milloin tuulimuna raskaus keskeytyy

  • Viestiketjun aloittaja keskenmenon odottaja
  • Ensimmäinen viesti
keskenmenon odottaja
Hei,

minulla todettiin tuulimunaraskaus ultraamalla vkolla 7+6, eli toissapäivänä. Vaihtui tunnelma onnellisesta odotuksesta syvään suruun ja pettymykseen, vaikken missään vaiheessa raskautta itsestään selvänä pitänytkään.

Lääkäri kirjoitti lähetteen kaavintaan, mutta kuulema sinne pääsy kestää viikkoja. (!) Haluaisin vaan että tämän keskenmenon saisi mahdollisimman nopeasti hoidettua, mutta eipä siltä näytä.

Minulla on ollut ihan tositosi vähän rusehtavaa vuotoa, muttei mitään sen kummempaa. Milloin vuoto yleensä alkaa tuulimunassa?
 
Non-name
Hei,

minulla todettiin tuulimunaraskaus ultraamalla vkolla 7+6, eli toissapäivänä. Vaihtui tunnelma onnellisesta odotuksesta syvään suruun ja pettymykseen, vaikken missään vaiheessa raskautta itsestään selvänä pitänytkään.

Lääkäri kirjoitti lähetteen kaavintaan, mutta kuulema sinne pääsy kestää viikkoja. (!) Haluaisin vaan että tämän keskenmenon saisi mahdollisimman nopeasti hoidettua, mutta eipä siltä näytä.

Minulla on ollut ihan tositosi vähän rusehtavaa vuotoa, muttei mitään sen kummempaa. Milloin vuoto yleensä alkaa tuulimunassa?

Kokemus kahdesta tuulimunasta. Molemmilla kerroilla vuoto alkoi viikolla 12+. Ekan kerran jälkeen lääkäri sanoi, että tuulimuna ei toistu, joten odotin ihan 'rauhassa'.

Kolmas raskaus oli normaali.

Rusehtavalla vuodolla se alkoi, ja sitten tulivat kivut. Kaavinta kannattaa senkin takia, että tuon tuulimunan jälkeen kannattaa varmistaa ettei kohtuun jää ylimääräistä. Siis vaikka nyt keskenmeno alkaisi, niin tarkistuta tilanne ennen seuraavan yrittämistä.
 
Viimeksi muokattu:
vuotava rv9
Minulla tuulimunaraskaudessa tuli rusehtavaa vuotoa vain pyyhkiessä viikolla 8+6 ja siitä muutaman päivän päästä loput pois (välillä kuin hanasta) ja klimppejä mukana. Mitään kipuja ei ollut ja kaavintaakaan ei tarvittu. Sitten annoin tulla yhdet kuukautiset ennen seuraavaa yritystä (ei tarvitsisi kuulemma, mutta suositellaan). Raskauduin sitten muistaakseni kolmannesta kierrosta ja olen nyt ihan viime metreillä. En usko etteikö tuulimuna voisi uusia, miksi ei? Mutta eihän se niin todennäköistä ole, inhottavaa kyllä. Keskenmenot ovat ikäviä ja ikävän yleisiä :(

Ap, on hyvä ettei kaavinta ole heti... Olisko sittenkin voinut saada alkunsa myöhemmin ja kaikki voisikin olla kenties ok?? Ja on muutenkin parempi jos vuotaa itsekseen pois eikä tarvitsisi suorittaa kaavintaa... tarkastuttaa tilanne kannattaa joka tapauksessa, senhän saat hoidettua kai terveyskeskuksessa.
 
keskenmenon odottaja
Minulla tuulimunaraskaudessa tuli rusehtavaa vuotoa vain pyyhkiessä viikolla 8+6 ja siitä muutaman päivän päästä loput pois (välillä kuin hanasta) ja klimppejä mukana. Mitään kipuja ei ollut ja kaavintaakaan ei tarvittu. Sitten annoin tulla yhdet kuukautiset ennen seuraavaa yritystä (ei tarvitsisi kuulemma, mutta suositellaan). Raskauduin sitten muistaakseni kolmannesta kierrosta ja olen nyt ihan viime metreillä. En usko etteikö tuulimuna voisi uusia, miksi ei? Mutta eihän se niin todennäköistä ole, inhottavaa kyllä. Keskenmenot ovat ikäviä ja ikävän yleisiä :(

Ap, on hyvä ettei kaavinta ole heti... Olisko sittenkin voinut saada alkunsa myöhemmin ja kaikki voisikin olla kenties ok?? Ja on muutenkin parempi jos vuotaa itsekseen pois eikä tarvitsisi suorittaa kaavintaa... tarkastuttaa tilanne kannattaa joka tapauksessa, senhän saat hoidettua kai terveyskeskuksessa.
Juuri näinhän se kyllä on, lääkäri oli vain niin varma diagnoosista ja sanoi että uuden ultran ottaminen olisi vain sielunhoitoa. Mutta kyllä todellakin haluan vielä varmistaa asian ennen kaavintaa... ei kai mikään ihan 100% varmaa ole edes lääketieteessä. Minulla on kyllä olleet säännölliset kuukautiset, mutta onhan silti mahdollista, että raskautuminen olisi tapahtunut myöhemmin. Lisäksi äidilläni on taaksekallistunut kohtu, joten sellainen saattaa olla myös minulla. Tosin ehkä lääkäri olisi heti sanonut siitä... (?)

Toki jos km on tullakseen, luonnollinen olisi ehkä (?) paras vaihtoehto. Kaavinta tuntuu suht ikävältä... Rusehtava vuoto tuli minulla niihin aikoihin kun kuukautisten olisi muuten pitänyt tulla. Siitä on nyt pari päivää ja sen jälkeen ei ole tullut mitään, vaikka olen paperilla ottanut "näytteitä".
 
Viimeksi muokattu:
vuotava rv9
Joo, odottele sitten hetki alkaako runsaampi vuoto vaiko ei jos kerran veri tuli oletettujen kuukautisten aikaan... En ole siis ollut kaavinnassa, mutta eikö sielläkin ultralla ensin varmisteta tilanne? Pitäisi ainakin. Nythän olet niillä viikoilla jolloin viikkokin tekee jo paljon eli jos verta ei tulekaan runsaasti klimppien kera, niin vaadi ainakin se tsekkaus sairaalassa ennen kaavintaa ellei se ole automaatio. Kun sinut kuitenkin on jo ultrattu, niin tuulimunahan on todennäköinen, mutta jos ei asiaa katso loppuun asti voi se vaivata mieltä tosi pitkään.
 
odottava
täällä myös yksi vuotoa odottava. Tm todettiin maanantaina 9+4 eikä vielä ole vuotanut. Kipua on ollut jonkin verran, sellaista menkkakipua selässä ja vatsalla. Kävin ultrassa koska minulla aiemmin on ollut kohdunulkoinen. Sain ajan kaavintaan ensi viikon keskiviikolle. Toivon todella että vuoto alkaisi ennen sitä ja ultrassa ensi viikolla todettaisiin kaiken pois tulleen... Voimia.
 
keskenmenoa odottava
kyllä se tuulimuna taitaa olla todennäköinen, ja tosiaan kyllä vielä ultrataan ennen kaavintaa. Mutta pitää nyt vaan varmistaa, ettei jää sitten vaivaamaan...

toivoa antaa kuulla, että raskaus on teillä vastaajilla edennyt normaalisti aiemmista keskenmenoista huolimatta. varmasti sitten tietty viaton onnellisuus odotuksesta, ainakin alussa on mennyttä km:n jälkeen. mutta varmaan hyvin menneen alun jälkeen helpottaa.

toivotan voimia samassa tilanteessa oleville
 
vierailija
Kommentoin nyt osaltani tähän kun vähän ihmetyttää, mutta kaipa eri sairaanhoitopiireissä on erilaiset käytännöt. Mulla todettiin tuulimuna (7/2009) rv9+2 ultrassa yksityisellä. Sain sieltä lähetteen gynen polille, jossa ultrattiin uudelleen rv9+6 ja vahvistettiin diagnoosi. Sain saman tien lääkkeet ja olin 4h polilla tarkkailussa, että vuoto alkoi kunnolla. Lääkärin suosituksesta siis valittiin lääkkeellinen tyhjennys eikä kaavintaa. Lääkärin mielestä lääkkeellisestä kroppa toipuu nopeammin. Minulla ei ollut alkanut vuoto, eikä lääkäri edes ehdottanut että odotetaan josko vuoto käynnistyisi itsekseen...

Näin siis minulla, ja nyt uusi raskaus onnellisesti puolivälissä.
 
vierailija
Lisäys edelliseen: Haaveilijoissa on keskenmenon jälkeen haaveilevien aktiivinen ketju, jos joku kaipaa palstan tukea. Voimia kaikille elämän huijaamaksi tulleille!
 
meillänäin..
mulla eka tm-raskaus huomattiin rv13.. siitä sit lääkkeellinen jne. ei mitään kipuja tai vuotoja etukäteen vaan normaalia lievemmät raskausoireet (oksensin vain kerran ja vain vähän väsytti ja kokoaikanen nälkä. eli monta kertaa lievemmät mitä esikoista odottaessani, jolloin oksensin raskauden alusta loppuun ja alkuväsymys oli jotain tajuttoman voimakasta..)
no toinen tm todettiin rv9 yksityisellä, siitä viikko tai vajaa niin sairaalaan uusinta ultra ja sit taas lääkkeellinen. ei vuotoja tai kipuja mutta oma tunne siitä että näinköhän tälläkään kertaa mitään tapahtuu oikein..
toivotan pikaista paranemista ap:lle!!
mulla onneks toimi noi lääkkeelliset hyvin ja nyt on lasta haaveiltu reilu vuos.. saa nähdä kauan vielä odotellaan.. hoitoihin kun tuntuu turhalta lähteä kun kuitenkin on plussannut parikin kertaa ja "ollut raskaana".. joten katsotaan..
suurinta huijausta kyllä nää tuulimunat!! olla raskaana mutta sitten ei kuitenkaan.. :(
 

Yhteistyössä