Tukihenkilö synnytykseen

  • Viestiketjun aloittaja rv 34
  • Ensimmäinen viesti
rv 34
Tiedättekö saako synnytykseen ottaa mukaan isän lisäksi toisen tukihenkilön? Olen kuullut, että saisi olla kaksi henkilöä mukana. Mitenköhän se menee? Vai onko sairaala kohtaisesti?
 
neitoperho
Heissan!
Minä olen ainakin menossa hyvän ystäväni ja hänen miehensä mukaan synnytykseen tukihenkilöksi. Olen myös ollut kaksi kertaa aiemmin tukihenkilönä, jossa oli myös isä mukana. Eli ainakin täällä hämeenlinnassa se sopii.
 
tyttö82
Uskoisin että saa olla 2 henkilöä mukana synnytyksessä,koska äitini kaveri on ollut mukana jo 6:ssa synnytyksessä ja silloin on myös isä ollut mukana siis näin helsingissä ainakin!!
 
Joensuu
Täällä synnytysvalmennuksessa sanottiin että on mahdollista ottaa toinenkin tukihenkilö, jos synnyttäjä on nuori... Tiedä sitten mitä tää nuori tässä tarkoittaa... 16 v. Vai ihan yli kaksikymppiseen asti...
 
mimmi 34+1
mun mielestä näin (ei siis fakta):

äiti saa ottaa tukihenkilöksi kenet haluaa, esim. paras ystävä ja isällä on oikeus olla mukana oman lapsen syntymässä vaikkei toimikaan tukihenkilönä. kaikki ei osaa tukea synnyttäjää vaan voi olla jopa haitaksi, silloin on parempi kun tukihenkilönä on sellainen joka hommaansa pystyy ja isä saa olla silti näkemässä ja kokemassa oman lapsen syntymän.

:) aurinkoista kevään jatkoa kaikille!
 
Äiti monelle
Itse kävin reilu vuosi sitten jyväskylässä synnyttämässä,oli positiivinen kokemus kun omat tytöt,silloin 16 ja 12v saivat olla synnytyssalissa avautumisvaiheen aikana.Koko synnytys meni nopeasti ja pelkän ilokaasun voimalla,tosin lopussa tuli lääkäri antamaan vahvempaa puudutetta mutta vauva olikin jo tulossa,silloin tytöt olivat menneet kahvioon,kun se lääkäri tuli.eipä mennyt kauaa kun jo heille soitin että pikkusisko on syntynyt. Itselle ainakin jäi hyvät muistot,kun alussa kätilö sanoi että sinulle on vieraita tulossa ja kysyi saavatko tulla.Vanhimman tytön syntyessä oma äitini oli tukena samassa sairaalassa.
 
Reippaita tyttöjä!
Kuinka nuoret tyttösi suhtautuivat synnytystilanteeseen? Osasivatko he tyynenä seurata vierestä äidin synnytyskipuja ahdistumatta itse? Kuulostavat todella reippailta tytöiltä.

Täytyy tunnustaa, että minä kyllä kärsin vieressä, jos joudun katsomaan läheiseni kärsimystä. Ehkä olen vähän liian herkkä.
 

Yhteistyössä