Hae Anna.fi-sivustolta

Ikäellin laihdutusruuat

Viestiketju osiossa 'Kevytkeittiössä' , käynnistäjänä Kuuskymppinen lady, 14.07.2015.

1. mitä selität?? Vierailija

luen autopalstoja vaikka minulla ei ole autoa, luen paljon käsityöjuttuja vaikka teen hyvin vähän käsitöitä, luen ruokajuttuja, luen myös laihdutusjuttuja, julkkiksista jne. Sitä voi tehdä vaikka mitä kun/jos on aikaa ja tietokone ;).

Toisekseen en osannut ketjun otsikosta päätellä että tää olisi vinkkipalsta, siinähän sanotaan että ikäellin laihdutusruuat. Luulin että täällä on reseptejä, mutta täällähän oli joku huuhaa juttu.

Sinun mielestä on kehumista jos sanoo, että normaalipainoisena voi pysyä läpi elämänsä. No huh.
    Kerroin vaan miten minä oon pysyny normipainossa, vaikka ton "tiedekirjan" mukaan mun pitäis painaa vähintään tuplaten. No enpä nyt kuitenkaan oo lihonu vaikka samanlaisia suomalaisia kotiruokia oon syönyt koko ikäni.

2. voihan nenä Vierailija

No enpä olisi uskonut, että henkilö, jolla ei ole painon kanssa ongelmia, alkaisi lueskella laihdutusreseptejä. Puhuit siis taas itsesi pussiin. Aivan, taas, sillä vaikka nikkiä vaihdat, jutuista sinut tunnistaa.:)

Olekto lukenut kokonaan tuon tiedekirjan? Ellet, älä silloin arvostele sen antamaa tietoa. Tuo otehan oli vain pieni osa siitä.

Kaikkien kehot vaan eivät kestä tätä nykyistä ruokasuuntausta. Ole siis onnellinen, jos todella voit hyvin (tosin viestistäsi kyllä paistaa paha olo läpi eli kannattisi varmaan mennä mielenterveyspalstalle), sillä tuossa kirjassa kerrotaan myös se, miksi jotkut ihmiset lihovat. Ja mietihän, miltä tuntuu siitä hoikasta ystävästäni, joka juoksee joka riivatun päivä vähintään 10 km, mutta ei voi syödä juuri mitään, koska lihoo niin helposti.

Olisipa kiva nähdä, mitä kommentoit noilla autopalstoilla. Minulla on auto, mutten silti niillä palstoilla pyöri.

Ajatella, että oikein tietokonekin sinulla on! Mitä se tietää????

3. mitä selität? Vierailija

Joillekin on näköjään vaikeeta tämä keskustelupalstaelämä. Kaikki laihdutuspalstoja lukevat ovat ylipainoisia, kaikki autoista kiinnostuneet omaavat auton, jne jne.

Meinaatko tosiaan, että normaalipainoiset eivät lue eri palstoja tai ruokareseptejä eri alueilta?
    Sun mielestä siis pähkinäallergisille tarkoitettuja reseptejä lukevat vain pähkinäallergiset, keliakia-reseptejä keliaakikot, laktoosi-intolerantikko ohjeita vain he jne.

Pitäisikö sinunkin avartaa vähän ympyröitäsi ja miettiä miksiköhän joku voi lukea ruokapalstoja ja keittokirjoja. Voisiko se johtua niinkin yksinkertaisesta asiasta, että joku, tykkää lukea ruokaohjeita ja joskus toteuttaakin käytännössä lukemaansa.

Palstoilta, myös laihdutuspalstoilta, löytyy monia vinkkejä joita voi hyödyntää omassa pikku kyökissään. Ehkä sinunkin painosi olisi alempi ;) jos keskittyisit enemmän ruuan makuun ja raaka-aineisiin kuin määrään.

muihin palstoihin: viimeksi tällä viikolla kirjoitin kommentin moottoripyöräpalstalle, minulla on ollut 500 cc nuorempana. olen ajanut kuorma-autoa ammatikseni muutaman vuoden, henkilöautoakin on tullut ajettua työkseen. Väitän, että minulla on kompetenssia kirjoitella niille palstoille yhtä paljon kuin sinullakin.

Kirja: en ole lukenut kirjaa, enkä aio lukea, syy on tänne tehty lainaus sisällöstä. Jos joku oikeasti esittää tuollaista virallisena tutkimustuloksena, hän on tehnyt perustavaa laatua olevan virheen jo ennen juoksukisaan lähtemistä. tai sitten tänne "lainan" tehnyt tyyppi on ymmärtänyt väärin:D.

yks tavis tykkää tästä.
  4. mitä selität? Vierailija

selitäpä mitä tarkoitat sanoilla "nykyinen ruokasuuntaus"?
    Miksi kenenkään pitäisi syödä "nykyisen ruokasuuntauksen" mukaan?
    Miksi hän ei tee itse ruokaansa perusraaka-aineista, niinkuin minä teen?

Kerro vähän tarkemmin, kuinka paljon tämä hoikan ystäväsi "ei juuri mitään" on?

5. Minun vinkkini Vierailija

Elimistö ei kauheasti välitä siitä, mihin vuorokaudenaikaan se kalorit saa... Joskus iltasyömisen lihottavuutta perustellaan sillä, etä ruoansulatus hidastuu yöllä. Totta, mutta todellisuudessa niin vähän, että sillä ei ole mitään käytännön merkitystä.

Osa näistä on varmaankin jo mainittu, anteeksi toisto.

Yleensä iltasyöpöttelyn syynä onkin se, että ei syödä kunnolla tarpeeksi myöhään. Eli normiruokaa sen verran myöhään iltapäivällä/illalla, niin sitten ei tule myöhemmin illalla enää nälkä eikä verensokeri laske niin, että tekee mieli syöpötellä.

Kotiin sitten varataan terveellisempää naposteltavaa, jota voi hyvällä omallatunnolla ottaa, jos on pakko; vihannespaloja vaikka kermaviilidipin kanssa, ruisleipää, pieni kuitupitoinen puuro. Proteiini pitää nälän poissa (ja ikääntyvä sitä tarvitsee yhä enemmän, vaikka aloittaja ei vielä "vanha" olekaan) -eli kananmunat on ok, viiliä, raejuusto ja siihen sekaan esim. ananasta (saa makeaa) tai tonnikalaa, kourallinen pähkinöitä ym.

Tuopillinen vettä huiviin pari kertaa illan mittaan, sitten hetki odotellaan ja kas -ehkä maha tuntuukin niin täydeltä, että ei edes jaksakaan syödä.

Vai kuuluuko syöpöttely esim. TV:n katsomiseen? Jotain tekemistä siihen -käsitöitä jos niitä harrastaa, pikkupyykin viikkailua, mitä nyt sattuukin keksimään, joka vie ajatukset syömisestä.

Ja jos kerran viikossa retkahtaakin, ei se mitään. Se ei lihota, ei pidä olla liian ankara itselleen.

6. toimii Vierailija

No tämä vinkki nyt ole ruokaan liittyvä, tavallaan.

Ystäväni lihoi vuosien saatossa ja miehensä aina vaan enemmän arvosteli vaimoaan. Mitään ei tuo naisparka osannut miehen mielestä tehdä oikein. Yöt hän kuulemma tuskissaan mietti, millä saada elämä taas raiteilleen ja kilot pois. Ja kun ei nukkunut hyvin, paino vaan nousi, vaikka syömiset oli vähissä. Kun ei miehen mielestä saanut syödä sitäkään, että laihtuisi.

Lopulta ystäväni jätti miehensä. Ei mennyt montaa kuukautta, kun oli no näkyvissä laihtumisen tulokset.

Viimekesänä ystäväni meni avioon ihanan miehen kanssa, johon oli tutustunut jo aiemmin, pulleampina päivinään. Niin oli hoikka ja kaunis morsian, ettei olisi liki kuusikymppiseksi uskonut.

Siis stressi pois, vaikka sitten miehen mukana, ellei muuten.

7. yks tavis multifilosofi

Saadut tykkäykset:
    12
    On, on miellyttämisen tarve ollut kova, tällä "naisparalla", jos miehen takia oli lihonut älyttömiin mittoihin - ja on ihme mies tosiaan ollut, kun on kiusannut vaimoaan tuohon pisteeseen...
    Ihmepelastautuminen läskeistä tapahtui, kun lihonut nainen löysi itselleen uuden rakkauden kohteen...
    Mitä ihmeen tarinaa tässä nyt esitellään... en usko tähän tarinaan ollenkaan, uskooko joku toinen?

8. Napsu Vierailija

Narsistinen ihminen voi alistaa ja lamaannuttaa toisen ja kun narsistista pääsee eroon, alkaa uusi elämä.

9. tutustu asiaan Vierailija

Mitä tuossa et usko?

On ihan totta, että stressi ja huono nukkuminen aiheuttaa välillisesti lihomista. Jos on vuosikausia stressi päällä, elimistö toimii miten haluaa.

Taitaa olla ihan sinulle tuntematon asia, mutta päätit silti vängätä vastaan.:)

10. yks tavis multifilosofi

Saadut tykkäykset:
    12
    Mielestäni tuossa ei kyllä mainittu mitään narsistista, sen takia ihmettelin suuresti.

11. no tota noin Vierailija

No, on sulla outo tapa "ihmetellä": "Mitä ihmeen tarinaa tässä nyt esitellään... en usko tähän tarinaan ollenkaan, uskooko joku toinen?"

Tuo vaikuttaa ihan joltain muulta.... lähinnä valehtelusta syyttämiltä.

12. prosto Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Garcinia Laihdutuslääke - http://shуtobuу.fi Olen syönyt garcinia cambogia plussaa kaksi kuukautta, ja täytyy sanoa, että olen enemmän kuin tyytyväinen tuloksiin. Olen pudottanut yli 5 kiloa, enkä ole muuten joutunut paljoa muuttamaan ruokavaliotani tai liikunnan määrää. Ihana ravintolisä!!!! Oloni on mitä mahtavin :)

Last edited: 23.12.2016

Jaa tämä sivu