Kokemuksia Qlaira-ehkäisypillereistä

  • Viestiketjun aloittaja Kertokaa...
  • Ensimmäinen viesti
Kirre
Alkukeväästä lekuri kirjoitti resetin qlairoja hyvin perustein.Marvelonia olen syönyt ennen lastenteko-vaihetta...Akne sitten paukahti tosi pahaksi-noloa näin yli 40v.Välillä palelee ihan sikana. välillä hikiaaltoja.Öisin heräilen aamuyöstä, eikä uni enää tule.Painajaiset omituisia ja ahdistavia.En enää uutta pakettia hae, nyt se loppu!
 
bapple
itse aloitin 18 vuotiaana qlairan käytön ja aluksi tuntui tosi hyvältä, kunnes kuukausittain alkoi ilmestyä kestämätöntä maha ja selkäkipua, lääkärillä käytiin varmaan 6 kertaa, sain myös lääkkeet kohtutulehdukseen, mikä se ei ollut, koska tulehdusarvot oli nollassa. Mentiin yksityiselle, jossa ottivat kuvat ja ilmeni että siellä oli ollut monta kystaa, uusi tuli aina joka kuukausi. kystat roikkuivat munasarjoissa kiinni, ja heiluivat ympäriinsä, siitä kipu johtui. Lopetin qlairan ja nyt 3 kuukauden jälkeen vieläkin kystan oireet piinaavat. pitäisi kuulemma mennä ohi, mutta katotaan.
 
MA
Minä olen syönyt Qlairaa n. 2½ vuotta. Ne ovat toinen pilleri, mitä kokeilen koska edellisistä pillereistä sain hiustenlähtöä. Qlaira on toiminut tosi hyvin, vaikka ovatkin hiukan kalliita. Kuukautiset tulevat ajallaan, eivätkä enää niin runsaina kuin ennen pillereitä.
Mutta olen huomannut lihovani hiukan, ku aloitin syömään näitä. Ja nyt on kokeilu menossa, että johtuuko kamala verenpaineen nousu näistä pillereistä, toivottavasti ei! En halua vaihtaa merkkiä :)
 
Ira
7 kk kokeilu riitti.
Plussat:
- kuukautisvuodon määrä väheni
- pms-oireet helpottivat.

Miinukset:
- seksihalut katosivat, orgasmiherkkyys väheni
- "kuukautiset" joka toinen viikko
- saan finnejä.
 
anmari
Hei kaikki! Itse aloitin qlairan tämän vuoden tammikuussa. Viime kuuhun asti vuoto tuli ihan oikeaan aikaan,mutta ihanan vähäisenä verrattuna aiempaan. Edelliset jäi tulematta ja nyt näyttää että nämäkin jää välistä. Onko se mahdollista oikeasti et saattavat jäädä pois vai onko huomenna raskaustestin osto edessä?
Mitään raskauden oireita ei kuitenkaan ole.
 
VAihdevuodetko?
Hei kaikki! Itse aloitin qlairan tämän vuoden tammikuussa. Viime kuuhun asti vuoto tuli ihan oikeaan aikaan,mutta ihanan vähäisenä verrattuna aiempaan. Edelliset jäi tulematta ja nyt näyttää että nämäkin jää välistä. Onko se mahdollista oikeasti et saattavat jäädä pois vai onko huomenna raskaustestin osto edessä?
Mitään raskauden oireita ei kuitenkaan ole.

Sama juttu täällä, Qlairaan siirryin maaliskuussa, heinäkuuhun asti tuli pienet kuukautiset punaisten pillereiden jälkeen, elokuussa ei tullut mitään ja näyttää siltä ettei tule kuukautisia nytkään. Tiedän että Qlairan kanssa kuukautiset voivat jäädä pois mutta kuitenkin tuntuu että raskaustesti täytyy tehdä - epätodennäköinenhän se näillä ikävuosilla on. Olen 48-v kahden murkun äiti joten raskaus olisi todellakin ei-toivottu. Mietin että miten jatkossa täytyy toimia jos kuukautiset jäävät pois. Voiko luottaa siihen että ei ole raskaana vai onko elämä sitten yhtä raskaustestiä aina siihen saakka kunnes vaihdevuodet kunnolla alkavat?
 
Viimeksi muokattu:
oilimamma
Sama juttu täällä, Qlairaan siirryin maaliskuussa, heinäkuuhun asti tuli pienet kuukautiset punaisten pillereiden jälkeen, elokuussa ei tullut mitään ja näyttää siltä ettei tule kuukautisia nytkään. Tiedän että Qlairan kanssa kuukautiset voivat jäädä pois mutta kuitenkin tuntuu että raskaustesti täytyy tehdä - epätodennäköinenhän se näillä ikävuosilla on. Olen 48-v kahden murkun äiti joten raskaus olisi todellakin ei-toivottu. Mietin että miten jatkossa täytyy toimia jos kuukautiset jäävät pois. Voiko luottaa siihen että ei ole raskaana vai onko elämä sitten yhtä raskaustestiä aina siihen saakka kunnes vaihdevuodet kunnolla alkavat?

taitavat jo olla aika kunnolla alkaneet. voivat jäädä jo itsekseenkin.
 
Viimeksi muokattu:
bGG
Puolitoista kuukautta olen nyt syönyt ja hyvin ovat toimineet. Yksi kilo on tullut ylimääräistä, mutta senhän voi tehdä jo ikäkin (yli 40). Olen kyllä liikkunut ahkerasti. Pääasia on, että vaihdevuosiongelmat ovat kadonneet!!!! Yöhikoilu on jäänyt pois kokonaan ja samoin yövalvominen. Jatkan Qlairaa edelleen.
Nimen omaan, paino nousi heti! Haluja ei ole samalla tavalla kuin ilman pilleriä. Migreeniä on mutta nuppihan on kipeä ilman pilleriäkin kun on menkat tulossa. Verisuonia pullisti jalasta ensimmäisten kuukautisten aikana. Menkat alkaa ennen aikojaan, vaikka näiden pitäisi pitää kuukautiset jopa poissa endomertioosiakin sairastavilta.

Kuitenkin ovat paremmat kuin Femilarit, joilta kun aloitin niin vuosin kuin pieni sika....

PAkko on jotain olla jos ei raskaaksi halua.Minipillerit olisivat halujen kannalta parhaat(ceracette) mutta minulle tuli heti viikon päästä kipeä munasarja kysta joka puhkesi niin että jouduin kippurassa tunnin vaikertelemaan sängyn pohjalla.

Lienevät siis parhaasta päästä nämä Ceracettet, kuitenkin. Vähän arvelluttaa tuo verisuoniin vaikutus, kun on migreenilääkettäkin syötetty...mutta kuten sanottua, jotain on oltava...

Syömisten kanssa saa olla tarkkana näillä pilsuilla ja laihduttamaankin olen jo joutunut ... toisaalta sekin on välillä hyvä pitää vihanneskuuria.. pakon edessä...
 
Viimeksi muokattu:
Marsu
Hei,
itse aloitin ensimmäisen kerran Qlairan käytön vuosi sitten; söin puolisen vuotta, mutta jatkuva pahoinvointi ja kuumat/kylmät aallot (varsinkin öisin) sai vaihtamaan pilleireitä. Vaihdoin Femilariin, jotka toimivat ilman sivuoireita, mutta vuotoa oli ihan koko ajan (n. 3vkoa kuukaudesta). Söin Femilaria 6 kk ja nyt vaihdoin takaisin Qlairaan, mutta samat oireet pahoinvointeineen alkoi uudelleen. Ylimääräiset vuodot tosin ovat hävinneet. Vähän on kaksijaksoiset fiilikset; gynen mielestä ei ole kuin nämä kaksi pillerivaihtoehtoa (?). Aikaisemmin olin ilman pillereitä ja vuotohäiriöihin söin Terolutia. Seuraavaksi taidan taas kokeilla sitä vaihtoehtoa...
 
Tyttö88
Heti alkuunsa kiitos auttavasta viestikestjusta. Hienoa huomata etten ole yksin oireideni kanssa! Itse olen käyttänyt Qlaira-pillereitä n. 9kk. Sitä ennen kokeilin Yasminit, Yasminellet, Mercilonit jne.. Eikä mikään toiminut. Qlairakaan ei toimi. Tänään tein lopettamispäätöksen, kun parisuhde alkaa olemaan niin kriisissä mm. raivokohtauksieni, haluttomuuteni ja itkuisuuden vuoksi. Lisäksi omat hermot alkavat mennä siihen, että menkat tulevat kahden viikon välein. Ensimmäisellä kerralla niukkana ruskeana vuotona ja toisella kertaa runsaina ja pitkäkestoisina. Limakalvot ovat kuivat ja seksi ei maistu. Ei toimi. Ainoa missä Qlaira on toiminut, on että, verenpaine on pysynyt tasaisena sekä siinä, että iho ei ole mennyt huonommaksi, vaikka olen aina kärsinyt iho-ongelmista. Hauska juttu oli kans huomata muiden jutuista (itse en edes ajatellut sen johtuvan pillereistä), mutta rintani ovat pienentyneet kuppikoon verran, mikä ei ole kivaa jo ennestään pienirintaiselle sekä ristiriidassa tähän painoni on noussut 4 kiloa, vaikka liikun aktiivisesti!

Ajattelin hetken aikaa kikkailla luomuna ja lähteä sitten hakemaan uutta ratkaisua gyneltä.
 
46v
Voi ei.
Aloitin elämäni ensimmäiset pillerit viikko sitten ( 4 lasta) ja halut on normaalisti olleet kovat. Nyt olen ollut pienessä päänsäryssä ja pahoinvoinnissa koko viikon.
Mielialat on heitelleet todella paljon ja tämä uusi suhde on ollut jo ihmeissään asiasta...kohta en enää pääse testaamaan ehkäisytehoa:(

Eli täytynee seurata,jos muillakin on todella samanlaisia oireita...ja halujen ja kosteuden en halua katoavan!
 
Laika
Sain Qlairat vuotohäiriöihin eli runsaisiin, epäsäännöllisiin ja kivuliaisiin kuukautisiin. Aloitin, kuukautiset tulivat runsaana, kestivät 6 päivää, sen jälkeen koko ajan tiputtelua, noin kolmen viikon päästä alkoivat taas kuukautiset. Kestivät pari päivää ja tuli yhtenä yönä muidenkin kuvailema hulvahdus, kun suurimman mahdollsien tampponin ja yösiteen yhdistelmäkään ei riittänyt. Edelleen vuotaa, viimeiseit pillerit ensimmäisestä liuskasta menossa ja koko ajan on vuotanut eli kuukautiset kestävät koko kuukauden.

Olen lähdössä viikon päästä lomalle ja nyt mietin kannattaako enää toista liuskaa aloittaa.
 
Tyttö-84
Itse olen käyttänyt pillereitä vasta vajaan kuukauden. Aiemmin käytin cerazette-minipillereitä. Olen ollut haluton jo pidemmän aikaa, kuiva kuin Sahara ja mielialatkin heilahtelevat melkoista kyytiä. Päätin siis kokeilla vähän aikaa olla ilman hormonaalista ehkäisyä. Poikakaverikin oli samaa mieltä, mieluummin kortsun kanssa, kun ei seksiä ollenkaan. Noh, lopetin hormonaalisen ehkäisyn 12 vuoden jälkeen. Aluksi 2 viikkoa oli tiesminkälaista fiilistä. Ärsytti ym. Poikakaverin mukaan olin kuin perseelle ammuttu karhu. Lisäksi oli pientä vatsakipua ym. Kun kroppa vähän tasaantui, tuli wau olo. Minä oikeasti jo ajattelin seksiä ja jopa kostuin normaalisti! Aivan älytön ero, kunnes...

Kuukautiset alkoivat. Ne olivat suhteellisen normaalit, paitsi ettei vuoto loppunut ollenkaan. Pientä vuotoa tuli koko ajan. Kävin lääkärissä, tehtiin kaikki ultrat ja kaikki normaalia. Söin keltarauhashormonia yhden kuurin, minkä yleensä pitäisi lopettaa vuodot, mutta ei. Söin myös jonkin toisen lääkekuurin, joka vaikutti veren hyytymiseen. Ei vaikutusta silläkään. Välillä vuoto muuttui runsaammaksi eli ns. normaalit kuukautiset alkoivat, mutta sitten viikon jälkeen se ei loppunut ,vaan pientä vuotoa tuli koko ajan. Sitä jatkui noin 2,5 kuukautta, oikeasti.

Sitten lääkäri määräsi minulle nämä Qlaira-pillerit. Vuoto loppui ja kohta pitäisi alkaa ekat kuukautiset näillä pillereillä. En tiedä ovatko hormonit vielä sekaisin, mutta seksi ei jälleen kiinnosta. Lisäksi olen välillä ihan down, lievästi alakuloinen, vaikka olen normaalisti ylipirteä iloinen ihminen. Sitten saan kotona raivokohtauksia pikkuisistakin asioista. Toivon, että tilanne tasaantuu ja hormonit ovat vielä muutoksista väliaikaisesti sekaisin, mutta saa nähdä. Jos ei muutamassa kuukaudessa muutu, niin yritän jälleen lopettaa pillerit.

Onko muilla vastaavia kokemuksia?
 
Tyttö-84
Itse olen käyttänyt pillereitä vasta vajaan kuukauden. Aiemmin käytin cerazette-minipillereitä. Olen ollut haluton jo pidemmän aikaa, kuiva kuin Sahara ja mielialatkin heilahtelevat melkoista kyytiä. Päätin siis kokeilla vähän aikaa olla ilman hormonaalista ehkäisyä. Poikakaverikin oli samaa mieltä, mieluummin kortsun kanssa, kun ei seksiä ollenkaan. Noh, lopetin hormonaalisen ehkäisyn 12 vuoden jälkeen. Aluksi 2 viikkoa oli tiesminkälaista fiilistä. Ärsytti ym. Poikakaverin mukaan olin kuin perseelle ammuttu karhu. Lisäksi oli pientä vatsakipua ym. Kun kroppa vähän tasaantui, tuli wau olo. Minä oikeasti jo ajattelin seksiä ja jopa kostuin normaalisti! Aivan älytön ero, kunnes...

Kuukautiset alkoivat. Ne olivat suhteellisen normaalit, paitsi ettei vuoto loppunut ollenkaan. Pientä vuotoa tuli koko ajan. Kävin lääkärissä, tehtiin kaikki ultrat ja kaikki normaalia. Söin keltarauhashormonia yhden kuurin, minkä yleensä pitäisi lopettaa vuodot, mutta ei. Söin myös jonkin toisen lääkekuurin, joka vaikutti veren hyytymiseen. Ei vaikutusta silläkään. Välillä vuoto muuttui runsaammaksi eli ns. normaalit kuukautiset alkoivat, mutta sitten viikon jälkeen se ei loppunut ,vaan pientä vuotoa tuli koko ajan. Sitä jatkui noin 2,5 kuukautta, oikeasti.

Sitten lääkäri määräsi minulle nämä Qlaira-pillerit. Vuoto loppui ja kohta pitäisi alkaa ekat kuukautiset näillä pillereillä. En tiedä ovatko hormonit vielä sekaisin, mutta seksi ei jälleen kiinnosta. Lisäksi olen välillä ihan down, lievästi alakuloinen, vaikka olen normaalisti ylipirteä iloinen ihminen. Sitten saan kotona raivokohtauksia pikkuisistakin asioista. Toivon, että tilanne tasaantuu ja hormonit ovat vielä muutoksista väliaikaisesti sekaisin, mutta saa nähdä. Jos ei muutamassa kuukaudessa muutu, niin yritän jälleen lopettaa pillerit.

Onko muilla vastaavia kokemuksia?
 
Saana
Itse syön nyt kolmatta laattaa Qlairaa. Aikaisemmin olen kokeillut Mercilonia, Yasminellea, Melianea ja Zoelya. Kaikista tuli mielialavaihteluja, rintojen turvotusta (kasvoivat B-kupista D-kuppiin) ja kuivuutta. Kuivuus alkoi oikeastaan vasta puolentoista vuoden pillereiden käytön jälkeen mitä ihmettelen. Toisaalta takana on pitkä parisuhde.

Ennen Qlairaa olin puoli vuotta ilman hormoniehkäisyä koska halusin elimistöni palaavan normaaliin ja niin se tekikin. Sitten suostuin kokeilemaan tätä nykyistä.

Mielialavaihteluja ei ensimmäistä kertaa ole ollut! Suuri plussa. Huonoja puolia rintojen turvotus ja kipeys! Jestas, että sattuu ottaa rintsikat pois ja tissit on muutenkin kosketusarat. Mutta aina laatan lopulla ja ihan alulla niihin ei satu, johtunee eri hormonimääristä?

Valitettavasti kosteuspuolella alkaa taas näyttää huonolta. Se on oikeastaan kaikkein inhottavin sivuvaikutus ja alkaa tuntua siltä että kuulun niihin joille tulee aina näitä veemäisiä sivuvaikutuksia, ihan sama mitä merkkiä käyttää. En jaksaisi enää kokeilla.

Tuskin jatkan Qlairaakaan koska ei seksistä tule mitään kun kostuu ehkä hetkeksi mutta kuivuu niin nopeasti... Onnea vaan teille joille ei tule mitään sivuvaikutuksia :)
 
Saana
Unohdin edelliseen kirjoittaa vielä menkoista!

Ekat menkat alkoivat myöhässä, n. 40 päivän kuluessa (normaalisti kiertoni on 28-30 päivää). Olivat niukat eikä kipuja ollut. Normaalisti omaan melko runsaat ja kivuliaat kuukautiset.

Tämän jälkeen seuraavat tulivat jo 14 päivän jälkeen. Olivat samanlaiset kuin ensimmäiset. Kolmasia odotellessa...

Mutta menkkojen suhteen ei mitään suurempia ongelmia, eipähän tarvitse isoja siteitäkään käyttää kun on niin pienet :)
 
vieras
Söin Qlairaa 4kk ja nyt lopetin. Sitä ennen Yazia. Paino noussut entisestään, enkä enää halua yhtään kiloa riesaksi, kun entisetkin liikakilot ois pudotettavana!

Harmi, kun nämä pillerit ei tunnu sopivan minulle, mieliala laskee aina alas vaivihkaa ja ärsyynnyn pikkuhiljaaa kaikesta... :( Kokeitu on jo: Mercilon (uuh, ei!), Yasminelle (ei!), NuvaRing (sopi aikoinaan, uudelleen kun koeilin vuosi sitten niin sain kauhean hiivatulehduksen, henkeä ahdisti ja olin pirun kipeä koko sen 2 vkoa, mitä pystyin koko rengasta pitämään.), Yaz (tykkäsin, mutta vaihdettiin Qlairaan että saa vähän enemmän hormonia), ja nyt tämä Qlaira. Paino on noussut vuodessa + 10 kg. Ja tosiaan jokainen kokeilemani pillerimerkki on tehnyt "hallaa" mun mielialoille ja nostanut painoa.. :(

Kumilla mennään ainakin jonkin aikaa tällä hetkellä.
 
muips
Itselläni kuukautiset myös menneet todella omituiseksi, tulevat kahden viikon välein ym..
Yksi todella hyvä puoli on ollut se, että iho on mennyt hyvään kuntoon (aikaisemmin paljon runsaammin näppylöitä kasvoissa)
Mutta taidan vaihtaa pois, inhottavaa kun kuukautiset tulevat kaksi kertaa kuussa :S

Aluksi vaihdoin nämä Femilarista koska ne vuotivat verta.Nyt nämäkin puolen vuoden syömisen jälkeen alkoivat vuotamaan, 2 kertaa vuodessa. Ja tuntuu kuin olisi munasarjassa jotain vikaa.
Vaihdoin takaisin Femilariin, ne eivät ole vaikutuksiltaan yhtä vahvoja.

Pakkohan sitä joitain on käytää,jos ei raskaaksi halua tulla.

Tuntuu että pillerien vaikutus muuttuu sitä mukaa kuin ikä muuttuu, kun on syönyt niitä jo jonkin aikaa tms. Että aluksi toimivat aivan esim hyvin mutta sitten jo tuleekin jotain....onglemaa...
 
Viimeksi muokattu:
gregoryn
Olen 25-vuotias ja aloitin Qlairat viime viikon maanantaina, tänään siis olen ottanut 10. tabletin. Siirryin Qlairaan Yasminista, sillä Yasminit aiheuttivat mulle muun muassa 7. tabletin ottamisen jälkeen jatkuvaa kipua rinnoissa sekä alavatsassa, jotka päättyivät vasta taukoviikolla. Lisäksi Yasmin kuivatti tosi kovasti ihoa. Qlairakin on tosin antiandrogeeninen, joten helpotusta ihon kuivuuteen ei välttämättä ole luvassa.

Lääkäri ohjeisti mua aloittamaan Qlairat sinä päivänä, kun tyhjennysvuoto alkaa. Päätin kuitenkin noudattaa pakkausselosteen ohjetta ja aloittaa heti seuraavana päivänä viimeisen Yasminin ottamisesta. Rinta- ja alavatsakivut helpottivat 3. Qlaira-tabletin kohdalla, mutta tiputtelu alkoikin sitten neljäntenä päivänä. Tiputtelua jatkui pari päivää, ja kuudentena tablettipäivänä alkoi kunnon vuoto kipuineen. Vuotoa jatkui yhdeksänteen päivään saakka, ja tänään onkin sitten vain tiputellut.

Vuoto siis väheni selvästi sen jälkeen, kun olin ottanut toisen keltaisen tabletin. Nyt ei satu minnekään ja muutenkin tuntuu ihan hyvältä, joten pieni vuotoepisodi ei erityisemmin haittaa. En tiedä, olisiko tämäkin odottamaton vuoto ollut vältettävissä, jos olisin noudattanut lääkärin ohjetta ja aloittanut Qlairat vasta ensimmäisenä tyhjennysvuotopäivänä Yasminista. Kaiken kaikkiaan siis Qlairat vaikuttavat tosi lupaavilta, toivottavasti jatkossakin menee yhtä mukavasti.
 
ensikäyttäjä
Täysin paskat tabletit. Kuukautisista ei ole tullut mitään loppua, jatkuvat jo 14 päivää täyttä häkää! Kohta alkaa uusi kuukautisjakso, eikä edellisen vuodosta ole tullut loppua lainkaan.
Täytyy kyllä myöntää, että ehkäisyn teho on loistava: ilman pillereitä kroppa toimi normaalisti ja vuoto lakkasi viikon kuluessa, ja kondomi toimi. Nyt tuliisi sellainen sekasotku, että parasta elää selibaatissa.
Joten ehkäisyteholtaan sangen mainiota - ei voi tehdä nimittääin enää mitään, kuin ostella kasapäin terveyssiteitä ja varsautua siihen, että vuotaa vähitellen kuiviin kokonaan.
Jätän koko paketin kesken ja ja palaan normaaliin pillerittömään arkeen. Huonot, huonot, huonot tabletit.
 
Tyttönen
Gyne määräsi minulle Qlairat epäsäännöllisiin kuukautisiin. Normaalisti kuukautiset tulevat miten sattuu, ehkä 2-6 kuukauden välein. Olen 23-vuotias. Itse en periaatteessa nähnyt tilanteessa mitään vikaa, mutta gyne alkoi pelottelemaan että tapahtuu hirveitä, jos ei tule menkat normaalisti. Kuitenkin tätä ketjua luettuani huomaan että monilla ei edes tule menkkoja näiden aikana. Joten...
Itse syön vasta ensimmäisen liuskani kolmatta viikkoa. Sivuvaikutuksia on kyllä tullut roppakaupalla. Kaksi ensimmäistä viikkoa olin niin väsynyt, että nukuin 12 tuntia vuorokaudessa, en herännyt edes herätyskelloihin tms. Naama kukkii runsaasti tavallista enemmän ja on rasvainen koko ajan. Finnit ovat tavallista pitempään naamassa. Hiukset rasvoittuvat välillä jopa 12 tunnissa. Raivostuttavaa! Nyt olen alkanut heräilemään keskellä yötä ilman mitään syytä. Myös nukahtaminen on kamalan hankalaa, vaikka syön unilääkkeitä (melatoniinia).
Minulla on masennustaustaa ja tuoteselostetta lukiessani ihmettelinkin että miksi minulle on edes koko lääkkeet määrätty. Mutta eihän tämä yksityinen gyne edes kysellyt mitään ennen lääkkeiden määräämistä (en muuten ole enää sinne menossa takaisin). Gyne myöskin kirjoitti suoraan reseptiin että lääkkeet ovat raskauden ehkäisyyn, joten mitään tukia en niihin saanut. Olen sinkku, joten ehkäisyä en edes tarvitse. Kamalan kallis hinta maksettavaksi tuli kyllä. Itse olen työtön ja tuollainen summa tosiaan tuntuu lompakossa.
Kaikista pahinta on, että normaalistikin runsaat seksihaluni lisääntyivät räjähdysmäisesti. Näen melkein joka yö mitä omituisempia seksiunia. Tämä tosiaan raastaa, kun olen sinkku. Ajattelen päivässä seksiä useita kertoja, tämä taas haittaa keskittymistä muihin asioihin, kuten töihin.
Myös menkkojen siirtäminen vaikuttaa typerältä näillä lääkkeillä; jos tahdot siirtää ne, menetät periaatteessa puolentoista viikon lääkkeet ja se vain lisää kuluja. Saa nähdä millaiset menkat näillä tulee vai tuleeko ollenkaan. (Ei sillä että niitä tahtoisin ollenkaan) Itse tulin ostaneeksi kolmen kuukauden paketin, joten sen verran varmaan näitä syön, mutta ei tosiaan huvita enempää rahaa tuhlata tällaiseen. Eivät sitten vissiin minulle sovi.
 
koklaaja
Mulla on Qlairan käyttämisen aikana jääneet menkat kokonaan pois. Korkeintaan pari tippaa tullut jossain välissä, joten siinä mielessä olen ollut ihan tyytyväinen. Painoakaan ei ole tullut lisää, mutta huomaan kyllä halujeni vähentyneen aika lailla.
 
epätoivoinen
Itselläni ollut lapsena migreeniä (ei aurallista, eikä esiintynyt enää moneen vuoteen), jonka takia gyne antoi aluksi Cerazette-minipillerit, jotka vaihdettiin pian ehkäisykapseliin. Alku oli aivan ihana, vaikka kuukautiseni olivatkin edelleen kivuliaat ja kohtalaisen pitkät. Puolen vuoden kapselin käytön jälkeen alkoi 3-5vk kestävät menkat, viikko taukoa ja sama alusta, ja järkyttävät tulehduskierteet...

No, seuraava gyne sitten haukkui kapselin lyttyyn ja sanoi että ehdottomasti pitkiin & kivuliaisiin menkkoihin pillet, kirjoitti Qlairat. Ensimmäinen kk meni todella hyvin: pientä mieliala-aaltoilua, iho parani, rinnat pienenivät hieman, menkat kestivät kaksi päivää joista ainoastaan yhden olin kipeänä. Toisen liuskan aloitettuani alkoivat jatkuvat pääkivut, mutten uskalla vielä lähteä vaihtamaankaan, sillä voi johtua myös stressistä/niska- ja hartiajumeista. Koulusta johtuvan stressin pitäisi olla ohi muutamassa viikossa ja viikonlopuksi varasin hieronta-ajan, mutta mikäli silläkään ei toimi, painelen takaisin gynelle. Pääkipujen takia en pysty juuri muuta kuin makaamaan viltin alla ja syömään särkylääkettä...

Onko mulla tullut koskaan pää kipeäksi mistään pillerimerkistä? Kokemuksia?
 
tuntematon
Aloituksen jälkeen parin päivän päästä joka ilta lämpöä 37 - 37,5. Tunnen lämmön nousun, viluttaa ja olo juuri sellainen kuin ennen flunssan alkua. Oireet katoavat 1- 2 tunnissa?? Sen jälkeen ei mitään. En tiedä johtuuko näistä pillereistä vai podenko epämääräistä flunssaa.

Mielialan vaihtelua selkeästi ja se on välillä aika rajuakin, toivottavasti tasaantuu ajan kanssa. Nämä pillerit ovat "viimeinen oljenkorteni".

Menkkoja odotan mielenkiinnolla, miten ne alkaa menemään näiden pillereiden kanssa ja miten pms oireet ennen kuukautisia esiintyvät.

Olisi kiva kuulla pidempään käyttäneiden kokemuksia!

Itse käyttänyt nyt viikon ja älyttömiä mielialojenmuutoksia!! Haluaisin myös kuulla kauemmin käyttäneiltä mielipiteitä, josko mielialojen vaihtelut vaikka loppuisivat!
 
Viimeksi muokattu:
mävaan
Itse käyttänyt nyt viikon ja älyttömiä mielialojenmuutoksia!! Haluaisin myös kuulla kauemmin käyttäneiltä mielipiteitä, josko mielialojen vaihtelut vaikka loppuisivat!
Tulin tänne lukemaan kokemuksia kun mietin just Qlairojen vaihtoja johonkin muuhun. Nyt menee kuudes liuska ja alkuun kaikki meni tosi hyvin, kun runsaat ja kivuliaat menkat muuttui niukoiksi ja kivuttomiksi (jeeee!!!!), eikä ollu mitään sivuvaikutuksia. Vähitellen menkkojen alku hiipi kokoajan aikaisemmaksi ja nyt kun ruikkiminen alkoi jo 14 päivä, eikä loppua näy (ennen kuin uuden liuskan alussa, jos vanhat merkit paikkansa pitää) niin tulee jo ikävä "luomumenkkoja" jolloin kaikki tuli kerralla neljässä päivässä… Harmittaa, kun luulin jo että löytyi hyvät pillerit.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä