Isä kännissä vauvan kanssa

  • Viestiketjun aloittaja järkkyä
  • Ensimmäinen viesti
järkkyä
Ihan pakko purkaa tänne kun en muuallekaan voi... Olin lenkillä, pois kotoa alle 2 tuntia. Mies jäi meidän puolivuotiaan vauvan kanssa kotiin. Kun tulin kotiin niin huomasin että mies oli juonut melkein mäyräkoirallisen olutta!!!!! Vauva oli nukkunut koko ajan, mutta SILTI!!!!!!

Ja kun kehtasin huomattaa asiasta, niin suuttui mulle....

Mä olin aivan järkyttynyt, mutta toinen vähättelee asiaa.... =(
 
dkfkskd
Joiko miehesi ennen vauvan tuloa yht. paljon? Kuvittelitko et pienenee kulutus kun vauva tulee taloon,hehheh. Se useimmiten kasvaa tuo kulutus...Miksi olutta on kotonasi? Tuollaiset asiat on oltava klaari jo ennen raskautta, turha itkee kun paskat on jo housuissas...
 
jaa-a-a
Olipas kannustava tuo edellinen...

No, mikäli isä juo kotona "ilman syytä" noin runsaasti, niin mielestäni hän on alkoholisti tai aloittelemassa sitä "uraa", joten asiasta on syytäkin olla järkyttynyt ja huolissaan. Koittakaa keskustella asiasta kun on siihen sopiva hetki, noinhan ei voi jatkua tai et uskalla mennä enää mihinkään. Alkoholistilla ensimmäinen merkki kohti parempaa on tunnustaa ongelma, tuo vähättely siis kuuluu kuvioon, hän ei itse (vielä) myönnä tilannettaan. Voisitkohan saada apua jostain?? Joku asiaa lähempää tutkaillut varmaan osaa vastata paremmin. Tsemppiä, koita jaksaa.
 
pummppu
En halua liiemmin puolustella miestäsi mutta voisiko kyseessä olla silkka ajattelemattomuus? Kenties miehesi piti salettina että lapsi nukkuu sinun ollessa poissa eikä pitänyt juomista mitenkään haitallisena? Ja kun sanoit asiasta niin tajusi itsekin typeryytensä ja puolustuksekseen suuttui kun ei muutenkaan osanut reagoida...? Ota asia jonkin ajan kuluttua uudestaan puheeksi ja kysy mitä ukollasi oli oikeen mielessä.
 
puputupuna81
En usko että niin ajattelematonta miestä voi olla, että juo melkein mäyräkoirallisen alle 2 tunnissa. Ei se ajattelemattomuudesta voi johtua. Se mieshän on kiskonut kamalaa vauhtia sitä kaljaa. N.5 pulloa tunnissa. Varmasti vaikea enää jättää vauvaa isän hoitoon, kun ei voi luottaa. Ja sille joka kysyi miksi olutta on kotona, kyllähän sitä saa olla kotona, mutta ei sitä tarvitse yksin tyhjentää noin pienessä ajassa. Alkuperäiselle kysyjälle toivon voimia jaksaa. Puhukaa tästä. Vielä ikävämpää on että miehesi otti asian suuttumalla. Mikä onkaan miehelle tärkeintä? Toivon teille kaikkea hyvää!
 
dfsgshg
Alkuperäinen kirjoittaja dkfkskd:
Joiko miehesi ennen vauvan tuloa yht. paljon? Kuvittelitko et pienenee kulutus kun vauva tulee taloon,hehheh. Se useimmiten kasvaa tuo kulutus...Miksi olutta on kotonasi? Tuollaiset asiat on oltava klaari jo ennen raskautta, turha itkee kun paskat on jo housuissas...
Höpöhöpö. Kyllä minun mieheni ainakin rauhoittui lapsen saamisen jälkeen.
 
huolestuttavaa
moi ap,

joko olette puhuneet tilanteesta? Minusta aika edesvastuutonta isältä,kuten joku sanoi, niin voi olla vai ajattelemattomuutta.. mutta toisaalta kovaa vauhtiahan sitä on mennyt.

Voisiko olla "kosto" sinulle?? eli onko ollut jotai riitaa esim. vauvan hoidosta tms. ja sitten teki tämän vähän niinkuin tahallaan?

KOIta nyt saada tilanne purettua ja jos hän ei ymmärrä niin selitä miten huolestunut olet kun seuraavan kerran jätät hänen hoitoon vauvan - ja varmista että saat häneltä varman lupauksen, ettei vastaavaa enä satu tulevaisuudessa!!

Voimia ja jaksamista... itse kullekin! (meillä ei viina tms. ole ongelma, mutta tuntuu vain, ettei mieheni MILLÄÄN voi tajuta miten paljon minä teen näiden lapsien ja kodin eteen töitä, aina tulee ilmi, että luulee minulla olevan paljon päivisin luppoaikaa... ja tuo harhakäsitys saa mut NIIIN pettuneeksi ja vihaiseksi!)
 
iö.luy,kgmjfghb
Häh... Siis onkohan tuossa vähän liitoittelua. Jos vetää mäyriksen olutta 2 tunnissa, niin sehän tarkoittaa 6 pulloa tunnissa ja yksi pullo 10 minuutissa. Kuka tahansa voi itse tuota yrittää ja todeta, että aika kovasti täytyy kiskoa... Eka 3 menee varmaan aika helpolla 1/2 tunnissa, mutta kyllä se tahti siitä vähän hidastuu. Jotainhan tuossa täytyy olla taustalla, eli mitä? Oliko hänellä kenties muutenkin iltasuunnitelmia ja aloitteli sinun poissaollessasi vähän liian vauhdikkaasti ajattelemattomuuttaan...? Juoko hän useinkin tosta noin vaan mäyräkoirallisen olutta? Jos ei niin anna asian olla ja esitä toivomus, että vastaisuudessa ottaisi vähän maltillisemmin...
 
järkkyä
No niin... Haluaisin ajatella että kyseessä oli pelkkä ajattelemattomuus. Alkoholi ei ole mikään ongelma, siksi minä niin järkyttynyt olenkin. Jos olisi olemassa jokin epäilys alkoholismista, niin en olisi vauvaa isin kanssa jättänyt.

Kyseessä ei ole kosto, sillä ei ole riita eikä muuta. Meillä menee oikein hyvin, ei valittamista siinä. Mies ostaa mäyriksen aina silloin tällöin, mutta aina ennen sen tuhoamiseen on mennyt useampi päivä.
Toivon todella että tämä oli ainoa kerta ja että mies tajusi, ettei noin todellakaan voi tehdä.
Kyseessä on isokokoinen mies, joten ei hän varsinaisesti ollut ihan pakarat olalla, mutta päihtynyt. Tuo kännissä oli ehkä liian voimakas ilmaisu.
Enkä puolustele miestäni, tuollaista ei voi puolustella...

Ja niin, mieheni on käynyt baarissa 2 kertaa vauvan syntymän jälkeen.
 
Mainitsitko
asiasta miehellesi heti kotiin tultuasi, kun mies oli kännissä? Humaltuneet, kun loukkaantuvat paljon herkemmin ja iloisessa nousussa ollessa ei varmasti osaa ajatella, että "muutamasta" oluesta jotain haittaa olisi. Jälkikäteen (selvittyä) miehenkin ajatukset voi olla jo jotain ihan muuta, mutta ei sitten kehtaa sitä itse myöntää.
 

Yhteistyössä