Miten kerroitte miehelle plussasta?

  • Viestiketjun aloittaja Amanda77
  • Ensimmäinen viesti
Amanda77
Juuri plussanneena haluaisin yllättää mieheni erityisellä tavalla. Yritystä 2,5 vuotta takana ja ensimmäisestä Clomi-kuurista tuli tärppi, joten aika kauan on toivottu vauvaa. Sen takia haluaisin kertoa raskaudesta ihanan hauskalla tavalla. Miten te olette kertoneet (jos saa kopioida). :)
 
Salama83
Mullakin oli alunperin vaikka mitä hienoja suunnitelmia, mutta kun vihdoin sain testiin plussan, piti vaan heti päästä kertomaan. En millään pystynyt salailemaan sitä hetkeäkään, kun oli niin iso juttu molemmille. :) Sanoin vain, että taitaapa meikäläiselle tulla selvä juhannus. Miehen kasvoille levisi leveä hymy ja huulilta pääsi epäuskoinen "Oikeesti?!?".

Onnea Amanda77 plussasta!
 
Vaha
ja mullakin oli vaikka mitä ihanaa suunniteltuna, ostin pienen laatikon jonne laitoin plussatikun ja pienet sukat, muta sitten asiat johtikin siihen että jouduin puhelimessa sanoo että mulla on sulle tärkeetä kerrottavaa enkä haluis puhelimessa sanoa jolloin ukko kysyi et ai onko se jotai positiivista ja mä vastasin että joo... (kerroin vappuaattona, joten mies oli jo ehtiny kavereille ottaa muutaman, se siis siitä kivasta laatikkoylläristä, mut kyll mä sen sitten sille annoin seuraavana päivänä :))
 
Koitin
minäkin kehitellä kaikennäköistä, mutta sitten kun plussa tuli ja mies tuli töistä kotiin, niin en vain jotenkin tiennytkään miten kertoisin... Yritin edes odottaa herkkää hetkeä, mutta hänpä kerkesi kysyä ennen kuin sain sanaa suustani. Toisen kohdallakin oli kaikennäköistä, mutta siinäkin kävi niin, että jouduin kuitenkin konsultoimaan ukon mielipidettä viivasta. :D Jännättiin sitten yhdessä viikon päivät jatkoa... Sen haamun la on kuukauden päästä. :)

Onnea plussasta täältäkin!

Henkilökohtaisesti tulin siihen lopputulokseen, ettei ole mahdollista keksiä niin hyvää tapaa kertoa uutisesta, koska uutinen itsessään on jo niin ainutlaatuinen, että kaikki muu kalpenee sen rinnalla. :)
 
Mia*
no, mun mies oli raskausuutisesta myös aika lailla hämmentynyt, niin iso juttu kuitenkin, että mitään erikoisia kikkoja en luojan kiitos ollut järjestänyt. Ei tullut pettymystä miehen reaktiosta. Eka raskaus meni melkein heti kesken, ja siitä opin että seuraavan kerran odoteltiin yhdessä raskaustestin tulosta. Ekasta kun jäi jotenkin sellainen olo, että oliko se tosiaan plussa, edes, kun vain minä sen näin.
 
Hapsiainen
Eka testin tein kotona aamulla, mies odotti vieressä jännittyneenä, mutta testi olikin nega. Mutta kun oireet lisäänty ja menkkoja ei kuulunu niin tein sitten viikkoa myöhemmin uuden testin ja naps, vahva viiva ilmesty. Sit pistin miehelle tekstarin töihin, että "onneks olkoon, kaksi viivaa..." Vastaukseksi tuli että pilailetko, ai oikeesti? :D Sit pistin että joo joo, oikeesti oikeesti ja laitoin hetkeä myöhemmin vielä kuvaviestin testistä. Sit tuli vaan viesti että vetää hiljaiseksi. :D :D

Mutta olo on kyllä molemmilla edelleen se, että onko se totta? :D
 
...
Meillä oltiin odoteltu ja yritetty vauvaa jo tasan vuosi, kun sitten eräänä elokuun aamuna todella varhain tein testin ja siihenhän tuli kaksi viivaa. Mies oli vielä nukkumassa, kun istahdin sängyn reunalle tikku tärisevässä kädessä ja itkin. Ei meinannu mies uskoa todeksi. Jälkeenpäin tuumasi vain että olipa melkoinen herätys.. :D
 
kertomalla
Mäkin tein testin aikaisin aamulla, kun heräsin enkä enää saanut nukuttua kun olin päättänyt että aamulla testi tehdään... Kävin vessassa yksin tekemässä testin, ja kyllä sieltä sitten toooosi nopeasti syöksyin sänkyyn takaisin ja hihkuin miehelle että "se on positiivinen!" Mies hymyili raukeana ja sitten vielä makoiltiin sängyllä, vaikkei uni tosiaan tullutkaan. Ei tullut mieleenkään alkaa "salailemaan" asiaa mieheltä ja keksimään jotain erityisjuttuja.
 
Tuik
Yhdessä tehtiin testi ja mies tapitti vieressä. Tosin sille ei ehkä ollut ihan selvillä kuinka sitä tikkua luettiin, sillä kun positiivinen tulos ilmestyi näkyviin ja minä rupesin itkemään niin mies rupes lohduttelemaan. :) Sitten kun sain sille nauruitkulta sanottua, että se on positiivinen, niin tais silläkin tippa olla linssissä.
 
kuva täälläkin,
Minä kanssa lähetin kuvaviestin miehelle. Raskaus oli aika moinen ylläri molemmille, enkä edes tajunut olevani raskaan. Siinä sitten kun kärsin jatkuvaa väsymystä ja iltapahoinvointia tein raskaustestin (fazerin kahvila vessassa :))))) niin samalta seisomalta otin kuvan ja lähetin kotiin. Jäin sillä kerralla jouluostokset tekemättä, kun ajatukset pyörivät jossain ihan muualla.
 
Mies katsoi tuloksen
Tein raskaustestin kotona ja mies katsoi ensin tuloksen ja kertoi mulle mitä tuli... Tosin "tiesin", että kyllä siihen se plussa tulee, kun tein ennen r-testiä ovistestin johon tuli vahva viiva... Oli silti kyllä puulla päähän lyöty olo kun viivan näki. :)
 
Hihi^^
Tein testin, joka yllättäen näytti positiivista. Raskaushan oli tosi toivottu ja odotettu, mutta silti pääsi kasvoilleni järkyttynyt ilme, että eihän tämä voi olla totta. Lukeeko testissä oikeasti, että RASKAANA!!! Yritin soittaa miehelleni kertoakseni suoraan asian, ennen kun hän ehtii sanaakaan väliin sanoa, mutta hänellä oli puhelin äänetön eikä vastannutkaan tähän puheluuni... Ehdin sitten hieman sulatella asiaa jollain tavalla. Hän sitten pyysi minut luokseni käymään, liekö tekstiviestillä vai soittiko, sitä en muista. Ajattelin sitten kertoa ihan vastatusten.
Kuinka vaikeaa se sitten olikin sanoa suoraan ,että" hei, meillä tärppäsi ja nyt meistä tulee äiti ja isä".
Lopulta tulikin vain istuttua n. puoli tuntia puhumatta mitään asiasta ja odotettua sopivaa hetkeä. Sitä nyt ei just silloin mulle avautunu, joten lauseeni oli jotain tämänkaltainen...Mieheni kysyi, että mitäs olen tänään puuhannut. Totesin, että " Kävinpä tuossa "Liisan" kanssa pienellä shoppailukierroksella aamupäivästä, sitten kävin äitini luona kylässä, tikutin positiivisen raskaustestin ja tuli sitten vähän siivottua ja kävinhän minä kaupassakin..." HeH.. Mies siinä vaiheessa löi jarrupoljinta, että takapakkia, takapakkia, mitä sanoitkaan äskettään, kuulinko oikein, että raskaustesti, positiivinen, häh ?
Jälkeenpäin asialle jo naureskeltu, että osaan minä hyvin kertoa asiat suoraa ja yksioikoisesti...Mies oli toki iloinen asiasta :)
 
huu
Mä tein testin päiväpissasta, kun mies oli jossain treeneissä, lauantaipäivänä. Ihan vaan varuiksi, kun illalla piti lähteä juhlimaan. Oli siis menkkojen alkamispäivä ja 9kk oltiin odoteltu plussaa. Pikkasen epäilin, että jotain voisi olla tekeillä, koska rinnat tuntuivat edelleen aroilta ja pulleilta ja yleensä ne löpsähtivät aina päivää paria ennen menkkojen alkamisaikaa. Muuten ei kyllä ollut mitään syytä uskoa tärppiin.

Katsoin aivan epäuskoisena haaleaa plussaa ja laitoin sen kappiin odottamaan. Ja kun mies tuli kotiin, näytin tikkua hänelle ja kysyin: "Tiedätkö mikä tämä on?" Mies katsoi hetken aikaa ihmeissään ja sit alko hymy levitä naamalle. Mä jatkoin "tässä on kaks viivaa, se tarkottaa että mä olen raskaana". Jolloin mies vaan hymy naamalla tuijotti mun kanssa tikkua ja tokas "Noin haalee..?!" No. Seuraavana päivänä aamupissasta sitten vahva plussa, jota ei tarttenut enää epäillä.

En mä siinä kyllä ehtinyt mitään ihmekikkakolmosia edes miettiä, testin näyttäminen tuntui kaikkein konkreettisimmalta tavalla viestiä tuloksesta.
 
Susiekuuuuu
Ekalla kerralla tein aamulla yksin testin vessassa ja sitten makkarissa odoteltiin yhdessä tulosta. Tästä tuloksena ihana tyttö <3 2009.

Toisesta mies tiesi, että oli kuukautiset myöhässä ja että aion käydä ostamassa testin, 06-2012. Ostin testin ja samalla reissulla pikkuruisen bodyn, oli suht varma olo tuloksesta ja kaverille syntynyt juuri vauva, jolle olisi tuon voinut lahjoittaa mikäli testi olisi negatiivinen. Tuolloin on malttanut miestä odottaa vaan tein heti kun tulin kotiin ja kun mies tuli töistä, annoin paketin jossa tuo postiiivinen testi kiedottuna bodyyn.

No tuo meni kesken ja seuraava tilanne oli sitten siten hämmentävä, että se alkoi jo noin viikko tuosta edellisestä keskenmenosta ja tuli ilmi keskenmenon jälkitarkastuskokeissa. Soitin tuloksista ja täti langan päässä sanoi, tuloksissa olevan jotain häikkää joka tarkoittaa joko että keskenmeno ei ole kokonaan onnistunut tai sitten on alkanut uusi raskaus. No tästä hämmentyneenä soitin saman tien miehelle ja sitten olimme yhdessä hämmentyneitä. No viikon päästä uudet verikokeet vahvistivat asian :) Nyt menossa rv24.
 
Jonna
No meillä tilanne oli seuraava; ollaan melko nuoria (minä 24 ja mies 25), ollaan asuttu yhdessä vajaa 4 vuotta ja oltu yhdessä 6 ja puoli vuotta. Päätettiin sitten, että jätän pillerit, tulen raskaaksi jos niin on tullakseen. Oli hyvä vaihe menossa, juuri sopiva vauvalle. Pari kuukautta elettiin normaalisti, seksiä vähintään 4 iltana viikossa, muttei mitään oireita. Parin kk jälkeen kun mies oli työreissulla ja tulossa vasta viikon päästä kotiin, huomasin rintojen olevan arat ja hieman pulleat sekä menkkojen olevan pari päivää myöhässä. Ei ne tule aina samaan aikaan, mutta rintojen takia myöhästyminen alkoi epäilyttää. Kävin sitten samana iltana ostamassa testin ja pakkohan se oli heti tehdä. Toooosi haalea plussa siihen ilmestyi enkä ollu todellakaan varma oliko se oikeasti plussa. Päätin pitää asian itsellä seuraavaan päivään ja käydä ostamassa uuden testin. Ostin samantien kolme lisää, ja toinen oli edelleen todella haalea enkä ollut vieläkään varma. Kolmannen ja neljännen jälkeen olin jo varma että äitihän minusta tulisi. En tiennyt miten kertoa miehelle, joka oli kaukana reissussa ja tulisi vasta 6 päivän päästä. En halunnut soittamalla kertoa vaan kasvokkain, olihan asia kuitenkin niin iso . Aloin samana iltana katsella vauvanvaatteita netistä, olin niin innoissani. Törmäsin sivulle jossa myytiin bodeja ja paitoja painetuilla teksteillä. Näin aivan ihanan keltaisen bodin jossa luki mustalla " Mulla on paras isi!". Ja t-paidan jossa luki "Lätkäiskä" ( kannattaa varmaan maimita että mies on jääkiekkoilija). Ne oli niin ihanat ja täydelliset, että päätin tilata ne ja kertoa antamalla miehelleni sen bodin ja paidan tulleessaan kotiin. No vaatteet tuli ja mies myös. Pääsi ovesta sisään ja tuli olkkariin, jossa minä istuin sohvalla varmasti ihan kajahtaneen näköisenä. Ojensin muovipussin jossa oli vaatteet ja selvä plussa testi. Mies oli kuin puulla päähän lyöty ja ekat sanat oli " eiks tää toinen oo mulle vähän pieni?" :D Sitten kuitenkin älysi ja ollut nämä menneet kuukaudet ihan intona. Pieni poika 5/15 tekee tuloaan huimaa vauhtia. :)
 
mammma77
Kolmannen lapsen raskaustestin tein lentokentän vessassa, olin työmatkalle lähdössä. Pinnistelin, etten kertoisi puhelimessa. Kerroin sitten palattuani kotona ulkona korvaan kuiskaamalla, kahden vanhemman lapsen hyrrätessä pyörillään ympärillä.
 
odottaja88
puoliso oli keikka reissulla.Tein 2kpl koti raskaustestiä sinä aikana .Kummatkin positiivisii. Puoliso palasi kotiin kerroin ja näytin test it. Toinen oli 3+ . Menimme heti vko-lopun jälkeen tk:hon varmistaan verikokeella raskauden. Positiivista näytti. Raskaudesta tietää vaan mun avustajat ja puolison nuorin sisko. RV 9+ Eli ihan alku puoliskolla ollaan
 

Yhteistyössä