Kuukautisten siirto

  • Viestiketjun aloittaja Matkailija
  • Ensimmäinen viesti
--
Pyydät lääkäriltä keltarauhashormonireseptin, aloitat pillereiden syönnin vähintään 3 päivää ennen oletettua vuotopäivää (itselläni kierron pituus hieman vaihtelee, ei haittaa jos syö 4-5 päivää etukäteen) ja jatkat syömistä korkeintaan kaksi viikkoa. Paketin ohjeissa kyllä lukee, miten niitä käytetään, tai jos et ymmärrä, kysy siltä reseptin kirjoittaneelta lääkäriltä.
Oon miettiny et mitä sit tapahtuu jos syö kauemmin ku kaks viikkoo? :DD Alkaako menkat vaa sit vai mitä?
 
Viimeksi muokattu:
FeverladyVonNippon
Oon miettiny et mitä sit tapahtuu jos syö kauemmin ku kaks viikkoo? :DD Alkaako menkat vaa sit vai mitä?
Joo, menkat alkaa, kun ei se synteettinen keltarauhashormoni loputtomasti pidä kohdun limakalvoa kasassa oman keltarauhasen surkastuttua. Henkilöstä riippuu, miten pitkään voi siirtää - itselläni on joskus alkanut tiputtelemaan 10 päivän jälkeen, joskus taas kaksi viikkoa menee ilman mitään ongelmia.
 
Viimeksi muokattu:
soitat vaan
^ Mietin samaa O_O
Soittamalla :) .

Oon usein soittanuihan yleislääkärille ja selittäny tilanteen, niin lääkäri on joko kirjoittanu reseptin ja sen oon voinu hakee sen terkkarista, tai sitten se on kysyny, mihin apteekkiin reseptin haluan ja se on soittanu sinne puhelinreseptin ja oon sit hakenu kyseisestä apteekista lääkkeen. Eipä oo vaikeeta
 
Viimeksi muokattu:
giimm
Hei. Haluaisin siirtää menkkoja vain viikonlopun yli ja olen lueskellut nyt progestiinivalmisteilla siirtämisestä ja et ne on helppo saada. Mut mietin voiko e-pillereillä siirtää, jos niitä ei käytä muuten tällä hetkellä? Siis söin yhdistelmäahkäisypillereitö, mut jouduin lopettaan ja niitä jäi. Pystyiskö niitä syömään muutaman päivän, ja pitäiskö ne menkat sillä välin poissa?
 
tyttö
Hei olen 12 vuotias tyttö ja olen menoss 14 tammikuuta leiri kouluun siellä menemme kylpylään ja ei muutenkaa olisi kivaa kun olisi kuukautiset ajattelin voisiko niitä siirtää jotenkin ettei varmasti tulisi mitään tiputtelua jonkun viikon vaan muutta mitä teen kun niiden alkamis päivä vaihtelee . tarvitsisin kipeästi apua juuri loppui viime kuukautiset ja seuraavia pitäisi siirtää
 
matkalla aurinkoon
Hei!
Mulla alkoi eileen ensimmäiset menkat ja oon siis 13w täytän maaliskuussa 14. Oon menos Turkkiin 19.4 ja mulla pitäisi olla just sillä viikolla menkat eikä se ois kovin kivaa kun ei vois uida eikä ottaa aurinkoo maksaläiskien takia... niin tiiättekö et saako niitä siirtää kun on vasta hetken ollut sit menkat?
 
Samassa tilanteessa
Hei!
Mulla alkoi eileen ensimmäiset menkat ja oon siis 13w täytän maaliskuussa 14. Oon menos Turkkiin 19.4 ja mulla pitäisi olla just sillä viikolla menkat eikä se ois kovin kivaa kun ei vois uida eikä ottaa aurinkoo maksaläiskien takia... niin tiiättekö et saako niitä siirtää kun on vasta hetken ollut sit menkat?
Mulla sama tilanne menkat ollut puoli vuotta ja ollaan lähdössä rantalomalle. Tosi epäsäännölliset menkat ollut tähän mennessä, mutta jos seuraavat tulis säännöllisenä menkat alkais lomalla. Mitä tapahtuis jos menkkoja siirtäisi vaikka ne ei olisikaan sillon?
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä