PIKKUKAKKONEN

  • Viestiketjun aloittaja tiiti
  • Ensimmäinen viesti
tiiti
Haaveileeko kukaan pikkukakkosesta?Olis kiva jutella samassa ketjussa....Meillä 11kk potra poika""vauva"" ja nyt aletaan toukokuussa harjoittelemaan pikkukakkosen tekemistä....saas nähdä kuinka kauan sitä joutuu jännittämään.... :D
 
janica
olen lähestulkoon samassa tilanteessa kanssasi. Mulla itelläni on viikkoa vajaa 11kk:n ikäinen poika. Ja mä en ottanukaan 20.4 ehkäisypiikkiä vaan olen nyt ilman mitään ehkäsyä. Menkkoja kovasti odottelen.
Jännittääkö yhtään kuinka ekat vuodet sujuu kahden pienen kanssa?
 
tiiti
heippa janica!!!
kiva kun kirjoitit!! :D

Ei oikeestaan jännitä kahden pienen kanssa olo...ainoo mikä vähän hirvittää on yöt, koska esikoisemme ei vieläkään nuku öitä putkeen...viime yönäkin herätti 5 kertaa....siinä välissä jos vielä imettää niin huh......

Mites teillä menee esikoisen kanssa?
 
Milla
Mekin haaveillaan pikkukakkosesta, mutta tuntuu, että haaveeksi jää... En tajua, miten saatiin tuo ensimmäinen rakkauden hedelmä aikaiseksi (tärppi heti toisesta kierrosta pillereiden lopettamisen jälkeen), kun nyt tuntuu, ettei tärppää millään! Meillä siis poika 12 kk, eikä olla käytetty ehkäisyä ollenkaan pojan syntymän jälkeen.

Luulin, että toinen lapsi ei olisi ainakaan vaikeampi saattaa alulle, mutta toisin tuntuu olevan. Imetys loppui pojan toimesta, kun hän oli 4 kk, siitä kuukauden päästä alkoi menkat. Ja yritystä siis siitä asti (ei pitkä aika moneen muuhun täällä kirjoittelevaan nähden, mutta jotenkin kun itse kuvitteli, että toinen lapsi saa alkunsa yhtä helposti kuin ensimmäinenkin, niin tuntuu tosi pitkälle tää 8 kuukautta).

Onko muita samassa tilanteessa? Niin, että yritystä ensimmäisen jälkeen olisi jo vähän aikaa takana? Kiva olisi vaihtaa kuulumisia, olen yrittänyt välillä bongata tällaista ketjua kakkosista, mutten ole nähnyt, enkä saanut aikaiseksi aloittaa itse.

Tiitille ja Janicalle plussaonnea!
 
tiiti
voi ei...oon tosi pahoillani Milla sun puolesta, KOSKA mä juuri ite pelkään tota. Meillä esikoinen sai alkunsa samantien pillereiden lopettamisen jälkeen ja olen koko ajan miettinyt että mites se toinen sitten tulee.....Ja kuinka ihmeessä mun hermot kestää, siis etten stressaannu jos kakkonen ei tulekkaan heti. Meillä on ollut ""käytössä"" ns. keskeytetty yhdyntä, eli miekkonen ei ole sisään suhautellut.. :D Mutta nyt sitten alkaa pommitus...Nyt on menossa menkkojen 2 pvä.....joten vielä ei voi jännätä....saas nähä onko nää viimeset menkat taas vähään aikaan....
 
Heaven
Täälläkin haaveissa pikkukakkonen.Tytöllä ikää 1½ vuotta ja nyt on menossa 5 yrityskierto. Esikoinen tärppäs 5 kierrosta joten saapi nähä mitenkä nyt käy...
Vauvakuume vaivannu jo viimesen vuoden verran, mutta tässä oli kaikennäköstä juttua että yritys jäi vähemmälle... Toisaalta ihan hyvä vaan, jospa tyttö nyt oppis todellakin tämän vuoden puolella vielä potalle ( ja ehkäpä jopa kuivaksi?!!),syömään ihan itse ja pikkasen pukemaan. Helpottas todella paljon sit tokan kaa. Ja saan itsekin vähän ""huilittua"" tässä välillä...Minulla ikää 25 ja mies 27.
Nytten menossa kp 14/30, joten yritystä vaan kehiin!Plussaonnea kaikille!!
 
anni
Hei vaan! Meidan pikku ukkeli on 9kk ja viikko sitten alkoi sisaruksenpuuhausoperaatio (sita ennen keskeytetty yhdynnat)! Menkat mulla ei tosin viela ole alkaneet, imetankin viela pari kertaa paivassa, mutta viikko sitten olin huomaavinani ovulaation oireet pitkasta aikaa. Oisipa aika hurjaa, jos olisin tullut kerralla raskaaksi, eika tarvitsisi karsia menkoista ollenkaan tassa valilla... Vaan hyvin tiedan, etta se olisi oikea lottovoitto! Vauvakuume on ihan mahdoton...:) Plussaonnea teille kaikille
 
marianne
heippa tänne kaikille!
siit on 4 vuotta kun olen muiden kuumeiluja lukenu,silloin kuumeilin viimeksi.6kk kuumeilun jälkeen sai poika alkunsa. nyt ollaan elokuusta asti yritetty pojalle kaveria...ovistikkuja mennyt monia monia... olen jo toivon heittänyt...miehen kans touhutaan mut tuntuu ettei heput löydä kavereitaan...onhan meil poika,onnex. mut turhauttavaa tää on! onnex en ole yksin asiani kanssa.
hauskaa kevättä kaikille!
 
tiiti
voi vitsit, kun nää menkat jo loppuis ja pääsis tosi toimiin!! ;) Tänään kun kävelin pojan kanssa lenkkiä, niin tuli kyllä taas semmonen olo, että onpa ihanan kevyt kävellä (kävelin 8km!!) Koska mä olin tosi valtava viimesilläni ja olo oli tukala...jalatkin turpos niin ettei kengät mahtunu jalkaan....Kiloja tuli 22 ja nyt vasta oon saanu kaikki pois, niin että mahdun samoihin farkkuihin kuin ennen raskautta.

Mutta siltikin mahanpohjassa nipistelee kun ajattelen että vois olla taas raskaana ja saada toisen ihanan palleron....

Jos meillä ei heti tärppää, niin se ei oo kyllä mikään maailmanloppu, koska tässähän on kesä tulossa ja terassikausi alkaa kohta!!! :D Viime kesä kun meni imetystouhuissa ja nyt vasta raaskitaan laittaa poikaa enemmän hoitoon mummille, kun herra on kohta 1v.....

Mutta plussia kaikille ja pidetään tää ketju elossa, joohan?! :)
 
NipsuNekku
Heips,

Täällä on menty aivan samalla lailla kuin Milla eli ei ehkäisyä ekan jälkeen ollenkaan...Nyt 'ykkönen' 1,5-vuotias. Käytännössä yritys ollut päällä reilun puoli vuotta.

Eka kävikin niin sukkelaan kanssa, että tässä voi 'antaa anteeksi' pienen viiveen kakkosen alulle saamisen kanssa ;-) Tosin miettiihän sitä, että mitä jos ei tulekaan toista kertaa raskaaksi?! Tosin tuossa alkuvuodesta oli yksi hyvin varhainen keskenmeno (jota siis ei oikeastaan edes siksi lasketa...), joten kaipa sitä sitten on mahdollista raskaaksi tulla uudestaan.

Pelottaa myös, että mitä jos ei saakaan koskaan tervettä lasta?! Pojallamme on diagnosoitu eräs harvinainen oireyhtymä, johon liittyy todella paljon kaikenlaista sairautta. Toivoisi niin kovasti lasta, joka kehittyisi ja oppisi asioita 'ihan itsekseen' eikä hänelle tarvitsisi joka ikistä asiaa 'vääntää rautalanagasta'...Eipä sillä, tuo meitin poika on kyllä aivan ihana hurmuri <3 että kyllä sen kaiken jaksaa, mutta en tiedä jaksaisinko toista kertaa samoja taisteluita kuin ekan kanssa on läpikäyty...

Tällaiset jorinat tällä erää...
 
Heaven
Heippa NiksuNekku! Jopas meillä molemmilla on samoja lukemia =) Meitin tytöllä on torstaina 1½-neuvola,kasvanu varmasti hirveesti viime kerrasta! Eilen käytiin pienellä kävelyllä ja neiti ihmetteli innoissaan pieniä muurahaisia kadulla ja myöhemmin portailla oli pieni hämis, se vasta olikin kiva juttu!! On se vaan antoisaa kattella pienen touhuja ja nähä kun toinen kehittyy ja kasvaa koko ajan. Jospa saatas pian pienet nyytit kainaloon, nuo ensimmäiset on kasvanu jo niiiin isoiks!
Mitä mieltä muuten ootte, onko väliä sextaileeko joka päivä vai joka toinen??Me koitetaan vaihteeks tota ekaa...
Ei muuta kuin paljon puuhasteluja kaikille ;)
 
NipsuNekku
Joo nämä 1,5-vuotiaat kun ei oo enää mitään vauvoja *huoh* niin ihmekös tuo, että äiskän syli kaipaa kipeästi uutta pikkuista <3

Meillä mennään tuolla joka toinen päivä + ovulaatiotestit käytössä...
 
tiiti
Huh, seksiä joka päivä tai joka toinen....me ei koskaan olla miehen kanssa oltu mitään seksipetoja..hih, siis kun touhuun ryhdytään niin maratooni siitä tulee, mutta noin 1-2 kertaa viikossa riittää....joskus kyllä useemmin.....mutta että joka päivä...ehei...Nyt kun aletaan kakkosta harjoittelemaan, niin varmaan sama jatkuu...

Ennen en edes ajatellut mitään ovulaatioita tms. Mutta nyt kun olen roikkunut täällä palstoilla IHAN LIIIKAA, niin alkaa kaikennäkösiä laskuja tekeen, kuten millonkas nyt pitäisi sitä seksiä harrastaa....apua, siitäkös mulle ainakin se stressi tulee!!!

Ihana kevätsää oli tänäänkin, voi kun tulis jo kesä!!Missä vaiheessa te muuten meette, että vois alkaa jännäämään?! :D Mulla siis menkkojen 3 päivä, joten vielä ei hurrata täällä päässä...

Ootteko muuten kertoneet kellekkään että kakkosta toivotte?Mulla on ollut tosi vaikeeta pitää se salassa...en oo kellekkään suoraan sanonu, mutta vähän sinne päin......

Mutta öitä ja kirjoittelemisiin!!

 
NipsuNekku
No ei täälläkään aiemmin niin ole hurjasteltu ;-) Mutta kun 'normirytmillä' ei kerta tärppää niin pakko ottaa kovemmat aseet käyttöön...kuten just nuo testit sun muut.

Täällä menossa 13.pvä kk:n alusta. Vielä varmaan noin viikko-kaksi o-hetkeen...Kierto kun on tupannut nyt olemaan hirmu pitkä =o(

Oma äitini tietää (juuri tuon aiemmin mainitsemani 'keskenmenon' vuoksi) sekä mieheni sisko (heilläkin yritys päällä, ykkösillämme on ikäeroa n.2kk =oD ), että yritetään kakkosta.
 
Heaven
NipsuNekkuhan sinä olit etkä NiksuNekku =)
Meilläkin kun ei ""normaalirytmi"" ota onnistuakseen ni sitä on laitettava kaikki kehiin. Tosin eilen mies oli tosi väsyny, rankka päivä töissä...Joten eiköhän tässä palata tohon joka toinen päivä-rytmiin...Mulla menossa kp 16/30. Ovistestejä en oo ikinä koittanu...
Koko ajan on jännän väsyny olo, taitaa olla kevät väsymystä. Tyttökin sai aamulla ""repiä"" yli puoli tuntia äiskää sängystä...
Meillä tietää mun yks kaveri, veljen avokki ja sisko. Kaverilla pikkukakkosen laskettuaika lokakuussa, sisko ja veljen avokki myös vauvakuumeessa, joten saapi nähä kuinka samoihin aikoihin masuasukit on tulollaan =)
 
Aurora
Heaven,
seksiä nimenomaan _kannattaa_ harrastaa ""vain"" joka toinen päivä, sillä silloin siittiöt ovat optimaalisessa iässä. Ne eivät välttämättä ehdi ""kypsyä"" vuorokaudessa.

Vuosikkaan äitinä kyllä ihmettelen mistä ihmeestä löydätte energiaa ja ennen kaikkea _aikaa_ sekstailla edes pari kertaa viikossa... =D

Teille kaikille toivon oikein paljon plussaonnea! Meillä pulla on jo uunissa, esikoinen on vuoden ikäinen ja laskettu aika on lokakuussa.
 
NipsuNekku
Heaven, mitäpä pienistä kirjainvirheistä =o)

No niihin tikkuihin kun lähtee mukaan niin niitähän sitten kuluu =o/

Saadaan siis kohta alkaa jännittämään, oletko ensimmäinen plussaaja ;-)

Täällä on esikoinen viety hoitoon viikoksi just kans väsymyksen vuoksi...Ja tässä sitä yritetään toista, kuulostaapa hyvältä...
 
Heaven
Onnittelut Auroralle!! Joo, ei täälläkään koko kiertoa mennä joka toinen päivä-rytmillä =) Ei todellakaan...Tää yks otollinen viikko on poikkeus...
Typy heräs just päikkäreiltä, on taas niin hyvällä tuulella kun otti pienet tirsat. Kohta taas tonne ulos hiekkalaatikolle leikkii, on niin nätti päiväkin,wautsi!
Harmi ku noita lapsia ei tuu nappia painamalla, saa nähä mitenkä tässä kierrossa käypi...Mutta hirmusesti onnea meille kaikille!!!
 
janica
No meillä menee vauhdikkaasti. Aika vilkas tapaus on esikoisemme. Joka paikkaan pitää päästä vaikka väkisin. Onneksi on viime aikoina yöt nukkunut ihan hyvin. 8-10h välillä joudun antamaan tutia kerran tai kaksi, mutta pääasiassa nukkuu tällähetkellä herättämättä.
Mä olen kanssa aika tarkka yöunistani ja kun toi mies on kova tekemään töitä, niin oon aika paljon yksin.
 
Heaven
Jaahas,tänään kp 19/30...jännittää jo valmiiks miten käy...!Kunhan tyttö herää lähetään taas ulos, koitetaan uutta pukua jonka mummo toi.
Me mennään vapuks mummun ja papan luo maalle. Huomenna ois lähtö ja takas tullaan keskiviikkona, joten toivottelen kaikille hywät waput!! Jospa helpottas pikkasen nää vauva-ajatuksetkin kun pääsee vähän ""tuulettuu""...
 
tiiti
Terveisiä Ullanlinnanmäeltä ja hyvää vappua!! :D Meillä poika on taas nuhassa, mutta hienosti jaksoi istua rattaissa ja hämmästellä väenpaljoutta.....

Mulla loppui menkat ja nyt siis oikea yritys alkaa....vähänkö jännittäääää.......nyt jo huomaa kuinka katsoo kaikkia isoja mahoja ja miettii että oispa mullakin....nyt on kyllä eri tilanne, kun esikoinen on vielä pieni, niin en usko että toivon ajan kuluvan nopeesti niin kuin viimeksi.. :D

mutta paljon +++++ kaikille!!!
 
Miumau
Liityn joukkoonne! :+))

Meillä tyttö 9kk. Päätimme juuri pikkukakkosasian eli tulla saa, jos on tullakseen. Eka raskaus alkoi 4:nestä kierrosta eli suht helpolla. Tän tokan kans ei revitä stressiä.

Mulla just loppui menkat..elikkäs se on nyt sitten ensimmäinen yrityskierto alkamassa,hui!
Mun kyllä täytyy myöntää et jännittää niin helkutisti.
Ei se ettenkö pärjäis kahden kans..vaan itse synnytys, raskausaika, ja sit olis asunnonvaihto edessä yms.yms.
Mulla eka synnytyksessä murtui häntäluu, arvatkaas oliko kipeä? Puolivuotta meni kun parani! :/ sitä en haluaisi kokea uudelleen.
Halutaan kuitenkin sisaruksille lyhyt ikäero joten nyt on otollinen hetki siihen.
Mulla ei ole ovistikkuja hankittuna. Jos ei ala kuulua muutaman kuukauden sisällä, niin uskon niitä ostavani, ai minäkö malttamaton?? ;)

 

Yhteistyössä