Hae Anna.fi-sivustolta

Ulkonäköpaineet, pinnallisuus?

Viestiketju osiossa 'Ihmissuhteet' , käynnistäjänä Mimi, 17.02.2016.

1. Mimi Vierailija

Moi!

Mietin tätä yhä pinnallisemmaksi menevää maailmaa. Kuulin radiosta, että 93 % muistaakseni 16-19-vuotiaista nuorista naisista haluaisi muuttaa jotain ulkonäössään.

Yhä nuoremmat tytöt ja pojat/naiset ja miehet kärsivät ulkonäköpaineista, mutta myös kaikenikäisissä on enemmän heitä, jotka kokevat riittävämättömyyttä ulkonäkönsä suhteen.

Koetko riittäväsi puolisollesi/kumppanillesi ulkonäöllisesti, vai onko paineita, jos sinulla ei ole sitä pyöreää peppua, pyöreitä rintoja ja kapeaa vyötäröä?

Tai miehet, onko paineita, jos ei ole sixpackia ja riittävästi lihaksia muuallakin?

Löytyykö vielä miehiä, jotka arvostavat naisten luonnetta ja toisinpäin, löytyykö naisia, jotka arvostavat miehen luonnetta?

Mitä olette mieltä silareista ja korsetin käytöstä? Pitääkö naisen tosiaan miellyttää miestä ja tehdä jos mitä, ollakseen kaunis ja seksikäs? Vai kilpailevatko naiset keskenään?

Onko mitään rajaa, millaisissa vetimissä mennään töihin tai kauppaan?

Kerran kesällä olin kassajonossa ja edessäni oli nainen, jolla näkyi lähes puolet pakaroista lyhyiden shortsien vuoksi, mutta ei siinä kaikki, hänellä oli myös läpinäkyvä pusero, eikä rintsikoita. Tuli vähän myötähäpeäolo. Katselin muualle huomatakseni, että moni mies tuijotti naista aika innoissaan. Tuijotus saattoi olla ikävää joidenkin tuijottavien miesten kumppaneiden mielestä, noin ilmeistä päätellen.

Ahdistaako ketään se, että kesä tulee ja sen mukana yhä vähemmissä vaatteissa kulkevat naiset ja naiset ja miehetkin?

Osaatko ottaa rennosti ja nauttia kesästä, vaikket olisikaan timmissä kunnossa tai kurvikas kuin Jennifer Lopez?

Kuinka paljon teillä tai kumppanillanne on tarve katsella vähäpukeisia tai vartalonmyötäisesti pukeutuvia ihmisiä?

Vihjaileeko kumppanisi, että sinun pitäisi alkaa harrastaa enemmän liikuntaa tai että pitäisi jopa hankkia silarit?

Tällaisia mietteitä päthkähti päähäni. Vähän ihmeissään olen tästä pinnallisuuden määrästä.
    Jospa tästä keskustelun saisi aikaiseksi.

2. Tarpeellista Vierailija

Ainakin olisi tarpeellista tästä keskustella. Oma suhde meni aikoinaan karille just sen vuoksi, että mies 30v katseli muita naisia juuri kesäisin niin, että autolla ajoonkin tuli välillä vaarallisia tilanteita, kun äijän pää kääntyi koko ajan johonkin teinityttöön tai muuhun kaunottareen. Jos ajoin itse, niin hän keskittyi niin satasella tuijoittaan naisia, ettei aina edes kuullut, mitä sanoin tai kysyin. Tuli sitten mittari täyteen sitä miestä ja helppo ero, kun emme vielä asuneet yhdessä. Koin sen naisten katselun vuoksi vähän riittämättömyyttäkin, vaikka itsekin miehiltä katseita ja kehuja sain. Ei mitenkään mukavaa toimintaa kumppania kohtaan tuollainen.

Saahan sitä ihmisiä katsella, mutta se tuijottelu ja pään kääntely kumppanin ollessa paikalla, on vähän liikaa. Nykyään on myös vielä enemmän uskaliasta pukeutumista naisilla, kun kuljetaan "paksut sukkahousut" verhoiltuna talvellakin, eli pepa lähes "paljaana".

3. Kamu Vierailija

Joskus jotkut naiset valittavat, että miehet pitävät heitä pelkkinä seksiobjekteina.

Jotkut naiset tekevät kaikkensa, että miehet pitäisivät heitä pelkkinä seksiobjekteina.

Tiedä siinä sitten, miten pitäisi seksikkäiden naisten kanssa toimia.

Joo, on kai se tietenkin huonoa käytöstä, jos kumppanin läsnäollessa tuijottaa tai kääntyy katsomaan toisia naisia.

4. Mimi Vierailija

Otsikoksi olisi pitänyt laittaa:

Onko kumppanisi pinnallinen?

Ehkä sitten tulisi enemmän keskustelijoita ketjuun.

On totta, mitä Kamu sanoi, että osa naisista pukeutuu saadakseen huomioita. Entä jos haluaa pukeutua vartalonmyötäisiin vaatteisiin, mutta ei halua ylimääräistä tai seksististä huomiota, onko siihen olemassa mitään keinoa? Ehkä se, ettei ole ns. halvan näköinen.

Toivottavasti tähän tärkeään aiheeseen löytyy asiallisia mielipiteitä, kiitos!

5. Hmm.. Vierailija

Mieheni on vähän pinnallinen. Koen sen niin, että minulla ei ole varaa rupsahtaa, tai saattaisi tulla hiljaista makkarin puolella. Tulee siitä vähän paineita, että aina pitää jaksaa pitää itsensä kondiksessa. Mies on myös hyvässä kondiksessa.

En pidä nykyään enää kesästä siksi, että tunnen riittämättömyyttä, vaikka mittani ovatkin mallia tiimalasi, mutta en mä mikään Jlo ole. Mieheni ainoa "vika" on se pinnallisuus naisten ulkonäköön liittyen, siis kovat vaatimukset. Ikä kuitenkin tulee minullakin vastaan joku päivä, joten saas nähdä, vaihtaako hän nuorempaan.

Vasta luin isopeppuisten olevan sekä terveempiä että älykkäämpiä verrattuna normi- tai pienipeppuisiin. En oikein tuota usko. Isopeppuiset varmaan uskovat. :)

6. No pressure Vierailija

Olen 40-vuotias, lyhyt ja pyöreä. Pärstä on ihan tavallinen, takapuoli leveä mutta lättänä ja vyötäröä minulla ei koskaan ole ollutkaan. Rintani ovat isot, mutta eivät mitenkään kauniinmuotoiset ja nekin jo riippuvat. En meikkaa, en esittele tisssejäni, en pukeudu naisellisesti, pidän hiukseni lyhyinä ja usein pörrössä, kun en viitsi niitä laitellakaan. Eli en siis ole mistään suunnasta katsottuna "miesten makuun".

Paisti ehkä sisältäpäin. Ottajista ei koskaan ole ollut pulaa, päinvastoin, välillä niitä saa ihan urakalla töniä pois :) Sekä tuntemattomia että kavereita.

Miksi näin? Miesten itsensä mukaan olen hauska, fiksu ja minulla on suht. hyvä itsetunto -tai ainakin he saavat sen käsityksen. Olen siis tullut siihen tulokseen, että useimmat miehet eivät välitä ulkonäöstä niin paljon, kuin media antaa meidän naisten ymmärtää.

Miksi minä siis itkisin itseni uneen täysin turhasta? En minä edes huolisi miestä, joka katsoo vain ulkomuotoa. Älkää tekään, sisaret.

7. Mimi Vierailija

Hienosti kirjoitit "No pressure". Mahtava homma, että sinulla on noin hyvä itsetunto ja vientiä myös. :) Onnittelut!

Hyvä tietää, etteivät kaikki miehet ole niin ulkonäön perässä, mutta miksi lehdistö antaa naisten niin ymmärtää?

Se raha ja business siihen on syynä. Lehdistö/nettisivustot saavat mainostuloja. Firmoilla kassakoneet kilkattavat, kun naiset raahaavat rahansa kauneushoitoloihin, kuntokeskuksiin, vaate- ja kosmetiikkamyymälöihin, erikoisravinteisiin, jopa plastiikkakirurgeille jne.

Ymmärrän myös nimimerkkiä "Hmm.." Minkäs teet, jos olet hyvän miehen saanut, mutta hänellä on yksi huono ominaisuus, pinnallisuus ja kauniit naiset liikaa silmää miellyttävät. Kyllähän siinä voi vaimolle paineita tulla, mutta ei viitsi eroakaan ottaa, jos mies muuten on hyvä ja parisuhde kunnossa muilta osin. Ei nainen aina rakastumisen huumassa huomaa, että mies on pinnallinen, varsinkin, jos nainen on nätti ja mies häneen tyytyväinen.

Itsellänikin on vähän paineita ulkonäön suhteen tai ehkä paremminkin sen vanhenemisen suhteen. Kukapa sitä haluaisi "rupsahtaa". Jotkut vanhenevat kauniisti, jotkut eivät, vaikka paino ja kunto olisivatkin kohdillaan.

Minunkin mieheni on vähän pinnallinen ja silmä lepää kauniissa, nuorehkoissa naisissa. Voisinpa "karsia" mieheltäni sen ominaisuuden pois, niin olisi elämä helpompaa. Voihan vanhempikin nainen olla kaunis, vaikka uurteita ja valuvikoja vähän onkin. Niitä minulla ei vielä juurikaan ole, mutta häivähdyksiä jo näkyy....

8. suola Vierailija

Mitäpä jos ottaisit asiaan rennon otteen. Anna miehen tuijotella nuoria naisia, siinähän jo vähän kiihottuu. Kun pääsette kotiin, jatka omilla konsteillasi, ja niinpä keräät hedelmät ja lopullisen ilon koko tapahtumasarjasta.

9. Mimi Vierailija

Onneksi mieheni ei tuijottele nuoria naisia, eikä edes niitä nuorehkon näköisiä 30-40 vuotiaita, ainakaan silloin jos olen läsnä. Hän vain pitää kauniista naisista, eikä sanojensa mukaan olisi ottanut vaimokseen sellaista, joka ei silmiä miellyttäisi. Harmi vain, että naisen kauneus yleensä katoaaa vuosien myötä - toivottavasti sisäänpäin... Ei se jatkuvasti huoleta, joskus tulee mieleen.

Itsestään huolehtivat miehethän vain komistuvat vanhetessaan. He kelpaavat hyvin myös Hollywoodissa, toisin kuin vanhemmat naiset, joita ei leffoissa tähtinä enää ulkonäön rupsahtamisen jälkeen näy. Sekin vaikuttaa ihmisten asenteisiin, kun telkussa ja elokuvissa näkyy enimmäkseen vain hehkeitä naisia, mutta miehiä joka ikäluokasta.

Kiitos "suola" ehdotuksesta, mutta koska en ole mieheni kanssa tilanteissa, jossa hän muita naisia tuijottelisi, niin ei tule kerättyä suosittelemiasi hedelmiä naisten tuijotteluihin liittyen. :)

10. Ajankohtaista Vierailija

Hyvä ja ajankohtainen aihe. Pinnallisuus näyttää senkun pahenevan. Sääliksi käy nuoret teinitytöt varsinkin - ovat kovilla. Kovilla ovat varmaan myös keski-ikäiset - vaikea on hyväksyä muuttuvansa.

Aikas vähän vastauksia tässä ketjussa. Avautukaahan - onks tää pinnallinen aika tuonut paineita?

Jaa tämä sivu