tubulaariset rinnat.

  • Viestiketjun aloittaja omenakaneli
  • Ensimmäinen viesti
omenakaneli
Olen yli kaksikymmentävuotias nainen ja minulla on tubulaariset rinnat. Haluaisin kuulla (jos mahdollista) kohtalotovereiden kokemuksia samanlaisten rintojen kanssa. Miten olet menetellyt asian kanssa, ovatko rintasi leikattu ja miten se on vaikuttanut elämääsi?
 
tubulaarinen
Itselläni on tubulaariset rinnat. Olen 22- vuotias ja vasta hetki sitten sain tietää asiasta. Olen koko elämäni peitellyt ja häpeillyt rintojani. Yleisiin saunoihin en ole koskaan voinut mennä. Nyt kun vihdoin sain tietää, että kyseessä on kehityshäiriö, menen ehdottomasti leikkauttamaan rintani. Oletko itse suunnittellut leikkausta?

Itse aijon huomenna varata ajan lääkärille, ja lähteä ajamaan asiaa eteenpäin. Itse olen tuskaillut rintojeni kanssa pahasti ja harkinnut jopa silikonien laittamista, koska olen ollut niin ahdistunut asiasta. Nyt voin vihdoin todeta, että asialle on jotain tehtävissä, eikä se silti tarkoita sitä, että laittaisin vain pinnallisista syistä isot implantit rintoihin!
 
KPL
Mikä ero sit on tubulaarisilla ja pienillä rinnoilla? Mulla on just tommoset ja hyvin oon 40 vuotta pärjännyt. Eipä oo kukaan koskaan sanonu, että nää on jotenkin kehityshäiriöiset ja että pitäis korjata leikkaamalla... 2 lasta on imetetty onnistuneesti. Onkohan tää nyt jotain turhanpäiväistä hömpötystä?!!!
 
gerbera10
Jos haet netistä enemmän kuvia tubulaarisista rinnoista, näet että kyseessä todellakin on kehityshäiriö eikä asian korjaaminen ole "turhanpäiväistä hömpötystä". Uskon, että moni ko. rinnat omistava antaisi paljon, että saisi "normaalit" pienet rinnat.
 
ahdistunut
Moikka.
Oon tänään katellut netistä monia keskusteluja sekä kuvia näistä tubulaarisista rinnoista, enkä oikein tiedä kuulunko itse niiden omaavien joukkoon vaiko en.
Olen 16-vuotias (pian 17) ja rinnat on kokoa 75C. Olen muuten tyytyväinen niihin, ainoastaan nännipiha ja itse nänni huolestuttaa. Näissä näkyy tuota tubulaaristen rintojen merkkejä, eli nännipiha on "pullistunut" ja suuri, eikä nänni ole esillä. Vaan kylmässä tms. nännipiha "rypistyy" ja nännikin tulee esille.
Asia on vaivannut mua jo kauan, enkä tiedä pitäisikö ottaa asia esille lääkärin kanssa, vai vaan odottaa että ne itsestään muotoutuisivat "normaaleiksi".
Neuvoja tai ajatuksia?
Olis kiva kuulla jotain mielipiteitä tai jos jollain olis sama "ongelma"..
 
Piija28
MoikkA. Olen kans 28 v kahden lapsen äiti. Olen aina hävennyt rintoja jos niitä siksi edes voi sanoa. Koskaan en ole löytänyt sopivia rintaliivejä. Ja yleiset saunat jne pelottaa jo etukäteen. Ja nykyiselle miehelleni asian näyttäminen vei todella kauan. Lapsia en ole edes pystynyt imettämään ja monta kertaa mietin että miten näin voi olla. Olen siis miehen ja naisen joku epäsikiö. Nyt mietin vakavissani että mitä seuraavaksi pitäis tehdä. Menenkö omalle lääkärille ja puhun hänelle vai mitä tässä pitäis tehdä? Onko muitakin joilla lapsia ja samoja juttuja`?
 
täälläkin...
moi! täällä yx 27v 4 lapsen äiti. olen myös tuskaillut rintojeni takia todella pitkään ja leikkaukseen haluaisin kuhan vaan rahat kokoon saan, ensimmäinen kynnys olis lähteä näyttämään lääkärille,johon yritän saada rohkeutta! itselläni lasten imetys ei ole kovinkaan onnistunut,neljännen lapsen kanssa imetys onnistui kaikista parhaiten. ja rintaliivejä on todellakin vaikea löytää ja ilman niitä en kyllä halua olla. saunailtoja kavereiden kanssa olis kiva viettää ja uimahallissa käydä,mutta ei tule kuuloonkaan että sellasiin lähtisin=/
 
kettu24
Heips, minä olen 24-vuotias toistaiseksi lapseton nainen. Mulla on myös hyvin pienet tubulaariset rinnat. Silikonit ajatuksena tuntuu kovin vastenmielisiltä (terveysriskit ja entä jos tuntoherkkyys katoaa jne). Mietin toki imettämistä yms. Mulla on sellainen fiilis, ettei imetys näillä varmaankaan tule onnistumaan. Minkä verran teillä synnyttäneillä on rinnat muuttuneet raskauksien myötä?

Olisi ehkä kiva jos meille tästä vaivasta kärsiville perustettaisiin oma nettiyhteisö tms. jossa voisi myös vaihtaa ajatuksia.
 
tubulaarinen
Kävin plastiikkakirurgin juttusilla ja hän totesi, että rintani ovat tubulaariset, mutta ei riittävän pahat, jotta korjausleikkaus voitaisiin tehdä julkisella puolella. Hänen mukaansa rintoja voitaisiin korjata nännipihaa siirtämällä ja pienentämällä. Itsekkin olen nyt huomannut, ettei ongelmana ole varsinaisen rinnan putkilomaisuus vaan nimenomaan roikkuva ja iso nänni, joka vetää koko rinnan alas ja saa aikaan putkilomaisuuden.

Tällä hetkellä itseäni vielä arvelluttaa nännipihaan jäävä arpi, joka saattaa tulevaisuudessa häiritä. En ole netistä onnistunut löytämään kuvia vastaavista leikkaustuloksista. Toisaalta se olisi pienempi paha kuin jatkuva rintojen muodon häpeily.

Olen varaamassa aikaa leikkaukseen kunhan saan aikatalut sopimaan. Toipuminen ei kuulema kestä kauaa, mutta ajattelin liikuntapainotteisen työni takia varata kuukauden saikun. Leikkaus tehtäisiin nukutuksessa ja sen hinta on n.2500 euroa.

Jos joku on käynyt vastaavassa leikkauksessa, niin olisi kiva kuulla kokemuksia. Olisi se kyllä upeeta, jos saisi normaalit rinnat!
 
rintojenkanssakamppaileva
Hei.
Itselläni on myös tuublariset rinnat joita olen ina hävennyt välillä kun on todella kylmö koko näänipiha mene piiloon ja näyttää melko normaalilta mutta muuten on pienet rinnat A-B väliä ja isot ulkonevat nännit.Olen 20 vuotias joten rinnat tulevat varmasti aina olemaan tälläiset:/
Tajusin jokunen kuukausi sitten että tää on rintojen kehityshäiriö ja tekeis kyllä mieli menä näyttämään rintoja plastiikakirjulgille jos joku vaan osaisi leikata nätisti ja pikkasen arpeuttavasti. Olisi ihnaa pysty käymään saunassa kavereitten kanssa ja yleisestikin käyttäytymään normaalisti poikaystävän seurassa, nykyään kun pidän runtaliivejä niin useim kuin vaan voin sillä rintojen ulkonäkö hävettää, eikä niitten koko. en kyllä aijo istää mitään implantteja vaan olisin ihan tyytyväinen näihin jos ne ulkomuodotaan oliivat "normaalin" näköiset.
Tietääkö kukaan hyvää plastikkakirurgia/sairaalaa ja miten pitäisi menetellä käydä yleisellä vai soraan yksityiselle? Hävettää kyllä näyttää rintoa jopa lääkärille...
 
ainokainen
Alkuperäinen kirjoittaja tubulaarinen:
Tällä hetkellä itseäni vielä arvelluttaa nännipihaan jäävä arpi, joka saattaa tulevaisuudessa häiritä. En ole netistä onnistunut löytämään kuvia vastaavista leikkaustuloksista.
Mulle on tehty rintojen pienennysleikkaus, jossa nänninpihaa myös pienennettiin aika paljon. Mun ongelmana oli myös aikoinaan tubulaariset isot rinnat. En tiedä oliko ne virallisesti tubulaariset, kun ne ovat isot?
Mutta sellainen iso, ulkoneva "löysä" nänninpiha tosiaan, josta se itse nänni ei tullut yhtään ulospäin. Rintojen muoto oli siis nuoresta lähtien roikkuva ja pitkulainen. Pakkasessa nännien kovettuessa rinnat olivat ok.
Rintojen muoto ja koko parani leikkauksella. Nänninpihan ympärilä oleva arpi sulautuu täysin itse nänniin, siinähän iho on muutenkin röpöliäisempää ja tummempaa joten ei se arpi erotu sitä yhtään. Rohkeasti leikkaukseen vaan, jos asia häiritsee!

 
2 lapsen äiti
Olen aivan samaa mieltä että meillekkin oma yhteisö! Minulla on kans tuo lääkärille meno niin iso kompastus kivi että... Ja melkein tiedän vastauksen! Eivät rintani niin pahat ole että saisin ilmatteeksi sen leikkauksen! Eli omalla aikaa ja omasta takaa ne rahat! Harmittaa vaan niin etten ole imettänyt päivääkään lapsiani koska se maito ei vaan sieltä tullut!! Eikä noussut vaikka kuinka kuuria napsin! Ja sitten kun lähden tissiliivejä ostamaan ja etenkin etsimään niin toinen tissi on a kuppi ja toinen b kuppi. Ja todella nännit niin isot että huh. Ja pakkasellea kun pihalle menee niin ihan ok. Ikänä tällä ikää eli 28 v ole voinut nauttia tyttöjen kesken sauna illoista tmv. Harmittaa niin paljon! Luoja kiitos miestäni ei!! Nyt vielä kun olen vähän lihonut lasten myötä niin aina mietin että jos tuo äijä lähtee syystä tai toisesta niin en ikänä miestä saa tissieni takia... Missä päin te itse olette käyneet lääkärien vastaan otolla tai leikkauksissa ?? ja olisiko täällä etelä-pohjanmaalla kohtalo toveria jonka kanssa voisi ajatuksiaan vaihdella?? kun eivät nuo omat kaverit niin ymmärrä... ovat normaaleja jne...

Voimia kanssa sisareni...
 
riippuu mistä roikkuu
Minulla on oudot pienet riipputissit. Olkoot nyt tieteelliseltä nimeltään mitkä hyvänsä, nätit ne ei ole. Ei haittais jos ne olis pienet, sievät, kiinteät.. mutkun ei niin ei. Roikkuu, vaikka ovatkin pienet. (a-kuppi, korkeintaan pieni b, että oikeasti ovat pienet)

Onko olemassa mitään muuta vaihtoehtoa saada isommat tissit, kuin leikkaus ja silikoonit. Entäpä jos.. entäpä jos on jääny tissien kasvaminen kesken, joku ihme hormonihäiriö?? Voiko olla mahollista? Voisiko hormonijutun hoitaa kuntoo.

Jotain häikkää hormooneissa voi olla muutenki. Kärsin karvaisuudesta. Haluttomuudesta, orkkuvaikeuksista.

Kiitos vastauksista jo etukäteen.
 
Roikkurinta
Olen 18-vuotias neitonen etelä-suomesta ja viimeisen puolen vuoden sisään ymmärsin, että rintojani vaivaa tubulaarisuus.
Ne ovat olleet kehityksen alusta asti tälläiset roikkuvat, epäsymmetriset ja A-kuppikokoa (toinen lähes AA-kokoa) Nännitkit melkein suuremmat...

En todellakaan kehtaa käydä missään julkisella paikalla, esim uimaloissa. Häpeä rumista rinnoista (en edes kutsuisi näitä rinnoiksi) on vain liian suuri. :(
Poikaystävä on väittänyt ettei niissä olisi vikaa, mutta olen huomannut miten hän tykkää kosketella mielummin kun pidän rintaliivejä.

Isoista rinnoista en liiemmin unelmoi. Kunhan olisi vain normaalit; sellainen nännipiha, josta nänni erottuisi kuten on tarkoitettu! Ja mielellään edes jotain poimua nännien alapuolellakin. Kaikkea ei voi näemmä saada.

Olen hakenut tietoa tubulaarisuudesta, mutta sitä löytyy kovin vähän (englanniksikin).
Tekisi niin mieli saada asia korjatuksi... Jos tuo onnistuisi leikkauksella, ilman implantteja. Varmaankin raskaus muuttaa rintojen ulkonäköä jälleen ja taas pitäisi uusia leikkaus, jos jokin siihen pakottaa.
Ajattelen asiaa varmaankin joka päivä. Joutuuko tästä kärsimään koko lopun ikäänsä.

Helpottaa huomattavasti kun tietää ettei olekaan yksin ongelmansa kanssa. Kunhan saisimme kaipaamamme korjaukset...

Olisi myös hienoa kuulla asiasta paremmin tietäviltä miten menetellä ja mitä kautta viedä asiaa eteenpäin.

 
tubulaarinen
Rintojen muoto ja koko parani leikkauksella. Nänninpihan ympärilä oleva arpi sulautuu täysin itse nänniin, siinähän iho on muutenkin röpöliäisempää ja tummempaa joten ei se arpi erotu sitä yhtään. Rohkeasti leikkaukseen vaan, jos asia häiritsee!

Kiitos tiedosta "ainokainen"!
Olen nyt miettinyt asiaa todella pitkään ja ensi vuoden puolella aion leikkaukseen mennä. Oli hyvä kuulla, että sinulla leikkaus ja sen tulos ovat sujuneet hyvin! Omat rintani ovat ehkä A/B-kuppia, joten uskon myös, että koko rinnan muoto paranee kunhan uloneva ja roikkuva nänni saadaan korjattua.

Tää on kyllä niin arka aihe, että oman yhteisön perustaminen on kyllä hyvä juttu! Pääasia, että tietää, ettei ole yksin tän asian kanssa. Kirjoittelen taas kuulumisiani kunhan asia on edennyt.


 
täälläkin...
minulla rinnat ovat muuttuneet raskauksien jäleen hieman isommix,johtuu varmaan lihomisesta,mutta eivät ole mitenkään parantuneet näöltään kovin paljoa. olisi kyllä ihanaa jos pääsisin korjauttamaan rintani ja elämään ns. normaalisti.
 
tubulaarinen myös
Itse olen 25 vuotias nainen ja aina odotellut, että rintani kasvaisivat. Mutta eivät. Ja sitten, että niiden pitää olla vielä niin oudon muotoiset. Rehellisesti on syönyt itsetuntoa.

Löysin onneksi tänä vuonna netistä kirjoituksen tubulaarisista rinnoista ja oma friikkiyden tunne katosi.

En kuitenkaan haluaisi silikoneja, pelkään niiden haittoja. Nykyisin on ilmeisesti olemassa japanissa kehitetty stem cell (kantasolu) hoito, jolla saadaan omalla rasvakudoksella muokattua rintoja. Menetelmä on niin harmillisen tuore, että sitä ei varmaan Suomessa tehdä vuosiin. Onko ketään muu tutustunut näihin stem cell hoitoihin?
 
läväri
Onko kukaan tubulaarinen kokeillut laittaa nännilävistyksiä? Eikös niitten pitäisi pitää nännit nöpöllään kokoajan niin ei tissi roikkuisi elottomana putkena... Itse olen suunnitellut kokeilevani kun tissit olisi muuten ihan ok mutta kun aina ei ole tarpeeksi kylmä että pysyisi kuosissaan :) Tosin mun nännit on niin pienet että lävistäjä nauraa mut pihalle...Mutta kokeilun arvoinen juttu ja halvempi kuin leikkaus. Joku jos vain ensin kertoisi että onko toiminut :)
 
Rautaa!
Alkuperäinen kirjoittaja läväri:
Onko kukaan tubulaarinen kokeillut laittaa nännilävistyksiä? Eikös niitten pitäisi pitää nännit nöpöllään kokoajan niin ei tissi roikkuisi elottomana putkena... Itse olen suunnitellut kokeilevani kun tissit olisi muuten ihan ok mutta kun aina ei ole tarpeeksi kylmä että pysyisi kuosissaan :) Tosin mun nännit on niin pienet että lävistäjä nauraa mut pihalle...Mutta kokeilun arvoinen juttu ja halvempi kuin leikkaus. Joku jos vain ensin kertoisi että onko toiminut :)
Jep. :)

Mulla lievästi tubulaariset, eli reippaasti roikkuvat ja tuubinmalliset rinnat, kuitenkin kokoa 75C, abt samaa mallia järjestyksessä toisten rintojen kanssa aikaisemmin linkitetyltä sivulta. Rintaliivien ostaminen on siis melko hankalaa -- helpommalla pääsin nuorempana A-kupin ulokkeilla, koska kuppi kuitenkin laajenee, ei vain syvene suurempiin kokoihin mentäessä. Nk balconette-malliset liivit menevät kuitenkin yleensä hyvin päälle, toppimallisia sporttiliivejä käytän myös.

Otin aikanaan 17-kesäisenä pikkupunkkarina lävistykset nänneihin, enkä ole katunut päivääkään -- aikaisemmin sisäänpäinkääntyneet nännit näyttävät huomattavasti paremmilta pystyssä ja suuret nännipihat eivät näytä niin hassulta itse nänneihin verrattuna. Jokainen kuitenkin tyylillään, eli lävistyksiä en suosittele jos estetiikka ei viehätä. Korjausleikkauksia en ole tosissani harkinnut, koska nämä rinnat on annettu ja hyvin niitten kanssa pärjään -- ei kaikilla ole pystyjä rintoja luonnostaan, miksi edes pitäisi olla? Poikaystäväkin tykkää.

Itse lävistämistilanne sattui kyllä ihan hemmetisti ja parantumisessa kesti oma aikansa. Ammattimainen lävistäjä ei kenenkään rinnoista hetkahda, kaikennäköisiä ja -kokoisia on varmaan jo nähnyt vuosien varrella. Ja huom! ammattilaiselle haluat mennä jos nännilävistykset hankit, kannattaa siis katsoa tarkkaan missä käy. Helsingissä Sin Cityn Harness oli ainakin aikanaan luotettavan hyvä paikka, nykypäivästä en uskalla sanoa. Netistä löytynee infoa tuonkin suhteen, paikan päällä kannattaa käydä tutustumassa eri liikkeisiin, jne. Lävistäjältä löytyy usein myös valokuvakansio aikaisemmista 'töistä', kannattaa kysyä ja katsella.
 

Yhteistyössä