Onko muita kenellä menkat viikon myöhässä ja sitten vasta plussanneet?

  • Viestiketjun aloittaja mymmelimyy
  • Ensimmäinen viesti
kastehelmi80
Kirjoittelin aiemmin (7.5) että mulla raskaustesti näytti plussaa vasta tosi myöhään -9pv sen jälkeen kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa. Valitettavasti tämä ei kuitenkaan minun tapauksessa ollut normaalia, vaan kyseessä oli kohdunulkoinen raskaus :( Istukkahormoni ei alkion väärän sijainnin takia noussut normaalisti...

No hyvin olen toipunut, joten eikun uutta yritystä kehiin!
 
Annuliina~
Voi ei, tuollaista ei toivoisi kenellekään!! Paljon voimia sulle. Jos jotain positiivista pitää etsiä tilanteesta, niin ainakin teillä on hyvä mahdollisuus tulla raskaaksi. Siis miehelläsi ja sinulla on toimivat paikat.. se oli jo kuitenkin lähellä.
 
telma
Mulla menkat kanssa jo 8 pv myöhässä, aina on sen 28pv kierto. Tein testit 30/28 ja 33/28 ja negaa. täytyy kai taas huomenna mennä apteekkiin ostoksille. Meillä on lapset jo 8 ja 6 ja ite olen jo 38v. joten en enää toivoisi lasta ja arvatkaapa onko siitä kovin syyllinen olo? Jos nyt olen raskaana, kannan vastuun ilman muuta ja lapsen pidän, mutta onko ketään muuta joka on samassa tilanteessa. Mua arveluttaa oma jaksaminen, miten sitä enää vauvan valvomisia jaksaisi.
 
Lara222
Täällä "uusi avaus" tälle ketjulle...

3 kierron Terolud kuuri takana tiheän kierron(kp19) tasapainottamiseen.
Teroilla saatu kpt25 ja 26... nyt on kuurit syöty ja menossa kp32/26?
2 negaa takana... nyt pitää vain odottaa ehkä vielä huominen. testi odottaa kaapissa ja halu olis suuri käyttää se heti.

Ihmettelen Preditor testiä, jolla sain negan toissa päivänä. Siinä tulos katsotaan 5 min jälkeen ja tarkistetaan 30 min sisällä. 30 min jälkeen saattaa ilmestyä haamu, joka ei merkitse että olisi raskaana. 28 min kohdalla sain ehkä hyvin hyvin haalean viivan, mutta tiedä nyt sitä sitten miten tarkka tuo 30 min on. odottaminen on ihan hirveää kun haave uudesta vaavista on niin kova.
 
sipsiss
Lara222, se hyvin haalea viiva saattaa olla ns. tarkistusviiva, joka tulee testiin aina. Jos se on harmaa/läpikuultava, kyseessä on siis nega.

Itsekin tässä jännäilen Tero-kp 28/28-29?
 
Cecily
Mulla menkat myöhässä jo jonkin verran. Tarkkaan en osaa sanoa, sillä olleet hieman epäsäännölliset. Mutta 5 päivää myöhässä jos lasken pisimmän (joka siis viimeisin) kierron mukaan. Testin tein eilen ja näytti negaa... :( Mut mulla jo varmaan viikon ollu nipistelyä vatsassa ja rinnat tosi arat. Joten osaisiko joku neuvoa, että jos olisinkin sittenkin raskaana. Kovasti vauvaa toivotaan, joten toivottavasti tärppäisi.
 
Cecily
Ja niin muuten unohin sanoa että mulla ollu tänää tosi pahoja vatsa viiltelyjä ja aaltomaista kipua. Haluaisin kovasti saada asiasta selvyyden, sillä huolettaa vaan se etteihän tämä mitään vakavampaa voi olla esim. tulehdus? Toivottavasti te ihanat ihmiset osaatte auttaa...
 
Maira
Menkkoja odotellessa, tilanne on siis tämä: ehkäisynä ehkäisyrengas, renkaan otin pois keskiviikkona iltapäivällä ja kuukautiset ei oo vielkään alkanu, ennen sitä mulla oli ihan omituisia välivuotoja. Normaalisti menkat alkaa päivän, parin päästä renkaan pois ottamisesta ja nyt ei kuulu mitään. Mahaa vähä pistelee sillei iha ku menkat alkais muttei kuitenkaa, valkovuotoa tosin on reilusti. Tein tänä aamuna negatiivisen testin, mut nyt sit mietityttää että uskaltaako sitä laittaa keskiviikkona uutta rengasta vai mitä hittoa tässä tekis...? En oo ite huomannu mitää sen kummosempia "oireita" suuntaan tai toiseen, okei, väsyttää ihan pirusti koko ajan mut se nyt voi johtua ihan puhtaasti siitä että on tehny töitä sen verran paljon, en tiiä sit...Ruumiinlämpö mulla tuntuu koko ajan olevan vähä alakanttiin, viimesen viikon ajan ollu sellasta 35.9:sää..Mut en mie näistä asioista oikee mitää tiedä..
 
Maira
no joo, tänään tein päivällä toisen testin, clearbluella...Ystävätär teki samalla vertailuks kanssa testin, katsoin ensin että nega on, sit sain käsiini ystäväni testin, tausta oli täysin valkoinen ja tättärää, mulla olikin ihan hemmetin haalee, melkein näkymätön, mutta viiva kuitennii...Eli nyt tässä oottelen että aika kuluis ja lähen antaa näytettä näytteenottokeskukseen koska neuvolan täti laitoi lähetteen kun soitin sinne..En tiiä, ajatukset on ihan sekasin ja aattelin jo että näin näkyjä sen haamun kanssa...
 
Mopsi35
Mulla menkat myöhässä 39/36, sain negan Clearblue digillä 35 kp. Rinnat on arat ja alavatsa nippailee/kiristelee.... Toivon siis lasta, mutta pelkään että ovat muuten vaan myöhässä... Yritystä takana jo 5 vuotta, joten ois enemmän kuin toivottu pieni ihmisen alku.
 
Marika1984
Lopetin Nuvaringin käytön tuossa kesäkuun alussa ja kovasti ollaan siitä lähin toivottu ja yritetty vauvaa miehen kanssa. Eka luomukierto oli 39 pv, mutta nyt menossa jo kp52, eikä mitään kuulu eikä näy. Eilen tein Pregentin liuskatestin ja negahan se oli :(. Työkaveri kannusti hakemaan apteekista jonkin muun testin ja päätin, että kaks viikkoa vielä odotan ja sitten käyn apteekin testin ostamassa, ettei toiveet nouse liian ylös. Oireita on kyllä ollut: alaselkäkipu (ikinä ennen ei ole ollut!), väsymys, närästys, naama kukkii ihan hirmusti, vatsaa nipistelee ja on menkkakipujen tapasia kipuja jne. Mut en tiiä. Kyllä toi negatesti veti mielen niin maahan. Alkais nyt jo edes se uus kierto, niin olis taas uus mahdollisuus.
 
Merikala32
Voi tätä odottamisen tuskaa! Mulla on nyt 7 päivää kuukautiset myöhässä ja testit on tähän mennessä näyttänyt kaikki negatiivista. Mullakin on ollut alavatsapistoksia ja selässä tuntunut. Nyt sitten ohimenevää äklötystä, mutta se voi tietty johtua jostain muustakin. Onko kellään kokemusta siitä, että on syystä tai toisesta syönyt yhden pilleriliuskan ja sen jälkeen yrittänyt saada lasta? Mitenkä pillerit mahtavat vaikuttaa kuukautiskiertoon? Olenkohan raskaana vai onko minulla vain joku hassu kierto nyt? Ennen tätä yhtä pilleriliuskaa olen ollut ilman e-pillereitä vuoden verran.
 
^^Merita
Moi..
Mulla siis menkat jo 46/30-34 ja negaa näyttää kaikki testit ja monta olen tehnytkin jo. Terveyskeskuksessa kävin kanssa pissatestissä ja sekin nega tossa 44/30-34 ja lääkäri sit vaan sano et odota vielä viikko ja tule sitten uudestaan. Et alkaa täs pikkusen jo pää hajoamaan koska mulla kierto aina ollut ihan hyvä. Ja äklötystä on ollut ja alaselkä kipee sekä kauhee turvonnut koska farkutkaan ei enää mee päälle:( ei oo kivaa elää tässä epätiedossa, raskaus ei olisi mitenkään suunniteltu eli sinäänsä ei mitään semmosia kuviteltuija oireita eikä mitään. et tässä nyt vaan ihmetellään missä ne viipyy. Onkos muilla kokemuksia näin pitkistä kierron pituuksista? ja onko tullut myöhemmin negaa tai plussaa? Muiden tarinoita kaipaisin, tässä alkaa jo epätoivo tulemaan.. ja nyt vielä kun pitää odottaa viikko eli sitten ois 51/30-34 kun pitää ottaa yhteyttä uudestaan terveyskeskukseen..ja sit jos näyttää negaa niin ei tajua ja ei tiedä mitä pitäisi tehdä:/
 
Merikala32
Sympatiat on kyllä sun puolella Merita! Kävin itse tänään tekemässä neuvolassa raskaustestin ja negaa näytti! :( En ymmärrä missä nämä kuukautiset viipyy tai olis se positiivinen sitten jo näkyvissä. Käskivät tehdä testin uudelleen 3-4 päivän päästä. Merita, oletko stressannut esim töiden takia nyt? Sterssikin voi tehdä niin, että kuukautiset jäävät välistä...
 
^^Merita
No en nyt sanois et oon stressanu mitenkään normaalia suuremmin.. ja joka kerta kun on ollu tämmönen tilanne niin ne on alkanu viimeistään 7 pvää myöhässä.. maanantaina pitäis sit uudestaan mennä testiin. mut ärsyttää tää odottelu et mitä se on sit jos ei raskaus koska tänään mennään jo 47/30-34. tänään luulin jo et jes ne alkaaa kun eilen alka rintakipu mut ei oo näkyny paha olo oli vaan aamul sit ku söi ni paha olo jatku vaan sit ku pääsin töihin ni olo oli ihan ok ja nyt taas kakka olo ja rinnat hemmettin kipeet etten vaan ymmärrä mikä mua vaivaa:O Mut joo toivottaan et maanantaina ne sit alkais tekee jotain asialle laitais ultraan tai jotain et sais sellkoo mist johtuu. No Merikala32 mullakin tossa vaiheessa oli kauhee stressi mut sit ku kävin terkkaris ja sano et odota viikko et kyl ne varmaan alkaa mut nyt ku nää kaks viikkoo alkaa olemaan täys ni nyt vasta ihmetyttää et MISSÄ ne viippyy..:/
 
Marika1984
Täällä menossa jo kp60/?. Kävin ostamassa apteekista predictorin testin ja ens viikonloppuna meinasin kokeilla, jos ei menkat sitä ennen ala. Ja toivottavasti ei alakkaan :) Toisaalta, jos alkaa, olen kyllä vähän vihanen omalle kropalleni. Tuossa samassa ajassa normaalilla (siis n. 28 pvä) kierrolla ois ehtiny olla jo kaks kiertoa ja ovista samalla kun minulla ois ollu vain yks. Mut odotellaan...
 
^^Merita
noi predictorin testit ainakin mulla on ollu vähän arvaamattomia et onko haamu viivaa vai paistaako läpi vaan.. et varaudu siihen. mulla on jo 51/30-34 ja tänään käävin verikokeessa eli huomenna päivällä saa tietää et mitä se sanoo mut todennäkösesti negatiivistä.
 
Realisti#
Marika, eiköhän sulla ole kyseessä tilanne, jossa elimistö ei ole herännyt Nuvaringin lopettamisen jälkeen. Jos on peräkkäin 2 noin pitkää kiertoa, niin tuskin ovuloit. Hormonaalisen ehkäisyn lopettamisen jälkeen saattaa mennä jopa 6 kk että elimistö heräilee. Sitä voi auttaa keltarauhashormonivalmsteilla, jotka tuovat tyhjennysvuodon ja elimistö saattaa oppia toimimaan ns. oikein. Mutta ei sekään kaikilla auta. Mainitsemasi oireet ovat myös yleisiä hormonihäiriöissä (iho kukkii, vatsakivut jne).
 
Marika1984
Njoo, noinhan se varmaan on. Mietin jo monta kertaa aiemmin lekurille soittoa, että hoitasin kierrot ja ovikset kuntoon, mutta totta se on tämä vauvakuume, joka sai toivomaan parasta ja siirtämään ja siirtämään sinne soittoa :)
Hassua sinänsä, että oon kyl muutaman kerran pitäny taukoa Nuvaringistä lähes puolikin vuotta kerrallaan, ja sillon luomukierrot on ollu melko normaaleja, n.35 pvää muistaakseni. Sen vuoksi en pitäny tuota 39 päivän kiertoa kummana. Mutta ehkäpä se elimistö vaan kiusaa minua, kun niin kovasti vauvaa toivotaan. Mutta jep, soitto lekurille ja sit taas uutta yritystä kehiin ;)!
 
^^Merita
Nonnii ja kp 52/30-34 menossa ja verikoe tehty ja negatiivistä sekin. Sano vaan et nyt pitää odotella jos ne seuraavat kuukautiset joiden pitäis alkaa ensi viikkolla alkaa normaalisti jos ei ala ni sitten vast gynekologisiin tutkimuksiin, tässähän hajoaa pää ku negaa eikä vaan ala menkat. huhu
 
butterfly81
Mulla kp42, menkat about 10 pvää myöhässä... 2 negaa jo repäisty, tuskaa.
Väkisin mieleen hiipii pelko et jotain muuta on vialla. Asiaa ei helpota yhtään
muiden läheisten vauvauutiset, joita tässä nyt muutama on lähiaikoina tullut.
En vaan enää usko et tässä raskaudesta olisi kyse. Eikä pääse yrittämään uuttakaan
kun ei ne menkat ala... En vaan käsitä näitä "oireita", onkohan sitä jo epätoivoissaan heittäytynyt luulosairaaksi?
 

Yhteistyössä