Hae Anna.fi-sivustolta

Kissa pissaa sisälle - hermot loppu, piikillekö?

Viestiketju osiossa 'Lemmikit' , käynnistäjänä Hermoraunio, 14.06.2007.

1. suru Vierailija

asunnossa jos kissa pissii sohvat yms. johan mökki haisee niin että kissakin kärsii.
    Kissa vaistoaa herkästi mielentilanne ja tilanne vain pahenee.
    Kun äitini kuoli 4-vuotta sitten, ja itkin paljon, kissani tuli syliin ja katsoi syvälle silmiini, kertoen että älä itke minä olen tässä.

Eikö järki sano, että jotain on pielessä. Jos on käyty lääkärissä, kissa voi henkisesti pahoin, kissaa on henkisesti pahoinpidelty.
    Eilen saattelin oman rakkaan kissani, olen itkenyt ja lukenut nyt näitä.
    En kuvitellut, että tämä näin sattuu, aivan hirveää. Rakas kissani eli 18 v ja kaksi kuukautta, oli pakko viedä eläinlääkärille.
    Kissani ei ikina koskaan, ei edes nyt sairaana pissanut kertaakaan muualle kuin omaan vessaan. Nyt vanhana lentokoneessa tuli parilla lennolla pissat laatikoon, mutta olin siihen varautunut.

2. vieras Vierailija

Joku laittoi viestiä, että pissan haju tulisi poistaa, ettei kissa pissisi samaan kohtaan uudelleen. Tämä on erittäin hyvä neuvo, mutta pesuaineena tai pesun jälkeen kohtaan kannattaa levittää esimerkiksi etikkaa. Etikan haju on pistävä ja kissalle erittäin epämieluinen.

Hiekkalaatikkoon kannattaa pyyhkiä reunoille klooria tai pieniä pisaroita tiputtaa muutama hiekan sekaan. Kissat kun tykkäävät puhtaasta niin myös tuo puhtaan tuoksu niitä houkuttaa.

Oma kissani on sillon tällöin pissinyt esimerkiksi lattialle tippuneen tyynyn tai vaatteen päälle, mutta ongelma on poistunut heti kun paikat on siistitty.

Jos perheessä on kaksi kissaa niin molemmilla tulisi olla oma hiekkalaatikko. Jos kissa pissii johonkin tiettyyn paikkaan niin voi yrittää hiekkalaatikon siirtämistä sille kohdalle.

Eläinlääkäreiltä saa tietysti myös asiantuntevaa neuvoa silloin kun omat keinot ei enää riitä. Kahden kissan omistajana ymmärrän täysin turhautumisen siihen, että ulosteita täytyy jatkuvasti siivota. Turhautuessa kuitenkin tulee aina vain mieleen se mitenkä kissaa voisi auttaa ja onko sillä mahdollisesti joku huonosti. Harvoin kukaan kyselee apua ja neuvoa, jos ei halua muuta keinoa kuin viedä eläimen piikille, eikös?

3. vanha ketju Vierailija

Ompas vanha ketju tämä. Eiköhän aloittajakin ole tehnyt jo ratkaisun kissansa pissauksen suhteen?

4. editta Vierailija

Minulla ihan sama ongelma, ymmärrän täysin!!
    Lääkärillä käytetty,mutta aivan turhaan!!

'

5. siamilainen Vierailija

Minä myös vihaan ihmisiä, joiden eläimet kärsivät, eikä niistä huolehdita tarpeeksi.
    Vihaan myös ihmisiä, jotka huomioivat pienet kirjoitusvirheet NETTIkeskusteluissa.
    Se on pilkunnussimista. Kun kirjoittaa sokkona ja kiireessä, ei aina ole aikaa tarkistaa kirjoitustaan. Monella meistä on myös muuta tekemistä päivisin...hyvä että yleensä ehtii osallistumaan...

Mutta asiaan:

Itselläni on 2 kissaa, joista toinen on aina osoittanut mieltään kusemalla. Milloin sukkaan, matolle, kenkään etc.
    Pahin / paras oli, kun katti hyppäsi ikkunalaudalla tultuani kotiin oltuani yön poissa. Katti katsoi mua silmiin, ja pissasi. Selkeä mieleosoitus. Sama tapahtui myös toisen kerran, silloin katti kusi lieden päälle, ja tuijotti samalla vihaisesti silmiini.

Katit nukkuvat yleensä vieressämme, mutta joskus yöllä juuri tämä kusiainen on vaan pakko työntää pois, koska se hurisee ja herättää, sille pitäisi pitää seuraa...jos katti tunkee viereen ja sen työntää useamman kerran pois, voi olla varma, että jossain ne kuset on odottamassa aamulla. Mutta siihen on jo totuttu.
    Jos itse vahingossa jättää jonkun sukan, lehden tms lattialle, niin on jo odotettavissa, että siihen on kustu. Meillä esim kaikki kengät on aina kaapissa lukkojen takana. Monet kalliit kengät on myös jouduttu heittämään roskiin. Myös mattoja on lähtenyt kaatopaikalle.

Kusiyllätyksiä tulee myös, jos hiekka on liian pitkään vaihtamatta, meidän katit on tottuneet puhtaaseen hiekkaan, se putsataan päivittäin ja koko hiekka vaihdetaan joka 2-3 pvä. Yleensä se 3.pvä on jo liikaa, ja silloin lätäkköjä löytyy, onneksi yleensä vain vessasta.
    Ja tämä maailman suloisin kusiainen on ollut seuranani jo 13v. Alusta saakka samanlainen. Kertaakaan ei ole tullut edes mieleeni luopua siitä.
    Se on myös todella herkkä, jos meillä on tappelua, huutoa tai kireä ilmapiiri kotona, kissa reagoi heti.
    Pidä kattiasi hyvänä. Ja käytä lääkärissä. Omastamme ei fyysistä vikaa löytynyt. Vika on siis sen korvienvälissä, vaikka se ei meitä haittaa.[/QUOTE]

MEILLÄ OLI SIAMILAINEN, 13 vuotta ja sama ongelma. Ei siinä auttanut mikään, kaikki kokeiltiin ja tehtiin :( Oli muka meidän vika...jne. Oli mustasukkainen kissa huomiosta,.. meillä oli ja on edelleen toinenkin kissa mutta ei kuseksinut.Kyseinen kusijakissa oksensi usein mutta ei koskaan ripuloinut. Kun huonekalut, seinät, Hästensin sänky, weeseet ja vuodevaatteet ja verhot, sauna , takka ja kaikki muut oli kustu, alkoi usko loppua. Kyllä sitä piikkiäkin ajateltiin..valitettavasti.
    Sitten vaan kissa pari vuotta sairasteltuaan _IHANA ___ kissa pissi jo ihan syliin ja silloin oli jo kaikki lopun alkua. Munuaiset ja maksa sökönä..R.I.P kuseksija <3

6. th Vierailija

Sulla ei vissiin itelläs oo kissoja? Mulla sama tilanne että 5 kuset vähintään siivoan työpäivän jälkeen. Kaikkea ollaan kokeiltu ja eläinlääkärikään ei osannut antaa neuvoja.

7. Black Cat Vierailija

Täytyy ny heti sanoa,et en jaksanu lukia noita aikaisempia juttuja sen jäläkeen, ku alettiin piikille viemisistä puhumaan. Toivon, et täältä löytyis henkilöitä, jotka ois samalla aallonpituurella.
    Pohjustus asialleni: Oon koko elämäni omistanu kissoja ja koiria. Lapsuudessani maalla piha-ja sisätiloissa.Aikuisiällä perheeni kanssa hankittiin pieni sisäkoira, johtuen asuinolosuhteista. Rakastettiin,huolehdittiin loppuun asti, kunnes jouduttiin pakon erestä syövän takia tekemään se päätös,mitä en ikinä ois halunnu kokea meirän kohoralle.
    Ero vaikeaa, ei ikinä lemmikkiä!Luopumisen tuska!
    Mutta tein sen, joko itteni, lasteni tai koko perheeni vuoksi, otettiin valmiiksi sisäsiistiksi opetettu kissatyttö. Tää samaanen neiti kävi puolen vuoren ikääsenä tutustumas meillä yhren viikonlopun
    ja kaikki meni hyvin. Vuoden ikäisenä neiti sai meiltä kodin. Aivan käsittämön Tapaus mun silmissäni ,niinkuin muittenkin meirän perhees..Tuloo ovelle vastaan häntä liehuten, herättää nenän vaihrolla..vaikkei silti nukukaan makuuhuoneissa..oma huone..saa vapaasti liikkua koko talossa...
    En oo malttanu neiti 2V. leikkuuttanu. 3 kertaa koettu mourunnat, ja kestetty ne. Mut nyt tämä neiti on päättäny kokeella meirän isännän/mieheni kestokykyä käymäs kusaasemas sen puolelle sänkyyn. Joka kerta pesty päiväpeittosta patjaa myören, ja piretty ovia kiinni..mutta aina tilaisuuren tullen...Mistä vois johtua? Kertokaahan mulle kokeneemmat sisäkissojen omistajat!Mieheni kissaihminen ja mitä ny jostaki luin ei kissat kuulemma protestiksi kuse..Hellyyttä tää meirän neiti saa kaikilta meirän perheenjäseniltä, mutta ollaanko tehty jotain väärin? Voiko tällaasen käyttäätymisen aiheuttaa vääränlainen kissanhiekka??koska mä en ny äkkipäätä muuta muutosta keksi..

8. Kissaihminen Vierailija

Hei Felix,
    luin vastauksesi ja ajattelin kertoa sinulle jos et itse huomaa, puhut asiaa mutta kirjoitat hyvin ikävään sävyyn. Jos minä olisin aloittelija joka ei ole lukenut tämän ketjun viestejä ajattelisin että tässä ketjussa on vain itsekkäitä omaan peiliin tuijottajia. jos ihminen kysyy asiasta johon ei tiedä vastausta mutta sinä tiedät ,vastaa niin että siitä tulee hyvä mieli kysyjälle eikä niin että kysyjä masentuu entisestään. Jos kissanomistaja on käyttänyt kissaa lääkärissä niin minäkin olettaisin että lääkäri tietää mitä pitää tutkia, siitä on turha syyllistää ihmistä jos lääkäri ei ole ajan tasalla tai mahdollisesti on sitä mieltä että se ei vaikuta asiaan.

9. Aina sitä vaan pitäisi jaksaa kissaa ymmärtää. On sitten tehnyt asian eteen, mitä tahansa ja vaikka kestänyt kusen hajua jo vuosia.

Aina on joku kohtuuton vinkki, mitä voi kokeilla, mutta kun se ei toimikaan niin ihmisessähän se vika silloin on. Todennäköisesti ei ole vaan paaponut, silittänyt, leikkinyt ja ennen kaikkea rakastanut tarpeeksi. Pitäisihän sitä vähintään päivätyöt lopettaa, että mirri saa tarpeeksi huomiota. Yöllä nyt ei ainakaan nukkumaan saa ruveta, koska silloinhan se kissa eniten seuraa kaipaa.

Jos olet kuitenkin vahingossa nukahtanut niin silloin kissa saa paskoa ja kusta suuhusi ihan rauhassa. Näin meillä on aina ollut eikä se ole haitannut. Ja koska se on meillä hyväksyttävää niin onhan se silloin teilläkin oltava. Muuten olet julmuri, eläintenrääkkääjä, jumalaton kusipää, joka ei ansaitse elää. Sitä samaa olet, jos annat kissallesi lähdöt häiriökäyttäytymisen jälkeen. Ei kissa rangaistusta ymmärrä, mutta palkitsemisen se pystyy kyllä ymmärtämään.

Ylläoleva on sitten sarkasmia, jos joku tylsäteräinen kynä ei sitä ymmärrä. Minä en todellakaan ole mikään eläinvihaaja, vain päinvastoin, mutta välillä kyllä pistää huvittamaan/äärimmillään jopa vituttamaan nämä keskustelut.

Useat ihmiset tulevat näistä hakemaan neuvoja tilanteen parantamiseksi ja monet niitä neuvoja kiitos kyllä jakavatkin, mutta sitten on aivan helvetisti näitä moralisteja, joiden haukku kaikuu ihan siinä, missä vinkitkin. Aivan kuin tänne olisi ne välinpitämättömimmät lemmikin omistajat apua tulleet hakemaan.

Lisäksi en pysty ymmärtämään, että miksi sitä omaa täydellisyyttä pitää joka paikassa toitottaa. Jos pystyt elämään kusen keskellä tai menemään äärittömyyksiin omissa toimintamalleissa niin ei se tarkoita, että kaikki pystyvät samaan.

Ei minulla muuta. Nyt vaan kimppuun kaikki tädit, joilla on hatussa kukkia!

10. näin meillä Vierailija

Meillä kaksi kissaa, toinen näistä pissii miehen kenkiin jos hän jättää ne lattialle. Siksi laitetaankin aina kaikki kengät kaappiin, vaikka minun kenkieni kimppuun ei olekaan käynyt. Oletus on, että miehen kengissä on joku haju (jalkahiki?) josta kissa joko ei pidä tai pitää, miten tuon nyt tulkitsee miksi siihen pitää pissata. Samoin kissa pissasi joskus mieheni puolelle sänkyä, ja joskus mieheni sukille tai t-paidalle joka oli lattialla. Siis aina miehen tavarat on ne jotka on vaaravyöhykkeessä. Eli luulen jonkun hajun olevan se, joka tekee että ne miehen tavarat pitää pissiä jos ne lattialta löytyy. Sänkyyn pissaaminen tapahtui vain kerran, jo monta vuotta sitten.

Meillä jos kissalaatikko on puhdas ja miehen tavaroita ei lattioilta löydy, menee ne pissat aina sujuvasti sinne laatikkoon. Tuleepa pidettyä kämppä siistinä...

11. tadetski Jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Meillä on kolme kissaa joista yksi pissailee sisälle talvisin. Se inhoaa kylmää ilmaa, sadetta eikä sitä meinaa saada ulos talvisin lainkaan. Hiekkalaatikko on, mutta ei käy siellä vaikka se olisi juuri siinä samassa kohtaa mihin se pissailee. Sitten pissataan siihen viereen. Kesällä tätä ongelmaa ei ole. Kissa on 8 vuotias ja leikattu narttu. Itse en tätä suurena ongelma näe. Kissa nyt ei vaan tykkää talvikeleistä eikä hiekkalaatikostaan.

12. Ongelmat alkoivat toisesta kissasta, se piti aina viedä hiekkalaatikolle tai muuten se teki tarpeensa lattialle. Sitten me saimme toisen kissan mieheni veljeltä joka olisi muuten lopetettu ympäriinsä tarpeiden tekemisen takia. Uusi kissa opetti vanhan tekemään tarpeensa myös lattialle. Mieheni kyllästyi ulosteen hajuun ja että kaikki tavarat olivat ulosteessa. Me annoimme kissat takaisin jälkimmäisenä tulleen kissan entiseen kotiin ulkokissaksi. Mieheni kuitenkin myöhemmin ehdotti että hankkisimme uuden kissan. Nyt meillä on uusi kissa mutta jonkun takia sekään ei ole sisäsiisti, kissa aluksi käytti hiekkalaatikkoa niinkuin kuuluukin, mutta sitten sekin alkoi tehdä tarpeensa ympäri taloa. Mies monesti huomasi vaatteita laittaessaan kissan käyneen kusemassa niiden päälle. Minä taas olen monesti joutunut vaihtamaan puhtaat housut istuttuani väärään paikkaan. Laitoimme kissan parvekkeelle joksikin aikaa, kun päästimme sen taas sisälle niin se käytti pari viikkoa hiekkalaatikkoa, tänään kuitenkin heräsin siihen kun kissa kävi kusella 99€:n nahkaliivini päälle. En tiedä että onko liivi nyt pilalla koska eihän sitä voi pestä. Olen ajatellut että kun saamme oman talon niin pistän kissan ulkoruokintaan. Mieheni kyllä sanoi että saa se sisälläkin olla mutta sille pitää laittaa hiekkalaatikko. En voi ymmärtää että miksi kaikki meidän kissat virtsaavat mihin sattuu, vai onko vain sattumaa, että meillä on kolme epäsiistiä kissaa peräkkäin, vai ovako ne kaikki sellaisia. Sitäkään en oikein usko

13. sipa Vierailija

Hei. Kyllä kissa voi pissata ilkeyttäänkin. Minun 8 vuotias leikattu tyttökissa tekee niin jos kiellän jostakin etusormea nostaen pystyyn ja ääntäni mörentäen esim. Hyi.. niin jo hetken päästä on pissa eteisen matolla. Siiriä on pidetty kun pientä vauvvaa ettei sen puoleen pitäisi käyttäytyä kuspäämäisesti.

14. huhhei Vierailija

15. huhhei Vierailija

Tuskin kissa ilkeyttään pissailee, aina se yleensä merkitsee jotain muuta. Onhan virtsatietulehdukset yms. poissuljettu? Tarpeeksi virikkeitä? Surullista että ihmiset miettii heti piikille viemistä jos kissa ei käyttäydy niin kuin pitäisi. Tuskin viette lastakaan piikille jos se pissii matolle tai ei ole kunnossa...

16. Huhhei Vierailija

Kissa on luonnostaan äärimmäisen siisti eläin, ei siis ole epäsiisti ilman jotain hyvää syytä. Jokin on selvästi vialla. Jos teillä on ollut useampi "epäsiisti" kissa, voisiko vika löytyä teidän kotoa? Onhan virikkeitä tarpeeksi? Haiseeko pissakohdissa joku mikä kissaille ehkä tarkoittaa että tähän on ihan ok tehdä tarpeensa? Oletteko siivonneet pissakohdat huolella? Ettehän käytä kloriittia siivouksessa sillä se muistuttaa kissan pissan hajua, kissojen mielestä siis. Siivoattehan hiekkalaatikon huolella? Kissa ei halua mennä likaiseen vessaan tarpeilleen, kuten ei ihminenkään.

17. Huhhei Vierailija

EI MISSÄÄN NIMESSÄ KLORITEA SIIVOUKSEEN!!! SE MUISTUTTAA KISSAN NENÄÄN KISSAN PISSAN HAJUA!!!

18. Neuvoni annan Vierailija

Jos kissa kusee tai paskantaa muualle kuin sille tarkoitettuun hiekkalaatikkoon tai pihalle niin varatkaa jalkaanne pitkävartiset vahvat saappaat ja seuratkaa kissaa, kun kissa tekee tarpeensa lattialle tai matolle ym epätoivottuun paikkaan niin nappaatte kissan kiinni ja laitatte katin lätäkön tai kasan viereen ja alatte seisomaan kissan hännän päälle , kissa syö silloin paskansa tai juo kusensa sen käsittelyn jälkeen teillä on sisäsiisti ja kiltti kissa. Tämä konsti on vanhanajan kissankoulutus menetelmä ja toimii hyvin viellä tänäkin päivänä.

19. vihastutar Vierailija

nyt pyydettiin apua kun kissa pissaa, tarviiko siihen vetää jotku ob:eet nenuus vai kuinka tuollainen hyökkäys. voi herran jumala sun kanssasi..aaarg!!!!!

20. KUSIPALLERO Vierailija

21. KUSIPALLERO Vierailija

Pitäisikö mun mennä hoitoon kun vertaan kissojani vauvoihin...en voi saada lapsia joten kissat korvaavat ne...sanoit että hankkikaa lapsia aika törkeää !!!kaikki eivät vaan voi niitä hankkia noin vaan...

22. KissanRakastelija96 Vierailija

Noniin elikkäs täällä olis nyt sama probleemi kun APeella eli leikattu kolli on vetänyt sen verran monet kuset lastenrattaisiin, eikä kissakarkotteen jnejne enää tepsi kissa on vajaat 2v vanha ja juttu on niin, että jos tätä ei saada loppumaan niin meikäläinen nappaa mummon perintökaulaliinan ja hirttää ton saata*an katin ränniistä. Kiitos jo etukäteen. :) Ja ei.. en vitsaile.

Jaa tämä sivu