huuliherpes alapäähän..

  • Viestiketjun aloittaja poopoo
  • Ensimmäinen viesti
herpukka
Uskoisin, että on lievempi. Ainakin itselleni ei tullut kuin yksi rakkula joka ilmaantuu aina samaan paikkaan ja paranee tosi nopeasti. Valitettavasti se uusiutuu mulla melkein joka kuukausi menkkojen yhteydessä, mutta paranee huuliherpesvoiteella ihan parissa päivässä.
 
herpukalle
Alkuperäinen kirjoittaja herpukka:
Uskoisin, että on lievempi. Ainakin itselleni ei tullut kuin yksi rakkula joka ilmaantuu aina samaan paikkaan ja paranee tosi nopeasti. Valitettavasti se uusiutuu mulla melkein joka kuukausi menkkojen yhteydessä, mutta paranee huuliherpesvoiteella ihan parissa päivässä.
Tuliko se suuseksistä, mitä luulet?

 
pit.
Olisko mahdollista että tartutit sen viruksen miehellesi suuseksissä miehen alapäähän ja sitten sitä kautta itsellesi? Anteeksi, mutta tuli todennäköisempänä mieleen, kuin tuo esittämäsi vaihtoehto.
 
herpukka
Jotenkin en jaksa uskoa tähän, koska tällä kerralla kun tämä tapahtui niin suuseksi tapahtui vain minulle. Tälläinen herpeksen leviämistapa on todella mahdollinen, vaikka se monimutkaiselta kuulostaakin. Moni on saanut herpeksen alapäähänsä ihan omien käsien kauttakin. Mulle on tarttunut ylähuuleen herpes mitä ihmeellisimmistä tapauksista, mm samasta pullosta juotaessa, huulirasvasta yms. Olen erittäin herpesherkkä!
 
herpukka
Joo, kyllä mä sen tiedän että ei tartu kun kerran, mutta rakkula voi tulle elämässä vaikka satoja kertoja..Taidat nyt vähän saivarrella! Mutta tarkoitinkin tarttumisella sitä, että olen saanut rakkulan itselleni mm huulirasvasta..
 
pit.
No kyllä tuo "hoi herpukkka" oli aivan oikeassa ;-)) Siis saat sen herpestartunnan vain yhden kerran. Kaikki muut kerrat ovat siis sen viruksen aktivaatiota.

Sinulla taitaa nyt tosiaan olla vähän hukassa tämä herpesviruksen toimintamekanismi.

Eli olet saanut yhden tartunnan huuliin ja toisen alapäähän.

Eli olet voinut saada alunperin tartunnan huulirasvasta, mutta ET mm. huulirasvasta, samasta pullosta ym..
 
herpukka
Okkei :) ehkä terminologia ei ole hallussani, en jaksa aina hienosäätää jokaista asiaa.. Alkuperäinen tartunta lienee tullut jo äidin kohdussa ollessani, aktivoitui ihan pienen lapsena flunssan yhteydessä. Virus on elämäni aikana AKTIVOITUNUT :)) monista asioista, kuten huulirasvasta yms. Joskus tuntuu, että ei tarvitse kuin nähdä jollain ihmisellä herpes huulessa niin se on seuraavana päivänä minulla..
 
herpukka
Voi hyvänen aika, pitääkö se teille vääntää rautalangasta, että terminologia ei ole hallussani. Olisit sinäkin lukenut ylläolevan kommenttini niin ei olisi tarvinnut kommentoida ollenkaan. Tarkoitin, että huulirasva ja pullo on aktivoinut herpekseni kun olen lainannut huulirasvaa jonka omistajalla on ollut aktiivitilassa oleva herpes.
 
sohvaperuna.
Kuka hullu ylipäätään lainaa kenellekään huulirasvaa tai antaa juoda samasta pullosta jos itsellään on aktiivitilassa oleva herpes! Ja kuka toinen hullu lainaa huulirasvaa, jos itsellään on herpes, piilevä tai aktiivinen tai juo samasta pullosta. Anteeksi nyt vaan mutta sekopäistä porukkaa.

Huulirasvat ovat aina henkilökohtaisia, eikä samasta pullostakaan juoda kuin puolison kanssa.
 
aijaa..
Alkuperäinen kirjoittaja juni00:
ohho, alkaa näköjään täälläkin palstalla mennä aika henkilökohtaisuuksiin..
No oletpas sinä herkkä. Ihan normaaliahan tämä on.

Ei tässä minusta ketään pilkata, tai nimitellä. Kaipa saattaa vähän ihmisiä huvittaa, kun ei tuolle yhdelle mene jakeluun, vaikka moni yrittä asiaa rautalangasta vääntää. Saa kai yksinkertaista yksinkertaiseksi sanoa ;-)
 
pit-
Kuulkaas nyt koohottajat. Jos täällä aivan asiallisesti ensin yrittää monen viestin verran selittää jollekin jotain todella yksinkertaista pikku asiaa moneen kertaan, _kuten_ joku_ muukin_ tähän ketjuun osallistunut, eikä se vaan mene jakeluun, niin onko se sitten selittäjän vika ;-))

Jos luette ketjun oikein huolella ja ajatuksella läpi, niin eiköhän se herpukkakin hermostunut, kun me emme hänen mielestään ymmärtäneet asiaa oikein.

Jos jollain on ollut herpestartunta koko elämänsä ajan, eikä vieläkään tiedä miten homma toimii, niin eihän sellainen ihminen nyt todellakaan ole se veitsilaatikon terävin veitsi. Sille minä en taas voi mitään.

Mutta jos nyt tämän ketjun ansiosta asia sitten vihdoinkin selvisi, niin sehän on vaan positivinen asia, eikä totta. Voitte sitten ihan tykönänne miettiä, että miten olisitte selittäneet asian paremmin.



 
her pees
Siis toki herpesvirus tulee elimistöön vain kerran, mutta se voi aktivoitua juuri esim. toisen herpeshuulirasvan käytöstä tms. Eli vaikka itsellä ois herpesvirus jo olemassa, niin stressin ja ties minkä laukaisijan lisäksi se voi tosiaan aktivoitua myös "kontaktitartunnassa". Miten muuten luulette, että ko. virus ylipäätään leviää? Dumbass!
 
pit.
Alkuperäinen kirjoittaja her pees:
Siis toki herpesvirus tulee elimistöön vain kerran, mutta se voi aktivoitua juuri esim. toisen herpeshuulirasvan käytöstä tms. Eli vaikka itsellä ois herpesvirus jo olemassa, niin stressin ja ties minkä laukaisijan lisäksi se voi tosiaan aktivoitua myös "kontaktitartunnassa". Miten muuten luulette, että ko. virus ylipäätään leviää? Dumbass!
;-D anteeksi nyt, mutta eihän tässä ole mitään logiikkaa.

"Miten luulette että herpesvirus ylipäätään leviää"

Ethän sinäkään tässä väitä, että se leviää, jos se kerran on jo siellä toisen elimistössä. Herpes leviää toki kontaktitartunnassa, mutta vain, jos toinen osapuoli ei ole jo kantaja.

Olisitko kauhean ystävällinen ja linkittäisit tutkimuksen jossa todistetaan tuo mainitsemasi väite "herpeshuulirasvasta" ja sen viruksen aktivoivasta vaikutuksesta. Itse en sellaista millään onnitunut löytämään. Vaikka kuinka etsin :)

Mutta tässä asiallista tietoa kaipaaville
http://www.tohtori.fi/?page=4702652&id=7155221
Myös duodecimin käypä hoito -sivuilla on tietoa, mutta linkki oli pitkä kuin nälkävuosi

Valitettavasti tohtori.fi ja duodecimin sivustoilla mainittiin laukaisevina ärsykkeinä vain auringonvalo, kuukautiset, uv-säteily, flunssa tai stressi. Odotan jännityksellä mitä lisävalaistusta suot minulle asian tiimoilta.
 
hillamaija
No tuo on silkka saivartelua. Vaikka kuinka rasvaa hepreshuulirasvalla, (jos on siis aivan pakko käyttää sellaista), se vaatii haavan ihossa, josta se bakteeri menee sisään. Kyse on nyt tässä ketjussa kertoa tälle herpukalle, että todennäköisimmät syyt saada herpes on flunssa, stressi ja aurinko. On turha ruveta halkonmaan hiuksia, kun tärkeintä on saada peruskäsitteet selville ihmiselle, jolla ne on täysin hukassa.
 
Kysynpähän vaan
Voi hillamaija, ei taida sinullakaan joka ikkunassa valot loistaa.. Jos herpes leviää pisaratartuntana niin miksi se ei sinun mukaasi voi levitä vaikkapa tästä jo legendaksi muodostuneesta huulirasvasta?

Ja toisenne besserwisserille pit.lle tiedoksi: minun herpes on aktivoitunut myös siten, että miehelläni on ollut rakkula joka on sitten tarttunut minuun ja tasantarkkaan molemmat olemme kantajia.
 
pit.
No tietysti olette molemmat tällähetkellä kantajia, kun teillä se virus nyt on. Kantaja on ihminen jonka hermostossa virus on.
Eli sinusta tuli kantaja vasta tartunnan jälkeen. Kuten yllä kirjoitin.
Mutta jos olet jo kantaja, ei virus enää tartu. Se vaan aktivoituu. Ja en usko, että miehesi herpes aiheuttaa omasi aktivaation.

Mutta uskokaa mitä haluatte. Toinen vaihtoehto on tietysti ottaa asioita selvää ja tietää ihan oikeasti.
 
kysynpähän vaan
Minä olin jo ennestään kantaja.. Minusta ei tullut kantajaa tartunnan jälkeen, koska siis olin kantaja jo ennestään, herpes aktivoitui mieheni aktiivitilassa olevasti herpeksestä. Näin on käynyt minulle ja monelle tutulleni. Mistä ihmeestä sinä olet tuon keksinyt, että jos molemmat ovat kantajia niin toisella aktiivitilassa oleva herpes ei tartu toiseen jo kantajaan?

Miten selität sen, että herpes sitten leviää suuseksissä ihmiselle joka on kantaja? Onko ylähuuulet jotenkin erityisemmät kuin alahuulet joihin herpes siis voi levitä vaikka olisi jo kantaja?
 

Yhteistyössä