Mies ei olekaan päässyt yli exästään...

  • Viestiketjun aloittaja Black-Eyed
  • Ensimmäinen viesti
Black-Eyed
Eli olemme seurustelleet nyt puolitoista vuotta ja suunnittelemme yhteen muuttamista ja muutenkin tulevaisuutta. Olen aivan umpirakastunut mieheen ja mielestäni suhteemme on toiminut erinomaisesti. Kuitenkin muutama päivä sitten käydyissä keskusteluissa kävi ilmi, että mieheni on viestitellyt eksänsä kanssa ja käynyt tämän kanssa kahvilla minun selkäni takana. Hän myönsi, että ei ole ehkä päässyt täysin yli vielä heidän erostaan (josta on jo monta vuotta!) mutta vakuutti, että ei kuitenkaan haluaisi olla kenenkään muun kuin minun kanssani ja että heidän yhteydenpitonsa on ollut ihan pelkästään kaverillista.

En todellakaan tiedä mitä tehdä... Olen luonnollisesti äärimmäisen loukkaantunut ja surullinen. Rakastan miestäni yli kaiken enkä haluaisi elää ilman häntä. En kuitenkaan suostu olemaan mikään toinen nainen / varavaihtoehto enkä haluaisi aina vain miettiä että toinen haluaisikin olla jonkun muun kanssa. Eli onko tällaisessa tilanteessa mitään mahdollisuutta saada parisuhdetta toimimaan vai kidutanko vain itseäni? Ja jos jatkaa niin miten?
 
No hätä
Keskustelua, keskustelua ja vielä vähän keskustelua.

Selvitä, mitä tarkoittaa "ei ole päässyt yli"? Onko yhä tunteita, oliko vaikea ero, jäikö miehelle jotain hampaankoloon...? Sano että juttelee asiat selviksi exänsä kanssa jotta voi siirtyä eteenpäin.

Exän kanssa voi olla myös kaveri, jopa todella läheinen ystävä. Exät ovat kuitenkin ihmisiä, jotka ovat olleet tärkeitä ja jotka tuntevat meidät hyvin. Minulla tulee aina olemaan tunteita exiäni kohtaan ja pari heistä tulee aina olemaan osa elämääni (erot siis tapahtuneet kaikessa sovussa yhteisistä päätöksistä). Nykyinen mieheni ei pidä heitä uhkana, kun asiat hänelle selitin, ovatpa jopa kavereita hekin nykyään.
 
No hätä
"Vitun hippi"...?

No jos hyvät ihmissuhteet ja laaja ystäväpiiri tekee minusta vitun hipin, niin kai minä sitten olen vitun hippi.

Eikä muuten haittaa pätkääkään, päinvastoin.
 
kiinnitin huomiota
Kuitenkin muutama päivä sitten käydyissä keskusteluissa kävi ilmi, että mieheni on viestitellyt eksänsä kanssa ja käynyt tämän kanssa kahvilla minun selkäni takana.
siis nyt en ihan ymmärrä tätä.


viestitellyt eksän kanssa .. kävi kahvilla eksänsä kanssa sinun selkäsi takana...
teettekö te selonteon toisillenne kaikista menemisitänne ja tekstareista?

En käsitä tuollaista mustasukkaisuutta ja toisen vahtimista ollenkaan.
Siinä vaiheessa kun parisuhteessa pitää alkaa tekemään selkoa siitä missä liikkuu ja kenen kanssa, parisuhde on tiensä päässä.

Jos minun mieheni tarkkailisi sitä kenen kanssa minä viestittelen tai käyn .. ihan vaan kaverina.. kahvilla, niin aikamoisen metelin nostaisin.

Jos parisuhteessa ei ole luottamusta, ei siinä ole mitään muutakaan.
 
Viimeksi muokattu:
Black-Eyed
kiinnitin huomiota: oletko lukutaidoton? Ongelma ei ollut mustasukkaisuus/luottamuspula. Olen minäkin eksäni kanssa tekemisissä mutta mun ei tarvitse sitä mieheltäni salailla. Ja hän itsekin myönsi kuitenkin, että vielä jotain olisi "kesken" vaikka mitään sellaista ei olekaan minun aikanani tapahtunut. Ja tämä oli se mikä minua askarrutti ja luonnollisesti loukkaannun jos minulta pitää salailla asioita enkä halua joutua tilanteeseen missä joudun kilpailemaan entisten heilojen kanssa. Mutta hyvä jos teillä tollainen asioiden salailu toimii! Itse kun arvostan enemmän rehellisyyttä ja avoimuutta...
 
kiinnitin huomiota
kiinnitin huomiota: oletko lukutaidoton? Ongelma ei ollut mustasukkaisuus/luottamuspula. Olen minäkin eksäni kanssa tekemisissä mutta mun ei tarvitse sitä mieheltäni salailla. Ja hän itsekin myönsi kuitenkin, että vielä jotain olisi "kesken" vaikka mitään sellaista ei olekaan minun aikanani tapahtunut. Ja tämä oli se mikä minua askarrutti ja luonnollisesti loukkaannun jos minulta pitää salailla asioita enkä halua joutua tilanteeseen missä joudun kilpailemaan entisten heilojen kanssa. Mutta hyvä jos teillä tollainen asioiden salailu toimii! Itse kun arvostan enemmän rehellisyyttä ja avoimuutta...
onhan sinulla luottamuspula miestäsi kohtaan jos mies ei kerran saisi laittaa tekstareita eikä käydä eksänsä kanssa kahvilla ilman että kertoo niistä sinulle!

sellainen parisuhde jossa osapuolet kertovat toisilleen jokaikisen asian mitä päivän aikana tekevät ja selostavat juurta jaksaen joka ikisen keskustelun mitä ovat puhuneet, on ihmissuhdeoksennusta Oletetaan että kaikki asiat, jopa tunteet, ovat yhteisiä.

Mitä salailemista siinä on ollut jos miehesi on käynyt eksänsä kanssa kahvilla jossain kuppilassa?

En minäkään selosta miehelleni että eksäni tuli tänään vastaan ruokakaupan ovella ja vaihdettiin muutama sana naapurikahvilassa istuen. Esim. minä asuin eksäni kanssa yhdessä 8 vuotta, pidin hänen vanhemmistaan ja hän minun vanhemmista ja oli hyvissä väleissä myös siskoni miehen kanssa. Ja toki meilläkin on keskeneräisiä asioita, mm. yhdessä hankitun koiran hoito loma-aikoina, mutta ei pienintäkään pelkoa siitä, että minä pettäisin miestäni tai hän vaimoaan.

Kun menen kotiin illalla, minulla on oman miehen kanssa muutakin juteltavaa kuin pelkästään päivän tapahtumat tai eksän vanhempien asiat. Eikä se eksän tapaaminen ole minun mittapuullani mikään niin iso uutinen, että siitä pitäisi heti tilittää miehelle.

Ei parisuhteessakaan voi sanella toiselle mitä hän saa tuntea eksiään kohtaan.
Jos miehelläsi on tunteita tuota naista kohtaan, niin hänellä on. Aikuisten väliset ihmissuhteet eivät kuitenkaan ole mikään juoksukisa jossa aina joku voittaa ja joku häviää, joten kommenttisi siitä että joudut kilpailemaan eksän kanssa oli tosi outo.
 
Viimeksi muokattu:
kiinnitin huomiota
Etkö sinä ole koskaan ollut rakastunut?
olen ollut rakastunut useamman kerran ja rakastan parhaillaankin yhtä tosi ihanaa miestä.
mutta... ei minun sen takia tarvitse hänen tekemisiään tarkkailla eikä vahtia kenen kanssa hän käy kahvilla tai tekstailee.

Jokaisella ihmisellä, myös sillä omalla puolisolla tai asuinkumppanilla, on oikeus siihen että hän saa ja voi itse päättää, kenen kanssa haluaa olla ja asua.

Ei ap väkisin pakottamalla tai vahtimalla saa miestään rakastamaan aptä enemmän kuin mitä mies on joskus rakastanut eksäänsä. Tuollainen vertailu on yleensäkin ottaen peffasta. Itse olen systemaattisesti dumpannut pois läheisyydestäni sellaiset ihmiset jotka utelevat toistuvasti mm. minun seksisuhteistani. Ne kun eivät kuulu kenellekään.
Mitä enemmän ap vaatii ja ahdistelee kertomaan miestä kaikesta kaiken, sitä kauemmas mies hänestä erkanee ja sitä vähemmän mies aptä rakastaa.
 
Viimeksi muokattu:
kiinnitin huomiota
Ei varmaan tarvitsekaan, mutta tuskin tässä kyse siitä on vaan miehen tokaisusta exästä.
¨¨


Mies sanoi rehellisesti että hänellä on mielessään vielä jotain kesken/tunteita eksään.
Minä olisin ylpeä miehestä ja kysyisin onko asia sellainen jossa voisin olla avuksi vai pystyykö hän itse sen selvittämään. Voisin kysyä myös onko miehen tunteet minua kohtaan muuttuneet, jos on, kumpaan suuntaan.
Asioista voi puhua avoimesti ja aikuismaisesti ilman, että kuvittelee toisesta heti sitä tai tätä.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä