Onko joku jo saanut sikainfluenssa-rokotteen?

  • Viestiketjun aloittaja siri111
  • Ensimmäinen viesti
pilvi
Itselläni aika ensi viikolla. Te jotka olette rokotuksen jo saaneet, saitteko jotain sivuvaikutuksia/oireita?

Hei
Otin eilen rokotteen käsi tosi kipeä ja rokotuksen jälkeen tosi huono ja väsynyt olo 4 tunnin nukkumisen jälkeen tuntui että en saa itseäni hereille millään mutta nyt jo alkanut helpottamaan koten eiköhän se tästä .
 
Viimeksi muokattu:
MarsiL
Mä sain eilen klo 14 aikaan piikin vasempaan käteen... n tunti sen jälkeen huimas jonkin verran, mutta se meni ohi illan aikana. Käsi alkoi tulla illan mittaan kipeäksi. Yöllä oli tosi kipeä... Ei kunnolla saanut nukuttua.
Nyt on käsikipeä, turvoksissa ihan kämmeneen asti. Väsyttää hieman, mutta en tiedä johtuuko rokotteesta vai vain huonosti nukutusta yöstä... Paikat on hieman jäykät...
Toivottavasti ei enempää pahene tästä.
 
hajuherne
Sain piikin (rv 7+6) ja ei tullut mitään oireita. Ainoastaan pistoskohta vähän kipeänä, mutta näin on mulla ollut aina rokotuksien jälkeen riippumatta siitä, minkä rokotteen on saanut. Huomenna mennään lapsille myös antamaan ko. rokote.
 
Rokotettu
Sain rokotteen 30.10. Rokotteen laitto ei tuntunut ollenkaan. Odottelin laiton jälkeen odotushuoneessa n.10min ja lähdin kotiin. Illalla rokotettu käsivarsi hieman kipeytyi, seuraavana päivänä entistäkin kipeämpi. Muita oireita ei tullut ollenkaan! Että iteselläni ainakin jäi ihan ok. positiiviset fiilikset. Viikkoja tällä hetkellä 16. Meillä myös n.1½v poitsu jonka rokotus ensi viikolla.. se taitaakin jänskättää enemmän kuin oma rokotukseni.
 
auts
Kolmas päivä rokotteen ottamisesta.
Oksettaa, maha sekaisin, lihakset kipeinä, päätä särkee, kuumetta 38 ja risat (kolme päivää putkeen), kuumeinen olo.
Sairastan astmaa joten otin rokotteen ainoastaan sen takia.
En suosittele kellekkään.

Itse kävin ottamassa rokoitteen tänään.Käsi on kipeänä, päätä särkee+ kuumetta.En silti kadu rokoitteen ottoa koska voin vain kuvitella kuinka kipeäksi itse sairaudesta voi tulla jos rokoitteeseenkin reagoin näin!
 
Viimeksi muokattu:
piikitetty
eilen sain rokotteen, noin 8 tuntia siitä alkoi tuntua pientä kuumeilua, joka nousi iltaa kohden 38,4:aan. Yö meni melko levottomasti. aamulla kuume oli laskenut noin 37:ään, mutta ylhäällä ei pystynyt olemaan huimauksen takia. Tämä rokotuksen jälkeinen päivä jatkuu pienellä kuumeilulla. Käsi kipeytyi heti rokotuksen jälkeen, illalla särki ranteeseen ja olkapäähän asti. Tänään kipukohta on lähinnä vain rokotusalueella. särkylääkkeitä en ole ottanut.
 
kati
Viikko sitten sain piikin (rv 20+) samana iltana vähän höntti ja väsyny olo mut kaikkien kuulemieni kauhutarinoiden jälkeen yllätyin miten helpolla pääsin. Ainoastaan pistetty lihas kipeytyi ikävästi, toisena ja kolmantena päivänä rokotuksesta olin aika kädetön ja vielä eilenkin tuntu pikkusen aristusta.
Mä haluaisin kuulla kokemuksia vuoden vanhojen rokotuksista tai vaihtoehtosesti sairastetusta sikaflunssasta... olen kuullut että tauti on pienillä aika lievä, eikä oikein tekis mieli turhaan piikittää esikoista!
 
Nasse
tuntuko piikin pistäminen? kirvelikö? alkoko heti särkemään pistoskohtaa? ym.. itellä ei mitään noista?? mietinkin nyt meniköhän lääke edes "oikeaan" paikkaan... kun itse piikityskään ei tuntunut miltään, vaikka olen piikki kammoinen... miten muilla? onko kellekkään käynyt näin? ps. tänään sain piikin.. huomenna voi tilanteeni olla tietty toisin...
nojoo kävin kans eile piikitettävän otin molemmat flunssa piikit ja ei olis varmaa pitäny siltä ainakin tuntuu kun jokapaikkaa särkee ja pistelee keuhkoja polttaa selkää särkee siis iha jokapaikkaa NUKKUMAA EI PYSTYNYT LAIKAAN olisha niitte ny kuulunu jotai sanoo sivu efekteist enemmän antoivat jonkunäköse paperi palase miss oli jotai olemattomia oireita ja mutta eipä sanoneet mitään muuta piäntä naurua oli hoitajilla keskenään kun pisti piikit NYT TUNTUU KUIN OLIS SAANU LOPETUSPIIKIN LIIA PIÄNELLÄ ANNOKSELLA!
 
Viimeksi muokattu:
nasse
nojoo kävin kans eile piikitettävän otin molemmat flunssa piikit ja ei olis varmaa pitäny siltä ainakin tuntuu kun jokapaikkaa särkee ja pistelee keuhkoja polttaa selkää särkee siis iha jokapaikkaa NUKKUMAA EI PYSTYNYT LAIKAAN olisha niitte ny kuulunu jotai sanoo sivu efekteist enemmän antoivat jonkunäköse paperi palase miss oli jotai olemattomia oireita ja mutta eipä sanoneet mitään muuta piäntä naurua oli hoitajilla keskenään kun pisti piikit NYT TUNTUU KUIN OLIS SAANU LOPETUSPIIKIN LIIA PIÄNELLÄ ANNOKSELLA!

lisäystä edelliseen! ei tosiaan tuntunut miltään kun piikiit sain.nyt särkee päätäki oikee jomottaa ja voivoi mitämä viäl lisäisin onha niitä oireita liikaakin.
 
Viimeksi muokattu:
Paukka
tuntuko piikin pistäminen? kirvelikö? alkoko heti särkemään pistoskohtaa? ym.. itellä ei mitään noista?? mietinkin nyt meniköhän lääke edes "oikeaan" paikkaan... kun itse piikityskään ei tuntunut miltään, vaikka olen piikki kammoinen... miten muilla? onko kellekkään käynyt näin? ps. tänään sain piikin.. huomenna voi tilanteeni olla tietty toisin...

Kävin tänään ottamassa rokotteen klo 13.30 . Ajattelin itse aivan samoin, että mahtoiko antaa tavallisen flunssarokotteen vai hämäskö vaan että antoi mukamas rokotteen, sillä en tuntenut yhtikäs mitään.
Nyt olen jo toisissa aatoksissa, sillä olkapää ja oikeastaan koko käsi sormiamyöten on aivan h.... kipeä, muita oireita ei ole ainakaan vielä ilmaantunut, toivottavasti ei tulekaan. Saas nähdä miten menee yö, särkylääkkeitä koitan välttää...
 
Viimeksi muokattu:
rv 37
Onko kenelläkään kestänyt oireilut kauemmin kuin muutaman päivän? Itse olen kuumeillut rokotteen jälkeen kymmenen päivää jo.. ei kyllä ole noussut korkeammalle kuin 37,4 tuo lämpö. Tulehdusarvot on tarkistettu pari päivää sitten ja ne oli ok. Se kaamea olo rokotteen jälkeen kesti onneksi vain puolitoista päivää..
Onneksi huomenna neuvola ni saa lääkäriajan jos tuntuu siltä.
 
odottava äiti
Onko kenelläkään kestänyt oireilut kauemmin kuin muutaman päivän? Itse olen kuumeillut rokotteen jälkeen kymmenen päivää jo.. ei kyllä ole noussut korkeammalle kuin 37,4 tuo lämpö. Tulehdusarvot on tarkistettu pari päivää sitten ja ne oli ok. Se kaamea olo rokotteen jälkeen kesti onneksi vain puolitoista päivää..
Onneksi huomenna neuvola ni saa lääkäriajan jos tuntuu siltä.

Olen raskana, viikkoja kertynyt 29.Sain rokotuksen 5.11.Olin ennen sitä ihan terve.Pari päivä sen jälkeen tuli kuiva yskä, mikä paheni ja paheni.Muutaman päivän päästä nousi kuume 38,5.Lääkäri kirjotti Tamiflu lääkettä, vaikka mitään kokeita ei oettu ja sanoi vaan mutta sanoi että jos kuume ei nouse korkeaks eli yli 38,5 silloin ei kannata otta lääkettä.Illalla oli kuumetta 38 astetta, joten en ottanut lääkettä.Parin päivän päästä tuli yöllä hengitysvaikeuksia.Mentiin ensiapupolikliinikalle.Siellä sanottiin että mulla on keuhkoputkentulehdus, sain antibiottikuurin.Tänän taas kävin lääkärillä, koska voin edelleen todella huonosti.Yöllä en pysty nukkumaan,yskänpuuskia tule niin usein.Joka kerta kun yskin iske viiltava kipu selkään.Tänän totettiin että minulla on nyt sitten keuhkokuume ja lisäksi kohdunkaula lyhentynyt ja pehmeä.Sain lähetteen sairalaan ultraäänitutkimuksiin, mutta kun siellä kuultiin että olen sikainfluenssaepäilty ei gynekologi vaivautunut tulemaan edes juttelemaan kanssani.Lähetetti vain kotiin ja sanottiin että lepoa vaan, vaikka mulla oli naamari pääsä ei mua uskallettu päästä ultraäänitutkimuksiin tartuntavaaran vuoksi.Tule oikein avuton olo, kuka on vastussa siitä jos vauvalle
 
Viimeksi muokattu:
odottava äiti
Alkuperäinen kirjoittaja odottava äiti;10310052:
Olen raskana, viikkoja kertynyt 29.Sain rokotuksen 5.11.Olin ennen sitä ihan terve.Pari päivä sen jälkeen tuli kuiva yskä, mikä paheni ja paheni.Muutaman päivän päästä nousi kuume 38,5.Lääkäri kirjotti Tamiflu lääkettä, vaikka mitään kokeita ei oettu ja sanoi vaan mutta sanoi että jos kuume ei nouse korkeaks eli yli 38,5 silloin ei kannata otta lääkettä.Illalla oli kuumetta 38 astetta, joten en ottanut lääkettä.Parin päivän päästä tuli yöllä hengitysvaikeuksia.Mentiin ensiapupolikliinikalle.Siellä sanottiin että mulla on keuhkoputkentulehdus, sain antibiottikuurin.Tänän taas kävin lääkärillä, koska voin edelleen todella huonosti.Yöllä en pysty nukkumaan,yskänpuuskia tule niin usein.Joka kerta kun yskin iske viiltava kipu selkään.Tänän totettiin että minulla on nyt sitten keuhkokuume ja lisäksi kohdunkaula lyhentynyt ja pehmeä.Sain lähetteen sairalaan ultraäänitutkimuksiin, mutta kun siellä kuultiin että olen sikainfluenssaepäilty ei gynekologi vaivautunut tulemaan edes juttelemaan kanssani.Lähetetti vain kotiin ja sanottiin että lepoa vaan, vaikka mulla oli naamari pääsä ei mua uskallettu päästä ultraäänitutkimuksiin tartuntavaaran vuoksi.Tule oikein avuton olo, kuka on vastussa siitä jos vauvalleni sattuu jotain?
 
stressi-essi
Sain itse maanantaina piikin, koska on astma, itselle ei tullut muita oireita kun käsi kipeäksi. Poika 3v sai eilen piikin ja nyt on jalka aika kipee ja kuumetta 38,6, joten ei nyt mitään ihan järkyttäviä. Toivoisin et selvitään vähän vähemmällä influenssalla piikin ansiosta enkä itse ainakaan näe mitään syytä miks piikkiä ei ottais jos on riski saada pahemmat sivuvaikutukset iän tai jonkun perussairauden takia. Tuskin se terveille hyväkuntosille sen pahempi tauti on kun ärhäkkä flunssa.

Pikkasen tuntuu että on medialla mopo karannut käsistä... mutta täytyyhän niittenki tehdä työnsä...kai...
 
vieras
Oma osuus: Rokotteeseen asti terve. Rokote viime lauantaina. Päivällä käsi vähän kipeä ja höntti olo. Keuhkoja "kylmäsi". Su aamuna oksentelua ja ääni pois - keuhkoputket tukossa. Su iltana kuume (37,5-38), joka kesti keskiviikkoon. Ma oireet pahimmillaan. Kaulan imusolmukkeet turvoksissa ja niska- ja päänsärkyä. Koko ajan on joutunut ottamaan avaavia ja hoitavia piippuja. Vähän alkaa jo olo helpottamaan, mutta unta on tarvinnut hurjasti ja voimia ei ole mihinkään.

Jaa ei ole sivuvaikutuksia / aineksia viruksesta....

Lapsi: Tänään lapsi valitti aamulla pohkeiden särkyä ja nyt nukkumaan mennessä nousi kuume. Saa nähdä kuinka käy. Jos en itse tätä isoa sikaa siis jo sairastanut niin nyt voin saada lapsen kautta taudin oikeasti, kun ei ole kahta viikkoa rokotuksesta kulunut ja sitä niin ei kyllä keuhkot kestä. Lapsia aletaan meilläpäin rokottamaan vasta ensi viikolla. Hyvä Suomi.
 
mike
Alkuperäinen kirjoittaja päivä 20.11.09 klo 09:45;10314398:
iin outa? ei oon 26wee mut oli kyl aika outoa ja meen nyt ripsalle (ripulille)

yli kolme viikkoa sitten sain roketteen, käsikipeä pari päivää, ei pahempaa. taitaa tänne kirjoitella ainoastaan ihmiset jotka ovat kaikkia rokotteita vastaan. toivottavasti ne saadaan joskus vastuuseen
 
odottava äiti
yli kolme viikkoa sitten sain roketteen, käsikipeä pari päivää, ei pahempaa. taitaa tänne kirjoitella ainoastaan ihmiset jotka ovat kaikkia rokotteita vastaan. toivottavasti ne saadaan joskus vastuuseen
Olen iloinen Sun puolestasi että et saanut mitään jälkioireita rokotesta.Itse taisttelen edelleen keuhkokuumen kanssa.Ei mikä tuntu autavan, yöt on tosi pitkät kun joudun yskimään muutana minutin välein.Voimavarani on ihan lopussa, tulehdusarvot ei ole laskeneet edelleen,vaikka syödään lääkkeitä koko ajan.Huomenna taas lääkäriin.Ennen rokoten ottamaista oltiin täysin terveitä.Ilmeiskanaesti on raskana olevat eivät kestä kuitenkin sitä rokoteta niin hyvin kun muut!
 
Viimeksi muokattu:
petra
Sain rokotteen viikko sitten. Piikki ei tosiaan tuntunut missään ja epäilin myös että laittoiko se nyt mitään sinne...seuraavana päivänä aloin uskoa kun käsi tuli kipeäksi (ihan normaalisti kuten rokotusten jälkeen yleensäkin). Kipu kesti muistaakseni kaksi päivää. Nyt tänä aamuna huomasin pahkuran kainalossa rokotuskäden puolella, joka aristaa. Imusolmukkeet ilmeisesti turvonneet. Silti lähtee mielikuvitus lentoon että mitä jos se onkin jotakin muuta...
 
edelliselle
Ei se varmaan ole muuta. Lapsellani ainakin aina turpoaa kainalon imusolmukkeet kun on kipeä (on tosi harvoin kyllä). Eli rokote aiheuttaa paikallisen tulehduksen, jolloin on ihan ok että imusolmukkeet reagoivat. Jos turvotus ei häivy viikossa, käy näyttämässä jossain varmuuden vuoksi.
 
morney
Sain noin viikko sitten tietää olevani raskaana ja pitäisi kohta varata neuvola-aika. En aio ottaa sikainfluenssarokotetta, mutta vähän pelottaa, uskooko ne mua heti, vai alkavatko tuputtaa puoliväkisin ja syyllistäen. Olen nyt sen verran herkillä, että alan varmasti itkeä, jos siellä on joku kovempisanainen neuvolatäti. :( Toivottavasti mieheni pääsee mukaan tukemaan.
 
Hansku
Tänään sain rokotteen. Huippas pahasti muutaman minuutin ajan, heti rokotuksen jälkeen. Sen jälkeen ei oo ollut muita oireita kuin pientä vihlontaa rokote kohtaan aina välillä.
 

Yhteistyössä