vauvalle vettä

  • Viestiketjun aloittaja janoinen
  • Ensimmäinen viesti
H2O
Annan vettä aina liharuoan syömisen yhteydessä ja yleensä aina hörpyn pari syömisen jälkeen niin se putsaa suun. Jos vatsa on kovalla, niin vettä kannattaa antaa, mutta ei ennen syömistä, koska ei kannata sillä vedellä täyttää vatsaa että jaksaa syödä/juoda maitoa normaalisti.

Mulle ainakin neuvolassa neuvottiin, että sitten kun aloittaa lihasoseet, niin voi antaa myös vettä. Ja sitten kun vauva ryömii lattialla/laittaa kaikkea suuhunsa niin ei sitä vettä tarvitse enää keittää.

Meillä ei tuo maito oikein maistu ruoan yhteydessä, joten senkin takia olen antanut vettä nokkamukista/hörpyttämällä, koska pitäähän jotain nestettä kuitenkin olla. Vauva juo kyllä maitoa pullosta/tissistä kun menee päikkäreille tai nukkumaan yöunia, mutta jostain syystä ei kiinteiden yhteydessä se maito oiken maistu.
 
Maha
Alkuperäinen kirjoittaja juuri näin;10657155:
Olen samaa mieltä. Ei niillä rasvattomilla tuotteilla ole juuri mitään merkitystä, vaan elämäntavoilla ja ruokavaliolla ylipäätään. Itse olen lapsena syönyt ihan kaikkea rasvaista ja suorastaan laiha olen ollut. Isä paistoi meille usein leipäpaloja sianrasvassa, joka oli herkkua. Illat leikittiin pihalla, mitä sitä kotona olisi istunut. Kyllä kaikki kalorit tuli kulutettua kun juostiin ympäri pitäjää. Ja nälkäisenä tultiin sitten kotiin. Itse en aio hankkia mitään pelikonsolia lapselleni. Olen aivan ehdoton siinä asiassa, vaikka mieskin siitä purnaa...

Vesiasiasta. Helteillä annoin vauvalle keitettyä vettä vähän, ainakin jos oltiin reissussa eikä pystynyt niin usein imettää. Lehmänmaitoa en kyllä antaisi alle 10 kk ikäiselle ennen kuin on totutettu lehmänmaitotuotteisiin ensin hapanmaitovalmisteilla. Ettei vain mene vauvan vatsa sekaisin. Ihmettelen kyllä tuota neuvoloiden rasvaton maito -suositusta. Mutta nykyään kait sitten on lihavia lapsia, kun vanhemmat tarjoavat sipsejä sun muita eivätkä lapset liiku tarpeeksi. Mielestäni neuvoloiden tulisi panostaa enemmän kokonaisvaltaiseen ohjaukseen lapdsen ruokavalion suhteen, kuin pelkästään suositella rasvattomia tuotteita lapsen painon aisoissa pitämiseksi. Sitäpaitsi kaikki rasvattomat tuotteet sisältävät hurjan määrän lisäaineita! Mieluummin annan puhdasta sokeria ja rasvaa (vähän) kuin hurjan määrän E-koodeja, joiden yhteisvaikutusta lapsen elimistöön ei ole testattu!
Rasvalla lähtee nälkä! Rasvattomia tuotteita saa syödä kunnes mahaa ei saa enään venymään lisää.
 
tirlittan
moi aloin tässä miettimään et mitä kummitodistsessa lukee? Tarkoituksena on tehdä kummeille todistukset ja hieman todistuksen suuntaa näin alustavasti haluaisin kysellä..
 
jessika
vesi vauva lilja houtpasta liljaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa lauran ja joonas ja lilja
 

Yhteistyössä