Tyttö täyttää ensi kuussa 1½ vuotta. Testaanko kummin kiinnostusta ja pidän pienet kutsut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 4/08
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
4

4/08

Vieras
Tyttö ei ole kummiaan nähnyt tänä vuonna kuin kerran vaikka kumminsa käy paikkakunnallamme viikottain :| Mitäs mieltä olette moisesta? Itse olen yrittänyt ja yrittänyt, aina löytyy syy tapaamisen peruuntumiselle :(

Sellaisia ne jotkut kummit vain on :/ikävä kyllä!
Ensin intona tullaan kummeiksi, mut pidemmän päälle ei edes käydä lasta katsomassa!
Kokemusta on monenlaisista kummeista.

1,5-vuotissynttäreiden pitäminen tuntuisi minusta lahjojen kalastelulta. Ihan tavallinen kahvikutsu on ok, yritä saada puristettua kummilta joku päivämäärä jolloin hän pystyy tulemaan.

En pitäisi kutsuja,ne kun on aina tiettynä päivänä. kysy mieluummin, milloin tulisi käymään. ja jos ei tule,kerro,että "minusta tuntuu,ettei kaikki ole kohdallaan,olenko loukannut sua tai jotain"

Itse en missään testimielessä alkaisi mitään juhlia järjestämään. Ja itse en varmaan olisi edes kiinnostunut menemään minnekään 1½juhliin.. Tuommoset tekemällä tehdyt juhlapäivät ja niiden juhlimiset tuntuvat lähinnä lahjojen kinuamiselta..
Kummi pitää yhteyttä jos haluaa, sinä et sitä voi muuksi muuttaa.

Kyseessä ei olekaan juhlat vaan ihan pienet kutsut, tarjolle kahvia/teetä ja jotakin piirasta. Eikä edes lahjaa tarvita, haluaisin vain kummin osallistuvan tytön elämään.

En jaksa enää kovin kauaa ilmoitella uusia taitoja ja kuulumisia, ellei koskaan ole muuten aikaa. Sähköposteihin en edes saa häneltä vastausta ja soittaessa tulee vain viestii että on kiire. Sanoo soittavansa myöhemmin eikä ole ketaakaan soittanut.

Alkuperäinen kirjoittaja 4/08:
Kyseessä ei olekaan juhlat vaan ihan pienet kutsut, tarjolle kahvia/teetä ja jotakin piirasta. Eikä edes lahjaa tarvita, haluaisin vain kummin osallistuvan tytön elämään.

En jaksa enää kovin kauaa ilmoitella uusia taitoja ja kuulumisia, ellei koskaan ole muuten aikaa. Sähköposteihin en edes saa häneltä vastausta ja soittaessa tulee vain viestii että on kiire. Sanoo soittavansa myöhemmin eikä ole ketaakaan soittanut.

Miksi pitää järjestää puoltoistavuotiskutsut että voi tarjota kahvia kummille?

Alkuperäinen kirjoittaja M:
Sellaisia ne jotkut kummit vain on :/ikävä kyllä!
Ensin intona tullaan kummeiksi, mut pidemmän päälle ei edes käydä lasta katsomassa!
Kokemusta on monenlaisista kummeista.
Kokemusta on monenlaisista kummilapsien vanhemmista. Kovin kiinnostuneita tuntuvat enin osa lapsiensa lahjomisesta olevan.

Ja puolitoistavuotiskutsut, voi hyvää päivää....

Olethan muistanut kummin 27 ja puolivuotispäivät? Oletko kysellyt kummin kuulumisia, jos hänellä on kiireinen elämänvaihe niin siihenhän varmaan on joku syy jonka varmaankin tiedät?

Kirjoitinkin tohon toiseen ketjuun, kun meillä kanssa kummit joita ei kiinnosta yhtään. Olisivat sitten miettineet, että riittääkö aika ja innostus silloin kun pyydettiin.
Ja mä en jaksa aina olla se joka yrittää järkätä tapaamisia ja ne sitten perutaan kummien toimesta yleensä. Ja meillä ovat käyneet viimeksi lapsen syntymäpäivillä puoli vuotta sitten. Vaikka asuvat ihan siedettävän matkan päässä ja omistavat autonkin. Minä olenkin ajatellut antaa olla. Omapa on häpeänsä, olen ainakin yrittänyt.
Kuinka vaikeaa on muuten lisätä lapselle kummeja jälkikäteen ja riittääkö syyksi se ettei kummit käy/pidä yhteyttä lapseen?

Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:

Kun ei muuten tunnu kiinnostavan! Jos tuokaan ei kiinnostaisi niin saisinpahan tietää senkin. Miksi edes haluta kummiksi ellei osallistu? Me odotimme kummien olevan LÄSNÄ useammin kuin kerran-kaksi vuodessa. Harmi että valitsimme jokaisen väärin :|

Niin juuri. Kutsu vaan kummia välillä kylään, ilman mitään kutsuja tms, niin eiköhän hän joskus ehdi. Aivan typerää tuollainen "testailu" että kiinnostaako kummia vai ei, voihan aina olla mahdollista että hänellä tosiaan on kiire ja sitten kun ehtisi niin ei jaksa. Sen ymmärrän kyllä oikein hyvin.

Mun lapsella on parikin kummia, jotka eivät ole kovinkaan kiinnostuneita. En ole tästä huolimatta järjestänyt mitään kissanristiäisiä, jos ei kiinnosta, niin ei kiinnosta. Heidän häpeänsä. Toinen sai ihan vasta ensimmäisen lapsensa, jospa se nyt alkaa pohtia kummiasioita eri näkövinkkelistä kun aiemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kirjoitinkin tohon toiseen ketjuun, kun meillä kanssa kummit joita ei kiinnosta yhtään. Olisivat sitten miettineet, että riittääkö aika ja innostus silloin kun pyydettiin.
Ja mä en jaksa aina olla se joka yrittää järkätä tapaamisia ja ne sitten perutaan kummien toimesta yleensä. Ja meillä ovat käyneet viimeksi lapsen syntymäpäivillä puoli vuotta sitten. Vaikka asuvat ihan siedettävän matkan päässä ja omistavat autonkin. Minä olenkin ajatellut antaa olla. Omapa on häpeänsä, olen ainakin yrittänyt.
Kuinka vaikeaa on muuten lisätä lapselle kummeja jälkikäteen ja riittääkö syyksi se ettei kummit käy/pidä yhteyttä lapseen?

Mitä tai millaista se yhteydenpito sitten pitäisi olla? Tässä lienee se suurin kysymys. Toiset odottavat jatkuvaa, suunnilleen joka toinen päivä osoitettavaa huomiota lapselleen, toisille käy vallan mainiosti se että kummit eivät juuri näyttäydy mutta muistavat lahjoa jouluina ja synttäreinä. Ja sama juttu kummin suunnasta. Odotukset ja toiveet eivät käy yksiin, ja siitä minun mielestäni kumpuaa tämä kitka.

Olethan muistanut kummin 27 ja puolivuotispäivät? Oletko kysellyt kummin kuulumisia, jos hänellä on kiireinen elämänvaihe niin siihenhän varmaan on joku syy jonka varmaankin tiedät?

Aikuisen ihmisen puolikkaita tuskin enää muistellaan, lapsen kohdalla se on hieman eri asia. Ja kyllä muistimme onnitella kummin syntymäpäivänä häntä. Olen kysellyt kuulumisia mutten saa vastauksia. Ehkäpä odottelemme sitten niitä 2v synttäreitä suosiolla ja kutsumme sinne, jos ei tule niin ei tule.

Kun ei muuten tunnu kiinnostavan! Jos tuokaan ei kiinnostaisi niin saisinpahan tietää senkin. Miksi edes haluta kummiksi ellei osallistu? Me odotimme kummien olevan LÄSNÄ useammin kuin kerran-kaksi vuodessa. Harmi että valitsimme jokaisen väärin :|

Jos JOKAINEN kummi tekee oharit niin alkaisin miettiä kuka on se yhdistävä henkilö näissä väleissä joissa ei pidetä yhteyttä....

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja mä en jaksa aina olla se joka yrittää järkätä tapaamisia ja ne sitten perutaan kummien toimesta yleensä.
Minä olenkin ajatellut antaa olla. Omapa on häpeänsä, olen ainakin yrittänyt.
?

Meillä just näin. Mutta minä olen se kummitäti. Aina perutaan tapaamiset (jopa synttärikutsut) lapsen äidin toimesta. Olkoon.

aina se kummiuskaan ei ole helppoa , itsellä on 3 kummilasta ja 2 kummilapseen on hyvät ja lämpimät välit ja yhteen ei, lapsi jo 7vuotias ja ei vaan meillä kemiat kohtaa ja oleminen on epämukavaa jäänyt hänen osaltansa juuri siihen synttäri ja joulupakettiin