Hiivatulehdus pelko miehellä

  • Viestiketjun aloittaja Avovaimo
  • Ensimmäinen viesti
looginen
nyt taas miehellä oireita ollut , meni lääkäriin ja taas syytettiin minua vaikka ei ole mitään touhuttu. eli ei seksiä moneen kuukauteen ja taas se hiiva puhkes miehelle.
Kuten sanottu: "Melko tavallinen miehillä, harvoin naisilla, ei juuri koskaan lapsilla."
________________________________________________________________________

Keski-ikäisillä ja ikääntyvillä miehillä sitä on osapuilleen joka toisella. Tauti uusiutuu helposti.
________________________________________________________________________
Syynä lähinnä hänen oma sukupuolensa ja iän myötä 'kroonistuu', mutta mies näyttäisi lisäksi olevan tyyppiä jolla on tapana olla aina oikeassa - ehdottomasti.

nyt siltä otettu jotain kokeita labrassa ja odotellaan tuloksia.
Petrimaljaviljely (oletettavasti) ja sienilajin tunnistus. Todennäköisimmät tulokset:
1. Trichophyton rubrum ja Trichophyton mentagrophytes -RIHMAsienet (silsa). Mahdollisesti korkeintaan sisäinen sienilääkekuuri, joka valmisteesta riippuen kestää 2–4 viikkoa.
2. Candida albicans -HIIVAsini (tulehdus). Normaaliflooraa, ei yl. aihetta enempiin toimenpiteisiin (kotihoito kts. viesti #12).

uuden vuoden kunniaksi mies purki kihlauksemme,
No jo on keskimääräistä törkeempi jätkä, täytyy sanoo! Ja melkein yhtä röyhkeekin ku mä!
Hyi minua ainaista vilauttelijaa, mutta onko havaintoja empatia- tai sympatiakyvyistä noin muuten?

sain puhuttua 2 viikkoa miettimis aikaa kun en ymmärrä että yks hiiva voi kaiken tuhota.
Miten jalomielistä! Lähes kohtuullisesti ne vehkeet tuppaa kutiamaan vakionakin. Onhan se läiskä tietysti kauneusvirhe, jos sen joku näkee, ei sinänsä kauneuspilkku, muttei luulis vuosisadan jättiläismyrskynkään aihe olevan, niinkuin Jupiterin punainen pilkku.

toivon vaan että labrakokeista löytyy muu syy kuin minä.
Sieniä sateella, eli syitä löytyy aina suihkutiloista kesätuulten kautta Camembert-juustoon.
Mikä milloinkin miellyttää ja sen pituinen se.
 
Viimeksi muokattu:
Avovaimo
Kuten sanottu: "Melko tavallinen miehillä, harvoin naisilla, ei juuri koskaan lapsilla."
________________________________________________________________________

Keski-ikäisillä ja ikääntyvillä miehillä sitä on osapuilleen joka toisella. Tauti uusiutuu helposti.
________________________________________________________________________
Syynä lähinnä hänen oma sukupuolensa ja iän myötä 'kroonistuu', mutta mies näyttäisi lisäksi olevan tyyppiä jolla on tapana olla aina oikeassa - ehdottomasti.


Petrimaljaviljely (oletettavasti) ja sienilajin tunnistus. Todennäköisimmät tulokset:
1. Trichophyton rubrum ja Trichophyton mentagrophytes -RIHMAsienet (silsa). Mahdollisesti korkeintaan sisäinen sienilääkekuuri, joka valmisteesta riippuen kestää 2–4 viikkoa.
2. Candida albicans -HIIVAsini (tulehdus). Normaaliflooraa, ei yl. aihetta enempiin toimenpiteisiin (kotihoito kts. viesti #12).


No jo on keskimääräistä törkeempi jätkä, täytyy sanoo! Ja melkein yhtä röyhkeekin ku mä!
Hyi minua ainaista vilauttelijaa, mutta onko havaintoja empatia- tai sympatiakyvyistä noin muuten?


Miten jalomielistä! Lähes kohtuullisesti ne vehkeet tuppaa kutiamaan vakionakin. Onhan se läiskä tietysti kauneusvirhe, jos sen joku näkee, ei sinänsä kauneuspilkku, muttei luulis vuosisadan jättiläismyrskynkään aihe olevan, niinkuin Jupiterin punainen pilkku.


Sieniä sateella, eli syitä löytyy aina suihkutiloista kesätuulten kautta Camembert-juustoon.
Mikä milloinkin miellyttää ja sen pituinen se.
Niin mielenkiinnolla ne tulokset kuuntelen kun mies lupasi ne kertoa. hänestä tuli viileä minua kohtaan heti kun kihlauksen purki. kysyessäni miksen saa halausta tai pusua oli vastaus : ne on loppu. tuntui aika pahalta tuollainen kommentti kuulla. edelleen mielessäni pyörii ajatus että jätti jotain kertomatta. jotenkin se lääkäri selittänyt ettei mies pääsisi vaivastaan siis "hiivasta" koskaan eroon ja et se ois krooninen. jos noin on niin hänen mielestään ei hänen vehkeelleen ole enää käyttöä kuin pissimiseen.
 
Viimeksi muokattu:
looginen
…miks' tunnein mittaisimme määrää rakkauden…
hänestä tuli viileä minua kohtaan heti kun kihlauksen purki. kysyessäni miksen saa halausta tai pusua oli vastaus : ne on loppu. tuntui aika pahalta tuollainen kommentti kuulla.
Pystyisitkö samaan a) sekunnissa, b) minuutissa, c) vuorokaudessa, d) kuukaudessa?
Se syvä kiintymys jota rakkaudeksikin kutsutaan, minne äkkiä katosi, vai oliko sitä lainkaan?
 
Viimeksi muokattu:
Opus_
olenkin miettinyt onkohan olemassa miehiä jotka hyväksyy ms taudin ja tenavat?ja mistäköhän sellaisen löytää? en kyllä taida pystyä uuteen suhteeseen helpolla,mies kun oli elämäni rakkaus,parhain kaikista.
Turha vielä on murehtia tulevia suhteita, jos et niihin vielä ole valmis.. Parhain kaikista... eipä kuulosta kovin parhaalta jos teidän parisuhde on tuota mitä kerroit. Ja jos toinen on kihlauksen purkanut, niin eikö se ole aika selvä viesti hänen puoleltaan?

Keskity omaan elämääsi, lapsiisi ja terveyteen, päästä miehestä irti, jos kerran niin itse tahtoo. Varmasti ajan kanssa löydät kypsän aikuisen miehen, joka rakastaa ja haluaa sinua sellaisena kuin olet.

Liian monet naiset roikkuvat huonoissa parisuhteissa ihan turhaan.
 
Avovaimo
…miks' tunnein mittaisimme määrää rakkauden…

Pystyisitkö samaan a) sekunnissa, b) minuutissa, c) vuorokaudessa, d) kuukaudessa?
Se syvä kiintymys jota rakkaudeksikin kutsutaan, minne äkkiä katosi, vai oliko sitä lainkaan?

Niinpä,oli kuulemma jo puoli vuotta asioita miettinyt ja yhtä äkkiä kaikki loppui. enpä olisi uskonut että näin käy.kysyin että välittääkö hän minusta oli vastaus joo vähän. mitäköhän se tarkoittaa miesten ajatus maailmassa?
 
Viimeksi muokattu:
Avovaimo
Turha vielä on murehtia tulevia suhteita, jos et niihin vielä ole valmis.. Parhain kaikista... eipä kuulosta kovin parhaalta jos teidän parisuhde on tuota mitä kerroit. Ja jos toinen on kihlauksen purkanut, niin eikö se ole aika selvä viesti hänen puoleltaan?

Keskity omaan elämääsi, lapsiisi ja terveyteen, päästä miehestä irti, jos kerran niin itse tahtoo. Varmasti ajan kanssa löydät kypsän aikuisen miehen, joka rakastaa ja haluaa sinua sellaisena kuin olet.

Liian monet naiset roikkuvat huonoissa parisuhteissa ihan turhaan.
niin,ei kait muu auta kuin jatkaa rämpimistä eteenpäin.lapsille en ole vielä kertonut kun tuntuu etten löydä oikeita sanoja. kait ajan kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
looginen
Niinpä,oli kuulemma jo puoli vuotta asioita miettinyt ja yhtä äkkiä kaikki loppui. enpä olisi uskonut että näin käy.kysyin että välittääkö hän minusta oli vastaus joo vähän. mitäköhän se tarkoittaa miesten ajatus maailmassa?
Kysytkö tuota ihan tosissasi? Miesten ajatusmaailmasta se ei ole. Se ei ole huumoriakaan, eikä se ole tarkoitettu edes loukkaukseksi. Sanoisitko itse umpiluuhun saakka rakastuneelle noin? Ilkeäisitkö tehdä niin, ja kiemurrella sitten käytöksesi kylmyyden herättämissä tunnonvaivoissasi? Tämä ei vaikuta nyt olevan sukupuolesta riippuva asia vaan henkisen tunne-elämän iästä. Empatiakyky alkaa kehittyä jopa pojilla varsin varhain ja minusta seuraavan esimerkin kaverilla on huomattavasti kypsyneempi ajatusmaailma.
______________________________________________________________

Hermostuin 3-vuotiaaseen poikaani ja hänen isosiskoonsa autossa.
Sanoin, että kohta äidillä menee kyllä herne nenään jos ette lopeta tappelua.
Poikani oli hetken hiljaa ja sanoi: "Äiti, älä laita helnettä nenään, te voi tattua".
Se oli niin hyvin sanottu, että hermostuminenkin katosi heti. (Minnuli)
 
Viimeksi muokattu:
Avovaimo
Kysytkö tuota ihan tosissasi? Miesten ajatusmaailmasta se ei ole. Se ei ole huumoriakaan, eikä se ole tarkoitettu edes loukkaukseksi. Sanoisitko itse umpiluuhun saakka rakastuneelle noin? Ilkeäisitkö tehdä niin, ja kiemurrella sitten käytöksesi kylmyyden herättämissä tunnonvaivoissasi? Tämä ei vaikuta nyt olevan sukupuolesta riippuva asia vaan henkisen tunne-elämän iästä. Empatiakyky alkaa kehittyä jopa pojilla varsin varhain ja minusta seuraavan esimerkin kaverilla on huomattavasti kypsyneempi ajatusmaailma.
______________________________________________________________

Hermostuin 3-vuotiaaseen poikaani ja hänen isosiskoonsa autossa.
Sanoin, että kohta äidillä menee kyllä herne nenään jos ette lopeta tappelua.
Poikani oli hetken hiljaa ja sanoi: "Äiti, älä laita helnettä nenään, te voi tattua".
Se oli niin hyvin sanottu, että hermostuminenkin katosi heti. (Minnuli)
taitaa tällä miehellä olla erikoinen ajatus maailma. en kyl ymmärrä miten kaikki voi loppua kuin seinään,ei tainnut koskaan rakastaa saati minusta välittääkään. toi lasten juttu oli hyvä.
 
Viimeksi muokattu:
looginen
en kyl ymmärrä miten kaikki voi loppua kuin seinään,
Mutta jos ei ole alkua, ei myöskään ole loppua, eikä välttämättä seinääkään.
________________________________________________________________
Olin silloin 2,5-vuotiaan poikani kanssa kaupan kassajonossa, ja kassan päässä oli pakkaamassa ostoksiaan viimeisillään raskaana ollut nainen. Poika katseli naista hetken ja kysyi minulta varovasti, "äiti, miksi tuolla tädillä on tuollainen maha?" Vastasin, että että no siellä on vauva! Pojan naama venähti ja katsoi hetken sitä naista suu auki ja sitten tokaisi kovaan ääneen järkytys äänessään että "Miksi ihmeessä se on syönyt sen vauvan?" (HeidiJ)

ei tainnut koskaan rakastaa saati minusta välittääkään.
Älä ota sitä henkilökohtaisesti, kun se ei ole sellaiseksi tarkoitettu.
Katso ketju: Suhde menossa päin veetä ja vauhdilla.
(Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Ihmissuhteet > Parisuhteessa) http://keskustelu.plaza.fi/ellit/ihmissuhteet/parisuhteessa/1848610/suhde-menossa-pain-veeta-ja-vauhdilla/
Ja nimim: "toisensa" (tunteminen, alk. viesti #2)
__________________________________________________
"Äiti, missä niitä ihmisiä täällä oikeen tapetaan", kysyi 3-vuotias Moona, kun menimme äitienpäivänä viemään haudalle kukkia.

taitaa tällä miehellä olla erikoinen ajatus maailma.
Joo, vähän…
_________________
Hiekkalaatikolla oli linnun jalat. Silloin noin 5-vuotias kummityttöni tuumasi mietteliäästi: "Hmmm... Tässä on nyt kaksi omituista vaihtoehtoa. Joko lintu on pudottanut jalkansa, tai sitten joku on varastanut loppulinnun." (kummari).
 
Viimeksi muokattu:
Avovaimo
Mutta jos ei ole alkua, ei myöskään ole loppua, eikä välttämättä seinääkään.
________________________________________________________________
Olin silloin 2,5-vuotiaan poikani kanssa kaupan kassajonossa, ja kassan päässä oli pakkaamassa ostoksiaan viimeisillään raskaana ollut nainen. Poika katseli naista hetken ja kysyi minulta varovasti, "äiti, miksi tuolla tädillä on tuollainen maha?" Vastasin, että että no siellä on vauva! Pojan naama venähti ja katsoi hetken sitä naista suu auki ja sitten tokaisi kovaan ääneen järkytys äänessään että "Miksi ihmeessä se on syönyt sen vauvan?" (HeidiJ)


Älä ota sitä henkilökohtaisesti, kun se ei ole sellaiseksi tarkoitettu.
Katso ketju: Suhde menossa päin veetä ja vauhdilla.
(Plazan keskustelut – Plaza > Ellit > Ihmissuhteet > Parisuhteessa) http://keskustelu.plaza.fi/ellit/ihmissuhteet/parisuhteessa/1848610/suhde-menossa-pain-veeta-ja-vauhdilla/
Ja nimim: "toisensa" (tunteminen, alk. viesti #2)
__________________________________________________
"Äiti, missä niitä ihmisiä täällä oikeen tapetaan", kysyi 3-vuotias Moona, kun menimme äitienpäivänä viemään haudalle kukkia.


Joo, vähän…
_________________
Hiekkalaatikolla oli linnun jalat. Silloin noin 5-vuotias kummityttöni tuumasi mietteliäästi: "Hmmm... Tässä on nyt kaksi omituista vaihtoehtoa. Joko lintu on pudottanut jalkansa, tai sitten joku on varastanut loppulinnun." (kummari).
Niin,onneksi on nuo piristävät lapset ja niiltähän totuuksia kuulee. Tästä vaan jatkettava elämää ja otettava vastaan se mitä annetaan. Ei ole vieläkään selvinnyt mitkä asiat suhteen lopettavat,jos suhde loppuu.en ole vastauksia mieheltä saanut.
 
Viimeksi muokattu:
jänkäjoonas1943
Niin mielenkiinnolla ne tulokset kuuntelen kun mies lupasi ne kertoa. hänestä tuli viileä minua kohtaan heti kun kihlauksen purki. kysyessäni miksen saa halausta tai pusua oli vastaus : ne on loppu. tuntui aika pahalta tuollainen kommentti kuulla. edelleen mielessäni pyörii ajatus että jätti jotain kertomatta. jotenkin se lääkäri selittänyt ettei mies pääsisi vaivastaan siis "hiivasta" koskaan eroon ja et se ois krooninen. jos noin on niin hänen mielestään ei hänen vehkeelleen ole enää käyttöä kuin pissimiseen.
Onko juolahtanut mieleen,että hiiva olisikin joltakulta toiselta naiselta?
 
Viimeksi muokattu:
Avovaimo
Alkuperäinen kirjoittaja jänkäjoonas1943;10775568:
Onko juolahtanut mieleen,että hiiva olisikin joltakulta toiselta naiselta?

on puhuttu asiasta,sanoo edelleen ettei ole toista naista. vaan mistäpä minä sen voin tietää,ei kait kukaan vastaavassa tilanteessa tunnustaisi? toivon vaan että asiat selviytyisi. eiköhän kaikilla ole joskus hiivaa, eräällä tuttavallani oli se sitkeästi mutta hävisi kunnon lääkityksellä. terveyskeskuslääkäri vaan syyttää minua, ei kait niitä kiinnosta selvittää syytä eikä antaa kunnon lääkettä.
 
ymmärrän
on puhuttu asiasta,sanoo edelleen ettei ole toista naista. vaan mistäpä minä sen voin tietää,ei kait kukaan vastaavassa tilanteessa tunnustaisi? toivon vaan että asiat selviytyisi. eiköhän kaikilla ole joskus hiivaa, eräällä tuttavallani oli se sitkeästi mutta hävisi kunnon lääkityksellä. terveyskeskuslääkäri vaan syyttää minua, ei kait niitä kiinnosta selvittää syytä eikä antaa kunnon lääkettä.
'Jos sun miehellä tai sinulla on psori se oireilee myös noin. Missä iho joutuu hinkkaukseen se tekeytyy heti hiivaseks.

Lääkitys pitkä on edessä jos siitä aikoo eroon päästä tai estää tuo ihon hinkkaantuminen.

Jos mies on oikein törkynen eikä pese itteään voihan se tosiaan kahdesta eri floorastakin lähteä.

tällöin sun floorasi on ehtampaa kuin muilla. Onhan nuo ihmiset omaan spermaansakin olleet allergisia. Sitten on vaan siedätyshoitoja jouduttu ottamaan.

Onko lapset kuinka nuoria jos ero kuitenkin tulee..

usein nuo piilohomot bi miehet kyllä saa näitä eril. oireita. 'eihän miehesi vaan ole kaappi bi-mies ??
 
Viimeksi muokattu:
Näin
Onko kellään kokemusta miten pääsee eroon hiivatulehdus pelosta? onko hiivatulehdus hajoittanut suhteenne? mies pelkää saavansa minulta uudelleen ko tulehduksen vaikkei sitä minulla ole ollut vuoteen. hänelle se uusi aina touhuilun jälkeen. nyt kumpikin oireeton,uskallus mieheltä puuttuu,mikä avuksi? mies muuten ihana ja en haluaisi elää seksittömässä suhteessa vuosikausia.

Entäs kortsun käyttö? Itse elän virtsiksen pelossa, joka uusii tosi helposti, mutta kortsua käyttämällä ei ole tästä riesasta tarvinnut kärsiä. Canestenin jatkuva käyttö ei ole välttämättä paras idea, sillä saattaa alkaa ärsyttämään ihoa. Lääkäriltä kannattaa myös kysyä, mutta kortsu voi olla helpoin ratkaisu.
 
Viimeksi muokattu:
Jästis
Eräs nainen syytti minua, olen aiheuttanut hänen pimppiin hiivatulehduksen. maksoin hänen lääkäri.lääkekulungin.
Tosiasiassa molemmat olimme tulehduksen aiheuttajia.
Mitä tästä opimme?
 
Avovaimo
Alkuperäinen kirjoittaja Jästis;10777047:
Eräs nainen syytti minua, olen aiheuttanut hänen pimppiin hiivatulehduksen. maksoin hänen lääkäri.lääkekulungin.
Tosiasiassa molemmat olimme tulehduksen aiheuttajia.
Mitä tästä opimme?

miten pääsitte hiivasta eroon? mies peseytyy ahkeraan,on aina ollut siisti.
 
Avovaimo
Alkuperäinen kirjoittaja Näin;10776952:
Entäs kortsun käyttö? Itse elän virtsiksen pelossa, joka uusii tosi helposti, mutta kortsua käyttämällä ei ole tästä riesasta tarvinnut kärsiä. Canestenin jatkuva käyttö ei ole välttämättä paras idea, sillä saattaa alkaa ärsyttämään ihoa. Lääkäriltä kannattaa myös kysyä, mutta kortsu voi olla helpoin ratkaisu.

miehellä kumi allergia,että sekin vielä. ehdotin joitain "kumittomia" kortsuja mutta oireilee niistäkin, on niitä joskus kokeillut. mielenkiinnolla kuulisin labrakokeet, vielä kun ite näkisin ko lekurin niin saisin ehkä joitain vastauksia.
 
Opus_
miehellä kumi allergia,että sekin vielä. ehdotin joitain "kumittomia" kortsuja mutta oireilee niistäkin, on niitä joskus kokeillut. mielenkiinnolla kuulisin labrakokeet, vielä kun ite näkisin ko lekurin niin saisin ehkä joitain vastauksia.

Johan nyt selityksiä riittää... Kuten joku jo aiemmin epäili, miehesi saattaa olla enemmän kiinnostunut miehistä kuin naisista..
 
Viimeksi muokattu:
Jästis
miten pääsitte hiivasta eroon? mies peseytyy ahkeraan,on aina ollut siisti.

Minulla ei ole koskaan ollut mitään tulehduksia alapäässä, enkä oireillut millään tavalla. Nainen sanoi saaneensa hiivatulehduksen minulta. Joku viisas on ollut tietävinään, kun kahden ihmisen alapään pasiliskot kohtaavat, saattaa tulla hiivatulehdus. Tiedä häntä.
Nainen vaati minulta korvauksen lääkkeestä, lääkärikulusta, maksoin pois sen enempää kyselemättä.
Minulla ei ollut mitään oiretta kyseisestä sienestä. Voiko se olla vain toisella?
 
Viimeksi muokattu:
Avovaimo
Ja ne sanat olivat? Kerrohan se nyt niin sanatarkkaan kuin pystyt, sillä miehen diagnoosi alkaakin jo tuntua mytomanialta.

"Ihmisellä on monenlaista nahkaa. Esinahka on edessä ja takanahka on takana." - (Therese 6v)
Tänään kuulin lääkärin sanat.mieheltä ei mitään löytynyt labroista. mikäli harrastaisimme seksiä saisi hän hiivatulehduksen,siihen riski suuri ja sitten se olisi miehellä krooninen,oli lekuri myös sanonut ettei kannata ottaa riskiä joten ei seksiä. voisi muiden naisten kanssa seksiä harrastaa mutta ei minun kanssa koska hänet tartutan. ja minulla ei ole hiivaa. aion selvittää pitääkö lääkärin puheet paikkansa.kyseessä mieslääkäri.
 
Viimeksi muokattu:
looginen
Poika näki kassajonossa naisen, jolla oli papiljotit päässään. Hetken tuijoteltuaan hän tokaisi:
"Mikähän lie sairaus se tuollakin on?" Takana oleva mies repesi nauruun.
Tänään kuulin lääkärin sanat.
Et siis ilmeisesti edelleenkään omin korvin lääkärin suusta. Ainoastaan seuraava lause on uskottavissa 100% todeksi, loput vilkkaan mielikuvituksen tuotetta.

mieheltä ei mitään löytynyt labroista.
* Ihon ja limakalvojen hiivaviljelyssä tutkitaan tavallisesti vain Candida albicans -hiivan määrä summittaisesti (ei ollenkaan – vähän – runsaasti – erittäin runsaasti). Pelkkä hiivan löytyminen viljelynäytteessä ei merkitse, että tarvitaan erityistä hoitoa. Hoidon tarpeen ratkaisevat oireiden laajuus ja voimakkuus. Säännöllinen päivittäinen peseytyminen pitää ihon hiivojen määrää kurissa.

mikäli harrastaisimme seksiä saisi hän hiivatulehduksen,siihen riski suuri ja sitten se olisi miehellä krooninen,oli lekuri myös sanonut ettei kannata ottaa riskiä joten ei seksiä. voisi muiden naisten kanssa seksiä harrastaa mutta ei minun kanssa koska hänet tartutan.
En ole koskaan kuullut mitään vastaavaa tai edes moista kaukaisesti muistuttavaakaan.

Poikamme: "Äiti on lääkäri". Äiti: "En ole". Poika: "Kannattaa opiskella, kun aina hoidat minua".
Isi: "Mihin isin kannattaa opiskella?"
Hetken hiljaisuus. Poika: "Isi tiedätkö sellaisen kuin pellekoulu?"

ja minulla ei ole hiivaa. aion selvittää pitääkö lääkärin puheet paikkansa.kyseessä mieslääkäri.
* Potilaspapereissa tai laboratoriotuloksissa mainitaan Candida albicans omalla nimellään, mutta muita hiivoja niistä ei löydy. Malassezia- ja kryptokokkihiivojen viljely ja tyypitys on vaikeaa. Ihon normaalikasvustoon kuuluvien hiivojen esiintyminen ihossa ei aiheuta toimenpiteitä.

Poikani Jaakko, 5, ällistytti minua tällä kertomuksella.
"Kun hypnoosi menee aivojen kylmälaukkuun, niin maksan apinat pääsee näköhermoon*-*siis tänne näin (osoittaa silmäänsä) ja se tuntuu ikävälle"
Tämä siis täysin puskista, kun istuin keittiössä lukemassa. Otsassani taisi vilkkua suuri kysymysmerkki, sillä poika toisti sanomansa hitaasti, artikuloiden selkeästi ja painokkaasti. Nyökkäsin varovaisesti ja poika lähti hyppien pois. Jahka olin hämmennyksestäni toipunut, otin kynän ja kirjoitin tarkkaan tämän valaisevan tiedon muistiin. - (Miiu)
 
Viimeksi muokattu:
Avovaimo
Poika näki kassajonossa naisen, jolla oli papiljotit päässään. Hetken tuijoteltuaan hän tokaisi:
"Mikähän lie sairaus se tuollakin on?" Takana oleva mies repesi nauruun.

Et siis ilmeisesti edelleenkään omin korvin lääkärin suusta. Ainoastaan seuraava lause on uskottavissa 100% todeksi, loput vilkkaan mielikuvituksen tuotetta.


* Ihon ja limakalvojen hiivaviljelyssä tutkitaan tavallisesti vain Candida albicans -hiivan määrä summittaisesti (ei ollenkaan – vähän – runsaasti – erittäin runsaasti). Pelkkä hiivan löytyminen viljelynäytteessä ei merkitse, että tarvitaan erityistä hoitoa. Hoidon tarpeen ratkaisevat oireiden laajuus ja voimakkuus. Säännöllinen päivittäinen peseytyminen pitää ihon hiivojen määrää kurissa.


En ole koskaan kuullut mitään vastaavaa tai edes moista kaukaisesti muistuttavaakaan.

Poikamme: "Äiti on lääkäri". Äiti: "En ole". Poika: "Kannattaa opiskella, kun aina hoidat minua".
Isi: "Mihin isin kannattaa opiskella?"
Hetken hiljaisuus. Poika: "Isi tiedätkö sellaisen kuin pellekoulu?"


* Potilaspapereissa tai laboratoriotuloksissa mainitaan Candida albicans omalla nimellään, mutta muita hiivoja niistä ei löydy. Malassezia- ja kryptokokkihiivojen viljely ja tyypitys on vaikeaa. Ihon normaalikasvustoon kuuluvien hiivojen esiintyminen ihossa ei aiheuta toimenpiteitä.

Poikani Jaakko, 5, ällistytti minua tällä kertomuksella.
"Kun hypnoosi menee aivojen kylmälaukkuun, niin maksan apinat pääsee näköhermoon*-*siis tänne näin (osoittaa silmäänsä) ja se tuntuu ikävälle"
Tämä siis täysin puskista, kun istuin keittiössä lukemassa. Otsassani taisi vilkkua suuri kysymysmerkki, sillä poika toisti sanomansa hitaasti, artikuloiden selkeästi ja painokkaasti. Nyökkäsin varovaisesti ja poika lähti hyppien pois. Jahka olin hämmennyksestäni toipunut, otin kynän ja kirjoitin tarkkaan tämän valaisevan tiedon muistiin. - (Miiu)
aion saada kyseisen lekurin puhumaan asiasta kanssani koska hän minua syyttää. mielenkiinnolla seuraan suostuuko hän.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä