Miehen mykkäkoulu

  • Viestiketjun aloittaja Adalmiina
  • Ensimmäinen viesti
Adalmiina
Olemme eläkkeellä oleva pari jolla on yleensäkin mennyt hyvin....Nyt mieheni on muuttunut äreäksi ja puhumattomaksi.. En saa esim. kysymyksiini vastauksia ja saan kuunnella hänen huokailuaan pitkin päivää.. Mies myöskään koskaan valita esim. kipujaan, en tiedä vaikka hänellä olisi kipujakin. Yritän saada selville mikä häntä vaivaa mutten saa vastauksia.. Olen myös itse yrittänyt olla tekemättä virheitä tai loukkaamasta häntä sanoin....Tämä kaikki syö henkisesti minua, tuntuu etten jaksa enää kauan....varsinkin kysymyksiini vastaamatta jättäminen sattuu....Eläkkeellä olon toivoisi olevan jo seesteistä parisuhteessa, ei ole enää voimia käsitellä tällaisia asioita... :unsure:
 
Sanoissa on voimaa
Minkälaisia kysymyksiä esität miehellesi?
Jos mies on jo ikämies, hänellä voi olla terveyteen liittyviä huolia, joita ei kehtaa ääneen tunnustaa. Sinun tulisi nyt saada hänet lääkäriin, esim. sydäntutkimuksiin, eturauhastutkimuksiin tai yleensä vaan ensiksi johonkin lääkäriin. Ei sinun pidä olla liian varovainen ja pelätä liikaa toisen loukkaamista, voit myös ilmaista huolesi kunnolla, mieluummin niin että kuuuluu, muuten menet samaan käyttäytymismalliin kuin miehesi ja alat pitämään myös mykkäkoulua. Sano vaikka etttä aiot tilata lääkärille vastaanottoajan tai että haluat että menette johonkin avioliittoneuvontaan. Vastarintaa tietenkin tulee, mutta ole rohkea, suuttumustakaan ei pidä välttää. jos jo meinaa hermot mennä.
 

Yhteistyössä