PIKKUKAKKONEN

  • Viestiketjun aloittaja tiiti
  • Ensimmäinen viesti
hilleri
Heippa!

Meilläkin siis nyt eka yrityskierto käynnissä ja tänään 9kp. Ajattelin ottaa tikut heti käyttöön, koska vauvakuume on kova! =)
Esikoinen siis 11kk ja hän rakastaa olla muitten lasten/vauvojen kanssa joten kaveria hälle ja nopeesti!!

En vaan oikein usko, että vielä saadaan mitään aikaseksi (olen vähän negis...) kun on vasta 3 menkat tulleet ja kierto vaihtelee 3vk-7vk... joten saas nähä ovuloinko edes.
Mutta tosiaan vasta eka yritys joten ei paniikkia

Ei muuta kuin plussia tulemaan kaikille =)=)

 
heltzu
Heissan kaikille!

Meillä alkaa yritys tossa 28.7 jälkeen (silloin minulla on sappikivileikkaus). Eli toisesta lapsesta haaveillaan kauheasti. Ensimmäinen täyttää juuri kohta vuoden.

Toivottavasti tärppäisi piakkoin kaikilla =)
 
tiiti
heippa!kiva kun tänne on ilmestynyt lisää pikkukakkosia! :D Mä sain siis viime viikonloppuna keskenmenon ja vuodan vieläkin....yritys siis siirtyy ainakin 2kk päähän....ajattelimme yhdet kuukautiset odottaa ja sitten alkaa tosi toimiin....Mutta loppuis nyt ensiksi tämäkin vuoto!! :(

Meillä esikoinen 1v ja 2kk ja kovasti toivomme pian hänelle leikkikaveria!!Toivottavasti seuraava yritys on onnekkaampi!
PLUSSATUULIA PUHALLELLEN SIIRRYN SOHVALLE LEPÄÄMÄÄN!Esikoinen päikkäreillä.... :D
 
Maya80
Heippa teille pikkukakksosien yrittäjille!

Me myös olemme alkaneet haaveilemaan pikkukakkosesta, esikoisemme on pian 9 kk. Tässä kuussa on siis kova yritys päällä. Harmittaa vaan kovasti, että menin syömään pari laattaa pillereitä, kun aluksi ajattelimme, että yritys alkaisi vasta myöhemmin tänä vuonna. Menkat alkoivat noin 3 kk synnytyksestä ja nyt pillereiden lopetuksen jälkeen on tullut yhdet. Imetän vielä, mutta toivon kovasti, että se ei hidasta kakkosen tuloa. Jännitän, että tapahtuukohan edes ovulaatiota, siksi ajattelin yrittää testailla tikuilla, että näkyisikö ovis...

Onnea vaan jo kaikille plussanneille ja pahoittelut niille, joilla raskaus keskeytyi.

Plussa onnea kaikille!

 
minni
heippa!!!katsoin raskauslaskurista kuinkas paljon menkat myöhässä eilen olivat.kierrosta en ole varma mutta lyhyt se on ain elikkä n.24-26pv..elikkä eilen olisivat jo 4 pv olleet myöhässä,tein testi nega oli.tiedän että menkat tulossa..olispas kivaa jos tietäisi kierron pituuden..harmi kun en koskaan noita menkkoja jaksa ylös laittaa.

kaikille paljon plussa onnea!!!!
 
hilleri
Ensiksi pahoittelut Tiitille keskenmenosta =(
Onkos minnillä jo täti kurvannut paikalle, vai antaako vielä odottaa itseään? Tai jospa ois tärppi käynyt?! =)

).( täällä jo kp16 eikä oviksesta tietoakaan...
Saa nähä tuleeko piiiitkä kierto vai enkö sitten ovuloikkaan =(

No, anyway, ei muuta kuin kesästä nauttimaan ja peittoja pöllyttelemään!!
 
kalat
Hei!
Loma lähenee uhkaavasti loppuaan ja syksykin taitaa saapua jossain vaiheessa. Toivottavasti uudet tuulet alkavat siinä samalla puhallella meille kaikille.
Mulla kp 20 menossa. Ovistestiin tikutin plussan kp 17-18. Ja ahkeria on oltu, ettei taas yrityksen puutteesta pääse kyllä kukaan sanomaan=)
Eli parin kolmen viikon päästä jännätään toden teolla taas ja itseni tuntien tiedän, että korkealta tullaan alas, jos ei tärppää.
On se jännä, vaikka sitä kuinka koettaa psyykata itseään ajatuksella 'onhan se nyt hienoa, että edes clomeilla on ovis saatu aikaiseksi, kertoo siitä, että lääkkeet toimii ja jos ei tärppää, niin sitten seuraavassa kierrossa...' Mutta silti ne toiveet on niiiiin korkealla, että ihan sattuu, kun sieltä tipahtaa, kerta toisensa jälkeen. No nyt on neljäs clomikierto, vielä yksi kierto ja jos ei tärppää, niin sitten jatkamme uusin menetelmin. Niistä ei ole ollut lääkärin kanssa mitään puhetta, koska lääkäri on ollut niin toiveikas clomien suhteen, koska esikoinenkin sai alkunsa niiden avulla ja vielä niin 'helposti'.
Mutta tsemppiä kaikille vanhoille ja uusille ja jospa niitä plussatuulia todella alkaisi puhallella kaikille. Ja tiitille pahoittelut keskenmenosta!
 
nala
Pakko tulla johonkin kertomaan, vaikka edellisen kerran oon täälä visiteerannu kauan sitten. Eli reilu puolen vuoden yritys on palkittu onnistumisella. Juuri äsken plussasin. Olisi siis toinen tulossa, MIKÄLI kaikki menee hyvin. Haluis kertoo kaikille mutta pakko hillitä...kädet tärisee, eikä oikein tajua. Jo raskautuminen tuntuu ihmeeltä, meillä kun piti toi touhu olla melko vaikeaa jos ei ihan tosi vaikeaa!!! Tsemiä kaikille muillekin kakkosesta haaveileville ja sitä touhuaville!!! Näköjään ihmeitä tapahtuu...
 
minni
eli siis kirjoitin jo viestin mutta mun koneella se ei näy???no se katosi..elikkä menkat alkoi niin kuin ounastelin.laskin kiertoa uudelleen sain 30pv.elikkä synntyksen jälkeen kierto pidentynyt..hyvä kun nyt tietää kierron pituuden.menkat jo loppuivat nyt alkaa toinen yritys:)
nyt kiertopäivä 6?eikö niin että noi päivät laitetaan aina kuukautisten ekasta päivästä alkaen?no eni vei.löysin netistä hauskan ovulaatiolaskurin www.yourdays.com.
ihan varmasti kalalle tulee tässä kierrossa tärppi;)

onnea nala!!

nyt aamupalalle!
 
Jazz
Heissan!

Onnittelut Nalalle plussasta! Toivottavasti me muut päästään myös pian plussaamaan.

Täällä peukuttelen Kalan plussalle! Olosuhteet ovat ainakin olleet otolliset, kesä, loma ja bongattu ovis + tietysti ahkeraa puuhastelua. =)

Meillä menee näköjään vielä hetki ennen kuin päästään edes kunnolla yrittämään. Menkat eivät vielä ole keskenmenon jälkeen alkaneet ja niitä tässä nyt odotellaan. Viikon verran on kyllä ollut hyvin menkkamainen olo, mutta mitään ei näy eikä kuulu. Ensi kierrossa sitten tikutan ovista ja toivottavasti sen bongaan. Toinen vauva on suurin piirtein ainoa mitä tällä hetkellä ajattelen.

Plussatuulia ja aurinkoista heinäkuun loppua kaikille! Hui, kohta on elokuu ja kesä lähenee loppuaan. Ja esikoinen täyttää vuoden, apua! Mihin tämä aika oikein menee?!?!

Niin ja Minnille piti vielä sanoa että kp lasketaan tosiaan menkkojen ekasta päivästä. Nyt pakkaamaan, lähdetään viikonlopuksi mökille.
 
Ellie
Saako liittyä joukkoon?
Meillä esikoinen vasta 1kk ja 3 viikkoa, mutta nyt jo lupa toisen tulla. Ilmeisesti mulla myös kuukautiset alkivat jo, vaikka täysimtyksellä mennään. älkivuodon loputtua oli viikon siteetön aika ja sitten taas alkoi vuoto. Voisihan nää olla jokin jälkivuodon loppurysäyskin, mutta vuotoa edeltäneet kiukuttelupäivät viittasivat pms-oireisiin ja aavistuksen alavatsakin on jomotellut. Tilasin ovulaatiotestejä. Tahtoo tietää joko muka kk-kierto alkoi.
 
kalat
Hei!
Minni ja Jazz, kiitos rohkaisusta...jospa hyvinkin tällä kertaa. Tällä hetkellä on tilanne se, että pientä nippailua ollut tämän päivän toisella puolella, kaipa se keltarauhanen tekee siellä töitään tai jotain =) Siis kp 21/31-? menossa...ovis tapahtui kp 18, ainakin testien mukaan. Joten mitä se nippailu siinä vaiheessa voisi olla...hmm....No joo, alkaa taas lennellä liian korkealla. =)
Ja tervetuloa joukkoon Ellie.
 
hilleri
Minä täällä taas....
Jonkin asteen ovis bongattu ja eiku yritystä päälle!
kp 18 ja tikkuunkin tuli jo melkein yhtä vahva viiva (tosin ei ilmeisesti merkkaa mitään =( ), mutta huomenna jatketaan tikuttelua ja hommia.

Mitenkäs muilla?

on kovin hiljentyny tämä palsta.. johtuuko uusista sivuista vai kesälomista??!!

 
Ellie
Tiistaina kokeilen tikuttaa ekan kerran elämässäni. Sitä odotellessa... Viime yönä taas kun poika valvotti puolitoista tuntia aamuyöstä vatsavaivojensa kanssa mietin, että onkohan järkeä toista kuvitellakaan, kun tämäkään ei vielä kovin isoksi ehdi, jos lähiaikoina nappaisi. Mutta aamulla oli taas niin ihana vauva, että toinen, kiitos.

Tyttöä varmaan sitten koitetaan tehdä ja kun tärppää, niin poikaa odotetaan. Mä tunnustan, että tyttöä toivoisin, mutta pojankin otan mielihyvin vastaan. Vaikka mistäs sitä tietää jos nyt pääsee maistamaan keskenmenoa, sellasta kun en ole vielä kokenut.
 
Maya80
Moikka!

Tänään bongasin oviksen tikuilla, joten puuhastelua siis täytyisi jossain välissä olla. Mitä mieltä muuten olette siitä, että kannattaako puuhastella joka päivä vai joka toinen? Kylläpä sitä jo toivoisi jo pikkukakkosta, mutta täytyy kuitenkin hillitä itsensä, koska esikoinen sai alkunsa ekasta kierrosta, mutta nyt imetyksen aikana se ei kaiketi ole niin helppoa?? :)

ps. Paljon onnea nalalle!
 
hilleri
Tulin tänne murehtimaan, ku ei saatu aikaseks kuin yksi yritys... siis kerta kylvettiin siemeniä vaan!
Jotenkin oli liian pakkopullaa?! Vaik ihan innoissaan tikutin ja olin pakahtua ku tuli (melkein) saman vahvunen viiva, mut silti... Ja nyt ku aattelen, niin ei se välttämättä mitään ees tarkottanu ku ei tosiaan ollu yhtä tummat viivat =(

No, sovitaan et tää oli harjotus kierto ja seuraavassa tahkotaan sit kunnolla. Mut jos sais viel pidettyy jonkin asteen romantiikan mukana niin vois olla kivempaa!!

Parempia yrityksiä muille
 
Ellie
Sen verta muistan esikoisen alullelaittoajoilta, että tyttöä pitäisi tehdä muutama päivä ennen ovulaatiota, sillä tyttösiittiöt ovat poikasiittiöitä hitaampia, mutta sitkeämpiä. Silloin meillä pupuiltiin joka päivä, joten se siitä strategiasta. Nyt taas en tiedä onko edes kierto alkanut, joten saas nähdä...
 
Ansku22
Ellie!! Vai on teillä jo toinen haaveissa. Mulla on myös jotain sen suuntasia toiveita ilmestyny, mutta yritän vielä hillitä. En oo viittiny hoitopuolella tästä toiveesta vielä puhua. Oltiin ajateltu kuitenkin vuosi odotella ja sitten koittaa kakkosta, mutta saas nyt nähdä..mieli tekis kovasti. Teillähän tais poika tärpätä heti ekayrittämällä? Näin muistelen, kun etkös se sinäkin pyörähtänyt nuoretensiyrittäjät-ketjussa. Mulla ei oo vielä menkkoja tullu vaikka lääkäri oli reilu kolmeviikkoa sitte sitä mieltä että parin viikon sisään alkaa.. Ootteko muuten miehen kanssa kertonu kellekkään toiveesta saada toinen heti perään?
 
Maya80
Heips!

Nyt on sitten ainakin yritetty tässä kuussa ja oviskin napattu. Toivotaan vaan parasta!

Meiltä on jo kovastikin kyselty, että joko on seuraava haaveissa. Vaikea siihen on valehdella, mutta kierrellen kaarrellen jotain.. Lähimmille olen sanonut, että seuraava saa tulla. Tuntuu, että ihmiset ajattelevat, että jos jäät hoitovapaalle niin seuraava lapsi on toivottu piankin..

Kuulemisiin!
 

Yhteistyössä