Pihtarin mies

  • Viestiketjun aloittaja RunkkariPakosta
  • Ensimmäinen viesti
RunkkariPakosta
Vittu.

Avioliittoa kestänyt nyt noin 10 vuotta. Olemme molemmat hyvässä fyysisessä kunnossa, melani on aina toiminut hienosti eikä sen koossa tai kestävyydessä ole suinkaan mitään vikaa. Seksiä ei vain ole.

Vaimoa lakkasi seksi kiinnostamasta 8 vuotta sitten. Sitä ennen hän oli vielä melko
pirteä ja kokeilunhaluinen asian suhteen. Sen jälkeen on seksiä ollut lähestulkoon vain ne
muutamat kerrat aina silloin kun on halunnut tulla raskaaksi. Vonkaaminen on onnistunut suurin
piirtein kerran sadasta. Koskea en saa, suudella en saa, lähelle en saa tulla ja välillä en saa
olla edes samassa huoneessa.

Nuorena pidin itseäni suht komeana ja haluttavana, mutta nyt olen pikkuhiljaa alkanut tuntea itseni täysin yhteiskunnan ulkopuoliseksi hylkiöksi. En usko, että
kukaan haluaa olla missään tekemisissä kanssani. Pidän itseäni rumana ja vastenmielisenä.
Minkäännäköistä itsetuntoa minulla ei enää ole. Ystäviä minulla ei enää ole. Jos olisi en
sellaisia haluisi viedä kotiini. Pelkäisin, että ne huomaisivat minun ja vaimoni kylmät välit.

Seksi meillä on aina alusta lähtien ollut sellaista, että minä toimin puuha-petenä ja vaimo
esittää kuollutta. Tarjoan joka kerta vaimolle orgasmin joko oraalisesti tai sormin ennen kuin
työnnyn sisään. Vaimo ei halua minuun koskea. Ei penikseeni, ei minnekään. Suudella ei ole
saanut varmaan 9 vuoteen.

Välillä olen kysynyt vaimoltani onko hän tosiaan näin kylmä, onko hän lesbo, miksi ei halua
seksiä jne. Aina sama vastaus, ei ole lesbo ja mistä minä kuulemma tiedän mitä kaikkea hän
oikein haluaakaan ja miten paljon. Niin, mistä sen tietäisin. Ei ainakaan minun kanssani tunnu
haluavan mitään.

Eniten vituttaa kuitenkin se, kun vaimo jaksaa aina kertoa naisystäviensä ihanista miehistä.
Kuinka ahkeria ja osaavia ja hyvätuloisia he ovatkaan. Vittu! Minä en ole ahkera, osaava tai
hyvätuloinen. Etsisi itselleen sellaisen. Ja tasan tarkkaan tiedän, etteivät ne ystävättärien
miehet kauaa viihtyisi vaimojensa kanssa jos vaimot laittaisivat reitensä pysyvästi kiinni.

Päätin kuukausi sitten tehdä sisäisen muutoksen. Hommasin itselleni kuntosalikortin ja
salivermeet. Aion treenata itseni sellaiseen kuntoon, että naapurirouvillakin kostuvat
pimppihuulet joka kerta kun kuljen pihan poikki. Ostin myös uusia vaatteita. Täysin eri
tyylisiä, kuin ennen. Lisäksi joka kerta kun käyn suihkussa vatkaan kaluni puolikovaksi ja
sitten menen kuivaamaan itseni siihen huoneeseen jossa vaimo kulloinkin on ja pidän huolen,
että kaikki näkyy! Mitään en silti anna jos vaikka haluaisikin. En helvetissä. Nyt pihdataan
molemmin puolin niin kauan, että vaimo lähtee tai käy vieraissa. Voi olla, että on käynytkin jo
pitkään. Miksi sitten on vielä kanssani? Siihen en osaisi kyllä vastata.

Vieraisii minä taas en aio mennä. En vaikka naista tekee mieli välillä niin paljon, että
molemmat päät meinaavat räjähtää. En vaikka joku minua haluaisikin. Ei vieraisiin. En
mielestäni ole uskoton mies. Olen luotettava mies. Enkä halua erota, koska lapsetkin
tarvitsevat isää.

Anteeksi vuodatukseni vittu.
 
Vaihtoaskel
Lapset tarvitsevat hyvät vanhemmat. Ei sun isyys ole naimisissaolosta kiinni.

Kevennys: Kaksi miestä istui baaritiskillä. Toinen ääneen ihmetteli: katos, mikä jääpala -siinä on reikä keskellä. Mikäs kumma tuo nyt on, sanoi siihen toinen, minä olen ollut sellaisen kanssa jo 10 vuotta naimisissa.
 
Nainen 34 v
HUH, HUH! Kuulostaapa liian tutulta. Olen itse ollut ihan samanlaisessa tilanteessa, mutta mieheni on ollut se haluton.
Oletko ajatellut, että lapsesi tarvitsevat ennen kaikkea onnellista ja hyvin voivaa isää??!! Lapset kyllä hyvin vaistoavat, jos vanhemmilla on kitkaa välillään.....
Entäpä sinä?? Mennyttä aikaa et saa muutettua, mutta tulevaisuuteesi voit vaikuttaa. ELÄMÄ ON ANNETTU ELETTÄVÄKSI JA SE ON SINUN KÄSISSÄSI! Kokemuksesta tiedän, että katkeruuden ja pettymyksen taakkaa ei kannata liikaa kasvattaa, niin ja haluja.

Toivon sydämestäni jaksamista ja voimia!!
 
elli
Ymmärrän tavallaan vaimoasi. Ainakin tekstisi perusteella kaikki aivotoimintasi keskityy mulkkusi ympärille. Seksi tuntuu olevan se maailman tärkein asia.

Itsellä ainakin syy haluttomuuteen on miehen jatkuva vonkaaminen ja se, että ajatusmaailmaan ei mahdu mitään muuta kuin se saaminen. Siinä tulee hyvin äkkiä olo, että on vain astia johon toinen saa tyhjentää itsensä.

Minäkin olen ihastellut pariskuntia, joissa mies puuhastelee sitä ja tätä kodissa - yhdessä vaimonsa kanssa. Siinä on sellaista yhteenkuuluvuutta ja yhdessä olemista, muullakin tasolla kuin vain seksuaalisesti.
 
hille2
Kummastelen kyllä hieman, miten se vaimo on 8 vuotta jaksanut pitää tätä yllä saamatta kakistettua suustaan, että mikä oikeasti mättää. Itselläni kun 8 päivää olisi pitkä aika pitää v-tutus sisällä.

Jotain se varmaan yrittää rivien välissä vihjailla tuolla ystäviensä miesten kehumisella.

Jossain on tutkimus, jossa todistetaan tilastollisesti, että kotitöiden tekeminen ja seksi ovat suorassa yhteydessä toisiinsa: mitä enemmän mies tekee kotitöitä, sen enemmän tippuu seksiä. En tiedä, miten teidän liitossa on työnjako. Mutta jos tämä riipii vaimoa, luulisi hänen siitäkin saaneen jotain mainittua 8 vuoden aikana.

Onko hän muuten, siis kaikissa asioissa sitä tyyppiä, josta joutuu hohtimilla kiskomaan ulos todellisen mielipiteen asioista? Siis ei vain sinä, vaan muutkin ihmiset?
 
looginen
Kummastelen kyllä hieman, miten se vaimo on 8 vuotta jaksanut pitää tätä yllä saamatta kakistettua suustaan, että mikä oikeasti mättää.
Mielestäni vaimo kyllä pitää yllä 'jotakin' ts. 'välimatkaa'.
Ja ON sanonut mikä mättää JO… 9 vuotta sitten.

Itselläni kun 8 päivää olisi pitkä aika pitää v-tutus sisällä.
Ymmärrän, mutta mikäs 'vitutus' vaimolla 'on' kun: "Suudella ei ole saanut varmaan 9 vuoteen."?
Ja seksi kai kuitenkin kelpasi vuoden verran pidempään… any idea?

Jotain se varmaan yrittää rivien välissä vihjailla tuolla ystäviensä miesten kehumisella.
Mutta mitä?

Jossain on tutkimus, jossa todistetaan tilastollisesti,
Kun tutkimus on tilastollinen on sen todiste korrelaatio. Siis riippuvuussuhde! EI syy/seuraus -suhde.
Kts. http://keskustelu.plaza.fi/ellit/ihmissuhteet/ihmissuhteet/1842919/naiselta-lahtenyt-halut/sivu3/#post10796590

että kotitöiden tekeminen ja seksi ovat suorassa yhteydessä toisiinsa:
Yhteys ei ole suora. Syy-yhteys olisi suora, mutta korrelaatio ei.

mitä enemmän mies tekee kotitöitä, sen enemmän tippuu seksiä.
Sanoisinkohan että 'suorastaan tihkuu seksiä' muuta ei ole ns. 'varma nakki'.
Korrelaation yhteys on pätevä, se ikäänkuin 'todennäköisesti toimii' molempiin suuntiin, toisin kuin syy-yhteys, joka toimii vain yhteen suuntaan. Siksi voidaan yhtä hyvin sanoa että: mitä enemmän naiselta tippuu seksiä, sitä enemmän mies tekee kotitöitä. Tämän naiset ymmärtävät varmaan paremmin, että se on korrelaatio, pelkkä odotusarvo jota 'saa odottaa', mutta ei ole suora seuraus.

En tiedä, miten teidän liitossa on työnjako. Mutta jos tämä riipii vaimoa, luulisi hänen siitäkin saaneen jotain mainittua 8 vuoden aikana.
Ehkä repii, mutta luultavasti vihjailu toimii paremmin kuin seksi, vaikka tutkimuksen (mukaan muka) vaihtosuhde näin päin olisi mahtava; yhdellä seksikerralla voisi saada mieheltä jopa lähes 150 tuntia kotitöitä!!!

Onko hän muuten, siis kaikissa asioissa sitä tyyppiä, josta joutuu hohtimilla kiskomaan ulos todellisen mielipiteen asioista? Siis ei vain sinä, vaan muutkin ihmiset?
Luulisin että sitä mielipidettä, mitä ehkä tässä hohtimilla haluttaisiin kiskoa, ei ole olemassakaan.
 
Viimeksi muokattu:
RunkkariPakosta
Yritän vastata lyhyesti. En uskonut, että kukaan edes lukee viestejäni. Se on totta, että olen aika kiinni lapsissani ja parempi voisi heidänkin kannaltaa olla, jos vain eroaisin. En tällaiseen ratkaisuun vain mitenkään pysty tässä kunnossa. Lapset = elämäni. En todellakaan usko, että vaimoni antaisi minun enää tavata lapsiani vaikka laki sen sallisikin.

Mitä tulee kotitöihin, niin ennen tein huomattavasti enemmän kotitöitä kuin vaimoni, nykyään vaimoni tekee varmasti enemmän, koska on aina kotona lasten kanssa. Kotityöt tai lastenhoito eivät voi kuitenkaan olla syynä vaimon kylmyyteen, sillä vaimo on ollut kylmä jo vuosia ennen kuin jäi kotiin. Ja pakko on myöntää, että pimpin saaminen on minun toivelistallani aika korkealla. Mitään hellyyttä tai lempeä en vaimolleni voi antaa, kun ei anna edes koskea.

Oikeastaan mistään en vaimoni kanssa voi kunnolla keskustella. Hän ei vain keskustele. Ja jos valitan jostain, hän vain kieltää koko ongelman olemassaolon.

Tuli tässä tänään mietittyä tätä asiaa aika paljon ja voihan olla, että vaimoni vain odottaa milloin älyän ottaa kamani ja lähteä. On odottanut kyllä jo sitten aika pitkään. Toinen mahdollisuus on, että haluaa pitää minut elämässään, koska olen remonttimies, kaupassakävijä, autokuski jne. mutta seksiä hakee jostain muualta. Mistä sen tietää. Vaimollani ei takuulla ole vaikeuksia saada seksiä muualta. Tai sitten vain joillekin naisille seksi on vain keino saada itselleen mies ja lapset ja siinä kaikki.

Ja mikä kaikki sitten on pettämistä. Olenko pettäjä jos hakisin (siis yrittäisin hakea tällä rumalla naamallani) seksiä avioliiton ulkopuolelta, jos sitä ei saa lainkaan liiton sisällä? Tuntuu kauhealta ajatus siitä, että kävisin jotain ventovierasta panemassa salaa, mutta kauhealta tuntuu ajatus myös siitä, että kohta olen 40, sitten 50 jne ja tämä sama vain jatkuu ja jatkuu. Kuolinvuoteella on sitten hyvä miettiä miten mukavaa olisi voinut olla.

Jos lapsia ei olisi, ei minulla olisi ongelmia lähteä suhteesta pois.
 
eipä tuossa
ole lainkaan epäselvää; vaimosi ei ole kunnossa, noin henkisesti.

Mutta sinä sorrut nyt klassiseen virheeseen: alat ajamaan elämääsi alas, koska vaimosi ei ole sitä , mitä sinä haluat. Anna hänen olla, tyydytä itsesi ja ala elämään onnellista elämää lasten kanssa ja hyväksy tilanne siihen saakka, kunnes lapset ovat 17+.
 
Just Do It
Elämä on valintoja ja sinä olet valinnut sen, että haluat jäädä vaimosi luokse lasten takia. Sinulla on kuitenkin mahdollisuus tehdä myös muita valintoja, jos nykyinen elämäsi tuntuu liian suurelta uhraukselta. Voit erota tai tehdä niin, että jos vaimosi on irtisanonut itsensä teidän seksielämästä, niin hankit sitten sen seksielämän muualta.

On hyvä, että et ole tehnyt päätöksiä hätiköiden. Tunnustat kuitenkin itsekin sen, että itsetuntosi on nollassa. Kehottaisin sinua miettimään, että millaisen kuvan parisuhteesta annatte omille lapsillenne. Ihminenhän on sellainen, että hän parisuhteessaan aikuisena noudattaa pitkälti sitä parisuhteen kaavaa, jonka hän on omasta lapsuudenkodistaan oppinut. Kerroit, että haluat lastenne parasta, mutta onko se parasta, että opetatte teoillanne lapsille sen, että halaukset, suukot, läheisyys, kiusottelu yms. ei kuulu aikuisen ihmisen elämään? Haluatko, että lapset oppivat tunnekylmän elämän mallin?

Avioeron kuuluu olla vihoviimeinen vaihtoehto sen jälkeen, kun avioliiton pelastamiseksi on tehty kaikki mahdollinen. Minusta tuntuu, että teillä alkaa olla tehty jo kaikki mahdollinen sen eteen. Jos vaimosi ottaa kieltämislinjan, niin et pysty muuttamaan häntä millään tavoin.

Siinä asiassa olen täysin eri mieltä, ettäkö vaimosi pystyisi pitämään lapset vain itsensä luona. Jos hän yrittää sitä, niin silloin sinun tehtävänäsi on pitää kiinni lasten edusta. Koko ajan huoltajuusneuvotteluissa on kyse lapsen edusta eli siitä, mikä on lapselle parasta. Vain poikkeustilanteissa myönnetään yksinhuoltajuus. Nykyisin yhteishuoltajuus on ensisijainen vaihtoehto, jota toteutetaan. Et kerro, mikä on taloudellinen tilanteenne, mutta tietysti se kannattaa miettiä myös. Jos vaimosi uhkaa ottaa yksinhuoltajuuden, niin voitko sinä kiristää häntä rahalla? Ehkä voit myöntyä vaimollesi esim. niin, että hän saa esim. auton, mutta vain siinä tapauksessa, että päädytte yhteishuoltajuuteen 50/50. Jos hän on nyt kotiäitinä, niin todennäköisesti hänen tulonsa ovat pienet, jolloin hänen on pakko miettiä asiaa taloudelliselta kannalta. Myös miehen on mahdollista saada lähihuoltajuus. Kannattaa myös muistaa, että 12-v täytettyään lapsen mielipidettä kuullaan huoltajuusasiassa.

Sinun tilanteessasi ottaisin eron, mutta jos päättäisin pitkittää eron ottamista, niin hommaisin tavalla tai toisella rakastajan tai salasuhteen, jonka avulla pysyisin jollakin tavoin ehyenä seksuaalisesti. On tosi tärkeää, että saa hyväksyntää edes joltakulta. Sinä tietysti teet valinnan, joka sopii arvoihisi. Jos haluat jatkaa nykyisenkaltaista menoa tästä eteenpäinkin, niin tee edes sen verran, että alat käymään jossakin saamassa keskusteluapua. Vaikka vaimosi ei suostuisi lähtemään parisuhdeterapiaan, niin voit silti käydä purkamassa ajatuksiasi ja selventämässä ajatusmaailmaasi sellaisen ihmisen luona, joka on koulutettu tämänkaltaisiin elämän solmukohtien avaaamiseen.
 
pääpätipää
Oletko keskustellut asioista naisesi kanssa suoraan. Ei mitään pillu-vittu-mulkku-runkku-juttuja. Vaan nätisti pyytäisit kertomaan, että mikä on homman nimi. Tai kysy suoraan, että haluaisiko vaimosi erota? Sittenpähän tietäisit senkin.

Tilanteenne taitaa olla aika klassinen: vaimosi haluaisi sinun lukevan ajatuksiaan. Sä haluaisit lukea vaan naisesi pillua. Nää kaks juttua ei kohtaa, vaikka itse asiassa ne liittyy toisiinsa enemmän kuin uskoisikaan.

Terapia? Yhteinen aika ilman lapsia? Ootteko ees kokeillu mitään muuta kuin niskojen nakkelua ja kiukuttelua.
 
kantoteline
Päätin kuukausi sitten tehdä sisäisen muutoksen. Hommasin itselleni kuntosalikortin ja
salivermeet. Aion treenata itseni sellaiseen kuntoon, että naapurirouvillakin kostuvat
pimppihuulet joka kerta kun kuljen pihan poikki. Ostin myös uusia vaatteita. Täysin eri
tyylisiä, kuin ennen. Lisäksi joka kerta kun käyn suihkussa vatkaan kaluni puolikovaksi ja
sitten menen kuivaamaan itseni siihen huoneeseen jossa vaimo kulloinkin on ja pidän huolen,
että kaikki näkyy! Mitään en silti anna jos vaikka haluaisikin. En helvetissä. Nyt pihdataan
molemmin puolin niin kauan, että vaimo lähtee tai käy vieraissa. .
Kyllä sinun käsityksesi naisista ovat jossain aivan ohi maalin. En usko että kenenkään pimppihuulet (kuten kauniisti asian ilmaisit) kostuvat siitä että mies kulkee pihan poikki, vaikka olisi millainen. En myöskään usko että puolikovan esittely aiheuttaa mitään muuta kuin ongelman mutkistuminen. Hyi helvetti jos meillä suhteen kriisiytyessä tuollaista alkaisi ilmetä! Saisi mennä vatkaamaan itseään vaikka lumihankeen!

Ja vaikka kuinka sanoit että muutos on sisäinen, niin kyllä se minulta nimenomaan ulkoiselta vaikuttaa. Näet vaimosi ja muut naiset pelkkinä pilluina, se tässä lienee villakoiran ydin. Ja uskot että sinutkin nähdään pelkkänä pippelinä, hyvänä tai huonona.

Mikset lähde itse koko suhteesta? Lapset kuulostavat minusta tekosyyltä, kun kuitenkin toisaalta haluaisit että vaimo lähtee. Et siis halua pitää perhettä koossa, pääasia kun et itse joudu tekemään mitään.
 
Viimeksi muokattu:
Ei tuo toimi
Minusta nimimerkillä "Just do it" oli erittäin hyvä vastaus, lue se ajatuksella. Älä pilaa elämääsi jäämällä "lasten takia" huonoon parisuhteeseen, sillä nimenomaan se pilaa lastesi elämän varmemmin kuin lähteminen. Vanhempien suhde on lasten koti, ja nyt lapsenne ovat täysin kodittomia. He saavat todella vääristyneen kuvan parisuhteesta, ja tulevat kärsimään siitä loppuikänsä.

Sinuna yrittäisin vielä kerran erittäin vakavasti saada vaimosi mukaan parisuhdeterapiaan, ja jos hän ei yksinkertaisesti ole valmis tekemään mitään suhteenne eteen, lähtisin. Eikä silloin syynä ole pelkkä seksin puute vaan se, että vaimosi ei ole selkeästi sitoutunut parisuhteeseenne eikä sinuun, eikä hänellä ole tahtoa yrittää selvittää ongelmianne. Seksin puuttuminen on vaan oire, syy on jossain paljon vakavammassa. Itse veikkaisin että vaimosi on lakannut rakastamasta sinua jo ajat sitten, ja pysyy suhteessa vain lasten ja taloudellisen turvan takia. Ihan niinkuin sinäkin. Te elätte jotain ihme näytelmää, jota kumpikaan ei haluaisi elää muttei uskalla kokeilla muutakaan.

Olen täysin varma että jos katsotaan 5 vuotta eteenpäin, kadut jos jäät, mutta jos lähdet, sitä et kadu. Samaa uskon vaimosi ajattelevan, ei hänkään voi olla onnellinen mutta niinkuin sinä, hänkään ei uskalla tai osaa tehdä muuta ratkaisua.
 
Perketti
Kyllä sinun käsityksesi naisista ovat jossain aivan ohi maalin. En usko että kenenkään pimppihuulet (kuten kauniisti asian ilmaisit) kostuvat siitä että mies kulkee pihan poikki, vaikka olisi millainen. En myöskään usko että puolikovan esittely aiheuttaa mitään muuta kuin ongelman mutkistuminen. Hyi helvetti jos meillä suhteen kriisiytyessä tuollaista alkaisi ilmetä! Saisi mennä vatkaamaan itseään vaikka lumihankeen!

Ja vaikka kuinka sanoit että muutos on sisäinen, niin kyllä se minulta nimenomaan ulkoiselta vaikuttaa. Näet vaimosi ja muut naiset pelkkinä pilluina, se tässä lienee villakoiran ydin. Ja uskot että sinutkin nähdään pelkkänä pippelinä, hyvänä tai huonona.

Mikset lähde itse koko suhteesta? Lapset kuulostavat minusta tekosyyltä, kun kuitenkin toisaalta haluaisit että vaimo lähtee. Et siis halua pitää perhettä koossa, pääasia kun et itse joudu tekemään mitään.
Niin ihmisyys on kummallinen juttu sitä käyttäytyy ihmeellisesti vaikka ei pitäisi.

Jotenkin syyllistät vain miestä tässä vaikka nainen vihjailee muista miehistä ja on kohdellut toista kylmästi jo 8-vuotta, mutta vika tietysti miehessä. Nainenhan tässä on uhri koska käy varmaan vieraissa ja ei huomioi toista ollenkaan. Kyllä kyllä tekeehän se toisesta huonon aviomiehen. Voiko nainen joskus käyttäytyä huonosti? Ei ainakaan että myönnettäisiin.

Toinen seikka tarviiko väntää tämäkin asia aina rautalangasta. Puhe siitä mistä puute. Asia korostuu jos siitä on puute. Ruoka, raha tai seksi. Sille ei voi mitään, mutta nämä asiat perustarpeita nyky ihmiselle. Onnellisella parilla riittää kyllä seksiä.
 
Viimeksi muokattu:
kytsäri
Niin ihmisyys on kummallinen juttu sitä käyttäytyy ihmeellisesti vaikka ei pitäisi.

Jotenkin syyllistät vain miestä tässä vaikka nainen vihjailee muista miehistä ja on kohdellut toista kylmästi jo 8-vuotta, mutta vika tietysti miehessä. Nainenhan tässä on uhri koska käy varmaan vieraissa ja ei huomioi toista ollenkaan. Kyllä kyllä tekeehän se toisesta huonon aviomiehen. Voiko nainen joskus käyttäytyä huonosti? Ei ainakaan että myönnettäisiin.

Toinen seikka tarviiko väntää tämäkin asia aina rautalangasta. Puhe siitä mistä puute. Asia korostuu jos siitä on puute. Ruoka, raha tai seksi. Sille ei voi mitään, mutta nämä asiat perustarpeita nyky ihmiselle. Onnellisella parilla riittää kyllä seksiä.

Ihan hyvä vastaus sinulta!
 
Viimeksi muokattu:
looginen
Kotityöt tai lastenhoito eivät voi kuitenkaan olla syynä vaimon kylmyyteen, sillä vaimo on ollut kylmä jo vuosia ennen kuin jäi kotiin.
10 vuotta - 9 vuotta = 1 vuosi. Lyhyt kuherruskuukausi ja kylmyys.
On olemassa ihmisiä joilla ei ole tarvetta yhteenkään läheiseen ihmissuhteeseen elämässään.
Kts. http://keskustelu.plaza.fi/ellit/ihmissuhteet/parisuhteessa/1848610/suhde-menossa-pain-veeta-ja-vauhdilla/
Nimim: 'toisensa' / tunteminen (alk. #2)

Mitään hellyyttä tai lempeä en vaimolleni voi antaa, kun ei anna edes koskea.
Yritykset kilpistyvät luotaan työntävään vastareaktioon nimeltä reaktiivinen kiintymyshäiriö (RAD). Se on yleensä seurausta ihmisen kolmen ensimmäisen elinvuoden kokemuksista.

- Kolmen ensimmäisen elinvuoden aikana minuuden tunne -
- sen suojeleminen ja ylläpitäminen ihmisen tärkein tehtävä läpi elämän. -
Omaan varaan joutunut lapsi alkaa omnipotentiksi, itseriittoiseksi. Pyrkii varmistamaan että ei ole riippuvainen kenestäkään. (Pirjo Tuhkasaari, psykoterapeutti)

* Luottamuspula ja turvautuminen kaikkivoipaisuuteen
Vaihtoehtojen puutteessa ja saadakseen kipeästi tarvitsemaansa turvaa lapsi samastuu vanhempiinsa. Samalla se kuitenkin samastuu vanhempiensa tapaan käsitellä tunteita ja erityisesti vaikeita tunnekokemuksia. Tämä voi johtaa aikuisuudessa jopa vihamieliseen suhtautumiseen kaikenlaisiin tunteisiin. Tällainen ihminen on sokea omille tunteilleen, eikä hän myöskään ymmärrä toisten tunteita. On selvää, että tällaisessa tilanteessa kiintyminen tai rakastuminen on vaarallista. (Jorma Myllärniemi, psykoanalyytikko)

Oikeastaan mistään en vaimoni kanssa voi kunnolla keskustella. Hän ei vain keskustele. Ja jos valitan jostain, hän vain kieltää koko ongelman olemassaolon.
Jos ajattelee ja tuntee ettei tarvitse muita tullakseen kyllin hyvin itsekseen toimeen, ei mitään ongelmaakaan ei ole. Miksi siis puhua sellaisesta mitä ei omassa todelisuudessa ole olemassa?

* Edellä kuvattu tilanne voi johtaa vinoutuneeseen minuuden kehitykseen, jossa aletaan taantua ja tavoitella varhaista kaikkivoipaisuuden illuusiota haavoittuvan minuuden suojaksi. Suhtautuminen muilta saatavaan tukeen muuttuu epäluuloiseksi. Tarvitseminen ja riippuvuus koetaan vaarallisena. Järkevyyttä arvostetaan tunteiden sijaan. Todellinen keinottomuus ja avuttomuus yritetään häivyttää kaikkivoipaisuuskuvitelmien ja täydellisyyspyrkimysten alle. Suojautumiset peittävät allensa riittävää ja ymmärtävää tukea vaille jääneen herkän ja hauraan minuuden. (Myllärniemi)

- "Vaimollani ei takuulla ole vaikeuksia saada seksiä muualta."
Tutkija Paul Näcke käytti ensimmäisenä narsismin käsitettä vuonna 1899. Hän tarkoitti henkilöä, joka sai eroottista tyydytystä omasta kehostaan katselemalla ja sivelemällä itseään.
Freudin käsitys narsismista: Harvinainen seksuaalinen poikkeavuus, jossa oma keho on rakkauden kohteena. Kaikenlainen itseen kohdistuva arvostus ja rakkaus.

* Ihosta tulee rajoja ylläpitävä alkeellinen minuuden suoja. Lapsi tarvitsee rauhoittamaan kykenevää ihmistä – muutoin tilalle ”toinen iho”. Vaikeuksia tunnistaa rajoja itsen ja toisen välillä – kohtelee läheisiään itsensä jatkeena. Pyrkii saamaan ihmissuhteissaan määräävän ja hallitsevan aseman. (Tuhkasaari)

- "Tai sitten vain joillekin naisille seksi on vain keino saada itselleen mies ja lapset ja siinä kaikki."
* Itsensä varaan joutumisen kauhistus
Narsistisesti vammautuneelle erillisyys, mutta ennen kaikkea itsensä varaan joutuminen on vaikea asia. Minuudeltaan heikon ihmisen kyky olla yksin on huono. Yksin ollessa uhkaa tyhjyyden tunne, ja pahimmassa tapauksessa oman minuuden hajoamisen pelko. Vain toisen ihmisen läsnäolo tai huolenpito voi tästä ahdingosta pelastaa. Lapsuuden vanhemman rauhoittavan läsnäolon puutetta yritetään korvata täydentävän toisen konkreettisella läsnäololla. Tämä korvaa puutteen, joka on syntynyt siitä, että aikuisuudessa tällaisen ihmisen mielessä ei ole sisäistyneenä riittävää kokemusta vanhemman rauhoittavasta läsnäolosta.
Minuudeltaan heikolle täydentävän toisen tarve voi olla niin voimakas, että siihen ei oikeastaan kukaan pysty vastaamaan. Läsnäolon täytyisi olla melkein jatkuvaa, pienikin erossa olo voi tuntua sietämättömältä ja herättää erilaisia ahdistuksia, joille kuitenkin on yhteistä minuuden hajoamisen uhka. (Myllärniemi)

- "Kuolinvuoteella on sitten hyvä miettiä miten mukavaa olisi voinut olla."
Ja kuin vanhassa vitsissä - kysyä onko vaimo ollut miehelleen uskollinen.
Tämä vastaa: "Vooih! Vaikka kuinka monta kertaa!"
 
Viimeksi muokattu:
jauioq
Vittu.

Avioliittoa kestänyt nyt noin 10 vuotta. Olemme molemmat hyvässä fyysisessä kunnossa, melani on aina toiminut hienosti eikä sen koossa tai kestävyydessä ole suinkaan mitään vikaa. Seksiä ei vain ole.

Vaimoa lakkasi seksi kiinnostamasta 8 vuotta sitten. Sitä ennen hän oli vielä melko
pirteä ja kokeilunhaluinen asian suhteen. Sen jälkeen on seksiä ollut lähestulkoon vain ne
muutamat kerrat aina silloin kun on halunnut tulla raskaaksi. Vonkaaminen on onnistunut suurin
piirtein kerran sadasta. Koskea en saa, suudella en saa, lähelle en saa tulla ja välillä en saa
olla edes samassa huoneessa.

Nuorena pidin itseäni suht komeana ja haluttavana, mutta nyt olen pikkuhiljaa alkanut tuntea itseni täysin yhteiskunnan ulkopuoliseksi hylkiöksi. En usko, että
kukaan haluaa olla missään tekemisissä kanssani. Pidän itseäni rumana ja vastenmielisenä.
Minkäännäköistä itsetuntoa minulla ei enää ole. Ystäviä minulla ei enää ole. Jos olisi en
sellaisia haluisi viedä kotiini. Pelkäisin, että ne huomaisivat minun ja vaimoni kylmät välit.

Seksi meillä on aina alusta lähtien ollut sellaista, että minä toimin puuha-petenä ja vaimo
esittää kuollutta. Tarjoan joka kerta vaimolle orgasmin joko oraalisesti tai sormin ennen kuin
työnnyn sisään. Vaimo ei halua minuun koskea. Ei penikseeni, ei minnekään. Suudella ei ole
saanut varmaan 9 vuoteen.

Välillä olen kysynyt vaimoltani onko hän tosiaan näin kylmä, onko hän lesbo, miksi ei halua
seksiä jne. Aina sama vastaus, ei ole lesbo ja mistä minä kuulemma tiedän mitä kaikkea hän
oikein haluaakaan ja miten paljon. Niin, mistä sen tietäisin. Ei ainakaan minun kanssani tunnu
haluavan mitään.

Eniten vituttaa kuitenkin se, kun vaimo jaksaa aina kertoa naisystäviensä ihanista miehistä.
Kuinka ahkeria ja osaavia ja hyvätuloisia he ovatkaan. Vittu! Minä en ole ahkera, osaava tai
hyvätuloinen. Etsisi itselleen sellaisen. Ja tasan tarkkaan tiedän, etteivät ne ystävättärien
miehet kauaa viihtyisi vaimojensa kanssa jos vaimot laittaisivat reitensä pysyvästi kiinni.

Päätin kuukausi sitten tehdä sisäisen muutoksen. Hommasin itselleni kuntosalikortin ja
salivermeet. Aion treenata itseni sellaiseen kuntoon, että naapurirouvillakin kostuvat
pimppihuulet joka kerta kun kuljen pihan poikki. Ostin myös uusia vaatteita. Täysin eri
tyylisiä, kuin ennen. Lisäksi joka kerta kun käyn suihkussa vatkaan kaluni puolikovaksi ja
sitten menen kuivaamaan itseni siihen huoneeseen jossa vaimo kulloinkin on ja pidän huolen,
että kaikki näkyy! Mitään en silti anna jos vaikka haluaisikin. En helvetissä. Nyt pihdataan
molemmin puolin niin kauan, että vaimo lähtee tai käy vieraissa. Voi olla, että on käynytkin jo
pitkään. Miksi sitten on vielä kanssani? Siihen en osaisi kyllä vastata.

Vieraisii minä taas en aio mennä. En vaikka naista tekee mieli välillä niin paljon, että
molemmat päät meinaavat räjähtää. En vaikka joku minua haluaisikin. Ei vieraisiin. En
mielestäni ole uskoton mies. Olen luotettava mies. Enkä halua erota, koska lapsetkin
tarvitsevat isää.

Anteeksi vuodatukseni vittu.
Kokemuksesta voin sanoa, että naistasi kiinnostaa vieraiden miesten kulli. Vaikea uskoa että naisesi kiinnostus kulleihin olisi lopahtanut.
 
Viimeksi muokattu:
cokenut
Se on totta, että olen aika kiinni lapsissani ja parempi voisi heidänkin kannaltaa olla, jos vain eroaisin. En tällaiseen ratkaisuun vain mitenkään pysty tässä kunnossa. Lapset = elämäni.
Olen samaa mieltä muutaman muun kanssa, ettei tuollainen parisuhteen jääkauden eläminenkään muksuille hääppöstä mallia anna.

En todellakaan usko, että vaimoni antaisi minun enää tavata lapsiani vaikka laki sen sallisikin.
Kyllä antaa, viimeistään kun a) lastenvalvoja laittaa asiaan vauhtia (kuten mun kohdalla kävi) tai b) kun exä huomaa, että elämä on hieman helpompaa kun saa lapset välillä isälleen ja saa panorauhan. (kuten mun exälle kävi)

Ja mikä kaikki sitten on pettämistä. Olenko pettäjä jos hakisin (siis yrittäisin hakea tällä rumalla naamallani) seksiä avioliiton ulkopuolelta, jos sitä ei saa lainkaan liiton sisällä? Tuntuu kauhealta ajatus siitä, että kävisin jotain ventovierasta panemassa salaa, mutta kauhealta tuntuu ajatus myös siitä, että kohta olen 40, sitten 50 jne ja tämä sama vain jatkuu ja jatkuu. Kuolinvuoteella on sitten hyvä miettiä miten mukavaa olisi voinut olla.
Mielestäni seksi ei ole mistään kotoisin, jos sitä harrastaa ilman intohimoa. Laita itsesi ja elämäsi kuntoon ja hanki parisuhde, jossa voi antaa ja vastaanottaa läheisyyttä siihen kuuluvalla tavalla. Onnistuuko se sitten korjaamalla vanhaa vai hankkimalla uusi, en tiedä. Toivotan menestystä, miten sitten toimitkin. Kuvailemasi nykytilanne on ainakin surkea.
 
Viimeksi muokattu:
ajatuksia
Paljon tulee ajatuksia tästä aloittajan tekstistä mieleen. Ensinnä tietysti, miksi olette edes pysyneet yhdessä jos seksi alkoi mennä huonosti jo suhteen alkuvaiheessa? Ennen lasten hankkimista? Yksi suurimmista virheistähän on hankkia lapsi "korjaamaan" suhdetta joka jo voi huonosti, koska se ei siitä todellakaan korjaannu, tulee vaan lisää kärsijiä mukaan tilanteeseen. Tuota tietysti on myöhäistä peruuttaa, mutta toivottavasti joku muu ottaa opikseen.

Yksi syy miksi vaimosi ei anna koskea tai edes halua sinua lähelle voi olla se, että hän pelkää kaiken läheisyyden johtavan seksiin (sinun puoleltasi), eikä siksi halua tehdä mitään mikä voisi johtaa siihen. Toinen asia voi olla esim. hygienia: jos et ole käynyt suihkussa ei ole mikään ihme jos vaimo ei halua koskea. Varsinkaan intiimiosiin, jotka eivät nyt ole muutenkaan se puhtain alue. Olen itse varustettu hyvällä hajuaistilla ja koen todellä epämiellyttäväksi jos mies ei pidä huolta itsestään.

Vaimosi vihjailee selkeästi kavereidensä miehistä, koska häntä on ketuttanut joku asia jo vuosia, eikä ole saanut sanottua suoraan. Esim. jos sinä jätät sukat lattialle, tai et muuten siivoa jälkiäsi, tai osallistu kotitöihin, käy kaupassa jne jne. Mikä tahansa on saattanut alkaa ärsyttämään ja vuosien saatossa vain patoutunut ja kasvanut. Valitettavasti hän ei saa sanottua suoraan mikä ketuttaa.

Kiva tietysti ettet vieraisiin ajatellut mennä, mutta muuten kuulostaa tuo teksti kyllä aika lapselliselta. Molemmin puolin. Murjotetaan, pihdataan, uhotaan... Ei ihan aikuisten suhteelta kuulosta tuo. Eikö se oikeasti onnistuisi istua pöydän ääreen puhumaan asiat halki? Onko se koskaan ollut mahdollista, vai onko sekin ollut mahdotonta alusta asti?
 
tirppana
vitun vieraisiin??? eihän ole mitään menemistä vieraisiin, kun mitään omaa ei ole olemassakaan??? kyllä se ilman seksielämää on ihan omiin sekseihin menemistä, jos hakee muuta seuraa ......
 
hera6
IS kirjoittelee allaolevia:

Naisten syyt mennä sänkyyn miehen kanssa ovat moniulotteiset.
Miksi mies haluaa seksiä? Koska se on kivaa ja se tuottaa nautintoa? Kyllä, näin kärjistetysti. Naisten syyt mennä sänkyyn miehen kanssa ovat kuitenkin hieman moniulotteisemmat, ja tässäpä niistä 10.

1. Olet hyvä suutelija. Men's Healthin mukaan hyvä suutelija pääsee useammin seuraavalle pisteelle. Jos henkesi tuoksuu hyvälle, et kuolaa kuin 15-kesäinen teini ja otat rauhallisesti - hyvin menee.

2. Seksi on parisuhteen seuraava vaihe. Kun opitte tuntemaan toisenne paremmin, seksikin tulee ajankohtaisemmaksi. Ei siis kannata yrittää saada naista sänkyyn ensimmäisillä treffeillä.

3. Olet hellä ja silittelet. Silittely ja hellyyden osoittaminen muilla keinoin saa naisen tuntemaan olonsa turvalliseksi. Ja jos sivelet oikeita erogeenisia alueita (niskaa, ranteita) pääset sänkyyn nopeammin kuin luuletkaan.

4. Saat hänet tuntemaan olonsa seksikkääksi. Muistathan kehua naistasi ja hänen muotojaan. Kehu, kuinka uudet vaatteet näyttävät hyvältä hänen päällään.

5. Uudet puitteet. Jos viet naisen lomalle, on todennäköistä, että seksikertoja on normaalia enemmän. Tämä ei niinkään johdu vain uudesta paikasta, vaan siitä, että olette tuntemattomia ihmisiä vieraassa ympäristössä: se usein sytyttää naisen.

6. Hän haluaa läheisyyttä. Seksin vapauttamat endorfiinit saavat molemmat osapuolet tuntemaan suurta yhteenkuuluvuutta: siinä yksi lisäsyy miehellekin.

7. Nainen haluaa miellyttää sinua. Kannattaa siis keskustella siitä, mistä pidätte seksissä ja mitä haluaisitte kokeilla. Kun puhut fantasiastasi hänelle, voi olla, että hän toteuttaa sen.

8. Tilanne tekee varkaan. Jos silittelet häntä ennen töihin lähtöä ja aikaa on puoli tuntia, hän saattaakin haluta sinulta jotain muutakin.

9. Hän pitää seksiä kanssasi hauskana. Seksin tulisi olla huumorin sävyttämää. Nainen haluaa nauttia, mutta myös pitää hauskaa kanssasi - ja mikäpä mukavampaa kuin yhdistää nuo molemmat asiat.

10. Hän tuntee olonsa kiimaiseksi tai hän tuntee tarvetta purkaa paineita. Tämä on yleensä miehen lähes ainoa syy harrastaa seksiä. Tästä syystä nainenkin haluaa seksiä, mutta kuten huomasit - ei se ole ainoa syy.
 
looginen
Miksi mies haluaa seksiä? Koska se on kivaa ja se tuottaa nautintoa? Kyllä, näin kärjistetysti. Naisten syyt mennä sänkyyn miehen kanssa ovat kuitenkin hieman moniulotteisemmat, ja tässäpä niistä 10.
Jos se RAD on nyt 'pelin henki', niin en näe pätevänä syynä kuin sen kympin. Nelonen mahdollisesti modifioituna ja yhdeksikkö varauksellisesti. Viitonen jää minulle muuten täydeksi mysteeriksi, mutta lähinnä siksi, juuri ja vain siksi voisin tässä tapauksessa olla varovaisen toiveikas.

Naisten syyt mennä sänkyyn miehen kanssa ovat moniulotteiset.
Onhan ne, ja tässä 10 (ehkä tähän hätään parempaakin) syytä lisää:

Oletko joskus hypännyt sänkyyn, jotta partnerisi vaihtaisi puheenaihetta tai olisi kokonaan hiljaa? Joku on senkin tehnyt.

Texasin yliopiston seksikäyttäytymistä käsittelevästä tutkimuksesta käy ilmi sangen yllättäviä syitä seksin harrastamiselle, kertoo Tohtori.fi-sivusto.
Tutkimus tehtiin elokuussa 2007. Yksi kysymyksistä käsitteli syitä seksin harrastamiselle. Tutkimukseen vastasi 400 opiskelijaa.

Jos sinua ei taaskaan haluta silloin kun kumppaniasi, mieti, josko hyppäisit punkkaan vaikka jostain allaolevasta syystä!
1. Halusin päästä ahdistuksesta/stressistä.
2. Minun kävi häntä sääliksi.
3. Halusin manipuloida häntä tekemään jotain.
4. Ajattelin, että se auttaisi nukkumaan.
5. Se vaikutti hyvältä liikunnalta.
6. Halusin pysyä lämpimänä.
7. Halusin vaihtaa puheenaihetta.
8. Halusin keskittyä paremmin työhöni - seksuaaliset ajatukset ovat häiritseviä.
9. Hän tuoksui hyvälle.
10. Halusin tuntea olevani nuori.
 
Viimeksi muokattu:
itsestä kyse
Jotenkin syyllistät vain miestä tässä vaikka nainen vihjailee muista miehistä ja on kohdellut toista kylmästi jo 8-vuotta, mutta vika tietysti miehessä. Nainenhan tässä on uhri koska käy varmaan vieraissa ja ei huomioi toista ollenkaan. Kyllä kyllä tekeehän se toisesta huonon aviomiehen. Voiko nainen joskus käyttäytyä huonosti? Ei ainakaan että myönnettäisiin.

Toinen seikka tarviiko väntää tämäkin asia aina rautalangasta. Puhe siitä mistä puute. Asia korostuu jos siitä on puute. Ruoka, raha tai seksi. Sille ei voi mitään, mutta nämä asiat perustarpeita nyky ihmiselle. Onnellisella parilla riittää kyllä seksiä.
Tässä ei tiedetä mitä naisen päässä liikkuu tai miten hän käyttäytyy, kun hän ei ole täällä keskustelemassa. Sen sijaan mies kertoi itsestään kaiken tarpeellisen: jos kahdeksan vuotta on ollut hiljaista ja ratkaisuksi tämä jumalan lahja naisille keksii punttauksen ja pippelin vatkauksen niin ei kauhean hyvältä vaikuta.

Seksi ei ole perustarve, sillä ilman seksiä ei kuole. Sen sijaan ilman ruokaa, vettä, unta ja rahaakin menee aika vaikeaksi. Onnellisella parilla intressit kohtaavat ja seksiä halutaan tai ollaan haluamatta samalla tavalla.

Se on tässä sivuseikka, miten nainen käyttäytyy, sillä toista ei voi muuttaa. Itseään voi ja tehdä oma ratkaisunsa, joka voi hyvinkin olla myös huonosti käyttäytyvän kumppanin dumppaus. Se on varmaan tässäkin edessä, nyt vain jännitetään, kumpi ehtii ensin.
 
Viimeksi muokattu:
Halkopino
En yhtään ihmettele, että seksi on mielessäsi koko ajan, sillä tähän pätee vanha 80/20 sääntö. Niinhän se on, että jos seksi sujuu hyvin, niin sitä ei tarvitse miettiä koko ajan ja se edustaa ehkä 20 prosenttia kaikista jutuista. Jos taas parisuhde ei suju, niin seksin merkitys onkin 80 %. Tällöin toimimaton seksi voi yksistään kaataa muutoin hyvän suhteen.

On ikävää, jos vaimosi on teeskennellyt himokasta saadakseen sinut lastensa isäksi. Se on jo suoranaista petosta. Sekin on väärin, jos vaimosi kieltää ongelman olemassaolon tai jos hän on hankkinut rakastajan. Mikään vaimosi tekemistä asioista ei saa hyväksyntää tai ymmärrystä. Kuitenkin me tiedämme vain toisen puolen totuudesta. Voi olla, että tilanne on se, että et saa seksiä. Me emme kuitenkaan tiedä, miksi vaimo on ajautunut siihen tilanteeseen, että hän on kieltänyt sinulta kaiken seksin.

Joskus vaimo antaa vihjeitä tai jopa sanoo, mitä hän seksiltään haluaa. Silti voi olla, että mies on niin kiihkoissaan, että häneltä nuo vihjeet tai sanomiset menevät toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Voi olla, että mies on täysin tyytyväinen seksielämään, kun taas nainen kokee olevansa vain tyhjennysastia, johon mies masturboi. Mitä pidempään nainen pakottaa itsensä vastentahtoisesti seksiin, niin sitä vastenmielisemmäksi koko touhu kasvaa ja lopulta naisen voi olla pakko lopettaa koko seksielämä. Siinä vaiheessa naiselle voi olla helpointa unohtaa koko asia. Jos tilanne on tämä, niin ongelmassa ei ole vain yhtä syyllistä, vaan tilanne on ajautunut pattitilanteeseen, jossa kumpikin on tehnyt vääriä valintoja.
 
Perketti
Alkuperäinen kirjoittaja itsestä kyse;10802630:
Tässä ei tiedetä mitä naisen päässä liikkuu tai miten hän käyttäytyy, kun hän ei ole täällä keskustelemassa. Sen sijaan mies kertoi itsestään kaiken tarpeellisen: jos kahdeksan vuotta on ollut hiljaista ja ratkaisuksi tämä jumalan lahja naisille keksii punttauksen ja pippelin vatkauksen niin ei kauhean hyvältä vaikuta.

Seksi ei ole perustarve, sillä ilman seksiä ei kuole. Sen sijaan ilman ruokaa, vettä, unta ja rahaakin menee aika vaikeaksi. Onnellisella parilla intressit kohtaavat ja seksiä halutaan tai ollaan haluamatta samalla tavalla.

Se on tässä sivuseikka, miten nainen käyttäytyy, sillä toista ei voi muuttaa. Itseään voi ja tehdä oma ratkaisunsa, joka voi hyvinkin olla myös huonosti käyttäytyvän kumppanin dumppaus. Se on varmaan tässäkin edessä, nyt vain jännitetään, kumpi ehtii ensin.
No niin aletaas taittelemaan, olisin kirjoittanut ELINEHTO jos seksin puutteeseen kuolee. Taisin sanoa PERUSTARVE eli ihmisen hyvinvointiin tarvitaan seksiä, jos seksiä ei tule niin se heijastuu muuhunkin käytökseen ja fyysiseen oloon.

Kuitenkin tartut tähänkin eli joo ei kaikki ihmiset seksiä tarvitse esim. aseksuaalit, mutta ihmiset joiden minäkuva osaksi rakentuu viehättävyyteen ja hyväksyntään kokevat tämän puutteen kovaksi kolaukseksi.

Lääketieteen kirjat sanovat että ihminen fyysis, sosiaalinen ja henkinen kokonaisuus. Eli jos joku osa-alue ei toimi niin se vaikuttaa kaikkiin muihinkin.
 

Yhteistyössä