kokemuksia ammetelineestä!

  • Viestiketjun aloittaja Pirpana
  • Ensimmäinen viesti
Pirpana
Olisko kellään kokemuksia ammetelineestä?Onko hyvä/tukeva/käytännöllinen? Joku koroke tartteis ammeelle hankkia ja vielä mietitään mikä se sit ois...Kiitos jo etukäteen jos viitit kertoa kokemuksistasi!!
 
MM
Meillä on tosi pieni kylppäri, eli ainoa vaihtoehto oli ostaa amme ja teline jonka laitamme suihkukoppiin kylvetettäessä vauvaa. Mahtuu just koppiin niin että tulee sen verran ulos että itse seisoo ulkopuolella. Teline taittuu kasaan ja on helppo säilyttää suihkukopin ja pesukoneen välissä. Sekä amme että teline ovat Stockalta (heidän ainoa myynnissä oleva malli) ja hyvät ovat olleet. Ammeessa on pohjassa reikä joten amme on helppo tyhjentää vielä telineen jalkojen päällä irrottamalla tulppa, jolloin vedet valuvat suihkukoppiin. Tukeva kokonaisuus ja säästää selkää! Kätevää!
 
siru
Jollet halua ostaa ammetelinettä, niin yksi vaihtoehto on laittaa amme silityslaudan päälle. Korkeuttakin pystyy säätämään itselle sopivaksi. Ammetelineestä minulla ei kuitenkaan ole kokemuksia, joten en tiedä onko se paljon tukevampi.
 
MM
Huh, kuulostaa kyllä aika hurjalta tuo silityslaudan päälle laitto. Ammetelineessä käytetään ammetta jonka reunoissa on urat jotka loksautetaan ammetelineen putkiin - turvallinen ja tukeva siis!!
 
UK
Meillä on amme saunajakkaralla. Siis se semmoinen ""alin laude"", irrallinen jakkara, miksi sitä nyt sanoisi...

Silityslauta kuulostaa aika huteralta alustalta, ennemmin sitten vaikka ihan lattialla...
 
UK
Tää nyt ei ihan aiheeseen liity, mutta...
Mulla lapsi on jo 10kk ja ostimme hänelle kylpyleikkeihin pienemmäksi ammeeksi sellaisen pesusoikon. En tiedä mihin se on oikeasti tarkoitettu, mutta se on sellainen soikea, ihan kuin vauva-amme, mutta paljon pienempi. Lähes yhtä korkea kuitenkin. Lapsemme mahtuu siihen istumaan ja vielä jää joku 15cm tilaakin pituussuunnassa. Tosi kätevä, kun lapsi ei mahdu luiskahtamaan niin helposti selälleen ja leikit onnistuu näinollen paremmin, eikä äidinkään (tai isän) tarvitse olla ihan koko ajan pitämässä kainaloiden alta kiinni.

No se miksi tätä tänne kirjoitan:
Minusta vauvan kylvetys oli alkuaikoina se kaikkein hankalin homma, kun tuntui, että eihän se vauva käsissä pysy kylvettäessä. Mitenkähän homma onnistuisi, jos olisikin käytössä tällainen paljon pienempi ""amme"". Vinkkinä vaan =)
( Saattaa tietysti olla, että muut ovat älynneetkin ostaa heti jonkin pienen vauva-ammeen... minä vaan tavallisessa ammeessa olen yrittänyt alusta asti...)
 

Yhteistyössä