mitä rakkaus on?

  • Viestiketjun aloittaja lovelov
  • Ensimmäinen viesti
lovelov
Mitä on rakkaus? onko sitä oikeastaan olemassa? kuinka moni on tuntenut intohimon?

Itse en ole näitä kokenut, unelmoin kyllä näistä.. mutta ovatkohan ne epärealistisia haaveita?
En ole koskaan kokenut / saanut vanhemmiltani rakkautta. Yritin yksi päivä oikein muistella oliko vanhempani koskaan esim. halanneet minua kun olin pieni.. minulla ei ole lapsia, koska en halua niitä tähän pahaan maailmaan tehdä. Olen avioliitossa, mieheni sanoi alkujaan ettei rakkautta ole olemassa. Meillä on ihan hyvä liitto, tosin varmaan ilman rakkautta ja intohimoa. mutta jos niitä ei olemassa niin kaikki on varmaan ihan hyvin.
 
reen
Mihin arvoihin avioliittonne perustuu?
Useimmiten se perustuu rakkauteen , minun käsitykseni mukaan.
Voi se perustua taloudellisen turvallisuuden hakemiseenkin. Ja toisinaan tuntuu makealta, kun vallankäyttäjän rouvana pääsee nousemaan yhteiskunnan arvoasteikossa ja mukaan hienoihin tilaisuuksiin.

Ne ovat usein pysyvämpiä onnen tuojia kuin epämääräinen tunnekuohu nimeltä rakkaus, joka voi haihtua savuna ilmaan arkielämän alettua yhtä nopeasti kuin rakastuminen alkoi.
 
Viimeksi muokattu:
passion for love
Olen ollut sekä kaveruudesta alkaneessa rakkaussuhteessa että intohimosuhteessa, josta kehkeytyi rakkaussuhde. Rakkaussuhteessa olimme eksäni kanssa todella samanlaisia. Intohimoa puolestaan ruokkii minulle erilaisuus.

Nykyisen mieheni kanssa oli hyvin epäselvää kehkeytyisikö tästä muuta kuin lyhytaikainen suhde, koska meillä räiskyi ja rätisi niin paljon. Seksi oli meille se yhdessä pitävä liima, ja on yhä. Toki pikku hiljaa intohimo on myös tasoittunut rakkaudeksi minun puoleltani. Mieheni ei koe rakastavansa minua, kylläkin olevansa sitoutunut ja tuntevansa vahvasti. Hän kokee, ettei ole koskaan tuntenut kenenkään kanssa yhtä vahvasti kuin minun kanssani. Minä koen olevani hänen kanssaan sekä rakastettu että himoittu.

Ihmiset tuntevat eri tavalla eri tunteet. Toiset hakevat suuria tunteita ja toiset ovat tasaisempia. Rakkaus tasapainottaa ja intohimo raastaa.
 

Yhteistyössä