Minkä ikäinen puiston vauvakeinuun?

  • Viestiketjun aloittaja keinumaan
  • Ensimmäinen viesti
keinumaan
Saako puiston vauvakeinuun laittaa hetkeksi nauttimaan vauhdista vauvan, joka ei osaa vielä istua itse? Puolivuotiaanhan saa laittaa syöttötuoliin syöttämisen ajaksi, vaikkei osaakaan istua. Saisikohan vastaavasti laittaa keinuunkin lyhyeksi aikaa? Meidän typy on vähän yli 6 kk eikä istu mutta on kyllä napakka ja jäntevä.
 
noh..
Vauvakeinuja joita myydään lastentarvikeliikkeessä saa käyttää 9kk eteenpäin, eli ehkei vielä sitten kannata keinutella, ja kun ei istukaan vielä, voi olla selälle aika rankkaa.
 
Puiston keinut
Siis kysymyksessähän oli puiston keinut eikä mitkään lastentarvikeliikkeen keinut. Puistoissa on kahta tyyppiä keinuja. Toiset on sellaisia joissa istutaan ja toiset - ihan vauvoille tarkoitetut - on sellaisia, joissa ei tarvitse istua vaan niissä ennemminkin "roikutaan". Kyllä meillä keinuttiin jo ennen kuin istuttiin, varmaan 5-kuisena. Ja nimenomaan niissä pussimallisissa pikkuvauvojen keinuissa.
 
vauvakeinuttelija
Meillä ei ole lähipuistoissa kuin niitä vauvakeinuja, joissa istutaan. Eli ei semmoisia "pussimallisia" - aika harvassa paikassa olen niitä edes nähnyt... No, joka tapauksessa, meidän vauva keinui ekan kerran 8 kk ikäisenä kun osasi jo istua lattialla ilman tukea. Tykkäsi kyllä heti kovasti.
 
keinutaan keinutaan
Mä olen keinuttanut 7 kk vanhaa jo sellaisessa istumakeinussa vaikkei vielä istukaan. Aika roikkuvaksi se asento menee ja otetaan vaan ihan lyhyt sessio kerrallaan. Kauheasti tuo siitä nauttii, en usko että se voi kovin vaarallista noin pieninä annoksina olla.
 
toinen tollo
Meilläpäin on puistoissa yleensä molemmat vauvakeinut, siinä pussimallisessa (minusta siinä ennemminkin seistään - ei vain ole mitään jalkojen alla) annoin hiukan keinua ennenkuin oppi istumaan... Jos sellaisia keinuja ei ole, niin ehkä odottelisin vielä tai keinuisin normaalikeinussa hissukseen vauva tukevasti sylissä...
 
Miramaria
Itse oon keinuttanut kyllä tavallisessa puiston vauvakeinussakin 6kk:n ikäistä. Jotenkin ajattelisin, että ei se nyt mahdottoman vaarallista voi olla, jos sitä ei pitkiä aikoja kerrallaan harrasta eikä edes joka päivä, istutaanhan tosiaan syöttötuolissakin n.10 min kerrallaan ja vieläpä monta kertaa päivässä!
 
noh..
Alkuperäinen kirjoittaja Puiston keinut:
Siis kysymyksessähän oli puiston keinut eikä mitkään lastentarvikeliikkeen keinut. Puistoissa on kahta tyyppiä keinuja. Toiset on sellaisia joissa istutaan ja toiset - ihan vauvoille tarkoitetut - on sellaisia, joissa ei tarvitse istua vaan niissä ennemminkin "roikutaan". Kyllä meillä keinuttiin jo ennen kuin istuttiin, varmaan 5-kuisena. Ja nimenomaan niissä pussimallisissa pikkuvauvojen keinuissa.
No ei nyt tarvitse hikeentyä. Itse en ole edes tiennyt mistään muista puiston keinuista kuin ne sellaiset juuri lähes samannäköiset kuin lastentarvikeliikkeen.
 

Yhteistyössä