kuukautiset myöhässä, negaa näyttää

  • Viestiketjun aloittaja Tilulii
  • Ensimmäinen viesti
menkkoja odotellaan täälläkin
Minullakin on menkat myöhässä viikon, mitä en muista tapahtuneen vuosikausiin. Normaali kiertoaika on 26-27 päivää ja pilleritkin lopetin jo vuosia sitten. Raskaustesti, jonka tein eilen (kp 32) näytti selvää negaa (apteekista ostettu testi, joku biocora tms). Tiedän, että minulla oli ovis tammikuun puolessavälissä, koska se todettiin ultrassa. Joten ihmettelen tässä, että miksi kuukautisia ei kuulu, jos ovis on todistettavasti ollut, ja en oikein uskalla uskoa olevani raskaana.
Tietäisikö joku, että tuleeko kuukautiset aina varmasti, kun ovulaatio on tapahtunut?
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja sama juttu:
Mulla myös menos kp32/29-30.. Puoli vuotta pillerien lopetuksesta! Kaikenmaailman oireita on ollut ja nyt vielä tämä.. Testit näyttää negaa! Taitaa olla joku hormoonihäiriö! Onneksi päästään tutkimuksiin! Ovulaatiotestikin näytti kp 12 positiivista ja sitten kp25 uudestaan.. Voihan olla, että ovulaatio siirtyy eteenpäin stressin tai jonkun muun takia ja sen takia menkat myöhästyy. En oo ikinä silti ajatellut, että ovulaatiotesti voi näyttää positiivista, vaikka se siirtyykin yli viikolla eteenpäin.. Aikas puuhaa! :/
No nyt on jo kp 39/29-30.. Eilen haamuplussa ja tänään aamulla nega! Toivottavasti tähän tilanteeseen tulis pian joku ratkasu.. Aina ollut ihan säännöllinen kierto ja nytkun testasin ovulaation niin menkat onkin kaksi viikkoa myöhässä ja testit näyttää negaa.. Tuskin sieltä enää plussakaan tulee! Ei vaan enää tajuu yhtään, et mistä on kysymys!
 
789
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja sama juttu:
Mulla myös menos kp32/29-30.. Puoli vuotta pillerien lopetuksesta! Kaikenmaailman oireita on ollut ja nyt vielä tämä.. Testit näyttää negaa! Taitaa olla joku hormoonihäiriö! Onneksi päästään tutkimuksiin! Ovulaatiotestikin näytti kp 12 positiivista ja sitten kp25 uudestaan.. Voihan olla, että ovulaatio siirtyy eteenpäin stressin tai jonkun muun takia ja sen takia menkat myöhästyy. En oo ikinä silti ajatellut, että ovulaatiotesti voi näyttää positiivista, vaikka se siirtyykin yli viikolla eteenpäin.. Aikas puuhaa! :/
No nyt on jo kp 39/29-30.. Eilen haamuplussa ja tänään aamulla nega! Toivottavasti tähän tilanteeseen tulis pian joku ratkasu.. Aina ollut ihan säännöllinen kierto ja nytkun testasin ovulaation niin menkat onkin kaksi viikkoa myöhässä ja testit näyttää negaa.. Tuskin sieltä enää plussakaan tulee! Ei vaan enää tajuu yhtään, et mistä on kysymys!

Teitkö samanmerkkisellä testillä?
 
Ossinmamma
Ollaan kihlatun kans koitettu 3kk vauvaa. yksi lapsi on jo tosin maailmassa ja ikää kohta 2vuotta =) menkat myöhässä 10pv. ja raskaus oireita on.
Palelu, nälkä, väsymys, Kiukkusuus, Yms.
Tein testin ku menkat 4pv myöhäs ja negaa näyttää.
Yleensä menkat aina säännölliset. Millon kannatas tehdä uus testi?
 
selviäis jo mikä on
Mulla menkat myöhässä nyt 20pv, oon tehny pari testiä joista toinen nega ja toinen epäonnistui.. Pitää varmaan ens viikolla käydä terveyskeskuksessa verikokeissa. Vauvaa toivotaan mutt ei ainakaan vielä minkäänlaisia raskaus oireita. Kummallinen juttu :/
 
vierailija1
minulla on ollut 2viikkoa nyt menkat myöhässä ja tätä ennen olen tehnyt testin ja ihan negaa on näyttänyt. ei minulla näi pitkää ole yleensä myöhässä menkat. mitä teen?
haluaisin mielelläni vastauksen tonne minun mailiini eli [email moderoitu]
 
taikatukkainen
Hei kaikki!
Tänään oli mulle se helpotuksen päivä ku menkat alko. 13 pv myöhässä, joten ahistus alko olla kova. Olen stressannut viime aikoina todella todella rankasti. varsinkin viimeisen viikon ajan ja myös silloin kuukausi sitten niihin aikoihin kun ovulaation olisi pitänyt tulla. Mulla oli tossa viikko sitten sellaisia oireita kuin menkkojen aikaan normaalisti on ja yksi pienen pieni vuoto hetki joten en stressannut siitä vielä kovin. mutta mielessä kävi että olisinko raskaana. tänään tosiaan kuitenkin menkat alkoivat, joten voin vain syyttää hillitöntä stressaamistani viivästymisestä. yleensä ne on ollu kohtuu säännölliset, mutta heittää kyllä heti jos laihdun rajusti, stressaan tai jotain suurta tapahtuu. raskaustesti kannattaa aina tehdä (itse en kyllä saanut aikaiseksi) että voi olla varma, mutta on siis normaalia että menkat siirtyy yli 10 päivällä jopa pelkän stressin takia. ^^ voimia kaikille menkkojen kanssa painiville!!!
 
taikatukkainen
tämä on niitä netin kiroja ku googlettaa eikä ole tarkkana!

onnea kaikille vauvanhankintayrityksissä! ei ollut tarkoitus tulla tänne teitä kiusaamaan. anteeksi.
 
laq
menkat myöhässä jo n.40 päivää.. testit negatiivisia.ei siis raskaana =/ käytin muutaman vuoden evralaastareita. lopetin ne ja sen jälkeen ei menkkoja ole tullut.. liekö jotain hormoniperäistä?
 
jippi
Ihmettelen, että miksi hätäilette, jos menkat vasta muutaman päivän myöhässä. Aika pitkiäkin heittoja voi tulla, ties mistä syystä.
Mutta jos ovat myöhässä esim tuon 40 päivää, niin luultavasti on jotain ongelmaa hormoneissa. Kannattaa käydä lääkärissä. Monesti menkat eivät välttämättä ala ollenkaan ilman apua. Terolutit kehiin!
 
Anne-Li
Mulla kuparikierukka ja menkat silti myöhässä,yleensä aina tarkat. Pientä tihkuttelua ollut nyt pari päivää ja helpotuin jo, mutta sit aattelin että tämä on varmaan sitä "tyhjennysvuotoa" joka alkuraskaudessa tulee..Ovulaation aikoihin oli seksiä joten raskaus aivan mahdollinen. Testin tein kaksi kertaa, negatiivinen.
Tuntuu kummalta että kuvittelenko raskausoireet vai onko niitä oikeasti. On rintojen arkuutta, hermokireyttä, väsymystä ja ruokahalun lisääntymistä.
 
Muro83
Heipsan!minä myöskin pohdin samoja asioita, menkat olivat 3 kk myöhässä ja negaa testit näytti. Onneksi varasin ajan gynelle, munasarjoista löytyi kysta joka luultavimmin aiheuttanut menkkojen pois jäännin. Nyt sitten aloitin hormonilääkityksen jonka avulla saadaan menkat takaisin. Toivottavasti tärppää lähiaikoina, tässä jo kohta vuosi haaveiltu vauvasta=)
 
hermot mennee!
Mikä ihme mua vaivaaa...
Menkat on myöhässä yli viikon ja tein testin pari päivää sitten ja nega. Oireita on paljonkin mutten tiedä mihin ne viittaa? Vatsavaivoja on, sellaista pistelyä koko vatsassa. Ei kuitenkaan keskellä vaan ylävatsan molemmin puolin, kyljissä välillä ja alavatsan molemmin puolin jomotusta ja nivuskipuja välillä. Lievää mutta häiritsevää. Alaselkä oikealta puolelta kans välillä vaivaa. Palelee älyttömästi, lämpö oli 36,7, normaalisti mulla on 35,8-36,2. Ja ei ne menkat vaan ala!!

Meenkö hakeen uuden testin vai meenkö lääkäriin vai mikä mulla on? Menkkojen olis siis pitäny alkaa 11-15.11 ja nyt mennään jo 20päivässä. Joka kuukausi on menkat tullu, 28-30pv ollu kierto. Nämä kummalliset oireet alkoi viime viikon keskiviikkona eli 12.11 ja jatkuvat edelleen. Myös päätä särkee iltaisin.

Vastatkaa please...
 
hermot mennee!
Tein testin ja nega edelleen ja menkkoja ei kuulu. Menkkamaisia tuntemuksia on välillä mutta enimmäkseen tuota vatsannipistelyä ja alaselän jomotusta ajoittain ja palelu on kovaa. Laskurin mukaan mun pitäis olla jo rv 5 mikäli oon raskaana mutta kai se pitää ensviikkoon odottaa ja taas testata mikäli menkkoja ei näy.

Osaisko joku sanoa että mikä muu kuin raskaus voi jättää menkat pois? Liittyykö nämä kummalliset vatsanpistelyt ja menkkojen poisjäänti johonkin tulehdukseen tai sairauteen? Mitään e-pillereitä en oo koskaan käyttäny.

Jospa joku vastais, kiitän etukäteen :)
 
No vaikka..
ihan yksinkertainen hormonihäiriö voi jättää menkat pois. Ovulaatio jää tapahtumatta, limakalvo ei paksune eikä voi vuotaa pois. Syitä on monia. Ja voihan se ovulaatio tapahtua päiviä, jopa viikkojakin, myöhässä. Jos tilanne huolettaa kannattaa käydä gynellä jossain vaiheessa, näkee ultralla onko ovulaatio tapahtunut ja koska menkkoja voisi odottaa.
 
Waiting
Alkuperäinen kirjoittaja Voihan nega :):
Mulla oli e-pillereiden lopetuksen jälkeen noin 5 kuukautta kuukautiset melkeinpä tarkat kuin kello (30-32 pv). Sitten heittivät häränpyllyä ihan kertakaikkiaan. Ensimmäinen "sekokierto" kesti 53 päivää ja olin jo aivan varma, että olin raskaana, vaikka negaa näytti sekä kotona että terveyskeskuksessa tehdyt testit. Kummallisen epämääräiset kierrot (35-53 päivää) jatkuvat edelleen (elo-syyskuusta lähtien) ja ties mihin asti kestävät. No tutkimuksiin pääsen ensi kuussa, saas nähdä löytyykö mitään. Luulin muuten myös tuntevani kaikenlaisia "raskausoireita", jopa pahoinvointia (tosin lähinnä iltaisin), kun kuvittelin olevani raskaana. Joku tällä palstalla ehdotteli hormonihäiriötä ja sitä vähän epäili gynekologikin.
Toivon todella, että mullakin alkais kuukautiset. Puoli vuotta pillereiden lopetuksesta, tähän mennessä tosi säännölliset kuukautiset. Jonotan julkiselle gynelle, nyt kp73/28.
 

Yhteistyössä