Tukivyö

  • Viestiketjun aloittaja mahanen
  • Ensimmäinen viesti
mahanen
Sellasesta raskausajan tukivyöstä kyselen...Odotan kolmatta vauvaa. Eka ja toka meni siinä ns. "luomusti" odottaen. En paljoa käyttänyt mitään "apuvälineitä" tms. Nyt tuntuu, että iän myötäkin on tämä kroppa muuttunut ei-niin-elastiseksi joten funtsin sellaisen tukivyön ostoa. Mutta siis, onko kenelläkään tietoa, tukee se myös masua niin, ettei pääse "roikkumaan" sitten loppuaikana niin pahasti? Luin siitä netistä ja enemmän hehkutettiin sen auttavan selkäongelmiin. Onko kenelläkään käyttökokemuksia jakaa..? Kiitti!
 
B, ejk.
Sellasesta raskausajan tukivyöstä kyselen...Odotan kolmatta vauvaa. Eka ja toka meni siinä ns. "luomusti" odottaen. En paljoa käyttänyt mitään "apuvälineitä" tms. Nyt tuntuu, että iän myötäkin on tämä kroppa muuttunut ei-niin-elastiseksi joten funtsin sellaisen tukivyön ostoa. Mutta siis, onko kenelläkään tietoa, tukee se myös masua niin, ettei pääse "roikkumaan" sitten loppuaikana niin pahasti? Luin siitä netistä ja enemmän hehkutettiin sen auttavan selkäongelmiin. Onko kenelläkään käyttökokemuksia jakaa..? Kiitti!
Mulla on käytössä Anita Baby Belt. Sen olen hankkinut juurikin siitä syystä että se tukee vatsaa alhaalta päin (selkävaivoja mulla ei ole ollut). Vatsa on kohtuullisen suuri, odotan kaksosia ja olen siitä mielestäni apua saanut. Kannattaa vaan ostaa sitten riittävän pieni että tukee kunnolla, kannattaa pyytää apua liikkeessä. Mulle sovitettiin useampaa eri vyötä ennenkuin valitsin Anitan.
 
Viimeksi muokattu:
ok78
Odotan kolmatta ja mulla on kans käytössä Anitan vyö. Minusta se nimenomaan tukee alavatsaa, nyt loppuraskaudessa jopa niin paljon että pissalla pitää käydä useammin kun se tuntuu painavan rakkoa. Mutta kovasti olen tykännyt ja harmittaa ihan, että en ole aiemmissa raskauksissa vyötä käyttänyt. Kannattaa tosiaan sovittaa huolellisesti.
 
vieras
Mä olen hyväksi havainnut ehkä vähän kevyemmän vaihtoehdon, Bella Band masutuubin. Ekassa raskaudessa en kans tarvinnut mitään apuja mut tokassa käytin tota koko raskauden ajan ja se auttoi monella tavalla. Yksinkertasena tuki lievästi maata kohti painavaa masua ja lämmitti housujen ja paidan väliä, kaksinkertasena tuki masunalusta jo tosi hyvin. Nyt imetysaikanakin kiva pitää sitä löystyneen vatsanahan tukena :).
 
vuokratakin voi
Itse suosittelen vuokraamista terveyskeskuksen tai sairaalan välinevuokraamosta. Sitä vyötä kun käyttää kuitenkin niin vähän aikaa, että tuntuu mielestäni vähän turhalta maksaa siitä vyöstä melkein 50e. Välinevuokraamosta vuokraat sinulle sopivan vyön ilmiseksi ja niin kauaksi aikaa kuin sitä tarvitset. Vuokraamossa on myös asiantunteva henkilö paikalla, joka osaa antaa juuri oikean kokoisen ja mallisen vyön omiin tarpeisiin. Suosittelen, itse olen tyytyväinen käyttäjä, eikä siis ole tarvinnut maksaa penniäkään.
 
-..-
Mun käsityksen mukaan nuo terveyskeskusten vyöt on enemmän nimenomaan seläntukemiseen, ei niinkään mahan johon ap. kyseli tukea.

Itse suosittelen kans tuota anitan baby beltiä, ei tullut ainuttakaan raskausarpea ja helpotti myös liitoskipuja
 
Ft, ejk
TK:sta lainaan saatava vyö on nimenomaan selän tukemiseen tarkoitettu, useimmiten ns. SI-vyöksi kutsuttava vyö. Niistä ei kyllä vatsan tukemiseen ole. Lisäksi kaikilla paikkakunnilla eivät edes lainaa vaan ne täytyy lunastaa itselleen tiettyä summaa vastaan. Mun mielestä 40-50e ei ole paljoa oman hyvinvoinnin parantamiseen/varmistamiseen.
 
vuokratakin voi
No kumma juttu, mulle kyllä annettiin just semmoinen sekä vatsaa että selkää tukeva tukivyö. Ja en ole väittänytkään, että 50e olisi suuri summa oman hyvinvoinnin parantamiseen, minä kuitenkin aion käyttää sen rahan muuhun. Anteeksi, kun tulin ehdottamaan halvempaa vaihtoehtoa.
 
tukivyö
Sain kolmisen vuotta siitten vaimoltani joululahjaksi selän tukivyön. Erittäin hyvä ja esti työssä selän vauriot. Hän oli ostanut sen Instrumentariumilta. Koska naapurille tuli selkäongelmia. Lainasin sen hänelle hyväntáhtoisuuttani. Sen jälkeen en ole vyötä nähnyt, mutta naapuri kertoo olevan sen tosi hyvä. Kävin Porin Insrumenrariumissa kysymässä uutta, mutta sanotiin ettei heillä enää ole niitämyymmissä. Tiedättekö, mistä saisin vastaavan? Hinta oli silloin lähes sata euroa.
 
---
Suosittelen myös Anitaa, ja ehdottomasti se kannattaa hankkia käytettynä, itse maksoin siitä kirpparilla vitosen. Se on myös näin ilmojen lämmetessä viileämpi vaihtoehto tk:n vyölle.
 
vierailija
Tk:sta lainasin tukivyötä ja todella hyvätukemaan vatsaa ja ryhtiä sekä ilmainen! Suosittelen! Osaavat katsoa oikeanlaisen sinulle ja aina voi käydä vaihtamassa jos ei tunnu hyvältä!
 

Yhteistyössä