Joululahja vaimolle

  • Viestiketjun aloittaja juha76432
  • Ensimmäinen viesti
ideoita
Hajuvettä, koruja, itsetehty kortti, runo. Jotain ihanaa suihkusaippuaa, jotain ihanaa ja tarpeetonta. Seksilahjakortti, jossa lupaat tyydyttää hänet hänen haluamallaan tavalla...mmm. :) Siinä jotain vinkkejä, jotka saavat minut syttymään.
 
Idiksiä
No vaikkapa hajuvettä, jonkin hyvän kirjan, hierontalahjakortin (mieluiten tietysti "puolison hierontahoitolaan"), jokin nätti koru voisi olla kiva tai vaikka joku naisellinen rannekello jos ei sellaista omista. Voishan se olla myös vaikka joku yhteinen viikonloppu/päivä kylpylässä.
Hmmm, tuossa jotakin mitä tuli nopeasti mieleen.
 
tummaharja
Katsele ympärillesi kerääkö hän jotain esim. Iittalaa, Pentikiä (pohjasta näkee valmistajan).

Hajuvettä en ostaisi ellet tietäisi takuuvarmasti mistä hän pitää. Laadukasta vartalovoidetta on monilla tunnetuilla hajuvesivalmistajilla.

Korumakukin täytyisi tuntea. Itse en halua koruja, koska minulla on vissi maku ja olisi harmi, jos korut jäisivät pitämättä.

Ei muuta kuin salapoliisihommiin, jos nyt kaverillasi ei ole siskoa, jolta voisi kysellä vinkkejä.

Aika harva nainen ei arvosta laatua, joten älä sorru halpistuotteisiin.
 
-eripari-
Lämpöä ja läheisyyttä(mikä kohdallamme on mahdollista vasta vuodenvaihteessa)
Lahjaksi oletan saavani rakkaani kanssa jonkun yhteisen lomamatkan alkuvuodesta, luultavasti myös jonkin tyylikkään pikkupaketin.
Itselläni on pulma mitä hankkia miehelle jolla on jo kaikkea.
 
ilahtunut
Minusta naiselle on tosi helppoa ostaa lahjoja. Pitää vain katsella ympärille. Käykö vaimosi koskaan kasvohoidossa, hieronnassa tms hoidossa? Se jos mikä on persoonallinen ja henkilökohtainen lahja, kun ostat sellaiseen lahjakortin. Jos vaimosi on avoin kokeilemaan erilaisia uutuushoitoja, niin sellaisiinkin voi panostaa esim. kiviterapia jne.

Moni ostaa myös yöasuja lahjaksi. Jos vaimosi on vilukissa, niin katsopa, josko pyjamasta tai yöpaidasta löytyisi vielä kokolappu. Jos esimerkiksi lempipyjamasta löytyy Finnwear tai Nanso ja vaikkapa koko M, niin sen perusteella osaat kyllä ostaa samankokoisen vastaavantyyppisen hänelle. Jos hän suosii lämmintä löysää lököttävää, hän ei ehkä välttämättä ilahdu viileästä, spagettiolkaimisesta pitsihörhelöstä.

Jos ostat vaatteita tai alusasuja, varmistu aina kassalla, että ne saa vaihtaa uusiin kuittia vastaan.

Jos tiedät hänen keräävän jotakin astiasarjaa, niin niitä on helppo täydentää, mikäli kyseessä on joku tunnettu merkki esim. kotimaiset Pentik, Arabia, Iittala. Häneltä saattaa esim. puuttua joku kalliimpi osa esim. paistivati, viinikarahvi tms. Ainakin Pentikiltä saa vaihto-oikeuden, kunhan sinetöity sellofaanipakkaus on avaamaton.

Myös koruissa vaihto-oikeus yleensä toimii, kun etukäteen sitä pyytää. Hyvä vinkki on ottaa vaikkapa vaimon joistakin lempikoruista kännykkäkameralla kuvia ja mennä niiden kanssa kultakauppaan. Hyvä myyjä osaa aavistella niiden korujen perusteella vaimon tyyliä, joten uutta korua voisi etsiä niiden perusteella. Esim. jos vaimo ei käytä koskaan timantteja eikä helmiä, niin hän ei välttämättä tykkää ns. klassisista koruista. Toisaalta työkaverini ilahtui ikihyviksi, kun hän sai mieheltään Kalevala Korun Vanamo-käädyn, joka oli täysi positiivinen yllätys.

JOs vaimosi tykkää lukemisesta, niin kirjahyllyä voi vakoilla, löytyisikö sieltä joitakin tiettyjä kirjailijoita. Kirjatkin saa yleensä kuittia vastaan vaihtaa toiseen.

Talvilomamatka kylpylään pidennettynä viikonloppuna tms. olisi myös ihana kahdenkeskinen loma. Ehkä myös vaimosi lempiesiintyjän nettisivut kannattaisi tarkistaa ja katsoa, löytyisikö sieltä esim. keikkalippuja alkuvuodelle, fanipaitaa tms.

Sen sijaan en suosittele ostamaan veitsisarjaa, kattilaa tms. kokkaamiseen liittyvää. Myös henkilövaaka herkästi koetaan huomautuksena ylipainosta. Tosin itse kyllä ilahtuisin esimerkiksi kuntosalikortista, 10 kerran uintilipusta tms enkä suinkaan pitäisi sitä pahana.

Jos vaimosi ostaa jotakin tiettyä lehteä irtonumeroina, niin ehkä määräaikaistilaus voisi olla hyvä juttu.

Jos seksi on teille iloinen asia, niin seksikaupoissa on myös paljon kivoja ja hassuja pikkujuttuja, joista saa yhteistä iloa sänkyyn. Ehkä myös vaikkapa poikakalenteri voisi olla hänestä kiva. Muistaakseni veteraaneille kerätään rahaa juuri nyt sillä, että näyttelijät esiintyvät poikakalenterissa vähissä vaatteissa. Kalenteri on myös hauska!

Edullisempia lahjoja voi olla myös se, että kirjoitat, mitä lupaat tehdä ensi vuonna (esim. vietät tipattoman tammikuun ja lupaat hieroa vaimon hartioita joka arki-ilta puoli tuntia).

Meillä on miehen kanssa sellainen periaate, että marras- ja joulukuussa emme osta itsellemme mitään henkilökohtaista lahjaksi kelpuutettavaa esim. CD-levyjä, kirjoja tms., koska alussa kävi juuri niin, että itse ehti ostaa esim. lempikirjailijan kirjan ja sitten pettynyt lahjanantaja antoi juuri saman opuksen jouluaattona.
 
joulun tuoksua
Mun viime vuoden paras joululahja oli Jamie Oliverin jättipaistinpannu :) Minulle se oli ihan henkilökohtainen kun pidän ruoanlaitosta ja hyvistä välineistä.

Tänä vuonna olen toivonut munakelloa rikkimenneen tilalle ja tallentavaa digiboksia.

Muita hyviä lahjoja mieheltäni on ollut viime vuosina Kalevalan Korun Hoffmannin käädyt, untuvapeitto ja iso tyyny

 
Siiruli
Tämä oli hyvä kysymys: "mitä haluaisit mieheltäsi lahjaksi?". Paljon vaikeampi kysymys on, mitä ostaisin vaimolleni / tyttöystävälleni. Koska sinä olet se, joka tuntee hänet parhaiten, emme me. Ja me kaikki naiset olemme niin kovin erilaisia.

Minä tykkäisin jos saisin: Kalevala Korun korun, hajuveden, jonkun ajatuksella minulle valitun kirjan (liittyen harrastuksiini tai matkustuspaikkoihin tai kieliin joita osaan), silkkisen lyhyen yöpaidan tai aamutakin (laatua, kiitos), jotain pehmeää, punaista ja lämmintä...

Lahjakorteista kelpaisi sellainen omalle kosmetologilleni (mies tietää missä käyn), mies voisi valita jonkun hoidon, mitä en yleensä itse raaski ottaa (jalkahoito), hierojalle, yhteinen hotelli- tai muu matka.

Ajatustoimintaa ja välittämistä osoittaisi myös, jos mies osaisi antaisi jonkun niistä klassikkoelokuvista, mistä olen ajan mittaan useampaan kertaan todennut, että haluaisin nähdä sen. Tai vaikka järjestäisi elokuvaillan herkkuineen vuokra-dvd:llä (kaikki elokuvat ei ole sellaisia, mitä pitäisi omistaa, mutta jotkut kyllä).

Olisi kiva saada koru tai tuoksu, mistä mies pitää. Jos miehellä ei ole omaa käsitystä asioista, niin voi kysyä parhaalta ystävättäreltäni neuvoa. MIelestäni sekin osoittaa jonkinlaista vaivannäköä ja miellyttämisen yrittämistä. :)

Astiasarjaan osia en mieheltäni haluaisi missään tapauksessa. Ellei kysymyksessä ole joku vanha sarja, minkä puuttuvaa osaa olen haikaillut ja etsinyt kaikista vanhojen tavaroiden liikkeistä.
 
mitä haluta ja mitä ei : )
Alkuperäinen kirjoittaja tummaharja:
Ei muuta kuin salapoliisihommiin, jos nyt kaverillasi ei ole siskoa, jolta voisi kysellä vinkkejä.
Veikkaan, että minun mieheni tuntee makuni ja toiveeni paremmin kuin sisareni, joten parasta lienee miehen katsella ympärilleen kotona ihan itse : ) Koruissa moni nainen pitää juuri tietyntyyppisistä koruista ja tietystä materiaalista (itse esim. suosin valkokultaa), joten kurkkaus korulippaaseen voi auttaa koruvalinnassa, ellei muuten tunne vaimonsa makua. Korut ovat siis yleensä - jos nainen niitä ylipäätään käyttää - varma lahja. Hajuvesissäkin kannattaa olla varovainen, ettei osta täysin vaimolle sopimatonta tuoksua, eli ellei vaimo ole kertonut, voi ehkä katsella mitä tuoksuja hänellä on ja pyytää myyjää suosittelemaan vaikkapa jotakin uutuustuoksua, joka sopisi "vanhasta" tuoksusta pitävälle.

Sitten on pienempiä juttuja, joista vaimo voi ilahtua, ja mitä nämä pienemmät jutut ovat, tietänee se puoliso itse parhaiten. Itse pidän esimerkiksi kynttilöistä, enkeleistä ja kirjoista.

Valtaosa naisista ei halua saada lahjaksi mitää ikävää, eli lahjakortti painovartijoihin ei varmasti ole koskaan onnistunut ratkaisu ja - ellei vaimo ole erikseen toivonut - kodinkoneet eivät välttämättä ole hyvä idea. Itse pidän ruoan laitosta, ja olenkin toivonut paistinpannua, mutta kaikille se ei välttämättä ole onnistunut lahja. Myöskään lahja, joka miellyttänee eniten miestä, ei ehkä herätä ihastusta, joten akkuporakoneet, kotiteatterisetit ja tietokonepelit lienee syytä jättää kauppaan - ellei vaimo taas ole näitä erikseen toivonut.
 
iiris-ilona
Helpompi luetella mitä EI halua: astioita, kodinkoneita, koruja (ei osaa valita oikein), hajuvettä (makuasia), vaatteita (koko?), huonekaluja. Näitä kaikkia olen vuosien mittaan saanut ja ihmetellyt silmät ymmyrkäisinä.

Mutta minun kohdallani ei mene ikinä pieleen seuraavat: keittokirjat (kerään niitä), dekkarit, hyvät kirjat yleensä, leffa- , konsertti- ja teatteriliput, lahjakortit hemmotteluihin (ei niin väliä mitä, kaikki käy), kaikki itsetehty, vaikka lintulauta, patalappu tai kakku, öljyn vaihto autoon, pyyhkijänsulat ja ylipäänsä autoon liittyvät jutut, itse vain tankkaan.
 
joululahja
Muista että vaimolle voi olla läsnäolo ja huomio tärkeämpää kuin rahallinen lahja, joskaan ei pidä unohtaa jotain kivaa / luksustakin! Vaimolle minusta hyviä vinkkejä:
Valitse "vaimolle": http://www.joululahja.info
 
tää oli helppo
Hyviä ja samalla hauskoja joululahjoja vaimolle ovat mm. iskuporakone, radio-ohjattava auto (sellainen vähän kalliimpi malli), laadukas hylsysarja, HiFi-kaiuttimet tai valikoima Rapalan uistimia.
 
Ihana loma!
Yhteinen lomamatka, ehdottomasti, keräät hurjasti pinnoja sillä. Kuinka moni nainen ei muka rakasta matkustamista? (Jos sinun vaimosi on niitä harvoja jotka inhoavat matkoja, tiedät sen varmaan jo hyvin). Kohde mieltymyksen ja budjetin mukaan, ja jos et itse keksi, ei tosiaankaan ole vaikeaa houkutella naista juttelemaan ja haaveilemaan ääneen matkakohteista.
 
Vaimo täältä jostain
Alkuperäinen kirjoittaja Idiksiä:
No vaikkapa hajuvettä, jonkin hyvän kirjan, hierontalahjakortin (mieluiten tietysti "puolison hierontahoitolaan"), jokin nätti koru voisi olla kiva tai vaikka joku naisellinen rannekello jos ei sellaista omista. Voishan se olla myös vaikka joku yhteinen viikonloppu/päivä kylpylässä.
Hmmm, tuossa jotakin mitä tuli nopeasti mieleen.
Kuitenkin korut ja kellot ovat vähän uskallettua ellet ole todella varma vaimosi mausta. Esim. mä olen turkoosi-hopea-mustahullu, ja jos saisin jonkun esim. tummanruskeanahka rannekkeisen kellon, se olisi kauhistus... jollekin toiselle taas toisinpäin, se ruskea olisi ihana ja joku turkoosi ihan inhokki. Eli selvitä.

Hajuvesi on hyvä, siinä ei niin väliä jos menee pieleen. Lahjakortti aromaterapiaan jos kotikaupungistasi löytyy!! Se olisi ihana lahja, jos tykkää tuoksuista ja tunnelmista!
 
- moi -
Alkuperäinen kirjoittaja iiris-ilona:
Helpompi luetella mitä EI halua: astioita, kodinkoneita, koruja (ei osaa valita oikein), hajuvettä (makuasia), vaatteita (koko?), huonekaluja. Näitä kaikkia olen vuosien mittaan saanut ja ihmetellyt silmät ymmyrkäisinä.

Mutta minun kohdallani ei mene ikinä pieleen seuraavat: keittokirjat (kerään niitä), dekkarit, hyvät kirjat yleensä, leffa- , konsertti- ja teatteriliput, lahjakortit hemmotteluihin (ei niin väliä mitä, kaikki käy), kaikki itsetehty, vaikka lintulauta, patalappu tai kakku, öljyn vaihto autoon, pyyhkijänsulat ja ylipäänsä autoon liittyvät jutut, itse vain tankkaan.
Ei-listani on aika pitkälle sama, poislukien hajuvedet. Pieleen voi mennä mutta ei se niin haittaa kun sen pystyy käyttämään kuitenkin vaikka "yöpaitana". Mulle taas ei menis esim. kirjat, mites, eikö siinä voi yhtälailla mennä pieleen makuasioissa? Entä noissa kulttuurilipuissa, miehesi täytyy olla varma että pidät juuri siitä teatterikappaleesta johon liput ostaa. Ehkä lahjakortti teatterille?
 

Yhteistyössä