-pillerit, kierukat, hormoonihoidot? Huono ravinto? Paljon seksisuhteita eri kumppanien kanssa? Ulkoiset ärsykkeet?
Minua on ihmetyttänyt sama asia, sillä itselläni ei ole koskaan ollut minkäänlaista vaivaa, vaikka ikää on jo 31 vuotta. Olen syönyt e-pillereitä jo16 vuotta, eivätkä ne ainakaan ole mitään vaivoja aiheuttaneet. Seksikumppaneita ei ole ollut montaa.
 
vulvodynisti
Jep,olin minäkin 28v. terve, kaksi synnytystä läpikäynyt. Sitten sain jonkun epäspesifin tulehduksen, jonka hoito pitkittyi ja jonka seurauksena sairastuin vulvodyniaan,joka on kauhein sairaus, jonka nainen voi saada.

Eli vaikka ei olisi ikinä ongelmia ollut, niitä voi ilmaantua. Typerää tuuletella noin kuin eräät pari tässä edellä. Ei mullakaan ole ikinä ollut esim. verenpainetta, iskiasta, hammassärkyä, silmätulehduksia, mielenterveysongelmia tms.tms. enkä mä silti mene leuhkimaan asialla sellaisiin viestiketjuihin, joissa joku niitä valittaa.

Hienoa, että saatte edes jossain kokea pätevänne. Olkaa onnellisia, että olette terveitä-toistaiseksi. Eihän elämästä ikinä tiedä... Vaihdevuodetkin saattaa olla aika hankalat...
 
nipsu76
No niin... aikaa on taas kulunut. Jouduin varaamaan gynelle ajan koska oireet eivät loppuneet koskaan kokonaan vaikka sain dalicin kuurin (ehkä turhaan) ja sen jälkeen otin puhelinneuvon perusteella (varmaan kyllä turhaan) niin hiivalääkkeenkin. Sen jälkeen oireet paheni nimittäin. Kokeilin myös gynophilusta ja sekin alkoi tuntua ikävältä muutaman päivän jälkeen.

Eli nyt kävin lekurilla ja siellä hän sanoikin nyt papan oikean tuloksen (aiemmin neuvonnasta saatu tulos eli tulehdus heidän mukaan) ELI minulla EI ole tavallaan tulehdusta vaan inflamaatio??? ja on kuulemma tulehdus mutta ei kuitenkaan tulehdus jossa on bakteereja eli ei kait tavallaan hoitoa. Sain kuitenkin vagifem tms. kuurin eli yks puikko viikossa ja katsotaan auttaako. Lääkärissä ihmeteltiin et mistä se on voinu tulla ja nyt vasta kotona muistin sen apteekista kesäkuussa ostamani hiivalääkkeen niin olisiko se voinut aiheuttaa inflamaation???? Osaako kukaan sanoa mun outoon juttuun juuta tai jaata. Alusta voi lukea koko tarinaa. Lyhyesti

Oireita:kutina, kuumotus, kirvely jne.
Menin apteekkiin ja canesten puikko ja voide (voide kuumotti sikana)
Oireet jatku niin lekuriin ja PAPA plus hiivatesti. Tuloksena hiivaa ei ja papana tulos muuten ok mutta se inflamaatio???
 
Maaliskuun Idus
Suoraan netistä:
Mitä haittavaikutuksia Canesten voi aiheuttaa?
500 mg emätinpuikko: Yksittäistapauksissa on raportoitu voimakkuudeltaan vaihtelevia yliherkkyysreaktioita: ihoreaktioita (kutina, punoitus), hengenahdistusta, verenpaineen liiallista laskua, pahoinvointia, ripulia.
Emulsiovoide: Satunnaisesti saattaa esiintyä ihoreaktioita, kuten kuumotusta, kirvelyä ja punoitusta.
Hoidon aikana havaitut mahdolliset haittavaikutukset tulisi ilmoittaa lääkärille (tai apteekkiin).


Minäkin sain elää 41 vuotiaaksi ennenkuin tuli ensimmäinen hiivatulehdus. Tosin en siitäkään asiasta ole ihan varma, kutinaa ja kirvelyä on mutta ei valkovuotoa. Sukupuolitaudit voi jättää pois laskuista. Canestenista ei tunnu olevaan mitään apua. Mietin sitten että jos Canesten aiheuttaa samanlaisia oireita kuin itse hiiva, eli sitä kutinaa ja kirvelyä, niin mistä hitosta sitä tietää milloin on parantunut? Selittäkää nyt tyhmälle jos jaksatte. Noh, lekurillehan tässä on pakko mennä joka tapauksessa.
 
Maaliskuun Idus
No niin. Lekurilla tuli sitten käytyä. Ei ollut hiivaa, vaan bakteerivaginoosi. Kumma etten itse huomannut sitä valkovuotoa, ehkä sen Canesten voiteen takia. Hoidoksi tuli emättimeen laitettava geeli. Eilen laitoin ensimmäisen satsin, ja tehokas lääke tuntuu olevan ei kutise enää.
 
Kira07
Alkuperäinen kirjoittaja Maaliskuun Idus:
Suoraan netistä:

Minäkin sain elää 41 vuotiaaksi ennenkuin tuli ensimmäinen hiivatulehdus. Tosin en siitäkään asiasta ole ihan varma, kutinaa ja kirvelyä on mutta ei valkovuotoa. Sukupuolitaudit voi jättää pois laskuista. Canestenista ei tunnu olevaan mitään apua. Mietin sitten että jos Canesten aiheuttaa samanlaisia oireita kuin itse hiiva, eli sitä kutinaa ja kirvelyä, niin mistä hitosta sitä tietää milloin on parantunut? Selittäkää nyt tyhmälle jos jaksatte. Noh, lekurillehan tässä on pakko mennä joka tapauksessa.
Minulla Canesten auttaa hiivatulehdukseen. Paremmin iso kerta-annos (500mg) kuin pienemmät annokset. Kun tulee "hiivatulehdus" ensimmäisen kerran, kannattaa ehdottomasti mennä lääkäriin, jotta ottavat näytteen ja varmistavat, että kyseessä on hiiva. Jos on, niin seuraavilla kerroilla sen aika helposti tunnistaa itsekin. Aika usein ihmiset vain kuvittelevat, että kyseessä on hiiva. Jos olisi, niin kyllä ne hiivan tappavat lääkkeet ainakin ensimmäisellä hoitokerralla toimivat (ja minulla vielä viidennellä, vuosien kuluessa on joskus tullut uudestaan). Bakteeritulehdus on paljon uskottua yleisempää.
Hoidon jälkeen limakalvot voivat olla herkkinä jonkin aikaa, silloin kannattaisi vältellä tunkemasta sisälle mitäán. Mutta äkkiä siitä toipuu, ja jos ei, niin pitää vaatia, että hoidetaan.
Terveyskeskuksessa (tms) ei kannata ehkä mainita, että epäilee hiivaa, siihen ne vain suosittelee omalääkitystä. Minä totesin, etta ohjeen mukaan ensimmäisellä kerralla lääkeohjeen mukaan pitää mennä lääkäriin ja suostuivat sitten ottamaan näytteen.
 
Näin mellä..
Alkuperäinen kirjoittaja Kira07:
Alkuperäinen kirjoittaja Maaliskuun Idus:
Suoraan netistä:

Minäkin sain elää 41 vuotiaaksi ennenkuin tuli ensimmäinen hiivatulehdus. Tosin en siitäkään asiasta ole ihan varma, kutinaa ja kirvelyä on mutta ei valkovuotoa. Sukupuolitaudit voi jättää pois laskuista. Canestenista ei tunnu olevaan mitään apua. Mietin sitten että jos Canesten aiheuttaa samanlaisia oireita kuin itse hiiva, eli sitä kutinaa ja kirvelyä, niin mistä hitosta sitä tietää milloin on parantunut? Selittäkää nyt tyhmälle jos jaksatte. Noh, lekurillehan tässä on pakko mennä joka tapauksessa.
Minulla Canesten auttaa hiivatulehdukseen. Paremmin iso kerta-annos (500mg) kuin pienemmät annokset. Kun tulee "hiivatulehdus" ensimmäisen kerran, kannattaa ehdottomasti mennä lääkäriin, jotta ottavat näytteen ja varmistavat, että kyseessä on hiiva. Jos on, niin seuraavilla kerroilla sen aika helposti tunnistaa itsekin. Aika usein ihmiset vain kuvittelevat, että kyseessä on hiiva. Jos olisi, niin kyllä ne hiivan tappavat lääkkeet ainakin ensimmäisellä hoitokerralla toimivat (ja minulla vielä viidennellä, vuosien kuluessa on joskus tullut uudestaan). Bakteeritulehdus on paljon uskottua yleisempää.
Hoidon jälkeen limakalvot voivat olla herkkinä jonkin aikaa, silloin kannattaisi vältellä tunkemasta sisälle mitäán. Mutta äkkiä siitä toipuu, ja jos ei, niin pitää vaatia, että hoidetaan.
Terveyskeskuksessa (tms) ei kannata ehkä mainita, että epäilee hiivaa, siihen ne vain suosittelee omalääkitystä. Minä totesin, etta ohjeen mukaan ensimmäisellä kerralla lääkeohjeen mukaan pitää mennä lääkäriin ja suostuivat sitten ottamaan näytteen.

Mulla oli pari hiivatulehdusta ollut ja olivat menneet ohi tällä canesten 500mg lääkkeellä. No sitten tuli taas oireita, mutta ne ei sitten mennytkään ohi tällä hoidolla joten kävin perhesuunnitteluneuvolassa josta laittoivat lähetteen terveyskeskukseen. Siellä hoitaja otti näytteen ja katsoi sitä samantien mikroskoopilla ja sanoi vaan että hiivaa tämä on että menetkö apteekkiin suoraan ostamaan lääkettä vai odotatko tuloksia kun tulis iltapäivällä. Että todennäköisesti on vaan pelkkää hiivaa. Mä sitten totesin että odotan, kun mun mielestä ei se ollut pelkkää hiivaa. Kun tulokset tuli niin löytyi hiiva ja bakteerin aiheuttama tulehdus. Siihen sitten sain 10 päivän kuurin emätinpuikkoja jotka tehos kumpaakin vaivaan. Että pitäkää vaan huolta että tutkitaan kunnolla.

 
Luin lääkärilehdestä
Nyt tämä kansankonsti ja gynekologien neuvoma konsti on painettuna sanana terveyslehdessä, jonka julkaisijat ovat lääkäriseurat ja alan yhdistykset:

Hiivatulehduksiin ensiapuna ja toimivana itsehoitona voi aina aluksi kokeilla etikkaliuosta, 2 rkl/1 dl vettä tai piimää. Sinne vain sisälle ja päälle sivellen.

Olen sen itse koeteltuna erittäin hyväksi havainnut, joten enpä ole suotta muillekaan kertonut. Neuvon sain yli 20 v. sitten omalta gyneltä.
 
Marikkitähti
Minua on ihmetyttänyt sama asia, sillä itselläni ei ole koskaan ollut minkäänlaista vaivaa, vaikka ikää on jo 31 vuotta. Olen syönyt e-pillereitä jo16 vuotta, eivätkä ne ainakaan ole mitään vaivoja aiheuttaneet. Seksikumppaneita ei ole ollut montaa.

Minäkin olen kohta 60 vuotias ja kiitän Luojaa oikeasti, ettei ole ollut mitään alapään juttuja vaivoiksi. Mutta en minä tuollaisilla asiolla menisi kehuskelemaan, hyvä kun terveyttä tuolla saralla on riittänyt. Hiukan ihmetyttää tuollainen asenne, noinkin iäkkäältä. Mutta tässä vaiheessa nuokin asiat ovat tulleet itsellenikin tutuiksi ja lääkäriin oli mentävä, niin sietämätön alkoi olo olla. Ja lääkärin määräämä lääke on vasta alussa. Saa sitten nähdä kuinka käy. Joten, olkaamme kiitollisia jokaisesta terveenä eletystä päivästämme.
 
Viimeksi muokattu:
random
Noin kuukausi sitten tunsin ekan kerran elämässäni hiivan oireita. Kuumotusta, kutinaa (vähän) ja kirvelyä pissaamisen jälkeen. Menkkojen ajaksi oireet loppuivat mutta palasivat taas uudelleen. Kävin ostamassa canesten voidetta ja puikon. Voide ei sopinut minulle ollenkaan sillä sen kanssa kuumotus vain paheni. Puikon jälkeen n. viikon päästä tuntui että kuumotus loppui mutta pieni kutina jäi ja mielestäni valkovuodon määrä pysyi samana eli normaalia runsaampana.

Tänään kävin lääkärissä ja otettiin papa ja valkovuotonäyte. Tutkimus teki hieman kipeää koska emätin oli hieman tulehtunut. Olisiko se canesten puikko voinut ärsyttää limakalvojani kun voide ainakin poltti ja kuumotti. Sain nyt kahta eri reseptilääkettä. Toinen hiivaan ja toinen tulehdukseen. Kun saan torstaina tuloksen niin tiedän kumpaa käyttää.
Onko kenellekään aiheuttanut noi puikot vastaavanlaista reaktiota jos se nyt siitä johtuu edes. Muuten kaikki vaikutti lääkärin mielestä hyvältä. Katsoi ultralla jne.

nosiis itellä ollu justiin noin mutta sitten tuli tulokset ja sanottiin ettei mitään häikkää... mut kaikki noi oireet on pysyny, mut kai se on sit normaalia....
 
Viimeksi muokattu:
Tirlitanvaan
Alkuperäinen kirjoittaja Terve "alapää";8317733:
Rohkaisen tässä itseni ja kysyn, että miten ne "alapäät" tulehtuvat noin pahasti? Olen jo iäkkäämpi nainen ja hiivatulehdus minulla on ollut joskus alle kaksikymppisenä. Sen jälkeen ei mitään tulehduksia. Olenko minä jotenkin epänormaali kun minulla on aina ollut terve "alapää"? Minulle on syntynyt sellainen kuva, että nykynaisen alapää ei tervettä päivää näe, kaikilla tuntuu olevan jotakin vaivaa siellä? Mikä siihen on syynä? E-pillerit, kierukat, hormoonihoidot? Huono ravinto? Paljon seksisuhteita eri kumppanien kanssa? Ulkoiset ärsykkeet?
Antibioottikuurithan ne kovasti noita hiivoja aiheuttaa.
 

Yhteistyössä