kamala kirvely alapäässä!!!

  • Viestiketjun aloittaja tuska
  • Ensimmäinen viesti
samaa vaivaa
On todella punaiset ja kosketus arka toi alapää ja itselläni ei ole ollut valkovuotoa, mutta kysyisin missä suhteessa sitä suolavettä tehdään ja uskaltaako käyttää ärtyneisiin limakalvoihin. Olen käyttänyt Bepanthenia. ovestan 1mg eikä apua. Lääkärissä käynyt ja kaikki ok. Ihan itkettää kun ei apua saa. Tämä kaikki vaikuttaa koko elämään. Mikä liukuvoide olisi hyvä?
Minä laitan sellaisen vähän kukkuran teelusikallisen n. kolmeen desiin vettä. Jos mahdollista (mahdollista tietysti lähinnä kotona), huuhdon suolavedellä joka vessakäynnin jälkeen. Joskus huuhdoin pelkällä vedellä, mikä tuntui aluksi vähän auttavan, mutta pidemmän päälle se teki limakalvoista kuivat ja karheat. Sitten taas, kun vaihdoin suolavesihuuhteluun ja ACOn intiimipesuöljyyn, karheus katosi. Eli suolavesihuuhtelun jälkeen laitoin vielä tuota ACOn öljyä aina, jos tuntui ärtyneeltä. Nykyään laitan satunnaisesti. Nykyään Ceridalkin on minulle ihan ok, joskus aiemmin se tuntui vähän ärsyttävän.

Sinulla siis ei ole tullut ollenkaan valkovuotoa? En tiedä onko tuo miten yksilöllistä, mutta eikö sitä pitäisikin tulla jonkin verran? Minulla tosiaan normaalitila on sellainen, että valkovuotoa tulee aina jonkin verran, ja tuon alapäävaivan yhteydessä se vuoto loppui vallan kokonaan. Terolut sitten palautti sen vuodon, mikä helpotti oloa merkittävästi (ja maitohappobakteeritkin taas "liukenivat" normaalisti eivätkä vain liimautuneet sellaisenaan johonkin sisuksiin). Vaivahan tuntuu lähinnä ulkoisilla alueilla, mutta uskon, että se valkovuodon totaalinen kato sai aikaan sen, että väärät pöpöt pääsivät vallalle emättimessä helposti, kun ei ollut vuotoa joka luonnollisesti puhdistaisi paikkoja.

Mitähän vielä... monenlaisia konsteja kokeilin ja käytin, kun vaivasta yritin päästä. Tavaksi on jäänyt nyt mm. Erisan-pyykinpesuaineen käyttäminen ja lisähuuhtelu alusvaatteita pestessä. Pitkään myös nukuin ilman housuja ja muutenkin tuulettelin aina kun mahdollista, mutta nyt se on vähän jäänyt, kun ei ole ollut vaivoja pahemmin. Välillä tunnen jotain pientä polttelua, joka on lähinnä jonkinlainen TUNTEMUS vaan, mutta en enää stressaa siitä. Se on myös yksi tärkeä juttu, että ei anna vaivan viedä kaikkea huomiota ja elämäniloa. Ahdistus ja epätoivo asian suhteen varmaan kyllä pahensivat minulla oireita ja sitä, miten tarkkaan kiinnitin niihin huomiota.
 
Viimeksi muokattu:
samaa vaivaa
Ai niin, se liukuvoide. Hirveän monia en ole kokeillut, mutta niinikään ACOn apteekista saatava liukkari on mielestäni aika hyvää. Se ei ole ihan yhtä liukasta ja pitkäkestoista kuin vaikka Glidin "zing" (sisältää l-arginiinia muistaakseni), mutta tuo Glid taas tuntuu kummalta limakalvoilla (vähän niin kuin polttelee). Tuo ACO ei tunnu limakalvoilla miltään.
 
minäitse
Aloittajalla epäilisin olevan hiiva, joka menee ohi jopa parin päivän lääkityksellä.

Itse haluaisin kysyä että onko normaalia alapään kirvely ennen kuukautisia? Olen miettinyt tätä jo pidemmän aikaa, mutta aiemmista kommenteista päätellen muillakin on ollut samoja oireita juuri ennen kuukautisia...?
 
apuja
Aina ei hiiva mene ohi parissa päivässä lääkkeillä, kuten itse sain todeta muutama vuosi sitten. Hiivakierrehän siitä syntyi, kun syytä ei hoidettu, vaan aina vaan määrättiin lisää lääkettä: puikkoa voidetta ja suun kautta otettavaa. Lopulta joku lääkäri laittoi pisteen tälle ja lääkkeet vaihtuivat muihin toimenpiteisiin.

Kaaliperhosta komppaan noissa ohjeissa. Lisäksi kotona kannattaa käyttää alkkareiden sijasta esim. miesten boksereita tms. löysiä vaatteita ja nukkua ilman housuja. Muualla liikkuessa voi suosia hametta. Ceridal-öljy (apteekista) auttaa hiertämiseen ja kutinaan, samoin liukuvoide yhdyntöihin. Ceridal saattaa joskus kuumottaa hetken, jos limakalvot on tosi ärtyneet, mutta se helpottaa ennen pitkää. Liukkarina suosin itse SinCityn Probea (paksumpi), mutta tämä on melko yksilöllistä.
 
vierailija1603
mulla on ollut jo pitkään ongelmia alapäässä,joka kerta kun käyn tutkimuksissa mulle sanotaan vaan että varmaan hiivatulehdus,vaikka viimeksi lääkäri huomasin kumminki että oli tapahtunut limakalvossa muutoksia,mutta testit tehtiin papa-yleisimmät sukupuoli tauti testit.
Nyt pari kuukautta sitten toinen häpyhuulista on ollut turvonnut ja valkovuoto on tullut runsaasti.Pahin nytten on että 3 pvä sitten on alkanyt kipua,todella kovaa kutinaa emättimen sisältä.jokainen kosketus sattuu ja emätin punottaa kovasti.tietääkö kukaan mikä voisi olla??!!!!!!
jos ni toivottavasti vastaatte.
 
vieras 1988
Onpas kiva lukea etten ole yksin samantyylisten oireiden kanssa!
Muistan miten mulla tuli ensimmäinen hiiva(?)tulehdus ensimmäisten yhdyntöjen jälkeen. Hiivalääkkeillä lähti oireet täysin. Olin 4v mukana HPV-rokotetutkimuksessa ja sukupuolitauteja ei ole koskaan diagnosoitu. En ole koskaan ollut raskaana.
Mulla aina ajoittain ilmenee ulkoisten sukupuolielinten epämukavaa fiilistä. Siihen liittyy sekä virtsavaivan tuntua, jonkin asteista ummetusta (epäilen tosin, että en vain saa rentoutettua kaikkia lihaksia) ja polttelua/kirvelyä virtsaputkesta lähes peräaukkoon saakka. Monesti oon todennu et edeltävästi oon käyttäny joko siteitä kuukautisten takia tai pikkuhousunsuojia ja olen istunut paljon. En ihan kamalasti oo huolestunut tilanteesta, kun oon järjellä asioita funtsinut. Oon itse hoitoalalla ja valitettavan korkeaksi on noussut kynnys lähteä lääkäriin. Etenkin kun nämä mun vaivat häviää yleensä joko itsestään parissa päivässä tai sitten olen hakenut apteekista hiivatulehdukseen voidetta. Myös Bepanthenia oon käyttänyt. Se helpottaa ärsytyksen tunnetta todella hyvin! Lueskelin noita aiempia tekstejä ja googletin mm. tuon vulvodynian, mutta ei kyllä oireet ihan näihin sovi. Samoin sukupuolitauteihin ei oireet tunnu täsmäävän, ei sillä että niitä tällä hetkellä uskoisin mistään saaneenikaan (3v parisuhteessa saman miehen kanssa).
Tälläkin hetkellä näitä tuntemuksia on, edeltävästi yhdyntä, limakalvoärsytys, pikkuhousunsuojat ja pitkään istuminen (koulussa..). Olo alkaa ehkä pikkuhiljaa helpottamaan, yritän rentouttaa lihakset, käytän canesten-voidetta, juon paljon vettä ja pyrin olemaan mahd. löysissä vaatteissa. Yleensä auttaa, toivottavasti nytkin :)
 
Kirveltää täälläkin
Minulla hyvin samantapaisia oireita kuin mitä kaikki ovat kuvanneet.
Polttelua, kirvelyä, arkuutta ja kuivuutta. Kaikki alkoivat samaan aikaan, kuin tuli pienenpieni kondylooma (visvasyylä). Nyt on sellaista ei-niin-selvästi havaittavaa syylää/röpelöä alapäässä ja ilmeisesti emättimen suulla ja polttelu emättimen suulla lisääntynyt hirveästi.

Tätä selkeää kondya ennen oli siis arat, punoittavat limakalvot ja oireet kuten hiivatulehduksessa, mutta ei kokkareista valkovuotoa ja hiivalääke ei auttanut.

Eli mielestäni kyseinen oireilu voi olla kondylooman aiheuttamaa, mutta sitä ei välttämättä nähdä papasta, jos se ei ole tehnty papa-muutoksia, ja jos syylät eivät ole näkyvissä, niin niitäkään ei näe, ainakaan silmin. Virus voi aiheuttaa limakalvoärsytystä ja herkkyyttä, punoitusta ja haavaumiakin. Näin Kätilöopiston lääkäri kertoi, ja näin olen itse kokenut.

Itse pistän koko homman HPV:n piikkiin, eikä sille ole hirveästi tehtävissä. Jos joku oireileva omistaa rahaa niin, että pääsee kolposkopiaan (mikroskooppitutkimukseen) etikkapenslauksella, niin siinä varmaan ne muutokset näkyvät, mitä silmin ei näe kukaan vaikka mikä gyne niitä tuijottelisi. Itse kävin kolposkopiassa (pääsin Kättärille, koska muutoksia papassa, joitai ei siis välttämättä ole, vaikka kondy olisikin!), ja ruudulta näin muutokset itsekin, tosin niille ei juurikaan mitään ole tehtävissä, ellei ole selkeitä syyliä.

Itse hoidan nyt ulkoista kondya Aldara-voiteella, joka on siis VAIN siihen tarkoitettu. Muuten rohkaisisin hoitamaan limakalvoja sillä Bepanthenilla ja Ovestinilla.

Olen joutunut syömään ihan kunnon kipulääkkeitä, koska kirvely/polttelu on minulla niin suurta, huomasin tosin tossa juuri, että noihin polttelukohtiin on tullut pienet kondyloomien alut, joten kyllä mulla on ihan selkeetä, että se johtuu tästä.

Syödään paljon marjoja ja vihanneksia, kaikkea mikä nostaa vastustuskykyä, että keho pystyisi taistelemaan sitten näitä ylimääräisiä vieraita vastaan. Meinasin ainakin itse lisätä mustikkaa jne, B-vitamiinia, foolihappoa, ja jos kivut ja muut ei hellitä, aloitan avantouinnin.. saahan sitä kaikkea kokeilla. Avanto tepsii reumasairailla kipuun, miksei tähän... tai kohta ainakin tiedän tepsiikö. Ainakin pitäisi helpottaa stressiä, jota tämä tilanne kovin aiheuttaa.

Mutta ehkä kannattaisi, jos oikein pahat oireet on, eikä hiivajutut auta tai löydy jne, niin mennä tosiaan sukupuolitautien erik.lääkärille ja pyytää se kondylooman kunnon tutkiminen. Olettaen, että muut perus-sukupuolitaudit on testattu.

Ovat nää alapääjutut, johtui mistä johtui, vihonviimeinen riesa, eikä tätä toivoisi kellekään.
Itsellä meinaa pää seota, vaikka tiedänkin mistä tää johtuu. Se vaan ei hirveesti helpota, kun ei tiedä milloin tämä helpottaa, jos koskaan.

Joku ihmeen naistenvaivojen tukipalsta pitäisi olla vestibuliitti tai kondylooma tms. kaikki mitkä aiheuttaa vastaavanlaista oireilua, koska tätä on aika paljon.
 
jadessa^^
Mulla ihan sama juttu. Kävin tossa viimevuoden puolella gynekologilla tarkistamassa ettei oo mitään sukupuolitauteja. Tulokset oli negaa eli ei mitään, ite olin kumminkin varma että mulla on jotain pahasti pielessä kun oli ilmestyny alapäähän sellasia ns. rakkuloita. Osien sisässä näkyy olevan jotain valkoista ja toiset on sit ihon värisiä.

Noh tää vaiva meni sit ohi niistä eli en enää pelännyt mitään kondylooman tapasta ku lääkäri otti papa näytteen ja sanoi tulosten tultua että, mitään ei ole.

Nyt kävin eilen lääkärissä, kun luulin että mulla on pissatulehdus, kirvelee alapäähän ja polttelee koko ajan. Mahaan viiltää välillä. koko ajan edelleen samat rakkulat alapäässä. Otti testit ja ei ollu ainakaan virtsaputkentulehdusta. Käski varata omalle lääkärille ajan ja sitä kautta päästä gynekologille. mut kiva tässä ootella maanantaihin asti ku tää kipu on ihan sietämätön.
:(
 
D:
Mulla on ihan sama juttu... mutta mä olen vasta 12 v! En tiedä mitä tehdä, olen ihan masennuksessa kun näitä juttuja lukiessani, että onko koko loppuelämäni tällaista? Minulla on ollut tätä nyt noin neljä päivää, ja olen myös miettinyt että johtuisiko se kuukautisista? Minulla ei ole alkanut vielä kuukautisia. Mutta harrastan myös itsetyydytystä, vaikuttaisiko se asiaan? Googlasin tuon vulvodynian, mutta ei se oikein vaikuttanut siltä... En tahtoisi sanoa tästä äidille tai kenellekään muulle, koska on niin kiusallista... D: Minulla ei ole sitä kutinaa, vain kirvelyä ja polttelua... ja virtsaaminen kirvelee tajuttomasti, ja on koko ajan vessahätäinen olo... Auttakaa mua, mä en kestä tätä enää! :(
 
hmm
Mulla on ihan sama juttu... mutta mä olen vasta 12 v! En tiedä mitä tehdä, olen ihan masennuksessa kun näitä juttuja lukiessani, että onko koko loppuelämäni tällaista? Minulla on ollut tätä nyt noin neljä päivää, ja olen myös miettinyt että johtuisiko se kuukautisista? Minulla ei ole alkanut vielä kuukautisia. Mutta harrastan myös itsetyydytystä, vaikuttaisiko se asiaan? Googlasin tuon vulvodynian, mutta ei se oikein vaikuttanut siltä... En tahtoisi sanoa tästä äidille tai kenellekään muulle, koska on niin kiusallista... D: Minulla ei ole sitä kutinaa, vain kirvelyä ja polttelua... ja virtsaaminen kirvelee tajuttomasti, ja on koko ajan vessahätäinen olo... Auttakaa mua, mä en kestä tätä enää! :(

Voiskohan sulla olla ihan virtsatietulehdus? Kuulostais siltä... Lääkäriin vaan aika ja saat antibioottikuurin! Huolehdithan hygieniasta kun koskettelet itseäsi?
 
Viimeksi muokattu:
Kyllästynyt
Minulla oli itselläni samanlaisia vaivoja.Syitä voi olla monia.Jos gynegologilla käymisestä ei ole mitään apua.Suosittelen lämpimästi kunnon koulutuksen saanutta homeopaattia.
 
18 W
Minulla on ollut nyt muutama päivä kamalaa kirvelyä, mutta ei kutinaa. Mietin virtsatietulehdusta, koska koko ajan tekisi mieli mennä vessaan, jossa vähän helpottaa, mutta sitten se alkaa taas. Kirvely alkoi sen jälkeen kun alapäästä tuli vessakäynnin jälkeen hieman verta muutaman kerran. Eikä veri johtunut menkoistakaan. Verta on tullut muutaman kerran ennenkin, mutta nyt alkoi tuo kiusallinen kirvely ja polttelu. Voisikohan johtua myös siitä kun olen kolmisen kuukautta sitten harrastanut ensimmäisen kerran seksiä ja sen jälkeen noin kymmenisen kertaa saman pojan kanssa ? en tiedä mitä tekisin, kun ei oikein äidillekään viitsi kertoa...
 
voi kiesus
Minulla on ollut nyt muutama päivä kamalaa kirvelyä, mutta ei kutinaa. Mietin virtsatietulehdusta, koska koko ajan tekisi mieli mennä vessaan, jossa vähän helpottaa, mutta sitten se alkaa taas. Kirvely alkoi sen jälkeen kun alapäästä tuli vessakäynnin jälkeen hieman verta muutaman kerran. Eikä veri johtunut menkoistakaan. Verta on tullut muutaman kerran ennenkin, mutta nyt alkoi tuo kiusallinen kirvely ja polttelu. Voisikohan johtua myös siitä kun olen kolmisen kuukautta sitten harrastanut ensimmäisen kerran seksiä ja sen jälkeen noin kymmenisen kertaa saman pojan kanssa ? en tiedä mitä tekisin, kun ei oikein äidillekään viitsi kertoa...

Mene lekuriin, mitä täällä valitat. Ei täällä kukaan sua voi auttaa, ei etäparantajia ole olemassa, sama mikä sun vaivas on. Kyllä Suomen nuoriso on nykyään niin kädetöntä sakkia että ei hyvä tosikaan.
 
Viimeksi muokattu:
werqr
Minulla on ollut nyt muutama päivä kamalaa kirvelyä, mutta ei kutinaa. Mietin virtsatietulehdusta, koska koko ajan tekisi mieli mennä vessaan, jossa vähän helpottaa, mutta sitten se alkaa taas. Kirvely alkoi sen jälkeen kun alapäästä tuli vessakäynnin jälkeen hieman verta muutaman kerran. Eikä veri johtunut menkoistakaan. Verta on tullut muutaman kerran ennenkin, mutta nyt alkoi tuo kiusallinen kirvely ja polttelu. Voisikohan johtua myös siitä kun olen kolmisen kuukautta sitten harrastanut ensimmäisen kerran seksiä ja sen jälkeen noin kymmenisen kertaa saman pojan kanssa ? en tiedä mitä tekisin, kun ei oikein äidillekään viitsi kertoa...
Mene lääkäriin, itse kun aloitin 30 vuotta sitten seksielämän, sairastin aluksi monta kertaa virtsatietulehduksen. Sinullakin veri viittaisi siihen, kerro äidillesi virtsatulehduksesta, ei sinun tarvi seksistä mitään kertoa.
 
Viimeksi muokattu:
no mä vaan
Moikka vaan kaikille.. Liitn tän tekstin nyt tähänkin ketjuun jotta olis mahd. monelle apua toivottavasti.=)

halusin tulla helpottamaan teidän kaikkien oloa, jotka kärsivät näistä;
erittäin paha ja kamala kirvely virtsatessa, "kutinasta", hiiva ja bv epäilyistä, virtsatietulehdusepäilyistä, mutta mitään ei näytteissä löydy, tai itsehoito lääkkeet auttavat vain pari päivää! yms. ihmeellinen olo alapäässä mitä ei oikeen pysty järjellä selittämään, mistä johtuu! välillä pahempaa välillä hieman helpottaa oireet.

Itselläni alkoivat samanlaiset aivan yllättäen kolme viikkoa sitten, söin virtsatietulehduslääkkeet kun kotoa löytyivät (tuttu tauti).. hmm sitten alkoi kutina; aa mullahan onkin sitten hiiva joten söin fluconatsolia johon mulla oli myös resepti, kaksin kappalein viiden päivän välein, hain apteekista canesten rasvaa ja taas pari päivää ja tuntia helppasi.. Ja sitten ne oireet taas palasivat. Ehkä jopa kamalampina.

Otin niskasta kiinni itseäni ja painelin labraan testeihin, koska oireet muistuttavat epäilyttävästi klamydian oireita. Testien tulokset olivat puhtaat, (kestää nykyään ainoastaan vuorokauden tuloksien tulla,) ei mitään sukupuolitautia, ei hiivaa, vähän valkosoluja näytteessä. Sain lääkekuurin KOHDUNKAULAN tulehdukseen, asitromysiiniä jota käytetään myös klamydian hoitoon. Ei ohjeita seksistä miehen kanssa, ei testejä hänelle, ei kuulemma tarvitse.( Olen myös syönyt 2kk sitten metronidazolia papassa hieman aavistuksen näkyneeseen tulehdukseen, mistä ei sen tarkempaa tietoa tullut, vaan resepti apteekkiin.)

No takaisin lähipäiviin, tilasin kolme päivää lääkkeitten eli asitromysiinin ottamisen jälkeen itselleni yksityiseltä gyneltä ajan, josta juuri tulin tunti sitten. Tarkka sisätutkimus; ei mitään viitteitä kohdunkaulan tulehdukseen, limakalvot hyvät, ei erikoisempaa vuotoa. Mutta pientä viiltelyä painellessa alavatsalla. No kera uuden astromysiinipläjäyksen itselleni ja MYÖS MIEHELLE samassa reseptissä, vaikka ukko ei edes ollut paikalla lähden tästä kohta apteekkiin!

TAUDIN NIMI ON MYCOPLASMA GENITALIUM. Ei ole vielä virallista labratestiä tähän suomessa käytössä, ja muutenkin ilmeisesti vähän vielä tietoa siitä ja osaa kai ei kiinnosta luokitella vielä edes taudiksi. Kuitenkin suosittelen jokaista menemään sinne lääkäriin, menkää GYNEKOLOGILLE, itse kävin gyne erikoislääkärillä, joka oli nainen joten osasi ottaa tosissaan (Anna Alanen terveystalo Turku). Maksoi kelakorvauksen jälkeen 79 euroa. Pieni summa siitä että jatkuvat tulehdukset ja oireet katoavat!!!!!!

Toivottavasti tästä on apua kaikille näitten oireiden kanssa kärvisteleville =)))
ja suosittelen yksityistä, koska naistentautien klinikalta mulle sanottiin, mene terveyskeskuslääkärille ja papaan.. TAAS.
 
Siru
Mikähän auttais? Monta viikkoa ollut kamala polte ja kirvely ja kipukin alapään limakalvolla. Olen käynyt parilla gynellä, jotka eivät ole osanneet auttaa.

Valkovuoto on todella niukkaa ja sitkeää ja kokkareista, ihan erilaista kuin ennen. Papa oli puhdas ykkönen, siinä oli kyllä havaittu sytolyysiä (?) Toinen gyne varmisti mikroskoopilla, ettei kyseessä ole herpes tai hpv. Sukupuolitaudit negat, veriarvot normaalit.

Limakalvo ei kestä mitään voiteita, heti alkaa polttaa pahasti. Ei siis edes Bebanthenia tms. Lisäksi limakalvot ovat kuivat, johon sain kyllä Vagifemiä. Olen aika kusessa. Auttakaa!
Minäkin kävin 3 gynellä eivät osanneet auttaa, onko sulla jäänyt yhtään emätin puikkoa, laita silla kolme tai useammin syvälle emättimeen Bepanten limakalvo oireisiin siinä on sellaine aniilin punainen viiva tunnistat sen, ei kaikki pepantemit auta. Söin vuoden kefilus tabletteja, ja juon kefilus tuotteita, lisäksi on emätin puikkoja Gyno laktin siinä on naisen kuva jossa on kefilus ainetta tasoittamaan emättimen tasapainoa. Emättimessä tulee jostain pien eliöitä joita kyne ei nää, mutta marssin itse apteekkiin ja aloin maalais järjellä hoitamaan itseäni. 2vuotta mulle riitti, mutta hoidan vielä samalla konstilla itseäni. pidä puuvillasia lökä kalsareita yötä päivää. Minulle ei hormoonihoito sovi kestiniä yrittivät limakalvoa vahvistamaan ja heti tuli sama kirvely. LOpetin. Nyt ei tarvi laittaa kuin bepanten limakalvoihin joskus työnnän ruutalla niin syvälle emättimeen kuin voin, ja otan joskus sen gyno laktin emättimeen yöksi. Kannattaa lopettaa hormoonihoito jos se ei sinulle enää sovi, minä alan olemaan kuivilla tämän säännöllisen hoidon takia ja lopetettuani hormoonihoidon, elän luomu aikaa eikä hikoiluta kuin yöllä päätä vaihdan tyynyä, tämä oli vain vinkki omasta hoidostani joka kesti noin puoli vuotta, yritä kestää alku on vaikeaa.
 
Viimeksi muokattu:
otsoni
Tilaapas Suomen Otsoniterapia-nimisestä firmasta otsonoitua oliiviöljyä (normaali vahvuus) ja laitat sitä jollain ruiskulla emättimeen 2 vko-1 kk ajan, niin otsoni tappaa pöpöt ja oliiviöljy voitelee limakalvot. Tämä on ainoa tuote, joka on mulle auttanut. Olen ollut todella kipeä joskus.
 
siru
Mikähän auttais? Monta viikkoa ollut kamala polte ja kirvely ja kipukin alapään limakalvolla. Olen käynyt parilla gynellä, jotka eivät ole osanneet auttaa.

Valkovuoto on todella niukkaa ja sitkeää ja kokkareista, ihan erilaista kuin ennen. Papa oli puhdas ykkönen, siinä oli kyllä havaittu sytolyysiä (?) Toinen gyne varmisti mikroskoopilla, ettei kyseessä ole herpes tai hpv. Sukupuolitaudit negat, veriarvot normaalit.

Limakalvo ei kestä mitään voiteita, heti alkaa polttaa pahasti. Ei siis edes Bebanthenia tms. Lisäksi limakalvot ovat kuivat, johon sain kyllä Vagifemiä. Olen aika kusessa. Auttakaa!
>>Minulla samat vaivat, kävin 3 gynellä ei apua. Menin apteekkiin ostin Bebantenia joka on tarkoitettu intiimi vaivoihin laitoin sitä kolme kertaa päivässä pidin lökäreitä jotka eivät kiristä, samoin ostin kaupasta kefilus kapseleita sekä Gyno Lact maitohappokapseleita, lisäksi kannattaa käyttää alussa jos paikat on arat sellaisia kertakäyttö maitohappo kapseleita, on helppo laittaa kun on valmis tuubi sitä viikon voi uusiakkin jos haluaa. Heitin kaikki hormooni lääkkeet roskiin kun huomasin että vuosia kestänyt emätin tulehdus johtui niistä, olen tosi 63v mutta ne alkoivat jo 54 vuotiaana kokeiltiin vaikka mitä hormoonia aina sama tulos. Apteekista saa ilman hormooneja sisältäviä emättimen kosteuttaja, kärsin tästä vaivasta vuosia,kunnes otin ohja omiin käsiin. Ei kannata millään piimällä yrittää se ei mulla ainakaan toiminut, nyt alan olemaan voiton puolella laitan sitä Bebanten intiini rasvaa kerran päivässä, se on helppo apteekissa tunnistaa on sellaine aniilin punainen viiva jonka alla lukee intiimi vaivoihin, eiku paranemista sinulle.
 
Viimeksi muokattu:
Ylä-alapää
Alkuperäinen kirjoittaja no mä vaan;11115903:
Moikka vaan kaikille.. Liitn tän tekstin nyt tähänkin ketjuun jotta olis mahd. monelle apua toivottavasti.=)

halusin tulla helpottamaan teidän kaikkien oloa, jotka kärsivät näistä;
erittäin paha ja kamala kirvely virtsatessa, "kutinasta", hiiva ja bv epäilyistä, virtsatietulehdusepäilyistä, mutta mitään ei näytteissä löydy, tai itsehoito lääkkeet auttavat vain pari päivää! yms. ihmeellinen olo alapäässä mitä ei oikeen pysty järjellä selittämään, mistä johtuu! välillä pahempaa välillä hieman helpottaa oireet.

Itselläni alkoivat samanlaiset aivan yllättäen kolme viikkoa sitten, söin virtsatietulehduslääkkeet kun kotoa löytyivät (tuttu tauti).. hmm sitten alkoi kutina; aa mullahan onkin sitten hiiva joten söin fluconatsolia johon mulla oli myös resepti, kaksin kappalein viiden päivän välein, hain apteekista canesten rasvaa ja taas pari päivää ja tuntia helppasi.. Ja sitten ne oireet taas palasivat. Ehkä jopa kamalampina.

Otin niskasta kiinni itseäni ja painelin labraan testeihin, koska oireet muistuttavat epäilyttävästi klamydian oireita. Testien tulokset olivat puhtaat, (kestää nykyään ainoastaan vuorokauden tuloksien tulla,) ei mitään sukupuolitautia, ei hiivaa, vähän valkosoluja näytteessä. Sain lääkekuurin KOHDUNKAULAN tulehdukseen, asitromysiiniä jota käytetään myös klamydian hoitoon. Ei ohjeita seksistä miehen kanssa, ei testejä hänelle, ei kuulemma tarvitse.( Olen myös syönyt 2kk sitten metronidazolia papassa hieman aavistuksen näkyneeseen tulehdukseen, mistä ei sen tarkempaa tietoa tullut, vaan resepti apteekkiin.)

No takaisin lähipäiviin, tilasin kolme päivää lääkkeitten eli asitromysiinin ottamisen jälkeen itselleni yksityiseltä gyneltä ajan, josta juuri tulin tunti sitten. Tarkka sisätutkimus; ei mitään viitteitä kohdunkaulan tulehdukseen, limakalvot hyvät, ei erikoisempaa vuotoa. Mutta pientä viiltelyä painellessa alavatsalla. No kera uuden astromysiinipläjäyksen itselleni ja MYÖS MIEHELLE samassa reseptissä, vaikka ukko ei edes ollut paikalla lähden tästä kohta apteekkiin!

TAUDIN NIMI ON MYCOPLASMA GENITALIUM. Ei ole vielä virallista labratestiä tähän suomessa käytössä, ja muutenkin ilmeisesti vähän vielä tietoa siitä ja osaa kai ei kiinnosta luokitella vielä edes taudiksi. Kuitenkin suosittelen jokaista menemään sinne lääkäriin, menkää GYNEKOLOGILLE, itse kävin gyne erikoislääkärillä, joka oli nainen joten osasi ottaa tosissaan (Anna Alanen terveystalo Turku). Maksoi kelakorvauksen jälkeen 79 euroa. Pieni summa siitä että jatkuvat tulehdukset ja oireet katoavat!!!!!!

Toivottavasti tästä on apua kaikille näitten oireiden kanssa kärvisteleville =)))
ja suosittelen yksityistä, koska naistentautien klinikalta mulle sanottiin, mene terveyskeskuslääkärille ja papaan.. TAAS.
Niin. Suuseksissähän se hengitysteiden kiusallinen mykoplasma-bakteeri, samaten kuten papilloomavirus, siirtyvät ylä- ja alapäästä toiseen. Tästä seuraa se, että kurkkusyövän yleisin syy on nykyään papilloomavirus, ja nyt sitten näköjään mykoplasma kummittelee gynekologisina oireina.

Oikeasti suositellaan elmukelmun käyttämistä suuseksissä. Vaan kukapa tuota vetäisisi esille moiseen ryhtyessään...?
 
sama ongelma!
Mulla on ihan sama juttu... mutta mä olen vasta 12 v! En tiedä mitä tehdä, olen ihan masennuksessa kun näitä juttuja lukiessani, että onko koko loppuelämäni tällaista? Minulla on ollut tätä nyt noin neljä päivää, ja olen myös miettinyt että johtuisiko se kuukautisista? Minulla ei ole alkanut vielä kuukautisia. Mutta harrastan myös itsetyydytystä, vaikuttaisiko se asiaan? Googlasin tuon vulvodynian, mutta ei se oikein vaikuttanut siltä... En tahtoisi sanoa tästä äidille tai kenellekään muulle, koska on niin kiusallista... D: Minulla ei ole sitä kutinaa, vain kirvelyä ja polttelua... ja virtsaaminen kirvelee tajuttomasti, ja on koko ajan vessahätäinen olo... Auttakaa mua, mä en kestä tätä enää! :(
 
Viimeksi muokattu:
Piimää ja Lacto seven
Hei,

Minulla alkoi emättimen polttelu sextailun jälkeen (ilman kortsua, mies sisälle). En peseytynyt heti niin jäivät bakteerit jylläämään tunneiksi. Siitä alkoi kehittymään tulehdus. Joka aiheutti kohdunkaulan tulehduksen joka näkyi papassa. Lääkäri oli jo poistamassa kohtua. En antanu. 2-3 kuuria Dalacinia. Ei auttanut. Polttelu jatkui.

Aikani googletettua löysin syyn, naisen emätin ph n. 3,8. Miehen sperma 8. Tämä muutti ph tason. Ja googlettamalla löysin että piimää kun laittaa nii kirvely loppuu.

Työtä käskettyä. Ostin kaupasta hapatettua kirnupiimää. (Ph 4.5) Laitoin 2kpl murskattuja Lacto Seven maitohappo bakteereita lasiin piimää. Annoin huoneen lämmössä (+20) muuttua 12-24h vieläkin happamemmaksi ja maitohappobakteerien lisääntyä. Laitoin yöksi kertakäyttö kinttailla emättimeen ja häpiksiin ja koko alueelle. Seuraavana aamuna oli kirvely tipotiessään. Jatkoin sitä 2-3krt pv pissin jälkeen. Pelkkä vesi huuhtelu ja piimä sisään. Nyt on loistava tunne n. 1vk jälkeen.Virtsaputken tulehdus tunne on pois ja emätin kirvely. Tämä vahvistaa myös virtateiden lima kalvoja.

Tämän kirnupiimä+Lacto Seven (saa ruokakaupasta) lisäksi otan suun kautta ainakin 2vk.
*Carpalac strong 2tbl/pv (karpalo)
*Lacto Seven 4tbl/pv
*C -vitamiini 4000mg/pv
*Karnosiini 1tbl/pv (ehkäisee kohdun kaulan tulehdusta ja syöpää)
*L- Arginine (Argiini) 1tbl/pv. Sukupuolielint verenkierto
* L- Ornithine (Ornitiini)
* L- Lysine (Lysiini)
(Tulehdusta hillitsevät) googlella lisä tietoa. Myydään urheilu ravinne/tarvike kaupassa.

Aluksi voi koettaa pelkällä piimällä ja maitohappobaktreereilla ja c vitamiinilla. Minä sain hoitumaan tiheän pissimis tarpeen (20*/pv) Argiinilla kun alakr verenkierto parani. Muutos tuli jo seuraavana aamuna, ennen Argiiniiniä pissiä tuli 0,5dl *20/pv. kerralla, argiinin jälkeen 0,4 ltr 5*pv.



Mikähän auttais? Monta viikkoa ollut kamala polte ja kirvely ja kipukin alapään limakalvolla. Olen käynyt parilla gynellä, jotka eivät ole osanneet auttaa.

Valkovuoto on todella niukkaa ja sitkeää ja kokkareista, ihan erilaista kuin ennen. Papa oli puhdas ykkönen, siinä oli kyllä havaittu sytolyysiä (?) Toinen gyne varmisti mikroskoopilla, ettei kyseessä ole herpes tai hpv. Sukupuolitaudit negat, veriarvot normaalit.

Limakalvo ei kestä mitään voiteita, heti alkaa polttaa pahasti. Ei siis edes Bebanthenia tms. Lisäksi limakalvot ovat kuivat, johon sain kyllä Vagifemiä. Olen aika kusessa. Auttakaa!
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä