Kokemuksia Qlaira-ehkäisypillereistä

  • Viestiketjun aloittaja Kertokaa...
  • Ensimmäinen viesti
totaaaa
Aloin lukemaan näitä juttuja selvittääkseni kannattaako minun jatkaa enää qlaira-tabletteja. Mielestäni ei, samaa mieltä kanssani on myös apteekkihenkilökunta. Toinen laatta menossa 3 tai 4 pilleri. Aion lopettaa nämä pillerit tähän. Aluksi (ensimmäinen viikko) meni ilman sivu vaikutuksia mutta ensimmäisen laatan loppupuolella huomasin sivu vaikutuksia ja paljon! -(painonnousu, turvotus vatsassa, alakuloisuus, rajut mielialamuutokset, kuumat aallot, väsymys aamuisin niin etten herää herätyskelloon, selittämättömät yölliset heräämiset, aamuyön hiki, kutina käsivarsissa, rajuja kuukautiskipuja muistuttavat "krampit" vatsassa/kohdussa, huimaus..)+ tyhjennysvuoto kesti vain 2 päivää ja oli todella todella niukkaa verrattuna luomuna ollessani. tässä nämä jotka tulivat mieleen. Kuitenkin siinä mielessä haluaisin jatkaa pillereitä koska ne ovat auttaneet migreenikohtauksiini ja kuukautiset tulivat niukempina. En kuitenkaan jaksa näiden sivuvaikutusten kanssa painia varsinkin kun näitä on näinkin paljon. Joillekin nämä ovat täydelliset, minulle ei!
 
nina
Mulle lääkäri sanoi, että Qlaira ei paranna ihoa, mutta ei huononna myöskään. Mulle alkoikin tulla näppylöitä heti ensimmäisen liuskan aikana. Ennen sitä ei ollut yhtään (kun olin muutaman viikon käyttämättä mitään pillereitä ennen kun vaihdoin näihin).
 
Tintti
Mulla oli tuli tiputteluvuotoa viikon päästä pillereiden aloittamisesta, eli vain muutama päivä menkkojen loppumisesta. Seuraavat menkat tuli normaaliin aikaan ja kesti vain 3 päivää. Ne tulivat kyllä runsaampina mitä olivat olleet ennen pillereitä, mutta sitä kesti vain yhden päivän, jonka jälkeen pari päivää rusehtavaa vuotoa, ennen kuin loppuivat. Toisen liuskan aikana tiputteluvuotoa oli kerran yhden päivän ajan, ja kun menkat olisi pitänyt alkaa seuraavan kerran niin oli pientä mahakipua niin kun yleensä menkkojen alkaessa, ja parina päivänä tuli vain rusehtavaa vuotoa muutama tippa, ja loppui siihen, menkat ei siis tulleet nyt ollenkaan. Kolmas liuska nyt menossa.
 
Ei enää
Minulla Qlaira pillerit toimivat alkuun mallikkaasti. Kaikki päänsäryt ja turvotukseen loppuivat kuin seinään, mistä olin muiden pillereiden aikana kärsinyt. Ajattelinkin että jes nyt löytyi parhaat pillerit ikinä! Kunnes aloin huomata paikkojen kuivumista. Kuvittelin sen johtuvan hiivatulehduksesta, mutta ku. Oireet eivät loppuneet kahden hiivalääkkeen jälkeenkään, en enää ottanut qlaira pilleriä. Nyt kolme viikkoa mennyt ilman pillereitä eikä kutinasta ja kirvelystä tietoakaan. Ei kiitos näitä pillereitä :)
 
Diibadaaba
Heips! Osaako joku neuvoa miten kk siirretään qlairan avulla?
Mulle terkkari sanoi että näillä pillereillä siirretään menkkoja niillä keltaisilla keskellä liuskaa olevilla pillereillä. Eli ei kannata ellei ole hätätapaus sillä kalliista pillereistä menee melkein puolet hukkaan kun muun värisillä pillereillä ei kuukautisia voi siirtää.
 
Viimeksi muokattu:
Diibadaaba
Lueskelen mielenkiinnolla muiden kokemuksia Qlairasta sillä itsellä on menossa vasta ekan levyn kp4. Sain pillerit koska olen 32v, bmi on yli 25 ja mulla on ollut ihan järkyttävän runsaat kuukautisvuodot. Normaalisti vuodan 8 päivää josta ekat viisi kuin pistettynä, joudun öisinkin vaihtamaan siteen vaikka käytän isoimpia ja paksuimpia siteitä mitä kaupasta löytyy. Välillä on tullut niistäkin ohi sänkyyn. Nyt kolmen tabletin jälkeen tänä aamuna siteessä olikin yön jälkeen vain ihan pieni tahra vaikka normaalisti tässä vaiheessa joudun vaihtaa siteen parin tunnin välein. Joko nämä pillerit toimivat kuin junan vessa tai tämä on jokin tilapäinen häiriö elimistössä. Muita oireita en ole vielä huomannut.
 
Marlen
Olen syönyt Qlairaa vajaan vuoden. Olen 41 vuotias. En haluaisi hormonaalista ehkäisyä mutta sain nämä alkaviin vaihdevuosioireisiin. Näistä tärkeimpänä oli suurten nivelten (lantio, olkapäät) kivut. Lantiokipu oli niin kovaa että haittasi nukkumista kyljellään. Mieliala oli todella alhaalla n. viikkoa ennen kuukautisia. Qlairan aloittamisen jälkeen nivelkivut ovat hävinneet kokonaan. Mielialoja Qlaira on myös tasoittanut. Mutta nyt minulla on sitkeä hiivatulehdus johon olen käyttänyt yhden lääkekuurin. Oireet tulivat pian takaisin. Luulen että voi johtua pillereiden limakalvoja ohentavasta / kuivattavasta vaikutuksesta. Seksihaluja ei juurikaan ole. Tässä nyt mietitään jatkanko pillereillä...toisaalta joutuisin nivelkipuihin kuitenkin syömään jotain hormonivalmistetta.
 
Hieman Jännittynyt
Itse syönyt kohta 1,5v. vuodenvaihteen jälkeen ei ole kuukautisia tullut. . nyt 2 viikkoa sitten kävin kysta kontrollissa (munasarja kystaa varten pillerit sain). Ilokseni kuulin että kysta todella kadonnut, mutta . . niin katosi molemmat munasarjatkin. . Hieman siis jännittää, että onko nyt kuinka turvallista jos munasarjat kutistuu pois. . ?
 
17v tyttönen
Hei! Olen aloittanut vähän aikaa sitten qlairat, ei oo koskaan sopinut mitkään e-pillerit. Olen syönyt merciloneja, gestinylejä ja yazzeja. Mercilonista ja gestinylistä tulin äärimmäisen vihaiseksi. Yazzeista aivan liian yliherkäksi ja itkuiseksi ja alakuloiseksi. Niiden jälkee oli nuvaring. Jonka teho sitten alkoikin yllättäen heiketä, eli hirveät menkkakivut tulivat takaisin yhtäkkiä ja nuvaringeistä. Joten nyt vuorossa qlaira. Olen syönyt puolitoista liuskaa nyt. Alkuun tuli mullakin vähän lämpöä. Ja menkat jääneet nyt pois. Eilen ja tänään on kipristellyt todella oudosti ja pahasti ylämahaa. Tuntuu että on koko ajan nälkä.. ja on ollut vähän kiukkupuuskia ja ärsytyksiä ilman mitään syytä.. Mutta toivottavasti asia korjaantuu viimeistään kolmannen liuskan jälkeen :)
 
Keksiii
Aloitin maanantaina. Takana nuoruudessa Femoden (maitoa rinnoista), Trikvilar (verenpaineen nousu) ja Harmonet (vakava masennus), jonka jälkeen 12v kondomiehkäisyllä (pcos). Kolme lasta. Ikää nyt 37. Lasten jälkeen (nuorin 2v) kokeilussa Cerazette 5kk (loputon haluttomuus), jonka jälkeen vajaan vuoden pilleritauko. Sitten kokeilussa Yasmin 5kk (vakava masennus).

Nyt sitten gyne kirjoitti Qlairat, kun ei hormonikierukkaan tälläkään kertaa suostu. Kuparikierukkakokeilusta kohtutulehdus, joten ei kiitos mitään väkkyrää mun sisuksiin enää.

Tuntuu, että kaikki muut sivuvaikutukset ottaisin, kunhan haluttomuudelta ja masennukselta välttyisin. Oon viimeisen synnytyksen jälkeen vuotanut epäsäännöllisesti (harvoin) ja Runsaasti!

Tänään kolmannen pillerin jälkeen ei sitten yöllä nukuta... Pari tuntia keskiyön kieppeillä sängyssä pyörimistä ja nyt vaan valvottaa.

Lonkka särkenyt koko yön (viime aikoina melko yleinen vaiva ollut) ja jäinkin tän keskustelun pohjalta miettimään voisiko olla jo jotain esivaihdevuosioiretta tai estrogeenin vähyyttä. Gynen tarkastuksessa viime viikolla munasarjoja ei tuntunut / löytynyt käsikopelolla.

Odotan mielenkiinnolla miten pillerielämä lähtee tällä kertaa sujumaan, odotukset eivät ole korkealla, toiveet kylläkin.
 
ei taida nämäkään natsaa
Olen vajaan levyn syönyt ja en tykkää. Olin useamman vuoden ilman hormonaalista ehkäisyä. Hain pillerit koviin kuukautiskipuihin ja samalla valitin gynelle kuivuudesta. Ovulaation aikaa kosteeta muulloin ihan kuivaa. Gyne määräsi qlairat ja kokemuksia tähän mennessä totaali kuivuus alakerrassa (ilman hormoneja oli sentäs keskellä kiertoa kosteata), raivokohtaukset, väsymys ja mikään ei huvita. Kuukautiskipuihin en vielä osaa sanoa kokemusta että auttaako mutta ehkä parempi vain olla ilman ja popsia särkylääkettä kun mielialat ei ole omassa hallinnassa ja alakerrassa kurja tunne kokoajan. Ei ole sen arvoista.
 
Jasr
Käytin Qlaira 5 kk. Ikää kohta 40v. Kuukautiskierto oli hyvä 28 päivää ei yhtään tiputtelua missään vaiheessa. Menkat kesti 5 päivää aika runsaat ja tosi kivuliaat joka kierto tuli aina enempi kipuja. 4 luiskan kohdalla kuukautiskipuja alkoi olla monta kertaa viikossa. Ihoon alkoi tulla kipeitä finnejä ennen Qlairaa ei ollut yhtään. vatsavaivat olivat alusta saakka ripulia lähes joka päivä pahimmillaan tuli vertakin. Kaiken kruunasi pahoinvointi joka vain voimistui joka kierto. Viimeisellä luiskalla pahoinvointi ja kuvotus oli jatkuvaa. Olo oli kuin raskaana söin koko ajan jotain ettei oksettaisi. Kaikki hajutkin esim kaupoissa etoivat.Paino nousi jatkuvasta syömisestä .söin ettei olisi ollut pahoinvointia. Lopetin pillerit erityisesti tuon pahoinvoinnin ja vatsavaivojen vuoksi. Lopettamisen jälkeen paino tippui 4kg itsestään ja kaikki kuvotus pahoinvointi ja ripuli hävisivät. Ei enää ikinä näitä.
 
keksiii
Aloitin maanantaina. Takana nuoruudessa Femoden (maitoa rinnoista), Trikvilar (verenpaineen nousu) ja Harmonet (vakava masennus), jonka jälkeen 12v kondomiehkäisyllä (pcos). Kolme lasta. Ikää nyt 37. Lasten jälkeen (nuorin 2v) kokeilussa Cerazette 5kk (loputon haluttomuus), jonka jälkeen vajaan vuoden pilleritauko. Sitten kokeilussa Yasmin 5kk (vakava masennus).

Nyt sitten gyne kirjoitti Qlairat, kun ei hormonikierukkaan tälläkään kertaa suostu. Kuparikierukkakokeilusta kohtutulehdus, joten ei kiitos mitään väkkyrää mun sisuksiin enää.

Tuntuu, että kaikki muut sivuvaikutukset ottaisin, kunhan haluttomuudelta ja masennukselta välttyisin. Oon viimeisen synnytyksen jälkeen vuotanut epäsäännöllisesti (harvoin) ja Runsaasti!

Tänään kolmannen pillerin jälkeen ei sitten yöllä nukuta... Pari tuntia keskiyön kieppeillä sängyssä pyörimistä ja nyt vaan valvottaa.

Lonkka särkenyt koko yön (viime aikoina melko yleinen vaiva ollut) ja jäinkin tän keskustelun pohjalta miettimään voisiko olla jo jotain esivaihdevuosioiretta tai estrogeenin vähyyttä. Gynen tarkastuksessa viime viikolla munasarjoja ei tuntunut / löytynyt käsikopelolla.

Odotan mielenkiinnolla miten pillerielämä lähtee tällä kertaa sujumaan, odotukset eivät ole korkealla, toiveet kylläkin.

No palaanpa asiaan: 6 listaa Qlaira-elämää takana. Olivat mielialan kannalta parhaat pillerit koskaan, haluttomuutta ei esiintynyt - päinvastoin - eikä varsinkaan kuivuutta ollut. Tykkäsin siis tosi paljon! Mutta kuukautiset vaan runsastuivat aiemmasta, eikä meinannut millään side-tamponiyhdistelmillä pärjätä siistinä paria tuntia pidempään ja vuotoa riitti yli viikon joka kerta. Lisäksi hiusten rasvoittumiseen ei tarvittu enää juurikaan 8 tuntia enempää ja öisin kärsin kuumista aalloissa ja aamuyön heräilyistä. Sinällään nämäkin oireet olen valmis sietämään jos Qlaira on ainoa pillerimerkki maailmassa, joka pitää haluttomuuden ja mielialaoireet poissa.

Nyt kuitenkin kun nälkä on kasvanut syödessä niin päädyttiin gynen kanssa kokeilemaan mulle vielä Femilar-pillereitä ja mikäli kolmen kuukauden jälkeen näyttää siltä, että ne eivät sovi, niin palaan takaisin Qlairoihin pesemään tukkaa ja juoksemaan vessassa tunnin välein joka neljäs viikko. Molemmissa on kuitenkin tuo luonnollisempi estrogeeni, josko se olisi se taika-aine siinä, että halut ovat säilyneet. Jos ei niin sitten takaisin Qlairaan tai mikseipä kokeilisi myös Zoelya jos tarve vaatii.

Lämpimästi suosittelen kokeilemaan Qlairoja jos aiemmat pillerit ovat aiheuttaneet mielialanlaskuja. Vallan mainiot ovat minulle olleet.
 
Viimeksi muokattu:
Keksiiii
Täällä taas. Femilar turvottaa suuresti +5kg/3kk ja lisännyt ahdistuneisuutta, joten palaan nyt takaisin Qlairaan. Armoa Qlaira saa nyt tammikuulle ja jos vielä vuoto-ongelma jatkuu niin siirryn Mini Pill -valmisteeseen.
 
Vaksvir
Olen syönyt jo monta vuotta glairaa. Minulle on paras vaihtoehto. Ei ole sivuvaikutuksia. Vuoto on hyvin niukkaa, pari päivää. Minulla oli pahanlaatuisia solumuutoksia. Näillä saimme runsaat vuodot loppumaan. Suosittelen teille jotka hiukan miettivät aloittaaksesi.
 
adios
Itselleni gyne kirjoitti toukokuussa reseptin Qlairoihin. Ennen sitä olen kokeillut vaikka mitä merkkejä (mm yasminit, zoelyt, yazit jne). Ennen qlairoihin vaihtoa söin Yazeja, jotka sitten yhtäkkiä monen vuoden käytön jälkeen alkoivat aiheuttamaan tiputteluvuotoa kesken laatan. Alkuvuonna minulla oli kuukaudessa siis noin puolitoista viikkoa ns. kuivia päiviä. Myös tajusin googlea selatessa, että älytön ahdistus, raivarit, masennus, väsymys jne johtuivat kaikki Yazeista.

Qlairat ovat olleet todella hyvät, tähän päivään asti ainakin. Ekana käyttökuukautena tyhjennysvuoto jäi kokonaan pois. Sen jälkeen tyhjennysvuoto on tullut joka kerta ekana lumetablettipäivänä ja aina samaan kellonaikaan. Vuotokin väheni huomattavasti ja vuotopäivät vähenivät siitä noin 7 päivästä 3-4 päivään. Ärsyttävintä on vaan se, että joskus vuotoa on 2 päivää, sitten tulee välipäivä ja sitten ne alkavatkin taas ja kestävät sen 2 päivää.

Nyt kumminkin on menossa toiseksi viimeinen rivi pillerilaatasta ja tattadaaaa välivuotoa menossa jo kolmatta päivää. Vuoto on siis semmoista ruskehtavaa. Pikkuhousunsuojalla pärjää, kun ei sitä ihan normaali tyhjennysvuodon verran tule, mutta pääkoppa alkaa tässä jo hajoamaan kun loppua tälle ei vaan näy. Mietin että johtuisiko siitä kun pari viikkoa sitten otin 2h myöhässä pillerin, mutta pari kuukautta sitten otin tunnin myöhässä pillerin ja sen takia oli yhden päivän ajan vain tiputteluvuotoa. Pelkään nyt tässä sitä, että jos näidenkin kanssa alkaa tulemaan samat ongelmat kuin yazien kanssa oli. :(
 
vierailija
Ei oo viel kokemusta, mut aattelin vaihtaa Yasminet näihin uusiin, sillä olen jo pian 32v ja estrogeenivaleraatti on luonnonmukaisempi vaihtoehto kuin etinyyliestradioli...

Tuota samaista estrogeenivaleraattia käytetään myös vanhemmille naisille tarkoitetussa Feminelle e-pillerissa

Niin ja tota Qlaira-pilleriä voi käyttää 50-vuotiaaksi saakka. Sopii kuulemma KAIKILLE, 18-50 vuotiaille.

Ihan pakko kokeilla



Sori ihan pakko laittaa tähän että oon 13v ja käytän Qlairoja joten tossa sun jutussa ei oo mitään järkee että sopii kaikille 18-50 vuotiaille
 
Viimeksi muokattu:
vierailija123
Hei! Osaako joku sanoa yhtään suuntaa antavaa siihen, jos on aloittanut qlairat ja sai otettua ensimmäisen pillerin vasta kuukautisten kolmantena päivänä, että missä vaiheessa voisi luottaa siihen, ettei kondomia tarvitsisi enää käyttää? Ei siis siirtymistä toisesta valmisteesta qlairaan vaan aloitus "puhtaalta pöydältä"
 

Yhteistyössä