mies käynyt sukupuolitautitesteissä (ehkä)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aloittaja"

Vieras
pitkä tarina, en jaksa näpyttää, mutta saanko minä, vaimo (en varmaan, uskoisin) mitenkään sairaalasta tietoa siitä onko hän käynyt testeissä, ja jos on, mitkä ovat tulokset? Olen käynyt itsekkin testeissä, mutta tulokset ei oo vielä tullu...

ihan sairas tilanne. dont ask.

Alkuperäinen kirjoittaja entä?;25530122:
mitä se ilmoitusvelvollisuus oikein tarkoittaa, siis tiettyjen vakavimpien sp-tautien kohdalla...? ei muista, kenellä oli velvollisuus ilmottaa ja kelle

Lääkärillä tartuntatautivirastolle- eikä potilaan nimellä, vaan vain diagnoosilla. Klamydia(sukupuoliteitse tarttuva, ei keuhkoklamydia)ja HIV ainakin kuuluvat siihen, tippuri myös.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="mä";25530164]Jos mieheltä löytyy tauti niin ilmeisesti pitää kumppaneille ilmoittaa ... muistelisin että näin on.[/QUOTE]

Miehen, ei terveydenhuollon. Mä muistelisin sen näin....
Miestä ohjeistetaan ilmoittamaan.

JA omakohtainen kokemus- ellen olis saanut ex-miestä kiinni rysän päältä, ei mulle olis kukaan mitään ilmoittanut...... mies nimittäin EI meinannut mulle ilmoittaa, ettei vain jäis kiinni ylenmääräisestä paneskelustaan pitkin kyliä.

Alkuperäinen kirjoittaja entä?;25530122:
mitä se ilmoitusvelvollisuus oikein tarkoittaa, siis tiettyjen vakavimpien sp-tautien kohdalla...? ei muista, kenellä oli velvollisuus ilmottaa ja kelle

Ihmiseltä, jolta tauti löytyy, pyydetään lista seksikumppaneista. Näille sitten laitetaan kutsu testeihin. Tätä tartuttajaa ei siis kutsussa pajasteta.Tällainen käytäntö ainakin kupan kohdalla.

[QUOTE="alma";25530590]Ihmiseltä, jolta tauti löytyy, pyydetään lista seksikumppaneista. Näille sitten laitetaan kutsu testeihin. Tätä tartuttajaa ei siis kutsussa pajasteta.Tällainen käytäntö ainakin kupan kohdalla.[/QUOTE]

No ei ainakaan Tampereella ole ollut tapana.

Yhteistyössä