Onko muita kenellä menkat viikon myöhässä ja sitten vasta plussanneet?

  • Viestiketjun aloittaja mymmelimyy
  • Ensimmäinen viesti
Hattarah
Menkat nyt 5 päivää myöhässä ja jo neljättä päivää alavatsassa menkkakipuja ja paineen tunnetta. Ja viikko ennen näitä jatkuvia kipuja ja tuntemuksia oli kaksi päivää menkkakipuja. Päivä ennen menkkojen alkamispäivää tein testin, joka oli nega. Tänään pitäs uus testi tehdä. Muita oireita ei juurikaan ole, tai en laske niitä suoralta kädeltä mahdollisesta raskaudesta johtuvaksi. Toivottavasti näyttää plussaa!!!
 
Nainen -87
Hei auttakaas mua ku nyt on pää ihan sekaisin!Mistä tällainen johtuu ku mulla on menkat ollu 4päivää myöhässä.Mutta silloin neljäs päivä alkoi.Vessassa ku kävin ja huomasin et "nyt ne alkoi",mutta olin silloin koko yön töissä nii sen jälkeen ei oo kyl vuotoa tullut.Yleensä mulla on ollu aika tarkat nuo kierrot.Vauva ois toivottu,mutta viime kuun jälkeen en ole halunnut ajatella asiaa ku ei oo tärpänny ja ollaan reilu puol vuotta yritetty.Pillerit olen jättänyt about vuosi sitten.
Mitäs ihmettä mä nyt teen???
Auttakaa ja kertokaa jos on ollut samanlaisia tilanteita! :)
 
amppari
Ajattelin kirjoittaa tänne, kun on niin hyvä ketju.
Ollan yritetty heinäkuusta asti lasta. Aiemmin ehkäisynä vain kondomi, en ole koskaan hormooneja käyttänyt. Eka tärppäsi aika nopeasti lokakuussa kun kp 40/33 eli viikon oli myöhässä ja mulla oli kaikkia raskausoireita pahoinvointia lukuunottamatta. Sain kaksi kertaa positiivisen ja aloin uskoa siihen, kunnes kahden puolrn viikon päästä tuli äkillinen kipu ja vuotoa... Se oli sitten varhaiskeskenmeno, lääkärin mukaan olin ovuloinnut myöhään että olin rv 5-6. harmitti suunnattomasti.

Noh ekat menkat tulivat km:n jälkeen normaalisti. Mutta sitten ne seuraavat eivät näkyneet pitkään... Ehdin testailla ja kaikkia mahdollisia testeja oli tehty sukupuolitaudig jne. Kaikki normaalia, gynekäyntejä 2.. Raskausoireta ei yhtään ei mitään oireilua, vaan niin tyhjä olo.. Kuukautiset olivat poissa 2 puoli kuukautta. Lääkäri sano, et normaalia, että kierto jää välistä jne. Sain terolutia käynnistämään kuukautiset. Mutta en ehtinyt hakeakaan lääkettä, kun seuraavana päivänä alkoi kuukautiset. Helpotus...

ELi edelloset menkat alkoi 6.2. Ja nyt ovat olleet kohta viikon myöhässä. Eilen tein testin näytti negaa samoin aikaisemmin tehty testi, kun oli 3 pvä myöhässä... Hohhoh enpä uskaalla testailla vaikka on joitakin oireita, kuten rinnat ja nännin arat kutiavat, mahan turvotus, alavatsat vihlonta, päänsärky, väsymys... Vauva olisi tervetullut <3 :(
 
invis
Huippua, että löysin tän ketjun!!

Oon nyt juurikin samaisessa tilanteessa, kun moni muukin täällä.. mulla on tällä hetkellä menossa kp 30/25-26.. Eli menkat on n.4-5pvää myöhässä ja ei todellakaan ole mulle normaalia...
Sen lisäks mulla on jo melkeen viikon verran ollut ihan menkkaoireita.. rinnat aristaa, mahaa vihloo ja turvottaa, väsyttää ihan tuhottomasti, ja nyt muutama päivä etonut ihmeellisesti erityisesti hajut joita ennen en ole edes huomannut (mm. keräyspaperin haju!)....
Eilen tein raskaustestin, mutta se oli selkeä nega...

Nyt tänään alkoi vihlomaan mahaa oudosti "pystysuunnassa" ihan tuolta häpykummusta napaan asti.. semmosia vihlontatykytyksiä tullut välillä.. ihan outo tuntemus mulle.. Mulla ei siis oo lapsia ennestään.

Jänskättää. .lapsi toki olis tervetullut vaikkakaan ei suunniteltu ihan vielä :)
 
Stella
Löysinpä minäkin tämän ketjun, kun olen tässä samassa veneessä monen muun ketjussa poikenneen daamin kanssa..
Menkat ovat olleet aina TODELLA säännölliset, mutta nyt viikon myöhässä (aivan vähän tiputteluvuotoa silloin, kun niiden piti alkaa.. eli niin, että pyyhittäessä juuri ja juuri paperiin jäi punaista) ja testi näytti aamulla negaa. Testi oli Clearbluen digitaalitesti, joten pitäisi kait olla melko luotettava??
Vatsaa ja alaselkää särkee sekä lämmöt korvakuumemittarilla mitattuna 37,3.. Nyt illan aikana on alkanut etureisiä särkemään ihan samalla tavalla, kun viime vuoden lopulla niitä särki ennen varhaista keskenmenoa.. Silloin merkit alkavasta raskaudesta olivat aika selkeät, eikä epäilyksiä ollut, mutta päättyivät sitten todella nopeasti.
Lasta tässä ei olla miehen kanssa yritetty, mutta ehkäisyäkään ei juuri ole käytössä, kun migreenin takia minulle ei mikään hormonaalinen ehkäisy sovi ja kumi ei oikein miellytä kumpaakaan.. Molemmat toki ymmärrämme, mikä voi lopputulos olla moisesta leikistä. :)
Asia askarruttaa nyt sikäli melko paljon, että keskiviikkona olen menossa koulun pääsykokeeseen.. Elämä taitaa mennä kertaheitolla melko lailla uusiksi, mikäli tässä raskaana oltaisiin.
Pitänee kai päivä tai pari jaksaa ootella ennen kuin lähtee hätäilemään seuraavan testin kanssa, jos niitä menkkoja ei ala kuulumaan..
 
Stella
Löysinpä minäkin tämän ketjun, kun olen tässä samassa veneessä monen muun ketjussa poikenneen daamin kanssa..
Menkat ovat olleet aina TODELLA säännölliset, mutta nyt viikon myöhässä (aivan vähän tiputteluvuotoa silloin, kun niiden piti alkaa.. eli niin, että pyyhittäessä juuri ja juuri paperiin jäi punaista) ja testi näytti aamulla negaa. Testi oli Clearbluen digitaalitesti, joten pitäisi kait olla melko luotettava??
Vatsaa ja alaselkää särkee sekä lämmöt korvakuumemittarilla mitattuna 37,3.. Nyt illan aikana on alkanut etureisiä särkemään ihan samalla tavalla, kun viime vuoden lopulla niitä särki ennen varhaista keskenmenoa.. Silloin merkit alkavasta raskaudesta olivat aika selkeät, eikä epäilyksiä ollut, mutta päättyivät sitten todella nopeasti.
Lasta tässä ei olla miehen kanssa yritetty, mutta ehkäisyäkään ei juuri ole käytössä, kun migreenin takia minulle ei mikään hormonaalinen ehkäisy sovi ja kumi ei oikein miellytä kumpaakaan.. Molemmat toki ymmärrämme, mikä voi lopputulos olla moisesta leikistä. :)
Asia askarruttaa nyt sikäli melko paljon, että keskiviikkona olen menossa koulun pääsykokeeseen.. Elämä taitaa mennä kertaheitolla melko lailla uusiksi, mikäli tässä raskaana oltaisiin.
Pitänee kai päivä tai pari jaksaa ootella ennen kuin lähtee hätäilemään seuraavan testin kanssa, jos niitä menkkoja ei ala kuulumaan..
Unohdin äsken mainita, että laitoin menkkojen puuttumisen ensin virtsatietulehduksen piikkiin, johon söin 5 pvän kuurin aloittaen 14.5. Kuurista huolimatta minusta vielä tänän aamunakin tuntui siltä, että tulehdus ei ole mennyt ohi ja poikkesin antamassa uuden näytteen, mikä oli kaikin puolin puhdas.. Hoitajalta kysyin, voiko se mennyt tulehdus/kuuri vaikuttaa menkkoihin, mutta piti sitä melko mahdottomana..
 
Viimeksi muokattu:
Luulotauti?
Täällä kans menkat myöhässä 5 päivää. Tänään tein testin, mut nega. Vähän kierron puolivälin jälkeen tuli yhdellä veski reissulla vähän verta, jonka toivoin olevan kiinnittymisvuotoa. Nyt ollut noin viikon erilaisia menkkatuntemuksia vatsassa sekä paineen tunnetta, etenkin öisin. Välillä pientä kuvotusta, mut rinnoissa ei kyllä mitään tuntemuksia. Menkkoja ei vain kuulu ja testi näyttää negaa... :`(
 
vipi
Ihanaa kun tällainen keskustelu on olemassa! Muutkin painivat asioiden kanssa kuin minäkin. :)

Avopuolison kanssa ollaan yritetty laittaa lasta alulle. Nyt sitten menkat myöhässä 8 päivää (menkat tullut aiemmin ajallaan) testit (2kpl) ollut negatiivisia/roskishaamuja. Tässä mietinkin pitääkö varata aikaa lääkärille/gynelle vaiko odottaa muutama viikko menkkoja tai testin uusimista..? Olen vaan niin huono tuossa odottamis puolessa että ei luoja! :D

Samoja tuntemuksia ollut kun aikaisemmilla tänne kirjoittaneista, lukuun ottamatta rintojen arkuutta.
Eniten tuota mahan nipistelyä ja väsymystä.. Illalla nukkumaan mentäessä tuntuu kuin olisi ilmanpallo mahassa (inhottava siis nukkua mahallaan).

Mutta katsotaan jaksanko odottaa vai varaanko aikaa verikokeisiin jo heti alku viikosta. :D
 
vipi
Lisäys edelliseen..

Tänään aamulla tehty apteekin raskaustesti näytti positiivista, mutta kontrolli viivaa vaaleampaa viivaa. Nyt oottelen viel pari päivää ja teen uuden testin viikonloppuna. Mutta kyllä nyt on toiveet korkealla. :)
 
Yrittävän aika on pitkä
Monien satojen googlailujen jälkeen päädyin tänne. Oon lueskellut muiden samankaltaisia ongelmia, mutta en ymmärrä mikä itsellä on vikana. Elikkäs, seurustelua kymmenisen vuotta takana, marraskuussa 2011 pillerit jätettiin pois. Muutaman kuukauden käytettiin kondomia ehkäisynä, sitten keskusteltiin asiasta ja nekin jäi. Onhan ne epämukaviakin. Noh, kalenterista Katoin nyt kaikki listaukset kierroista, melken kuukausittain tasan 26. Siis puolessatoista vuodessa kerran kp25, kaks kertaa 28. Muuten tuo sama. Tänään näyttää päivät 31. Hieman hämilläni olen tästä kaikesta. Testasin kaksi päivää sitten negan. Oli muuten ensimmäinen kerta koko elämässäni. Varma oon tulkinnasta kuitenkin. Mitään raskausoireita ei oo ollut. En sitten yhtään mitään. Yleensä muutama päivä ennen menkkojen alkamista kivistää mahaa ja ihan selkeät tunteet siinä on. 10vuoden pillereiden käytön jälkeen kivut alkoi joka kierrossa tuntua pahemmalta ja pahemmalta. (Aloitin aikoinaan pillerit kipujen takia) olin ulkomailla viikon kaksi viikkoa sitten. Silloin ois kai ovis pitäny olla? Luin kyllä että matkastressi ja muut vois pidentää kiertoa.. Tosiaan oon tilanteessa jossa en oo koskaan ollut. Mitä tehdä? Odotella vai.. Tässä vaiheessa olis lapsi kyllä niin toivottu. Epätoivo valtaa.
 
lellu
En ole ennen ollut raskaana ja miehen kanssa ollaan yritetty syyskuusta saakka saada lapsi alulle, ilman tulosta.. Mutta nyt lähiajat on ollu tosi outoja, viimeksi kuukautiset oli 5-6 päivää myöhässä eikä kestäny ku päivän pari ja oli toooosi niukkaa ja loppui kuin seinään yön aikana, normaalisti tulee melkein ajallaan ja kestää väh 5 päivää vuoto ja on tosi runsasta! Nyt sitten sen jälkeen tänään on jo 19. Päivä kun on menkat myöhässä eikä olla miehen kanssa harrastettu petihommia tossa välissä niin vähän kummastuttaa, oon yhteensä tehnyt 2 testiä, ensimmäisen ku oli 2 viikkoa myöhässä ja toisen tänä aamuna ja kummatkin selviä negoja, ei edes pienintäkään roskishaamua näkynyt :/ lapsi olisi enemmän kuin tervetullut.. Oireita piisaa ja pahentuu vaan.. Pahin mikä vaivaa on rintojen arkuus, hädintuskin pystyn pitää enää edes urheiluliivejä kun puristaa ja nännit alkaa heti kutisemaan ja niistä alkaa tulemaan jotain outoa kirkasta nestettä vähän, sitten on vatsan nipistely ja paineen tunne ja mahaturvotus vain pahenee kokoajan, olen aina ollut samankokoinen, en ikinä lihonnut huomattavasti mutta nyt alkanut maha turpoomaan niin että itteä ihmetyttää, varsinkin miestä.. Ja olen niitä vatsalla nukkujia niin ei enään sekään onnistu kun tuntuu niinkuin nukkuisi tyynyn päällä :/ ja en tiedä liittyykö mitenkään raskauteen mutta yhtäkkiä olen huomannut että pissan väri on muuttunut neon keltaiseksi, ehkä näkyy vähän jotain oikein haaleaa vihreää ja siis ei mikään silmäänpistävä tumma vaan oikein haalea, ihmetytti kyllä kun en ole muuttanut syömistapoja mitenkään ja yleensä pissa on aika tummaa 0.o mutta kaikista eniten ärsyttää tämä tietämättömyys, testit näyttää negaa, kokoajan nälkä ja tekee mieli kaikkea outoa ja suolaista ja rinnat on TOSI kipeet ja kaikkea outoa en edes osaa selittää kaikkea.. Ja nyt tänään on kokopäivän ollut etova olo, varsinkin hajuista..
Jos joku edes osaisi auttaa jollain tavalla tai sanoa jotain lohduttavaa niin se olisi mukava juttu :) tunteetkin on yhtä vuoristorataa yhtäkkiä vaikka yleensä olen aika tyyni ihminen :D :0
 
lellu
En ole ennen ollut raskaana ja miehen kanssa ollaan yritetty syyskuusta saakka saada lapsi alulle, ilman tulosta.. Mutta nyt lähiajat on ollu tosi outoja, viimeksi kuukautiset oli 5-6 päivää myöhässä eikä kestäny ku päivän pari ja oli toooosi niukkaa ja loppui kuin seinään yön aikana, normaalisti tulee melkein ajallaan ja kestää väh 5 päivää vuoto ja on tosi runsasta! Nyt sitten sen jälkeen tänään on jo 19. Päivä kun on menkat myöhässä eikä olla miehen kanssa harrastettu petihommia tossa välissä niin vähän kummastuttaa, oon yhteensä tehnyt 2 testiä, ensimmäisen ku oli 2 viikkoa myöhässä ja toisen tänä aamuna ja kummatkin selviä negoja, ei edes pienintäkään roskishaamua näkynyt :/ lapsi olisi enemmän kuin tervetullut.. Oireita piisaa ja pahentuu vaan.. Pahin mikä vaivaa on rintojen arkuus, hädintuskin pystyn pitää enää edes urheiluliivejä kun puristaa ja nännit alkaa heti kutisemaan ja niistä alkaa tulemaan jotain outoa kirkasta nestettä vähän, sitten on vatsan nipistely ja paineen tunne ja mahaturvotus vain pahenee kokoajan, olen aina ollut samankokoinen, en ikinä lihonnut huomattavasti mutta nyt alkanut maha turpoomaan niin että itteä ihmetyttää, varsinkin miestä.. Ja olen niitä vatsalla nukkujia niin ei enään sekään onnistu kun tuntuu niinkuin nukkuisi tyynyn päällä :/ ja en tiedä liittyykö mitenkään raskauteen mutta yhtäkkiä olen huomannut että pissan väri on muuttunut neon keltaiseksi, ehkä näkyy vähän jotain oikein haaleaa vihreää ja siis ei mikään silmäänpistävä tumma vaan oikein haalea, ihmetytti kyllä kun en ole muuttanut syömistapoja mitenkään ja yleensä pissa on aika tummaa 0.o mutta kaikista eniten ärsyttää tämä tietämättömyys, testit näyttää negaa, kokoajan nälkä ja tekee mieli kaikkea outoa ja suolaista ja rinnat on TOSI kipeet ja kaikkea outoa en edes osaa selittää kaikkea.. Ja nyt tänään on kokopäivän ollut etova olo, varsinkin hajuista..
Jos joku edes osaisi auttaa jollain tavalla tai sanoa jotain lohduttavaa niin se olisi mukava juttu :) tunteetkin on yhtä vuoristorataa yhtäkkiä vaikka yleensä olen aika tyyni ihminen :D :0

jatkoa tohon aikasempaan, just tän viestin jälkeen kun olin yöni nukkunut niin aamulla alko menkat.. en kyllä ymmärrä että mistä kaikki oireet oikein johtuu, eikä ollu mikään varhaiskeskenmeno, kun verta ei tule niin paljon ku normaalistikaan ja ei ole kipuja missää, normaalisti mulla on sellaset kivut että en pysty kävelee kuin vessaan portaista puhumattakaan, ja nyt olen kokopäivän kannellut muuttolaatikoita ympäritaloa ja voin hyppiä vaikka tasajalkaa eikä tunnu missään 0.o todella outoa, näiden 1+ vuoden ajan mitä olen menkkoja joutunut jo kestämään, niin ei ole kertaakaan ollu näin että ei ole kipuja ja ei tarvitse kokoajan ajatella että millonkohan valuu taas.. todella mukava olla, mutta voiko olla että olen silti raskaana, tutulla kävi niin että menkat tuli ihan normaalisti kokoajan ja alkoi ihmettelee kaikkia raskausoireita ja paljastu että se oli 5kk raskaana, että eihän sitä koskaan voi tietää, mutta onko teille kelleen tapahtunut tällätavalla?
 
Viimeksi muokattu:
peloissaan
Yuna: Itselläni kesti ekojen kuukautisten tulo 54 päivää. Testejä kului sillä välillä kyllä useita... :) Ehdin jo soittaa lääkärillekin asiasta, niin käskivät vaan odotella vielä lisää... Joillakin voi kulua monia kuukausia ennenkuin menkat tulee. Olen kuullut jollain menkkojen tulleen vasta 9 kk päästä... Mut ei nyt niin kauaa tarvii odotella! Jos raskaus on toiveissa, niin ehkä tuolla 4 kk:n odottelun jälkeen voisit saada jo lääkkeet avuksi, joilla saadaan kuukautiset käynnistymään ja kierto tasoittumaan. Eli yhteyttä vaan lääkärille, jos niitä menkkoja ei ala kuulumaan. Joko muuten tänään testasit? Mitä näytti?

gittes: Eli onko sinulla väli ovulaatiosta menkkoihin 9 päivää? Toivottavasti ei vaan ole liian lyhyt tuo luteaalivaihe... Oletko käynyt lääkärillä selvittämässä tuota asiaa? Seuraavassa lainaus Metku.net -sivuilta: "Yksi merkki ongelmista voi olla nk. luteaalivaihe eli aika ovulaatiosta kuukautisten alkuun. Normaalisti tämä on 12-16 vuorokautta. Liian lyhyt luteaalivaihe aiheuttaa sen, että kohdun limakalvo rapistuu liian nopeasti ja kun alkion siihen pitaisi kiinnittyä ei se onnistukaan. Alle 9 vuorokauden luteaalivaihe on liian lyhyt raskauden onnistumiselle. Alhainen keltarauhashormonin määrä ei myöskään pysty ylläpitämään kehittyvää raskautta vaikka kiinnittyminen onnistuisinkin."
Mutta toivottavasti tuommoisesta ei ole kyse. Ajattelin vaan laittaa tähän infoksi tuon tekstin... Tsemppiä!
Kiitos tost tiedost vaik onkin vanha viesti mut jus ton asian kans oon muutamat päänsäryt ja ja painelusta kipeen vatsan itel aiheuttanu.siis 5 vuorokautta ennen menkkoja tapahtui yhdyntä jossa mies ei kuitenkaan lauennu sisäl ja yhdyntää oli joka päivä.ja menkat alkoi normaalisti runsaana ja seuraavatkin alkoi ajallaan.tosi ihan vähän niukemmat mikä on välil ihan normaalia mulle.nyt ollu ovulaationajankohdan aikana paljon valkovuotoa ja oli se kirkkaan liman hetki.nyt pitäis olla noin viikko menkkkoihin ja alavatsaa jomottaa ihan siedettäcäst.pierettää ihan kauheest ja jätkiä tekee mieli kokon ajan.rinnatkin olivat kauheen kipeet noin 3 päivää.se ny onneks loppui.eli taitaa olla aika mahdotonta olla raskaana.ja raskaus ei todellakaan tulis ny kysymykseen.siis se viel et noin8vk aikaa viimeisimmäat yhdynnäst.ja ainii naama kukkinu oviksen ajankohdasta lähtien :(
 
Viimeksi muokattu:
jonnamarjak
Mulla kierto ollut 28-30 ja nyt menossa kp 30. Normaalisti mulla tulee 2 päivää ruskeaa tuhrua ennen kunnon vuotoa. Nyt ei mitään ole tullut. Viikon ollu menkkamaista jomotusta, alaselän vihlontaa, palelua, etomista ja rinnat nyt toista päivää ihan älyttömän arat. Testiä en vielä ole tehnyt. Lapsi olisi tervetullut.
 
Tuhnu
Siitä onkin tovi kun olen viimeksi netin keskustelupalstalle kirjoittanut.. Varmaan kymmenen vuotta sitten esikoista odotellessa! Nyt vaan on pakko johonkin tuntemuksiaan purkaa.

Meillä on ennestään siis kolme lasta ja itsellä olisi kovasti toiveissa vielä neljäs. Syyskuussa poistatin kuparikierukan ja ilmoitin pitäväni taukoa moisesta, kun vuodot oli niin rajuja ja kierukka käytössä pitkään. Mies ei ole vielä omien sanojensa mukaan valmis tai vielä päättänyt onko valmis neljänteen.
Olemme kuitenkin molemmat hormonaalista ehkäisyä vastaan ja minipillereiden reseptikin sai jäädä odottelemaan apteekkiin. Mies lupasi huolehtia vuorostaan ehkäisystä- ja hänen tapansa on keskeytetty yhdyntä. Aikuisena ihmisenä varmasti tietää riskit, minä tietysti vastaavasti tiedän että on toivoa! ;) En toki vasten toisen tahtoa tietoisesti raskaaksi hankkiutuisi, mutta yllätys ei haittaisi yhtään.

Kierto on normaalisti 28-30 päivää.. En ole koskaan pahemmin laskeskellut tai seuraillut, ikinä en ole miettinyt ovulaatioitakaan. Nyt kuitenkin taitaa olla jo 35/28-30 menossa! Normaalisti kuukautiset ei ole myöhässä, päinvastoin kierto on välillä lyhyempikin.
Yhtenä aamuna tyhjensin jääkaappia jouluruokia varten ja tajusin yökkäileväni. Pahoinvointia, erityisesti hajuihin liittyvää on sen jälkeen tullut säännöllisen epäsäännöllisesti. Lämmöt korkealla ja välillä palelen hulluna. Öisin heräilen, milloin vessaan milloin syömään ja sitten tuohon kylmään ja hetken päästä kuumaan. Normaalsti nukun kuin tukki! Vessassa ravailua ja päänsärkyä.. Vatsa on turvonnut, mutta onpahan tuota tullut joulun aikana syötyäkin, alkoholi ei pahemmin maistunut.

Nyt vaan tuskailen, olenko vain menettänyt järkeni ja kuvittelen kaikki oireet. Itkuherkkä olen ollut aina, tänään pääsi kuitenkin itku kun vatsaa repäisi ja selkäsärky alkoi pahenemaan.. Kuukautiset alkaa :( Vaan eipä alkanut! Repivä kipu muuttui vaan paineeksi vatsalla. Tarkistelen joka vessakäynnillä, että joko ne nyt tulee.
Ensimmäisten pahoinvointien jälkeen, kun tajusin että olen myöhässä, itkin miehelle että varmempi ehkäisy on hankittava! En kestä tätä stressiä.. vaikka tavallaan haluaisin pitää kiinni siitä pienestäkin mahdollisuudestani vauvaan..

Testannut olen.. monena aamuna. Ei pienintäkään haamua!! Pää hajoaa. Kurkin roskishaamujenkin perään, vaan ei! Hölmönä tuhlasin kalliimman herkän testin jo heti alkuun. Nyt en osta enää testejä, tilasin herkkiä raskauskeijusta ja päätin etten testaa enää ennen kuin ne kolahtaa luukusta.
Edellisissä raskauksissa positiivinen pärähtänyt ruutuun heti kun olen testannut, ekana päivänä kuukautisten pois jäätyä. Siksi nyt olenkin niin varma että kuvittelen, mutta en voi itselleni mitään. Monet pettymysitkut on jo itketty.

Ai miten nin huomaa että oli pakko purkaa mieltään?!?! :D huh. Kirjoitinpahan nyt tämän kaiken ulos.. Kauhean monelle ei vielä voi asiasta puhua, kun en halua pahemmin huudella lähipiirille... Varsinkin kun jo pelkän haaveen perusteella minua pidetään mielipuolena!
 
Mirkkuli
Hei! Itellä täällä myös sama ongelema.. Kuukautiset 3pv myöhässä ja olen tehnyt kaksi negatiivistä testiä. Sairastan PCOS jonka vuoksi syön keltarauhashormoonia (Terolut) siihen että tulisin raskaaksi. Ollaan nyt yritetty lasta 1 1/2 vuotta. Syksyllä sitten onnessaan plussasin, mutta raskaus tuli kesken vko6. Sen jälkeen oli kuukautiset myöhässä lääkityksestä huolimatta, kerkesin jo innostua, että nytkö jo tärppäsi, mutta verikokeissa negatiivinen tulos ja sitten viikkoa myöhemmin alkoikin menkat. Sen jälkeen on tullut täysin ajallaa kuukautiset, mutta nyt sitten on myöhässä. jonkin verran mahan nipistelyä, maha sekaisin, vilunväristyksiä, palelee ja yhtäkkiä saattaa olla kuuma, lämpö on normaalia korkeampi. Mitä testejä suosittelisitte tehtäväksi? Ite olen tehny rfsu digitaali raskaustestejä nyt. Tikkutesteistä en oikein tykkää, kun näyttävät melkein aina haamuviivaa vaikka en ole edes raskaana..
 
Niki91
Hei auttakaas mua ku nyt on pää ihan sekaisin!Mistä tällainen johtuu ku mulla on menkat ollu 4päivää myöhässä.Mutta silloin neljäs päivä alkoi.Vessassa ku kävin ja huomasin et "nyt ne alkoi",mutta olin silloin koko yön töissä nii sen jälkeen ei oo kyl vuotoa tullut.Yleensä mulla on ollu aika tarkat nuo kierrot.Vauva ois toivottu,mutta viime kuun jälkeen en ole halunnut ajatella asiaa ku ei oo tärpänny ja ollaan reilu puol vuotta yritetty.Pillerit olen jättänyt about vuosi sitten.
Mitäs ihmettä mä nyt teen???
Auttakaa ja kertokaa jos on ollut samanlaisia tilanteita! :)
Mulla on nyt ihan sama tilanne menossa, selvisikö sinulle miksi kuukautiset olivat myöhässä? Olitko sittenkin raskaana?
 
Viimeksi muokattu:
miuskis
Täällä menkat 6pvää myöhässä vaikka yleensä tasainen kierto. Lauantaista asti tasaista jomotusta mahassa, mutta menkat ei vaan ala. Sen lisäksi paljon epäpuhtauksia ihossa ja tukka rasvottuu normaalia nopeammin. 2 negatiivistä testiä tehty:Dvoiko vaan olla, että on jääny stressin tms takia pois vaikkei yleensä niin tee?
 
Kiraliini
Heipä hei kaikille!

Mulla nyt menkat myöhässä ja testit näyttää negatiivista. Ikinä ennen ei ole kierto ylittänyt kp29 ja yleensä menkat on tulleet ennemminkin liian aikaisin, kuin liian myöhään. Toiveet vielä korkialla, jos olisikin tässä kierrossa myöhäinen ovulaatio.. En testannut ovulaatiota, vaikka aiemmissa kierroissa testailinkin. Yksi lapsi löytyy, mutta toinen haaveissa. Tärppiä vaan ei käy. :( Siksikin tällainen epämääräinen kierto ei ole kivaa. Saisi selvyyden, joko plussan kautta tai niin, että kuukautiset alkaisivat. huoh..
 
Malttamatooonnnn
Heei auttakaahan malttamatonta! Ihana tämä ketju :) itselläni kp 35/23-28. Viime kierron jälkeen olen lopettanut e-pillerit haittavaikutusten takia. Lasta ei ole yrittämällä yritetty, mutta ilman ehkäisyä kuitenkin ollan oltu. Kp 33 tein rfsun testin ja negahan sieltä tuli. En tehnyt sitä kuitenkaan aamuvirtsasta ja ajattelin, että kuinka kauan kannattaisi odottaa seuraavan testin tekemiseen? Oireina minulla on ollut nännien aristus ja kutina, viiltäviä kipuja oikealla alavatsassa (ei ole umppari), hajut kuvottaa ja suuta kuivaa kovasti koko ajan. Tässä kierrossa minulla tuli viikko edellisten menkkojen jälkeen todella niukkaa vuotoa pari päivää. Liekkö johtuu pillereiden lopetuksesta...? Toiveikkaana täällä kuitenkin pähkäilen jospa siellä masussa joku voisi olla! :)
 
Vauvakuume
Hei. Ompa jotenkin ihana tietää että on muitakin jokka pohtii samaa asiaa. Itellä on nyt yli kaksi viikkoa myöhässä kuukautiset, ovat yleensä olleet ajoissa, paitsi silloin kun oli e-pillerit. Silloin kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa, tuli hyvin niukat vain ja kestivät päivän :(. (Pillerit oon jättänyt pois 2-3 kk sitten.) Oon kokeillu 2 testiä ja molemmat olivat selvät negat. Oireita ei oikeastaan hirveästi ole muutakuin että rinnat ovat arat. Kannattaisiko vielä odottaa? :)
 
Täällä kans
Heips! Kokeilehan ihmeessä jos siltä tuntuu et nyt on saattanut tärpätä! :) Täällä myös vauvakuume vaivaa. Yritystä ei ole ollut vielä(olemme käyttäneet kondomia) mutta puhuttu että ehkä ensi vuonna? Nyt kuitenkin on reilu viikon ollut alavatsan kipuilua ja polttelua(välillä viiltää tosi kipeästi), vatsaani on myös turvottanut, tekee paljon mielu herkkuja, keskustelin raskauden mahdollisuudesta miesystäväni kanssa ja kun tulimme siihen tulokseen että onhan se mahdollista (tosin kuitenkin hyvin pieni mahdollisuus) niin tuli semmoinen en tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa olo, koska vauva olisi ihana asia. Huonovointisuutta on myös esiintynyt aina välillä ja päänsärkyä monena päivänä. Tein aamulla yhden testin ja näytti negaa... pettymys.. Kuitenki elättelen vielä toiveita että voisi näyttää plussaa koska kuukautisteni pitäisi alkaa vasta 22.7. ☺ Mitä mieltä olette olisiko mahdollista olla raskaana ehkäisystä huolimatta? Äitini kertoi että hän on ainakin ollut niin herkkä tulemaan raskaaksi ettei ole tarvinnut kuin yli kontata
 
Toivoton
Itse lueskellut näitä eri palstoja aika paljon.. Ja itellä 1,5kk menkat myöhässä ja testin tein heti alussa kun tajusin että ei menkkoja näy.. Lasta ollaan yritetty kesästä asti ja en jotenkin uskalla tehdä testiä kun pelkään että negatiivinen..
En vaan ymmärrä mistä nämä pistävät kivut ja ruokahaluttomuus...stressi ?
 
tiuku94
Ihana kun löysin tän palstan! Ollaan yritetty ensimmäistä lasta kesäkuusta asti ja muutoin tullu menkat aina ajallaan, mutta nyt on viisi päivää myöhässä. Tein tänään aamulla testin ja negaa näytti :( Kuukautisia ei kuitenkaan näy eikä kuulu, joten elättelen vielä toiveita. Onks noissa raskaustesteissä isoja eroja? Mä ostin tollasia rsfu:n testejä Prismasta ja vaikuttais ihan luotettavilta.
 

Yhteistyössä