Mustasukkaisuus ja entinen elämä

  • Viestiketjun aloittaja Tyttönen
  • Ensimmäinen viesti
Tyttönen
Olen mustasukkainen mieheni entisestä seksielämästä. En ymmärrä kun mieheni ei edes voi kertoa monenko kanssa hän no ollut ennen minua. Miksei? Minun mielestä tälläinen kuuluu naisystävälle. Olemme olleen muutaman vuoden yhdessä, asumme yhdessä, kaikki on muuten hyvin mutta entiset vaivaa. Eihän sellaiset asita miestäni paina koska hnä olen ensimmäiseni ellei minun seksuaallista hyväksikäyttölasketa, mutta pidän siis miestäni minun ensimmäisenä. Olin aina halunnut miehen joka ei olisi ollut muiden kanssa, näin ei kumminkaan ole. Minua vaivaak un en tiedä asioista, ja hän ei voi kertoa. Suuttuu vain hirveästi jos joskus kysyn. On asia hänelle helppo sillä hän tietää kaiken ym..

Mielestäni emme ole samalla aaltopituudella.. Tämä asia vaivaa minua yötä päivää. En vain pysty unohtamaan menneitä. Se satuttaa minua. En enään tiedä mitä tehdä.

On miehenikin mustasukkainen kuten minäkin. Emme käy yksin baarissa ym. Mutta se on molemmille ok.
 
viherpiiperö
Sorry vaan, mutta miehelläsi on oikeus olla kertomatta seksikumppaniensa määrää. Sitä paitsi vaikka tietäisit sen, niin sen jälkeen miettisit kuitenkin ajatuksissasi sitä, että millaisia ne kumppanit ovat olleet jne. Siksi on ihan sama, onko miehelläsi ollut seksikumppaneita 5, 15 vai 50. On paljon ihmisiä, joillla on ollut esim. murrosiässä tai nuorena paljon kumppaneita, kun itse on ollut vielä henkisesti epäkypsä ja on vain käyttänyt vastakkaista sukupuolta omien tarpeiden tyydyttämiseen (esim. nainen hakee mieheltä hyväksyntää ja rakkautta antamalla seksiä). Vaikka miehesi olisi saanut tajunnan räjäyttävän upeaa seksiä, niin mitä merkitystä sillä on nyt, jos miehesi haluaa just nyt olla vain sinun kanssasi? Älä korosta liikaa seksin merkitystä, koska rakkaudellakin on suuri merkitys. Moni mieskin haluaa seksiä rakkaansa kanssa mieluiten eikä minkään kertapanon kanssa.

Sinä tarvitset apua siinä, että pystyt pääsemään yli tästä miehesi menneisyydestä. Ajattele itse, että sinulla on kiva mies, jonka kanssa voisit elää hyvää elämää tästä eteenpäin, mutta sen sijaan haluat tuijottaa taaksepäin menneisyyteen ja kaivaa esille sellaisia asioita, joihin ei enää voi vaikuttaa. Sinulla on käytössäsi mies nyt ja tässä, mutta hän ei ole ollut käytössäsi esim. 5 vuotta sitten ja se fakta sinun pitää vain hyväksyä.

Oletko miettinyt, että miksi sinulle on tärkeää, että olisit miehen ensimmäinen seksikumppani? Todennäköisesti sinulla on huono itsetunto etkä kestä ajatusta, että mies vertailisi sinua ex-kumppaneihin. Fakta on se, että mies on kuitenkin nähnyt alastomien naisten kuvia jne, joten et millään pysty eristämään miestäsi ympäröivästä maailmasta. Sinä pystyt pitelemään miestäsi rakkauden kahleiden avulla siksi, että hän rakastaa sinua niin paljon ja sinun kanssa on hyvä olla, mutta olet väärässä, jos kuvittelet, että saat pidettyä hänet luonasi vain siksi, että rajoitat hänen elämäänsä määräämällä, komentamalla ja eristämällä muista ihmisistä.
 
näinpähän vain
Menneisyydellä ei ole merkitystä, jos nykyisyys ja tulevaisuus on tärkeämpää. Eivät entiset suhteet kuulu nykyiseen. Kun miehesi kertoisi sinulle entisten seksikumppaneiden määrän, niin mitä sillä tiedolla tekisit? Haluaisitko kuulla kaikki yksityiskohdat, kuka otti hyvin suihin, kuka antoi peppuun, kuka tykkäsi sitomisesta, kuka oli lahna, kenellä oli parhaat tissit tai tiukin alapä..? Vai haluaisitko kuulla, että kaikkien satojenkin seksikertojen jälkeen vain sinun kanssasi olisi ollut parasta seksiä? Jos kyse on jälkimmäisestä, niin silloin sinun ei tarvitse tietää entisistä. Riittää kun tiedät, että miehesi rakastaa sinua nyt.

Kyllä minäkin suuttuisin jos mieheni tenttaisi mua entisistäni. Eivät ne mitään salaisuuksia ole, mutta eivät kuulu hänelle. Minulla oli elämää ennen häntäkin ja se on osa menneisyyttäni. Kun niillä seksikumppaneilla ei ole tässä hetkessä mitään merkitystä, niin miksi ihmeessä roudaisin ne mukana nykyiseen suhteeseeni, jossa rakastan miestäni ja haluan olla vain hänen kanssaan.
 
*Siri*
Mitä tekisit sillä tiedolla? Rauhoittaisiko sinua jos miehesi sanoisi, että niitä oli 15? Olisiko seuraava huolen aiheesi se, keitä he olivat? Alkaisitko pommittamaan miestäsi nimitiedoilla? Koska ethän voi elää rauhassa miehesi kanssa, jos et tiedä keitä ne oli? Vaatisitko tietää ainakin kuka oli eka ja kuka vika?

Tuo on loputon kysymysten ja arvailujen suo. Lopeta ajoissa, sinä et tarvitse sitä tietoa.
Oletko itse kertonut ihan kaiken, siis ihan kaiken? Masturboinnit, karkin pihistämiset, pusut, kärpästen tappamiset, uimahalliin pissimiset?
Tiedät toisesta kaiken tapahtuneen, jos olet elänyt hänen kanssaan 24/7, mutta ajatuksia et silti tiedä. Aina toisessa on arvoituksia ja salaisuuksia, joita ei kenenkään tarvitsekaan tietää.
 
pörriäinen
Alkuperäinen kirjoittaja näinpähän vain;10494324:
Kyllä minäkin suuttuisin jos mieheni tenttaisi mua entisistäni. Eivät ne mitään salaisuuksia ole, mutta eivät kuulu hänelle. Minulla oli elämää ennen häntäkin ja se on osa menneisyyttäni. Kun niillä seksikumppaneilla ei ole tässä hetkessä mitään merkitystä, niin miksi ihmeessä roudaisin ne mukana nykyiseen suhteeseeni, jossa rakastan miestäni ja haluan olla vain hänen kanssaan.
Minä taas suutuin siitä, että minulle kerrottiin, vaikken halunnut kuulla. Minusta ei ollut järin mukavaa, että vähän väliä joku asia palautti ex-mieheni mieleen jonkun entisaikojen panon, jonka muiston hän halusi jakaa kanssani. Sanoin kyllä ettei kiinnosta tai etten ymmärrä miten tuo asia tähän hetkeen liittyy, mutta sain kuulla niitä muisteloita silti. Pölvästi. Itsetunnoton retostelija.

Samaan aikaan hän oli myös äärettömän mustasukkainen minun menneisydestäni, ja sai ihme sieppejä kuvitellessaan minulle milloin minkäkinlaisia ylivetoparteneita, joiden rinnalla hän ei olisi mitään. Toistan: pölvästi.
 
matikainen
Seksikumppanien määrä ei kuulu uudelle kumppanille jos ei sitä halua kertoa. Sitä paitsi suurin osa valehtelee niiden kumppanien määrän ja kaikki ei edes muista monenko kanssa on ollut jos on harrastanut irtosuhteita.
 
Inhorealisti1
Helpottaisiko mustasukkaisuutesi, jos miehesi kertoisi, että hänellä on ollut 50 eri kumppania, joista pari kimppaa ja jopa homoseksuaalinen kokeilu? Että joku otti hyvin poskeen ja joku antoi panna kakkoseen? Jollain oli isommat tissit ja jollain tiukempi tavara?

Minusta kun ei kannata kysyä sellaista, mihin ei kestä kuulla vastausta. Sinä et selvästikään kestä ja miehesi tekee viisaasti vaietessaan. Muista, että hänen historiansa on tehnyt hänestä sinulle sopivan. Et siis voi kilpailla menneisyyden kanssa vaan elää tätä päivää.
 
Surkimukset koolla
Hyi h****tti, tuollaisen haaskan kanssa kuin ap jos joutuisi elämään, niin alkaisi se aiempi elämä vaikuttaa varmaan houkuttelevalta jo ihan tuon ensimmäisen teksitin perusteella. Heikolla itseluottamuksella varustettu mustasukkainen, neuroottinen "nainen", surkean vähäinen elämänkokemus, jonka vuoksi kokee oikeudekseen kuulustella miestään elämästä ennen häntä. Eikä edes tajua olevansa pahimmanmoinen kyttääjäluuseri. Vaan syyttää miestä! Huhhuh, mistä näitä epätoivoisia tytteleitä sikiää. Kyllä sen huomaa, että elämänkokemusta on parilla hyvä olla suunnilleen saman verran, niin ei tarvitse teiniangstisia tytteleitä katsella. Toivottavasti mies ymmärtää juosta kun vielä voi.
 
vastaus
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttönen;10494246:
Olen mustasukkainen mieheni entisestä seksielämästä.
Onko Sinulla sellainen tunne, että olet myöhästynyt? Että olet menettänyt hirvittävän paljon, kaikkein kallisarvoisinta aikaa? Olet todennut kauhistuen sen menneen ihan hukkaan ilman miestäsi? Onko se katumisen tunnetta siitä ettet ole löytänyt häntä aikaisemmin, silloin kun olisi pitänyt?

Olisitko onnellinen jos olisit voinut olla hänen kanssaan jo hänen menneisyydessään? Oletko kateellinen heille jotka saivat viettää aikaa hänen kanssaan silloin?

Onko tärkeämpää tietää millaista hänen aikansa on silloin ollut? Sillä ei ole niinkään väliä mitä nämä hänen entisensä ovat mahdollisesti tunteneet, hänen kanssaan?

Haluatko kysyä entisistä, sen takia että tietäisit mitä olet menettänyt? Jotta tietäisit mistä sanomattoman kauniista oletkaan jäänyt paitsi, minkä arvoa entiset eivät ole edes osanneet aavistaa?

Haluaisitko epätoivoisesti kääntää aikaa taaksepäin? Toivotko että olisit voinut olla heidän tilallaan? Tahtoisitko pyyhkiä pois tapahtuneen ja elää ne hetket joita et nyt voi. Tekeekö juuri se kipeää ettei sitä aikaa voi saada enää itselleen kietoutuneena miehesi kanssa yhteen?

Tuntuuko se musertavalta menetykseltä, kauhealta erehdykseltä, väärältä kohtalolta? Ajatteletko että on epäreilua kun kaiken sen peruuttamattoman ajan olisit voinut olla miehesi lähellä? Nyt se ei olekaan totta, se tuntuu valuneen arvottomana tyhjyyteen?
 
Älä kysy
Minä tein sen virheen, että mieheni painostuksesta kerroin kuinka monta minulla on ollut ennen häntä ja siitäpä hän sitten jauhoi useamman vuoden mustasukkaisena ja kuvitteli kaikenlaista. (Vaikkei määrä ole mitenkään erityisen suuri nykypäivään verrattuna eikä todellakaan aihetta mustasukkaisuuteen ole ollut koska menneet on ehdottomasti menneitä.). Sitä olen katunut, että koskaan menin kertomaan mitään entisistäni !
Parempi olisi ettet sinäkään tivaisi sitä miesystävältäsi, ei se sinua ainakaan onnellisemmaksi tee. Ja jos et pysty kestämään ajatusta että miehelläsi on ollut muita ennen sinua, niin on sitten parempi etsiä niin kokematon mies itsellesi ja alkaa tyhjältä pöydältä.
 
Miksu
Mustasukkaisuus menneisyydelle liittyy usein tunne-elämältä epävakaaseen persoonallisuuteen. Vaiva on hankala, koska tunnetilat vaihtelevat voimakkaasti. Toisen eletty elämä kontra oma eletty elämä eivät ole jostain syystä vertailukelpoisia vaikka molemmilla olisikin ollut menneisyydessä useitakin kumppaneita. Minulla on diagnosoitu tunne-elämältä epävakaa persoonallisuus. Mulla on ollut yli 400 seksisuhdetta, mutta kumppanin eletty elämä tuntuu kalvavan omista törppöilyistä huolimatta. Ja viisastelijoille voin sanoa, ettei tunne-elämän tuntemuksiin realismi ja järki pure. On yritetty. Tämä hetki on se, jota eletään. Ikävät ja tarpeettomat ajatukset haluaisi jättää taakseen ja elää täysillä nyt, mutta se on helpommin sanottu kuin tehty. Ongelman tiedostaminen ei poista virheellistä ajatusmallia. Onnea kaikille tunnevammaisille. Koettakaa kestää. Elämä on kuitenkin selkeästi parempaa parisuhteessa kuin sinkkua leikkimällä, koska silloin ei voi ainakaan luottaa muuhun kuin itseensä. Rakastakaa puolisoanne, koska hän on menneisyyden tapahtumien muokkaama ja on valinnut kumppaninsa, sinut. Sen pitäisi merkitä enemmän kuin joidenkin vanhojen asioiden.
 

Yhteistyössä