Munasolun kiinnittyminen

  • Viestiketjun aloittaja Mallu
  • Ensimmäinen viesti
Mallu
Vauvahaaveet-palstalla aina joskus keskustellaan kiinnttymisvuodosta, mutta onko teillä raskautuneilla kokemuksia tai tietoa kiinnittymiskivuista? Onko sellaisia olemassakaan, vai pelkästään kaupunkitarina?

Itse kuvittelen (tai siis kamalasti toivon), että kiinnittymiskipu voisi olla kyseessä, sillä tässä kierrossa noin viikko oletetun oviksen jälkeen alavatsassa (kohdussa?) tuntui kahtena päivänä sellaista pistävää/vihlovaa kipua muutaman kerran. Yleensä ovulaation jälkeen tuntemukset ovat munasarjoissa eikä häpyluun tienoilla.

No tämähän tietysti ratkeaa, kun menkat alkavat tai jäävät pois. Kierron pituus vaihtelee 6 päivää, joten nyt on vaan jännitettävä tulosta.
 
Mallu
Kiitos vastauksista. Tiedän, että tässä kohtaa epätoivoisesi yrittää kuunnella itseään liiankin tarkkaan, mutta kun yritystä on yhteensä 11 kiertoa (välissä 1 km), niin luulisin tietäväni jo kohtuullisen tarkkaan ""oireet"" kierron eri vaiheissa. Olin jo varma, että menkat alkavat, mutta ei kuitenkaan. Eli niin kauan on toivoa, kun ei ole verta kehissä :) Tuloksen pitäisi olla selvillä viimeistään ensi viikon tiistaina.
 
Hanne
En mä ainakaan huomannut mitään kipua. Ainut minkä huomasin alussa muuttuneen oli se, että kun nukuin mahallani, niin vatsassa tuntui kummaa painon tunnetta. Kuin siellä olisi ollut jotakin ylimääräistä tai turvonnutta.
 
sheye
Mallu... meillä taitaa olla sama tilanne. Olen muutaman päivän jäljessä sinua tuon kierron suhteen. Alavatsaa vihlaisee välillä ikävästi ja on noita alavatsakipuja. Lisäksi aivan järkyttävän huono olo ja pyörryttää koko ajan. En ole hirveästi sortunut kroppani ylitutkimiseen. Tää on jotain ihan uutta ja toivon että tässä kierrossa tärppäisi. Kertoile miten kävi... Mä saan tietää luultavasti ensi viikon lopulla.
 
pirita 4+6
Heippa,

Vaikeaa myös sanoa mitä tuossa vaiheessa tuntui, mutta kun menkkojen alkamispäivä alkoi lähenyä ja vatsassa oli outo tunne kahtena päivänä peräkäin niin asia alkoi varmistumaan. Yleensä vatsassa menkat oireet tulivat melkein yhtä aikaa menkkojen kera.

toivottavasti pääsette pian selvyyteen asiasta..tiedän tuo ikävän odottamisajan. Vaikka itselleen sanoo, etten odota niin mitä lähemmäksi se päivä tulee jolloin kuukautisten pitäisi alkaa, sitä enemmän sitä huomaa jännittävänsä.

Tsemppiä teille!
 
äippä vm 2002
Uudesta raskaudesta, pitkän harkinta-ajan jälkeen, haaveilevana aloin miettimään omaa ensimmäistä raskauttani. Itse tiesin jo ennen raskaustestin tekemistä, että olen raskaana. Kuukautiskivut tulivat, mutta kun menkkojen piti alkaa tuli vain pieni plurp ja siinä olivat ne "menkat". Sen jälkeen oli sellainen olo, että siellä ollaan kiinni ja tiukasti, eikä ulos tulla ihan heti. Olisiko kyseessä kiinnittyminen?!?
 
ap-Mallu
Oho, tällainen ikivanha keskustelu oli noussut esiin. Piti ihan miettiä, että tärppäsikö tuossa kierrossa tammikuussa 2006, mutta ei vaan sitten seuraavassa. "Vauvani" täyttää ensikuussa 4 vee :)

Oireet ennen raskaustestiä olivat kauhea paleleminen ja nännien kipuilu. Minkäänlaista kiinnittymisvuotoa ei ollut, eikä varmaan kipuakaan.
 
Ainu
Kiva että KERRANKIN joku palasi kertomaan. Odottelinkin tässä jo 4 vuotta. :D ...vitsivitsi... Hain tietoa aiheesta, koska mulla on nyt kp 22 vaaleanpunaista vuotoa ja ovismaisia kipuja. Ovis bongattu viikko sitten ja yrityskertoja takana 4.... Muistankohan minä nyt sitten tulla kertomaan miten kävi... :D
 
Nti80
Meillä oli heinäkuussa yritystä takana n. 2v ja ensimmäinen Clomikierto menossa. Kontrolliultrassa mulle sanottiin, että "juu ei kannata nyt ovistestejäkään tehdä, limakalvot näyttää siltä, että katsellaan ensi kierrossa sitten". Eli olin luopunut toivosta. Vajaa viikko ennen kun menkkojen piti alkaa, olin kaupungilla ja yhtäkkiä tunsin tosi äkkinäisen viiltävän kivun oikealla alavatsassa, joka myös meni ohi tosi nopeasti. Tämän jälkeen mitään oireita ei ollut. Sellanen tunne vaan, että kohta ne menkat taas alkaa. Ja noin viikko sitten tuosta kivusta eteenpäin oltiin lähdössä miehen kanssa etelään ja ajattelin tehdä "varmuuden vuoksi" raskaustestin ennen lähtöä. Tein testin, taas kerran, odottaen ihan varmaa negatiivista tulosta, jätin sen "tekeytymään", menin suihkuun ja meinasin lentää persiilleni, kun lopulta katsoin tuloksen. Positiivinenhan se oli... :) Ja nyt on rv 19+2 menossa. :)
Mutta mulla ei siis ollut mitään muita oireita, kun tuo hetkelinen kipu. Ei vuotoja, ei mtn muuta erikoista. Pahoinvoinnit ja muut tuli sitten muutama viikko myöhemmin...
 

Yhteistyössä