Mastopatia cysta chronica

  • Viestiketjun aloittaja Mastopaatti
  • Ensimmäinen viesti
Mastopaatti
Hei kaikki mastopaattirintaiset naiset! Onko teillä ollut joskus niin kipeänä rinta/rinnat, että olette olleet aivan heikkona ja tunteneet itsenne todella sairaiksi ja jopa ottaneet särkylääkettä siihen. Onko sellainen aivan tavallista mastopatiarintaisilla? Rakkulani eivät ole edes suuria, ettei ole tarvetta punkteeraukseen. Kertokaa, kiitos!
 
anna
en tiedä onko rinnoissani mastopatiaa toinen rintani on huomattavasti isompi kuin toinen ja monta vuotta jo on ennen kuukautisia rinnat viikon verran todella kipeät, aivan kosketus arat, juosta ei voi.. vasemassa rinnassa joka on isompi on erilaisia tuntemuksia, vihlontaa, särkyä... mitään kyhmyä/ kyhmyjä en sieltä löydä mutta joskus jopa pelottaa tämä asia. ikää on jo 48 vuotta, kuukautiset vielä ihan normaalit.. olisko alkavat vaihdevuodetkin lähellä.
 
terttu
Mulla on ollu mastopatiaa koko ikäni (47v.) ja tuntuu, että vaan pahenee. Rinnat on ihan tavllisen kokoiset, mutta tuntuu, kuin ne ois täynnä niitä kyhmyjä. Juoksemisesta ei mullakaan tule mitään, rinnat on ”valahtanu” varmaan syystä että ovat niin painavat. Melkein aina niissä on jonkinasteista arkuutta, joskus taas pakottaa kovastikin, ja ovat pingottuneet. Eikä kyllä oo kiva jos mies tulee niitä nykimään...(en muutenkaan koskaan oikein ole nauttinut rintojeni koskettelusta, varmaan just siitä syystä, että ovat sellaiset muhkurakukkulat).
Nyt ovat vaihtaritkin jo alkaneet, joten ”innoissani” odotan mitä tuleman pitää.

Yhden kerran, joskus 3-kymppisenä otettiin piobsia, ei onneks ollu mitään.

Tää ei varmaan paljon apua antanut, mut tiedät ainakin, että meitä on muitakin saman asian kanssa kamppailevia...
Koita jaksella:)
 
kohtalotoveri
Mulla on myös erittäin mastopaattiset rinnat (50v) ja tätä riesaa on kestänyt ainakin 20 vuotta heti lasten saamisen jälkeen ja tuntuu vain pahenevan. Rinnat ovat niin muhkuraiset ja turvonneet ettei koskea siedä. Niitä ikäänkuin kirvelee ja ihokin on kuin vereslihalla. Puristaessa tulee vaalea nestettä, olin aikoinani hyvä äidinmaidontuottaja vaikka rintani ovat A-kokoa.
Kuukaudesta ehkä noin runsas viikko on aikaa jolloin ne ovat normaalit. Mammografiassa täytyy käydä usein koska ei näistä voi tietää mitä siellä sisällä on. Sekin tutkimus sattuu vaikka ajankohta olisi tutkimukselle otollinen. Olen kokeillut kaikkea mahdollisesta särkylääkkeistä jumppaan mutta ei tunnu auttavan. Nyt olen popsinut viikon ajan Helokkiöljykapseleita, saas nähdä auttaako sekään. B 6 vitamiinista sanotaan olevan apua mutta ei auttanut minua. Ainoa toive, että vaihdevuosien saatossa vaiva häviäisi
 

Yhteistyössä