kuukautiset myöhässä, negaa näyttää

  • Viestiketjun aloittaja Tilulii
  • Ensimmäinen viesti
Tilulii
Eli kuten otsikko kertoo, kuukautiset myöhässä, mutta testi näytti negaa. Muilla kokemuksia vastaavasta? Kuukautiskivut alkoivat tavalliseen tapaan pari päivää ennen kuukautisten alkamispäivää, mutta kuukautisia ei kuulu. "Alkamispäivän" jälkeen tavalliset kuukautiskivut loppuneet, mutta toisen puolen munasarjojen kohdalla tuntuu jatkuvaa tylppää kipua/ painetta. Kenelläkään käsitystä mistä johtuisi? Kiitoksia jo etukäteen.
 
Jellybean kirjautumatta
Varsinaista vastausta ei ole juuri sinun tilanteeseesi antaa, mutta itselläni ensimmäinen raskaustesti näytti puhdasta negaa vaikka kuukautiset olivatkin myöhässä. Seuraava testi muutaman päivän päästä oli plussa.
 
Voihan nega :)
Mulla oli e-pillereiden lopetuksen jälkeen noin 5 kuukautta kuukautiset melkeinpä tarkat kuin kello (30-32 pv). Sitten heittivät häränpyllyä ihan kertakaikkiaan. Ensimmäinen "sekokierto" kesti 53 päivää ja olin jo aivan varma, että olin raskaana, vaikka negaa näytti sekä kotona että terveyskeskuksessa tehdyt testit. Kummallisen epämääräiset kierrot (35-53 päivää) jatkuvat edelleen (elo-syyskuusta lähtien) ja ties mihin asti kestävät. No tutkimuksiin pääsen ensi kuussa, saas nähdä löytyykö mitään. Luulin muuten myös tuntevani kaikenlaisia "raskausoireita", jopa pahoinvointia (tosin lähinnä iltaisin), kun kuvittelin olevani raskaana. Joku tällä palstalla ehdotteli hormonihäiriötä ja sitä vähän epäili gynekologikin.
 
Jellybean
Ootappas.. Silloin kun negan testasin, oli menkat jotain 5 päivää myöhässä. Ja se oli tosiaan niin nega kuin olla voi, ei edes minkäänlaista haamua. Siitä neljä päivää myöhemmin testasin ja viiva oli niin vahva kuin vaan voi olla.
 
?
Osaako kukaan selittää, miksi joillekin k'äy kuten "Voihan negalle"? Miksi elimistö toimii sen puoli vuotta ok ja vasta sitten menee kierto häränpyllyä?

Osaatko Jellybean sanoa oliko ovulaatiosi myöhemmässä vaiheessa kuin luulit vai näyttikö testi tosiaan tosiaan vielä noin myöhäisessä vaiheessa negatiivista?
 
Jellybean
Sitä en kyllä osaa sanoa. En ovulaatioita tikuttanutkaan missään vaiheessa. Kierto oli melko tasaisesti aina 21 tai 22 päivää. Tein molemmat testit mammaksin erittäin herkällä testillä, joka muistaakseni lupasi näyttää tuloksen jo ennen menkkojakin.
 
Jellybean
Tyhmä minä! Tietenkin tiedän milloin ovis oli siinä kuussa, koska varhaisultrassahan ne näkee monenko päivän ikäinen alkio on. Ovis oli kp 11, eli melko tarkalleen 21-22 päiväisen kiertoni puolivälissä.
 
Voihan nega :)
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Osaako kukaan selittää, miksi joillekin käy kuten "Voihan negalle"? Miksi elimistö toimii sen puoli vuotta ok ja vasta sitten menee kierto häränpyllyä?
Tuohon ei osannut oikein vastata ainakaan gynekologini. Niin vain kuulemma joskus käy. Tosin homeopaattituttavani epäilee, että e-pillerit ovat kyllästäneet kroppani niin täysin useiden vuosien käytön aikana, että vasta tuolloin puolen vuoden päästä ylijäämä olisi poistunut/poistumassa ja siksi aiheuttaisi sekaannuksen vasta nyt. Toisaalta voisi kuvitella, että jos tämä olisi paikkansapitävä asia, myös gynekologi tästä jotain tietäisi. Vai mahdetaanko tässä mennä niin koululääketieteen ja vaihtoehtoissysteemien rajoilla, ettei kumpikaan tahdo uskoa toistaan? Tiedä sitten.
 
Tilulii
No, kuukautiset alkoivat nyt sitten. Eivät onneksi viikkoa pidempään myöhästyneet. Itsellä nyt puolisenvuotta pillereiden lopettamisesta ja huolestuin jo vähän katoaako minultakin kuukautiset nyt pidemmäksi aikaa. Onneksi ei nyt ainakaan vielä. Vähän kyllä mietityttää, että piteneekö kiertoni nyt vielä. Viimeisen puoli vuotta se on joka kuukausi pidentynyt päivällä. Eikös pitkässä kierrossa ole riski, ettei ovulaatiota tapahdu ollenkaan?
 
sama juttu
Mulla myös menos kp32/29-30.. Puoli vuotta pillerien lopetuksesta! Kaikenmaailman oireita on ollut ja nyt vielä tämä.. Testit näyttää negaa! Taitaa olla joku hormoonihäiriö! Onneksi päästään tutkimuksiin! Ovulaatiotestikin näytti kp 12 positiivista ja sitten kp25 uudestaan.. Voihan olla, että ovulaatio siirtyy eteenpäin stressin tai jonkun muun takia ja sen takia menkat myöhästyy. En oo ikinä silti ajatellut, että ovulaatiotesti voi näyttää positiivista, vaikka se siirtyykin yli viikolla eteenpäin.. Aikas puuhaa! :/
 
sama juttu
Mulla myös menos kp32/29-30.. Puoli vuotta pillerien lopetuksesta! Kaikenmaailman oireita on ollut ja nyt vielä tämä.. Testit näyttää negaa! Taitaa olla joku hormoonihäiriö! Onneksi päästään tutkimuksiin! Ovulaatiotestikin näytti kp 12 positiivista ja sitten kp25 uudestaan.. Voihan olla, että ovulaatio siirtyy eteenpäin stressin tai jonkun muun takia ja sen takia menkat myöhästyy. En oo ikinä silti ajatellut, että ovulaatiotesti voi näyttää positiivista, vaikka se siirtyykin yli viikolla eteenpäin.. Aikas puuhaa! :/
 
Pippuri81
No hei, täällä kp 40/28 ja ei tietoakaan menkoista. Ja on aina olleet ihan kellon tarkat, pillerit jätetty pois jo yli puoli vuotta sitten. Olen 100% varma, että ovuloin tässä kierrossa ja petihommat oli ajoitukseltaan ihan kohdillaan. Nyt on rinnat kipeytyneet ihan kosketusaroiksi mutta silti testasin tänä aamuna negan :( Ei oo yhtään kivaa kun ei tiedä missä mennään.
 
bellariina
minulla kp 42/21-22, eikä merkkiäkään kuukautisista. ei mitään oireita suuntaan ei toiseen, ainoastaan tylppää kipua välillä toisella puolella (munasarjoissa?) ja nyt eilen ja tänään hennon hentoa hieman ehkä vaal. punertavaa vuotoa ja outoa "muljahtelua" tuntuu alavatsalla.. höm.. vaikea selittää =9 Osaako kukaan keertoa mistä johtuu?? voisinko olla raskaana, testejä kyllä olen tehnyt kaiken merkkisiä mutta puhtaita negoja ovat olleet. yritystä pian 8kk ja pillereitä en ole syönyt oikeastaan ikinä. vuosia sitten kokeillut 3kk ja siihen jäi. Toivo olisi kyllä kova vauvelista, mutta en haluaisi joka kerta kokea karvasta pettymystä, juuri kun toivo alkaa hiipiä mieleen...
 
hmmmmm
Lukekaas toi "tietoisku" tuolta ihan ylhäältä. Siellä on asioita mitä monet naiset eivät tiedä kuukautiskierrosta ja hormonien toiminnasta! (en minäkään montaa asiaa!)

Usein luullaan että menkat on myöhässä, mutta näin ei yleensä ole... vaan usein koko hormoniprosessi syystä tai toisesta pitkittyy.Hormonitoimintaan vaikuttaa niin moni asia. Noh lukekaa se tietoisku =)
 
pupuliini77
Mullakin menkat myöhässä. Kp siis nyt 35/29-30. Oon ollut 10 kk ilman pillereitä (joita kyllä söinkin lähes 13 vuotta). Kierrot olleet aika säännöllisiä. Pisin ollut tuon 30 päivää. Siis tähän asti... Ekan kerran testasin pe- aamuna (kp 33) ja tänään kp 35 toisen kerran mammaksin herkillä liuskatesteillä. Kumpikin näytti selkeätä negaa.
Ma ja ti (kp 29 ja 30) nippaili ihan lievästi oikealta puolelta alavatsasta. Ei ollut mitään menkkakipuihin verrattavaa vaan enemmän sellasta pehmeää "jomotusta".

To ja pe palelin ihan sairaasti. Parina aamuna mittasin aamulämmön ja se oli 36,6-36,7. Normaalisti mun ruumiin lämpötila on 35,4. Eli saattaa tietysti johtua flunssasta?! Koska eikö se raskautumisen aikaisen ruumiinlämmön pitäisi olla vain 0,5 astetta korkeampi kuin normaali?

Ihan outoa tämmöinen. Muissa kierroissa, joissa menkat ovat alkaneet ajallaan, olen kuvitellut ties mitä raskausoireita. Ja nyt sitten tuntuu, että ei varsinaisia oireita oikein olisi. Pissalla juoksen kyllä jatkuvasti, mutta se on mulle muutenkin ihan normaalia....

Pelkäänpä, että mullakin kierto nyt sitten on "puhdistunut" noista e-pillereistä ja alkaa mennä ties kuinka pitkiksi. Haluaisi vaan jo varmuuden! Jäytää tää epätietoisuus! Millonkahan kantsis testata uudelleen? Ehkä viikon kuluttua?
 

Yhteistyössä