Jälkiehkäisypillerit

  • Viestiketjun aloittaja hy
  • Ensimmäinen viesti
apuvaa
otin jälkiehkäisypillerin (syön myös e-pillereitä, unohdin ottaa kaksi) ja kun menkat eivät alkaneet tein raskaustestin 2 kertaa.. nyt menkat ovat yli kaksi viikkoa myöhässä, onko normaalia? onko raskaustestit näyttäneet väärin vai pilleri sekoittanut menkat?
 
pahasti pulassa?
mulla oli menkat just loppumaisillaan kun vedettiin (vahingossa) ilman kumia, joten tollanen pilleri pitäisi hommata ensi kädessä. nyt yhdynnästä aikaa noin 18 tuntia eli ei tässä tulenpalava kiire ole? mietityttää vaan se että olenko nyt jo raskaana, kun minulla kerran oli vielä menkat? osaisiko joku auttaa koska olen 17 enkä todellakaan halua tulla paksuks vielä :s
 
------
mulla oli menkat just loppumaisillaan kun vedettiin (vahingossa) ilman kumia, joten tollanen pilleri pitäisi hommata ensi kädessä. nyt yhdynnästä aikaa noin 18 tuntia eli ei tässä tulenpalava kiire ole? mietityttää vaan se että olenko nyt jo raskaana, kun minulla kerran oli vielä menkat? osaisiko joku auttaa koska olen 17 enkä todellakaan halua tulla paksuks vielä :s

Mitä pidempään viivyttelet, sitä suuremmaksi raskauden todennäköisyys kasvaa. Olettaen että olet juuri ovuloinut tai juuri ovuloimassa. Jätä sitten seksin harrastaminen siihen kunnes olet tullut tarpeeksi vastuulliseksi etkä "vahingossa" vetele ilman ehkäisyä.
 
Viimeksi muokattu:
lalla
Otin heinäkuun puolessa välissä katumuspillerin ja siitä viikko puoltoista, tuli vuotoa, viikon verran ja ihan samanlaista kuin olis menkat eli ei ollut mitenkään niukkaa vuotoa tms. Voiko tuohon vuotoon luottaa sen verran ettei olis raskaana, vai kannattaisko nyt sit tehdä vielä testi?
 
apua!
okei eli tilanteeni on tama: olen vaihto-oppilaana usa.ssa ja minua pelottaa etta olen raskaana. Harrastin seksia entisen poikaystavani kanssa elokuun 2 vkolla ja kortsu meni rikki, koska lopetin e-pillerit vaihto-vuoden takia. sitten siita ei tullut mtn vuotoa, varmaan koska menkat oli juuri vko- pari vkoa sitten ollut. Sitten 2vkon paasta harrastin taas seksia kortsun kanssa ja kortsu meni taas rikki. otin siis taas jalki-ehkaisy pillerin. sitten alkoi menkat vkon paasta ihan kunnon menkat ja ajallaan niinkuin pitikin. Nyt viime menkat loppuivat 7.9 ja eipa menkkoja vielakaan nay. Raskaustesti on hyvin hankala saada hankittua koska en oikeestaan koskaan voi olla yksin, joten mitka ovat mahdollisuudet etta olisin raskaana? luin jostain etta 2 pilleria voi heittaa menkat hyvinkin sekaisin? auttakaa kiltit.. panikoin ihan tajuttomasti ja tuijjottelen mahaani joka paiva etta onkos se kasvanut, kamalia kipuja on ollut nyt ehka vkon verran ala-vatsassa mutta ne ei vaikuta menkka kivuilta? onko se normaalia? ja jos nyt olisin raskaana, niin miten voisin abortin tehda taalla ollessani? kiitos jo etukateen.
 
plaah...
Itse otin j-e-pillerin kuusi päivää sitten kun kumi irtosi. Eilen alkoi tummanruskea vuoto, joka myös vielä tänäänkin on jatkunut. Myös finnejä on ilmaantunut muutamia (yleensä mulla niitä ei koskaan ole). Ollut myös maha löysällä ja paha olo (kivaa ollut töissä)... Että tämmöstä. En haluaisi enää joutua ottamaan toiste... Aion tehdä myös raskaustestin vielä parin viikon päästä.
 
ramipussinen
Päädyin ottamaan jälkiehkäisypillerin muutama kuukausi sitten. Kuukautiset alkoivat normaalisti ja seuraavat kuukautiset jo kahden viikon päästä edellisistä! Menkkakipujen tapaisia alavatsakipuja sain sietää toisien ja kolmansien kuukautisten välillä pillereiden ottamisesta. Kolmannet kuukautiset tulivat normaalin kierron mukaisesti, mutta olivat tavallista kivuliaammat.

Näiden kokemusten pohjalta ei tee mieli joutua syömään jälkiehkäisypilleriä enää. Pidetään tytöt huolta ja vältetään näitä kamalia hormoonipommeja!

p.s. jeeeeep, tehtiinkö sinulle kaavinta keskenmenon johdosta ja olisitko pitänyt lapsen, jos se ei olisi mennyt kesken? Mitkä fiilikset sulle jäi? Minulla todettiin ns. tuulimunaraskaus ja minulle tehtiin lääkkeellinen abortti, vaikka olisihan se mennyt kesken itsestäänkin.
Noin siinä käy, kun ei osaa varautua. Otan nyt opiksesi.
 
Viimeksi muokattu:
ramipussinen
Jouduin 3 viikkoa siten turvautumaan jälkiehkäisy pilleriin. Viikon sisällä pillerin ottamisesta alkoi vuoto ja sitä kesti useamman päivän. Tällä hetkellä rintani (lähinnä nännit) ovat kipeät, arat ja ihan punaiset ja nöpöllään. Kestänyt jo useita päiviä. Myös mahassa on tuntunut pientä pistelyä. Voinko olla raskaana pilleristä ja vuodosta huolimatta?? harvemmin ennen kuukautisia rinnat olleet näin arat.

Jos joku osaa neuvoa niin kiitos etukäteen!!
Olet raskaanaa niin ole kuule vaan iloinen, että saat lapsen.
 
Viimeksi muokattu:
peloissaan
kokeiltiin ilman kondomia seksiä mutta poikaystäväni otti kuitenkin siittimen ulos ennen kuin oli lauennut. nyt jännittää että kävikö silti jotain ? pitäisikö ottaa je- pilleri kuitenkin vaikka senkin sivuvaikutukset jännittävät ? auttakaa !
 
sama homma
kokeiltiin ilman kondomia seksiä mutta poikaystäväni otti kuitenkin siittimen ulos ennen kuin oli lauennut. nyt jännittää että kävikö silti jotain ? pitäisikö ottaa je- pilleri kuitenkin vaikka senkin sivuvaikutukset jännittävät ? auttakaa !
juu miulla oli sama homma ja meinaan käydä ottaa j-pillerin. Ihan varmuuden vuoksi senki otan ettei tarvitse alkavaa elämää mahassa tappamaan. Kannattaa tehdä testi pillerin otettua.
 
Viimeksi muokattu:
fofofofo
Hei! Me poikaystävän kanssa harrastimme suojaamatonta seksiä kuukautisieni viimeisenä päivänä.
Osaan käyttää ehkäisyä, olen sitä aina käyttänyt mutta nyt se vain jäi.
Kiertoni on noin 30 pv, ja seksi tapahtui kierron 3 päivänä. En todellakaan usko että tästä olisi raskautta tullut, ja kun olen lukenut noita sivuvaikutuksia je-pilleristä niin en tiedä haluanko sitä ottaa.
Mitä pitäisi tehdä?
Kiertoni on ollut aina säännöllinen ja tulee tasan joka kuun 19 pv.
 
tyhmä
täsää pari kysymystä jollekkin viisaalle:
- otin pillerin 48 tuntia yhdynnästä (kondomi hajosi) voiko se vielä auttaa?
- mulla alkoi melkein heti tulemaan samanlaista vatsakipua kuin menkoista, onko se merkki siitä että oli raskaana vai tietääkö sitä?
- millon kannattaa tehdä varmistava raskaus testi?
 
siru
Hei!

Olimme n. kuukausi sitten poikaystäväni kanssa ensimmäisen kerran yhdynnässä. Se oli kummallekkin ensimmäinen kerta, ja kun homma oli hoidettu ja kortsu tarkistettu, huomasimme päällä valkoista töhnää. Pelästyimme, ja otin je-pillerin jonka olin varannut. Kuitenkin pari päivää siitä teimme sen uudestaan ja sama toistui. Joten otin toisen, enhän halunnut tulla raskaaksi.

Eli otin kaksi je-pilleriä saman kuukautiskierron aikana. Tämän jälkeen kuukautiseni ovat tulleet n. 2 viikon välein ja ovat olleet suht runsaita. Hormonini ovat varmasti ihan sekaisin, ja haluaisin tietää, kuinka kauan menee, ennen kuin ne palaavat "normaaleiksi"?

Nolottaa hätäilymme ja pelottaa mennä lääkäriin. Varsinkin kun saimme myöhemmin selville, että töhnä ei toki ollut siemennestettä vaan naisen emätinnestettä....
 
ampe
hei. lueskelin noita teidän juttuja siitä että noin viikon päästä katumuspillerin otosta tulee tyhjennytvuotoa kuten tällä hetkellä sellaista taitaa olla, mutta osaako joku sanoa kauan se tyhjennysvuoto kestää? kestääkö normaalien menkkojen verran vai vain pari päivää?
 
.........
Hei!

Olimme n. kuukausi sitten poikaystäväni kanssa ensimmäisen kerran yhdynnässä. Se oli kummallekkin ensimmäinen kerta, ja kun homma oli hoidettu ja kortsu tarkistettu, huomasimme päällä valkoista töhnää. Pelästyimme, ja otin je-pillerin jonka olin varannut. Kuitenkin pari päivää siitä teimme sen uudestaan ja sama toistui. Joten otin toisen, enhän halunnut tulla raskaaksi.

Eli otin kaksi je-pilleriä saman kuukautiskierron aikana. Tämän jälkeen kuukautiseni ovat tulleet n. 2 viikon välein ja ovat olleet suht runsaita. Hormonini ovat varmasti ihan sekaisin, ja haluaisin tietää, kuinka kauan menee, ennen kuin ne palaavat "normaaleiksi"?

Nolottaa hätäilymme ja pelottaa mennä lääkäriin. Varsinkin kun saimme myöhemmin selville, että töhnä ei toki ollut siemennestettä vaan naisen emätinnestettä....
Varaa aika ehkäisyneuvolaan. Lääkärikäyntiä ei tarvitse pelätä.
 
Viimeksi muokattu:
Ihan normaalia
Hei!

Olimme n. kuukausi sitten poikaystäväni kanssa ensimmäisen kerran yhdynnässä. Se oli kummallekkin ensimmäinen kerta, ja kun homma oli hoidettu ja kortsu tarkistettu, huomasimme päällä valkoista töhnää. Pelästyimme, ja otin je-pillerin jonka olin varannut. Kuitenkin pari päivää siitä teimme sen uudestaan ja sama toistui. Joten otin toisen, enhän halunnut tulla raskaaksi.

Eli otin kaksi je-pilleriä saman kuukautiskierron aikana. Tämän jälkeen kuukautiseni ovat tulleet n. 2 viikon välein ja ovat olleet suht runsaita. Hormonini ovat varmasti ihan sekaisin, ja haluaisin tietää, kuinka kauan menee, ennen kuin ne palaavat "normaaleiksi"?

Nolottaa hätäilymme ja pelottaa mennä lääkäriin. Varsinkin kun saimme myöhemmin selville, että töhnä ei toki ollut siemennestettä vaan naisen emätinnestettä....

Ilmiselvästi se valkoinen töhnä on naisen valkovuotoa. Siis ihan sellaista normaalia tuotetta, mitä naisessa pitää ollakin. Kierron eri aikoinan sen määrä ja koostumus vaihtelee. Oma kemiallinen reaktionsa tulee valkovuodon ja kumin ja kumin päällä olevan liukasteen kohtaamisesta.

Olet siis täysin turhaan ottanut pari jälkiehkäisyä. Eiköhän tuo vuotosi puolessa vuodessa tasaannu. Jos ei, niin mene lääkäriin tai jos olosi käy muuten huonoksi, niin mene lääkäriin
 
Viimeksi muokattu:
Heaven knows
hei. lueskelin noita teidän juttuja siitä että noin viikon päästä katumuspillerin otosta tulee tyhjennytvuotoa kuten tällä hetkellä sellaista taitaa olla, mutta osaako joku sanoa kauan se tyhjennysvuoto kestää? kestääkö normaalien menkkojen verran vai vain pari päivää?

Katumuspilleri ei aiheuta tyhjennysvuotoa, mutta vuoto voi kuulua sen ikäviin, mutta harmittomiin sivuvaikutuksiin. Se kestää, minkä kestää. Kuukautiskierto voi seota useaksi kuukaudeksi. Pillerin vaikutus kannattaa aina varmistaa raskaustestillä, kun noin kolme viikkoa sen ottamisesta on kulunut.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä