Onko muita kenellä menkat viikon myöhässä ja sitten vasta plussanneet?

  • Viestiketjun aloittaja mymmelimyy
  • Ensimmäinen viesti
TodellakoNega
Heip,
vähän ihme tunne vaikka pari testiä näytti negaa.
Leikkauksessa olin 5-07 ja silloin poistettiin vasen ovaario kokonaan ja 2/3 osaa oikeasta, syynä teratoomat. Kuukausi leikkauksen jälkeen laitettiin Mirena-kierukka ja sen myötä ensin oli ns tiputteluvuotoa reipas 5 kk ja sitten jäi vuodot kokonaan pois. Menkkojen aikaan näkee joskus pyyhittäessä, mutta muuten ei tunne. Nyt sitten pari viikkoa ollu hieman äklö-olo, painonnousua ja tihentynyttä veskis käyntiä.. pienoinen paineen tunne alavatsassa, rinnoissa ei aristusta, tuoksujen suhteen reagointia en ole huomannut. Ja testit negatiivisia. Onko kenelläkään tällaista ja voinko olla kuitenkin raskaana ? Neuvoja tai mitä vaan otan kiitollisena vastaan. Mun kohdallani raskaus ihan normistikin vain 25-28 % mahdollista ja hormonikierukan kera utopiaa.
 
*yogu79
Mulla on nyt jo reippaasti yli 2 viikkoa menkat myöhässä... apteekin testit negaa ja verikoe nega... on niin outoa kun odottaa raskautta ja sit luonto tekee tälläisen tempun. Kai noi verikoe testit on sit ihan luotettavia ja varmoja joten kai ne "hullun lehmän" viikot sieltä joskus tulee :/ perr...
 
susku vanninen
moikka voitteko mitenkää auttaa mua. mulla on mensut myöhässä kohta kolme viikkoo alavatsa turpoaa ei meinaa sopia housuihin, rinnat ovat turvonneet aika lailla, eli selvät raskaus oireet. mutta noi testit näyttää negaa mikä ihme mätttää. mulla on normaali kiero 28pv. ja jos mulla on menkat myöhässä niin alavatsa on mielettömän kova, mutta nyt se on mukavan pehmonen.
 
Plussaaja
Itse testailin apteekin omalla testillä kp 30, testi oli tietty negatiivinen. Meinasin jo luovuttaa ja tyytyä odottamaan menkkoja alkavaksi, mutta tänään kp 34 tein Clearbluella uuden testin ja haaleata plussaahan se näytti! :) Ollut samanlaisia oireita kuin ensimmäisessä raskaudessa ja kyllä sitä äimän käkenä kattoi negatiivista testitulosta, kunnes tänään mun epäilyt sitten osoittautuivat oikeiksi. Ei ilmeisesti ollut raskaushormoonia vielä tarpeeksi kehossa että olis testiin plussan antanut.

Jos ei menkkoja kuulu niin kannattaa odottaa se muutama päivä ja sitten testailla uudestaan.
 
susku vanninen
vai voiko raskaustestin tulokseen vaikuttaa se kun olen jatkuvassa yhdynnässä mieheni kanssa et onko siinä sit jotain juttua. kun tää homma rupee olemaan todella mielenkiintoista jo pikku hiljaa ja myöskin raivostuttavaa. testi on koko ajan nega. kun toisaalta jotkut sanoo et virtsan pitäs olla aivan puhdasta. onko mahdollista et kun me ei mieheni kanssa käytetä mitään suojausta niin testi ei anna tulosta.

vai pitääkö mennä yksityiselle. lääkäriin soitin ja sanovat et jos ei ala 2 viikon päästä niin tule käymään. eli silloin raskauteni olisi jo 8-9 viikolla.
mulla on jo 2 muksuu ennestään ja tää homma on ihan sama kuin noittekkin aikana
 
Tähtiina
3 raskaustestiä tehty kotona ja yksi labrassa (pissasta) ja kaikki näyttää negaa. Pitäisiköhän sitä mennä lääkärille vai vielä vain odottaa? Rinnat on ollet jo 2 vkoa tosi kipeät ja vatsaa turvottaa, hajuaistikin ehkä hieman herkentynyt. Kyseessä olisi yllätysvauva, joten en ole perinteinen toiveilija. Ahdistaa kun ei uskalla luottaa negoihin varmasti ja olisi tosi tärkeää saada tietää varmasti! Alakerrassa on yksityinen lääk.as. mutta tuntuu hieman turhalta heittää 100e kankkulan kaivoon, jos ei olekaan raskaana. Neuvoja rakkaat kanssasisaret?
 
taasko?
mulla on 5 lasta ja nuorimman jälkeen tehtiin sterilisaatio essure.nyt menkat pari päivää myöhässä ja jokusen testin olen tehnyt ja ensimmäinen näytti plussaa!toinen ja kolmas sensijaan miinusta.eilen kävin verikokeessa joka myös oli miinusta.olo on kuitenkin kamala.varsinkin aamulla oksennan sydämmen kyllyydestä ja eilen illalla suihkussa toisesta rinnasta tuli muutama maitotippa!joten mitähän tää siis on???????????
 
toiveissa pienokainen
kierto kestänyt jo 43 päivää ja menkkoja ei kuulu. kierto normisti 28-35. e-pillerit lopetin viime elokuussa. nyt ollut pientä nipistelyä alavatsalla, mutta menkkoja ei vaan kuulu. testejäkin on tehty useita ja kaikki näyttänyt negaa. viimesin tänään aamulla. kuinka kauan kannattaa vaan odotella vai otanko jo yhteyttä lääkäriin tms?
 
^kuutti
Heippa kaikille! Kirjottelin viimeks tänne viime juhannuksena ja kerroin kuinka ei plussaa vaan näy. Kävin syyskuussa vatsaontelon tähystysleikkauksessa, putsattiin endometrioosit pois ja poistettiin suuri kokonen kysta. Lokakuun lopulla aloin kuukautisia odottelemaan, tein testin ja plussaa näytti. Tein toiset,kolmannen,neljännen,viidennen ja kuudennenkin. Kaikki plussaa. :) Nyt rv 13+4 ja kaikki hyvin ainakin tähän mennessä. Halusin tänne kertoa, niinkuin lupasin plussailusta kertoa jos niin kävisi. Olen ikionnellinen, luulin etten voi endon takia koskaan saada vauvaa. Luovutin jo yrittämisen, enkä enää mitään vippaskonsteja seksin jälkeen/aikana kokeillut. Melkein heti tärppäsi, kunhan vain päässäni rauhotuin. Jaksakaa tytöt, kyllä se tärppää.
 
Toivossa elävä
Kaikki tälle palstalle kirjoittavat varmasti tietävät sen tunteen, kun on netistä googlettanut kaikki raskausoireet, testien luotettavuudet, ovulaatiot, kuukautiskiertojen jutut jne. jne. Oli todellakin mukavaa löytää palsta, jolla ei lähes kaikki kommentit ole tyyliin "tämä on tosi" esim testien toimivuudesta.
(olen muuten itse saanut myös väärän plussan vuosia sitten, mutta en ole jaksanut sitä kommenttia kirjoittaa niille palstoille, joissa on toitotettu ettei vääriä plussia voi saada. Predictorin asiakaspalvelusta kertoivat, että virtsa voi olla myös niin hapanta, että tulee plussa vaikka ei olisi raskaana! Tämä tosi ihmeellistä, kun hormonitasonhan se pitäisi plussa antaa... )

Kiertoni on nyt 39 (norm. n. 28-32) ja olen tehnyt la-ke välillä 3 negaa ja 1 ei toiminut lainkaan (Clear blue: nega ja ei toiminut, Apteekin: negat). Lasta ei ole suunniteltu, mutta ilolla ottaisin hänet vastaan. Pillereitä en ole käyttänyt vuosiin. Raskauteen viittaavia oireita on ollut paljon jo pari viikkoa, erilaista kipuilua kuin kuukautiskivut, alkuun runsasta ja juoksevaa rusehtavaa valkovuotoa (selvästi ei verta), parin päivän tuhruvuotoa n. 1 vko mahdollisesta hedelmöitymisestä, kirkasta limaa myöhemmin, väsymystä ja hirmuinen näkä aina työpäivän jälkeen ja aamulla herätessä, turvotusta ja yöllä mahan kipuilua.... Nyt oireet vähenivät eilisillasta. Ei jaksaisi odotta epävarmana. Toisina päivinä olen 100-varma, että olen raskaana ja sitten negan jälkeen on ihan sekava olo, uskoako vai ei. Aika menee hitaasti eikä malttaisi odottaa viikkoa seuraavan testin tekemiseen! Miten "unohtaa" koko asia vähäksi aikaa?

Jos olisin raskaana, olisin niin ikionnellinen! Minut tunteva voisi ihmetellä, miten lapsi olisi hyvä uutinen, mutta kyllä se olisi (en ole naimisissa ja parisuhde on epävarma -mutta lasta en halua parisuhteen vuoksi. Aina toivoin että olisin naimisissa kun lapset syntyy, mutta jos en niin ei haittaisi). Sitä on vaikea enää yli 3-kymppisenä estää etteikö toivoisi vaikkei oikeasti olisi yrittänyt. Kaikki sympatiat niille, jotka ovat oikeasti yrittäneet jo pitkään, itse olen jo nyt ihan rikki ja sekaisin kun niin toivon raskautta, enkä kestäisi odottaa vaan haluaisin nähdä sen plussan!

Uskon, että elämä menee lopulta niin kuin sen pitää (surua on elämässä ollut kiitettävästi) ja ettei ihmiselle anneta sen enempää kuin jaksaa kantaa... mutta välillä ei vain jaksa! Laitan toivoni siihen, että olen yksi niistä, joilla HCG:tä ei virtsaan erity paljoa näin alussa... saa sitten nähdä onko se totta vai ei. Peukut ja varpaat pystyssä ja harras pyyntö tuonne yläkertaan!
Tsemppiä kaikille!

 
TodellakoNega
Päätin käydä viestimässä teille. Viisi testiä oli negaa, myös ensimmäinen neuvolan testi negatiivinen, viikko 8 menossa kun tuli positiivinen ja viikolla 10 keskenmeno. En ole oikein jaksanut tulla kertomaan, mutta näin sitten kävi kohdallani. Toinen keskenmeno elämäni aikana ja enempää en tahdo/jaksa kokea.
Kaikkea hyvää teille odottajille sekä pienoisten vauvojen vanhemmille.
 
Mii-83
Kuukautiset myöhässä, eilen tein predictionin testin ja näytti hyvin hyvin haaleaa plussaa. Tänään tein apteekin testin ja se oli negatiivinen, ja vuotoa on nyt erittäin niukasti......
 
Toivossa elävä
TodellakoNeja: olen niin pahoillani :*(
Itlselläni tämän ensimmäisen kerran todella toivon herättyä en osaa käsittää sitä tuskaa ja surua, mitä toivon heräämisestä seuraava epävarmuus tuo tullessaan. Sinulle toivon voimia jaksaa keskenmenon jälkeen!
 
HUU HAA (;
Mulla alkoi viimeksi menkat 31.12.2008 ja sen jälkeen niitä ei oo sit näkynytkään. Mulla on aina ollut säännölliset menkat ja se kiertoaika ollu sen 28 päivää suunnilleen. (päivä sinne tai tänne) Mutta nyt ne on sitten kolme viikkoa myöhässä siitä. Olen tehnyt kolme raskaustestiä ja kaikki näyttää negatiivistä. Itseasiassa tänää tein virtsasta terveyskeskukssa neljännen mikä näytti myös negatiivista. Minua hämää miksei ne menkat sitten tule!? tai mikä minua vaivaa?! OONKO RASKAANA SILTI? vaikka ei näykkään testeissä. Mulla on nyt ollu viikon verran vähän väliä etova olo, ripulia, virtsaamisen tarve lisääntynyt. viikko sitten luulin että mun menkat olis alkanu ku tuli alamaha kipuja ja huono olo mutta ne ei sitten alkanutkaa. mitä nyt teen? en saanut lääkäriaikaakaan omalta terveysasemalta, että meenkö yksityiselle lääkärille?! raskaus kuitenkin ei oo mahoton asia, vaikka kylläkin käytetään aina oikeastaan kumia. mutta olis ollu vaan yks kerta ku se oli sellanen, ettei se päästänyt sisään, vaikka sillä nyt ei oo merkitystä kun siitäkin voi tulla raskaaksi niistä touhutipoista. hmm... mulla on jotenkin outo tunne koko ajan tai sitten vaan stressaan tätä kun en tie mikä on. mahassa tuntuu sellanen painava tunne. ääh.
 
HUU HAA (;
mikä se ovulaatio testi on? pitäisikö mun sellainen tehdä? kun näitä luin niin oon ihan huuli pyöreänä kun oon nähnyt vain elokuvissa sellaisia. auttakaa mua, kun en tie mitä teen ja oikeastaan pakko puhua jollekkin. eikä viittis oikein koko ajan kavereille avautua. ei nekään kauaa jaksa kuunnella ja asia kuitenkin vaivaa mua koko ajan. ei oikein pysty ajattelemaan muuta. täällä on sitten varmaan ihan hyvä kirjoitella jos saan jonkun auttaan mua tässä asiassa. kiitos jo etukäteen teille auttaville ihmisille =)
 
HUU HAA (;
nyt sitten menin yksityiselle ja otettii verikoe raskaustesti ja näytti negatiivistä. en mä sit kai ole raskaana! olin myös ultraääni tutkimuksessa ja mitään ei löytynyt. ihmetyttää vain tämä huono olo ja nämä oireet. nyt tulee vain pientä tuhruvuotoa ihan jotain vispipuuron väristä hiutale vuotoa. (ei niinkuin yleensä kuukautiset.) mulla on yleensä alkanu menkat pienillä alamaha kivuilla ja sitten runsas vuoto.
 
Säde**
Alkuperäinen kirjoittaja HUU HAA (:
nyt sitten menin yksityiselle ja otettii verikoe raskaustesti ja näytti negatiivistä. en mä sit kai ole raskaana! olin myös ultraääni tutkimuksessa ja mitään ei löytynyt. ihmetyttää vain tämä huono olo ja nämä oireet. nyt tulee vain pientä tuhruvuotoa ihan jotain vispipuuron väristä hiutale vuotoa. (ei niinkuin yleensä kuukautiset.) mulla on yleensä alkanu menkat pienillä alamaha kivuilla ja sitten runsas vuoto.
heissan!

Minulla myös tuli eilen yöllä vähän vispipuuron väristä vuotoa.. ihan ihmetyttää nyt tämä, et mikä hormoonihäiriö tässä on. kp 38/28-30 olen siis tehnyt raskaustestin ja näytti negatiivista minulla viikko sitten. mut mulla ei kyl niitä raskausoireita niin kamalasti ole.
 
Toivossa elävä
Hei,
Minä ehdin jo turhautua, luovuttaa ja itkeä viime viikonlopun, että ei kai sitä sitten pitäisi toivoa jos testit näyttää negaa. Mutta eipä noita menkkoja ole vieläkään kuullunut ja kp on jo 47. Ei minkäänlaista vuotoa, ei sitten mitään.
Sen verran dramatiikkaa edellisen jälkeen oli kun tajusin, että olen selkävaivoihin syönyt Celebra nimistä kipulääkettä vajaan pari viikkoa juuri ovulaation molemmin puolin. Sillä voi olla vaikutusta hedelmällisyyteen (ovulaatioon ja kiinnittymiseen), mutta en ole saanut tietoa, voiko sen vaikutus kiertoon noin lyhyen käytön jälkeen olla näin raju. Lopetin ne heti kun ajattelin että voisin olla raskaana, eli tosi nopeasti. Tämmöiset selektiiviset kipulääkkeet on siis aika karseita tästä näkökulmasta ja ihmetyttää kun lääkäri ei maininnut mahdollisista sivuoireista mitään! Luulisi tajuavan että 3-kymppisen naisen elämään voi kuulua lapsen hankinta... Mielestäni niitä ei pitäisi määrätä naisille ollenkaan jos vaikutukset hedelmällisyyteen ovat kuitenkin joissain tutkimuksissa todettu! Vaikka itselläni lapsen hankinta ei nyt ollut suunnitelmallista, niin silti olen katkera tuosta. Ja soimaan itseäni etten lukenut selostetta etukäteen. En tosin tiedä olisinko jättänyt syömättä vai en kun lasta ei kerta suunnitella... :(

Nyt loppuviikosta oli kuitenkin taas raskasukiputyyppisiä oireita mahassa ja turvotusta, mutta tämän aamun Onni testi taas negatiivinen. Ei ymmärrä pieni ihminen ei, eikä malttaisi silti luopua toivosta! Maanantaina lääkäri. Toivottavasti pääsen sekä verikokeisiin että ultraan, sillä jos tämä on tuon lääkkeen syytä, olisi kai ihan hyvä selvittää mitä siitä oikein on seurannut....

Mutta yhä välillä on vain niin varma olo, että testit on väärässä! Voiko itsensä saada näin sekaisin vai mistä tässä on kyse!
Onneksi asia selviää ihan pakosta jossain vaiheessa, toivottavasti jo alkuviikosta. Ja mielellään positiivisesti! :)
 
Säde**
Mulla on alkanut kuukautiskivun tuntoinen mahakipu tänään tosi voimakkaana uudeleen ja eilen yöllä suunnilleen puoli teelusikkaa sitä vispipuuron väristä vuotoa.. nyt varmaan ne menkat sit sieltä tulee. luulisin kp38/28-30

harmittaa jo valmiiksi :(
 

Yhteistyössä