Kauneimmat naiset epävarmimpia?

  • Viestiketjun aloittaja willy
  • Ensimmäinen viesti
willy
Olen törmännyt erikoiseen ilmiöön suhteessani ihanaan naiseen. Hän on hirveän epävarma ulkonäöstään ja sanoi esim että olen "liian komea hänelle"!

Olin pudota tuoliltani koska tämä nainen on kaunein ja seksikkäin tapaus jonka kanssa minä olen seurustellut ja samaan aikaan pitää itseään lähes rumana.

Eksäni jotka taas eivät minun mielestäni olleet yhtä absoluuttisen kauniita olivat varsin tyytyväisiä ulkönäköönsä ilahtuivat kehuista jne.

Mistähän ihmeestä tällainen voisi johtua? Onko muut huomanneet samaa?

Ja ei, tämä nainen ei muutoin ole mikään huonoitsetuntoinen joten ei kai se yleistä epävarmuutta ole vain ulkonäköönsä suhtautuu jotenkin erilailla... outoa vakuutella kauniille neidolle että hän on tarpeeksi kaunis minulle!
 
Ulkonäkö><älykkyys
Ensinnäkin kauneus on katsojan silmässä. Se mikä on sinun mielestäsi kaunis ei välttämättä ole muiden mielestä kaunis eli kauneuden kriteerit tulevat niistä jokaiselle omista lähtökohdista.
Riippu myös naisen iästä miten kriittisesti hän suhtautuu omaan ulkonäköönsä ja kuinka sinut on itsensä kanssa. Nuoremmat naiset ovat aina tyytymättömiä ulkonäköönsä liian pienet tai suuret rinnat, takamus, reidet, liian lyhyet tai pitkät jalat, masu pömpöttää, jenkkakahvat, selluliittia, näppylöitä, silmät väärän väriset, huulet liian viirut tai liian suuret... voisin jatkaa luetteloa loputtomiin.
Yleensä kyllä näyttävät naiset ovat varsin tietoisia ulkonäöstään. Olisikokan tässä nyt kysymys siitä, että neitokainen haluaa miellyttää sinua. Olet niin komea, fiksu, seksikäs, raamikas... katsoisin sen enemmänkin imarteluksi sinulle. Onhan myös sanonta ettei taivaalle mahdu kahta aurinkoa yhtä aikaa eli yksi komia riittää. Ehkä et pitäisi siitä, että nainen olisi kovin itsetietoinen ja riittoinen omasta upeasta ulkonäöstään. Teillähän on nyt hyvä mahdollisuus keskinäisen kehumisen kerhoon.
 
Epäilevä
Oisko kuitenkin jonkinlainen dysmorfinen ruumiinkuvan häiriö. Kannattaa hieman seurata onko ihan terve, vai saitko jonkun mielenterveyshäiriöisen naisen riesaksesi.
 
Kaunis mieli
Minä itse olen aikuinen, kauniina pidetty nainen, muttei se ole tehnyt minua itsevarmaksi. Yhdessä kauppakeskuksessa ulkomaalainen mies nappasi minut ihonhoitotuotteiden esittelyyn ja jossain vaiheessa hän sanoi minulle, että kai sinä sentään tiedät olevasi kaunis. Minä vastasin hänelle, että kyllä minä kaunis olen, mutta entä sitten? Täytyisikö kauniin naisen tuoda itseään jotenkin erityisesti esille ja flirttailla miesten kanssa ja yrittää iskeä miehiä työpaikoilla tai vapaa-aikana ?
On tietenkin aina hyvä tietää oma arvonsa sekä ihmisenä ja naisena, varsinkin jos haluaa saada itselleen kunnollisen ja hyvän miehen. Joku nainen voi ajatella olevansa liian hyvä jollekkin miehelle.
Kun nainen liikkuu paljon yksinään, niin hän joutuu törmäämään hyvin monenlaisiin miehiin. Jotkut miehet haluavat kauniin naisen kanssa vain kerran sänkyyn ja siinä kaikki.
Näin naisena voin ajatella jonkun erityisen komean miehen olevan kovan naistenmiehen, vaikkei sen niin tarvitse olla. On olemassa komeita ja kunnollisia miehiä, jotka haluavat olla uskollisia vaimoileen ja hyviä perheenisiä.
Minusta on kummallista, jos joku mies treffeillä vaan kehuu minun ulkonäköäni, muttei muutoin yritä tehdä minuun vaikutusta ihmisenä tai miehenä. Jos kaikki perustuu vain ulkonäköön ei se ole kestävää laatua. Minusta sellaiset miehet ja naiset, jotka näkevät toisessa ihmisesssä vain tämän ulkonäön, eivätkä edes yritä tutustua toiseen ihmiseen kunnolla ihmisenä, miehenä ja naisena, ovat tyhmiä. Onhan jokainen ihminen oma persoonansa, on tietty älykkyystaso ja oma luonteensa.
 
Annikki
Jonkun tutkimuksen mukaan 99% naisista eivät ole tyytyväisiä ulkonäköönsä.

Voi olla, että jotkut kauniit sanovat itseään rumiksi koska itseään kauniina pitämistä voitaisiin pitää kerskailuna tai se voi herättää kateutta.
Jotkut rumat taas sanovat olevansa tyytyväisiä ulkonäköönsä koska sitä pidetään hyvän itsetunnon merkkinä, että on "sinut itsensä kanssa". Niin kuuluu sanoa ettei vaikuta pöpiltä. Tai sitten sanotaan sen takia, että rumat tietävät sen ärsyttävän jotain seurueen kaunista naista niin kuin esim. Tuksu ja hänen glamourinsa ärsyttää aika monia naisia.

Sitä paitsi miesten ja naisten kauneusihanteet eroavat aika paljon toisistaan joten joku sinun mielestäsi joku kaunis nainen voi naisten mielestä olla läskiperseinen, ylimeikattu vauvanaama.
 
Wiltsu
Koska rakastuminen ja ihastuminen on suurimmaksi osaksi kemiaa, ei ulkonäöllä ole niin väliä. Ja jokainen rakastunut ja ihastunut tuntee epävarmuutta rakkautensa kohteen edessä - varsinkin alussa.

Ei tuollaiset "säännöt" päde. Mielestäni.

Sitten 2-4 vuoden kuluttua on äärettömän tärkeää tehdä selväksi, että se puoliso on kiihottava - tietenkin vain, jos niin aidosti on! Valehtelu ei kanna koskaan mihinkään. Paitsi valheelliseen suhteeseen, joka ei ole kenenkään etu.
 
ap
Minusta tuntuu että tyttö on tottunut olemaan se ns kauniimpi osapuoli suhteessa, ja nyt sanoo että olen "liian komea" hänelle, koska totta puhuakseni, en olekaan pahemman näköinen.

En usko, että hän varsinaisesti kokee olevansa ruma, mutta sen olen huomannut että minua jotenkin jumaloi :D Outoa, mutta mikäs siinä! ;)
 
anni
Olen törmännyt erikoiseen ilmiöön suhteessani ihanaan naiseen. Hän on hirveän epävarma ulkonäöstään ja sanoi esim että olen "liian komea hänelle"!

Olin pudota tuoliltani koska tämä nainen on kaunein ja seksikkäin tapaus jonka kanssa minä olen seurustellut ja samaan aikaan pitää itseään lähes rumana.

Eksäni jotka taas eivät minun mielestäni olleet yhtä absoluuttisen kauniita olivat varsin tyytyväisiä ulkönäköönsä ilahtuivat kehuista jne.

Mistähän ihmeestä tällainen voisi johtua? Onko muut huomanneet samaa?

Ja ei, tämä nainen ei muutoin ole mikään huonoitsetuntoinen joten ei kai se yleistä epävarmuutta ole vain ulkonäköönsä suhtautuu jotenkin erilailla... outoa vakuutella kauniille neidolle että hän on tarpeeksi kaunis minulle!

Kaikki ovat yksilöitä ja taustalla voi olla vaikka ja mitä. Monesti kuitenkin kauniit naiset pitävät rimaa niin korkealla, ettei sellaista naista ketä he pitävät kauniina ja kenen ulkonäköään tavoittelevat ole edes olemassakaan.

Itselläni itseluottamus on romuna erään miehen käsittelyn ansiosta. Monivuotinen suhde narsistisen miehen kanssa vei itsetunnon nollaan, mutta koko ajan yritän parannella sitä.

Eräällä superkauniilla ystävälläni on epävarma olo ulkonäkönsä suhteen, muttei koskaan näytä siltä, että häpeäisi mitään itsessään. Päinvastoin, näyttävä on. Mutta hänen huono itsetuntonsa juontaa lapsuudesta, jolloin oli koulukiusattu ja valtaosan mielestä ruma. Kasvoikin kauniiksi naiseksi :).
 
Viimeksi muokattu:
70-luvun poeka evp.
Kun olin vielä sinkku poikamies ja radalle baarissa tuli naispoukka, jossa kaunein nainen oli se the queen ja muut hänen lakeijoitaan, menin ja iskin sen toiseksi kauneimman, enkä suonut katsettakaan tahi lausetta tuohon lauman johtajaan..

Näinpä siis sainkin illaksi oivan parittelukumppanin, joka uksillaankin halusi osoittaa olevansa vähintäänkin tuon alfa-naaraan tasoinen - jopa parempikin..., mikä usein pitikin paikkansa... nam...;))
 
Halleluja
Kun olin vielä sinkku poikamies ja radalle baarissa tuli naispoukka, jossa kaunein nainen oli se the queen ja muut hänen lakeijoitaan, menin ja iskin sen toiseksi kauneimman, enkä suonut katsettakaan tahi lausetta tuohon lauman johtajaan..

Näinpä siis sainkin illaksi oivan parittelukumppanin, joka uksillaankin halusi osoittaa olevansa vähintäänkin tuon alfa-naaraan tasoinen - jopa parempikin..., mikä usein pitikin paikkansa... nam...;))

Ja sit sä heräsit?
 
Viimeksi muokattu:
kopkop
Kaikki ovat yksilöitä ja taustalla voi olla vaikka ja mitä. Monesti kuitenkin kauniit naiset pitävät rimaa niin korkealla, ettei sellaista naista ketä he pitävät kauniina ja kenen ulkonäköään tavoittelevat ole edes olemassakaan.

Itselläni itseluottamus on romuna erään miehen käsittelyn ansiosta. Monivuotinen suhde narsistisen miehen kanssa vei itsetunnon nollaan, mutta koko ajan yritän parannella sitä.

Eräällä superkauniilla ystävälläni on epävarma olo ulkonäkönsä suhteen, muttei koskaan näytä siltä, että häpeäisi mitään itsessään. Päinvastoin, näyttävä on. Mutta hänen huono itsetuntonsa juontaa lapsuudesta, jolloin oli koulukiusattu ja valtaosan mielestä ruma. Kasvoikin kauniiksi naiseksi :).
Kuulen usein olevani kaunis jne silti en ikäänkuin usko sitä? tai kun uskon, niin tiedän jo valmiiksi, että' tässä hakee nyt joku sänkyseuraa.. Narsistisesta parisuhteesta itseni irti revittyäni jo monta vuotta sitten, en silti ole ehjä. "tämän näköisenä" olisi yöseuraa tarjolla enemmän kuin tarpeeksi mutta oikeasti tutustua, niitä ei liiaksi ole ja juuri se olisi sitä, mitä tahtoisin.. Oikean parisuhteen. Normitreffit tms ei ota kulkeakseen kun jo pitäis olla hinkkaamassa. Varsin mukava harrastehan seksi tietysti on, mutta kun tahtois sinne sielunsopukoihin.. Joten ei se ulkonäkö ole aina siunaus.
 
Viimeksi muokattu:
Minä luulen
Että kaunis nainen ottaa ulkonäköasian usein puheeksi, että saisi kehuja. Vastaus : No höpö höpö minäkö liika komea, sinähän se kaunis olet ja plaa plaa.

Aika harva kaunis nainen ei tiedä olevansa kaunis. Alle teini-ikäinen tyttö voi olla kaunis ja luonnollinen tiedostamatta vielä sitä. Ai miten he eivät vielä onnellisesti tajua vielä mitä kurjaa miehet tuovat tullessaan heidän elämäänsä.

Olen nähnyt kaupungilla iloisia ihania tyttöjä naureskellen ostoksilla kauniit hiukset tuulessa hulmuten eikä naamassa meikin häivää. Toivotan heille mielessäni ihanaa elämää ilman ulkonäköpaineita ja hyvää parisuhdetta.
 

Yhteistyössä