vauvan eläinallergia

  • Viestiketjun aloittaja sini
  • Ensimmäinen viesti
sini
Löytyykö kokemuksia vauvan eläinallergiasta? olisi kiva kuulla miten on toimittu ja tietääkö joku voiko eläinallergia hävitä iän myötä? meillä 4kk pojalla todettiin juuri kissalle ja koiralle ja meiltä löytyy kotoa molemmat.
 
allergiaa myös
Ethän tosissasi mieti pitäväsi eläimiä jos vauvasi on niille allerginen? Allergia ei takuulla parane ainakaan sillä että joutuu koko ajan alttiiksi aiheuttajalle. Aikuisena voi jo kestää eri tavalla allergiaa aiheuttavia mutta ei vauvana. Siis jos haluat että vauvasi mahdollisesti joskus paranee tai ainakaan ei sairastu astmaan joudut luopumaan lemmikeistäsi. Itse en edes asiaa miettinyt kun jouduimme luopumaan vauvan takia kissastamme ja esikoiselle hankkimastamme koirasta.
 
orvokki
Valitettavasti eläimistä täytyisi luopua, jos vauvalla allergiaa. Jos vauva/lapsi/aikuinen koko ajan altistuu allergeenille, ei allergia ainakaan helpota. Tosin nykyään puhutaan myös siedätyshoidosta, mutta vähän vanhemmille ymmärtääkseni. Allergia voi pahentua, siten että kohta vauvasi voi olla vaikka miten monille eläinpölyille allerginen ja tosiaan riski saada astma on aika suuri. Eikö allergiatestin tekijät neuvoneet tässä asiassa? Mutta tosiaan, tiedän miten kamalaa on luopua lemmikeistä, mutta vielä kamalampaa on, jos vauva sairastaa sen takia, että kodissa on herkistäviä tekijöitä.
 
#
no just,täällä taas noita ""onko eläimet tärkeämpiä kuin lapsesi""tyyppejä löytyy heti..voi,voi...

kyllä oon kuullu et joskus on jollakin mennyt ohi allergia iän myötä,mutta lääkärissä varmaan tietää paremmin mitä kantsis näin alkuun tehä.
 
alkuper.
No sentään oli yksi järkevänkuuloinen.. Kyllä siis luovun eläimistäni jos on ihan pakko mutta karvaiset kaverini ovat yhtä tärkeitä joten muut vaihtoehdot kuin luopuminen täytyy käydä läpi ensin. Onneksi on niin hyvä tilanne että haukku pääsee vanhemmilleni jos ei voi olla kotona. Ajattelin nyt kokeilla pitää sitä paljon pihalla ja mökkikin sille on jos se siellä viihtyisi..kissan yritän opettaa oleskelemaan toisessa huoneessa koska siitä ei hengitystieoireita ole tullut ainakaan vielä .Miten kissan opettaisi, sitä en ole vielä keksinyt. Että muutama keino ehkä kuitenkin löytyy..Vain todella eläinrakas ihminen voi tämän ymmärtää.
 
Silla
Mä olen kyllä samaa mieltä ap:n kanssa, itsellä on 2 koiraa ja kissa...ja kyllä minäkin yrittäisin ensin keksiä jonkun muun ratkaisun kuin eläimistä luopumisen. Riippuu tietysti lapsen allergian laadusta mutta jollei kyse ole pahasta niin kannattaahan se yrittää pitää eläimillä vaikka jonkun oman huoneen, jos mahdollista.
 
ei ymmärrä
Siis vaikka eläimet ovat kuinka rakkaita en ymmärrä miten ne menee lapsen terveyden edelle. En oikeasti miettinyt hetkeäkään kun vauvalla todettiin allergioita etten olisi eläimistä luopunut. Onneksi niille löytyi uudet kodit. Ethän varmaan syötä kalaakaan lapsellesi jos se on sille allerginen. Oikeasti jos haluat, että lapsesi joskus sietää eläimiä on todella tärkeää poistaa allergiaa aiheuttavat ympäristöstä, muuten voi jopa käydä niin ettei lapsi pysty myöhemmin olemaan edes samassa tilassa missä jollain toisella on lemmikki kotona. Tuo toinen huone ei toimi, koska eläinpölyä sekä karvaa kyllä kulkeutuu muualle huoneistoon ihan jo vaatteiden mukana.
 
*
edellisen kanssa täysin samaa mieltä!!en ole mikään eläinvihaaja,itselläni koira ja kissa,mutta jos pienokainen todettais allergiseksi niille,en miettisi hetkeäkään.
ystäväni perhe yritti tätä ns.siedätyshoitoa ja lapsella on nyt astma!tyttö jo 7v.allergia todettiin pari vuotiaana.
ja ei tosiaan auta vaikka lemmikit ovat eri huoneessa!!
ei kannata loukkaantua mielipiteistä,niitähän lähdit kyselemään.
tuntuu varmasti kurjalta luopua eläimistä,mutta lapsen kannalta varmasti paras ratkaisu!
 
alkuper.
Sille joka kysyit vauvan oireilusta. Sillä oli paha atooppinen ihottuma, nyt iho on paremp enkä tiedä johtuuko se erikoismaidosta vai mistä. pojalla on siis myös maitoallergia. muita oireita ovat vatsavaivat erityisesti pulauttelu, kummaa jos ne ovat eläimistä johtuvaa. nyt kokeilemme ilmanpuhdistinta miten se vaikuttaa ja pystyykö koira olemaan kotosalla. kissan kanssa ei näytä olevan ongelmaa.
 
Leenu
Pikkuveljelläni aikoinaan diagnosoitiin koira-allergia ja perheeni koirat lääkäri käski hävittämään. Äitini on erittäin eläinrakas ja hänelle lääkärin sanat oli todella vaikea hyväksyä. Hän siis kävi toisen lääkärin vastaanotolla kuulemassa toisen mielipiteen, koska meillä vanhemmilla sisaruksilla (3 kpl) ei ole ollut mitään allergiaan viittaavaakaan. Toinen lääkäri neuvoi vaihtamaan toisen merkkiseen korvikemaitoon, koska epäili oireiden aiheutuvan juuri maidosta. Maito vaihdettiin, ihottuma hävisi koirat säästyivät ja veljeni on nyt 23-vuotias koirallinen nuorimies. Eläimet vain on aina lääkäreiden mielestä se yleisin oireilun aiheuttaja. Tietysti onhan niitä oikeitakin allergioita, mutta ihan ensimmäisen lääkärin mielipiteeseen en luottaisi ja hävittäisi koiria!!
 
Kata
Meidän tytöllä todettiin koira-allergia n. 8 kuukauden iässä. Mitään muita oireita ei ollut muuta kuin hengitys vaikeutui flunssan yhteydessä. Kerran oli sairaalassa sen takia ja siellä myös allergia löydettiin.
Nyt tyttö 2-vuotias ja koira on edelleen meillä. Ok, ampukaa minut.
Astmahoitajakin sanoi meille, että ei heti ensimmäisenä olisi luopumassa koirasta. Mitään oireita ei koirat aiheuta. Vuoden iästä kahden vuoden ikään ei ollut edes mitään ongelmia flunssien yhteydessä. Sairasti ylipäänsä todella vähän. En tiedä onko auttanut, mutta kävimme homeopaatilla heti sen jälkeen. Ja saimme lääkkeet. Vielä on käymättä hakemassa ns. vahvistavat lääkkeet, koska nuokin ovat auttaneet niin hyvin.

Tiedän kuinka vaikeaa on luopuminen. Ja meilläkin olisi ollut hyvä koti koiralle. Mutta kannattaa ehkä kuitenkin odottaa ja tutkia vaihtoehtoja.
Niin ja meille väitettiin, että kissa aiheuttaa helpommin oireita.
Tsemppiä ja toivottavasti löydätte hyvän ratkaisun!
 
klaudia
pakko kysyä alkuperäiseltä että todettiinko eläinallergia KOKEILLA vai totesiko sen LÄÄKÄRI?
itselläni on lapsesta asti ollut atooppinen ihottuma joka oireileen edelleen aivan valtavasti. lapsena LÄÄKÄRI totesi ilman TESTEJÄ minun olevan eläinallergikko vaikkei perheessämme ollut edes akvaario kaloja. minulla on kotona täällä hetkellä kaksi kissaa ja koira. olin myös töissä 2 vuotta paikassa jossa oli satakunta kissaa ja päivittäin siivosin ja silitin...... ei mitään oireita. myös lapsena minulla oli hamsteri ja kaksi rottaa ja lähes kaikilla ystävilläni eläimiä marsusta kissaan ja koiraan. allergia kokeet otettiin pari vuotta sitten ja ei mitään allergioita löytynyt sen enempään kissoihin, koiriin tai lehmiin. että se siitä minun LÄÄKÄRIN toteamasta eläinallergiasta.
 
huh
pakko kysyä alkuperäiseltä että todettiinko eläinallergia KOKEILLA vai totesiko sen LÄÄKÄRI?
itselläni on lapsesta asti ollut atooppinen ihottuma joka oireileen edelleen aivan valtavasti. lapsena LÄÄKÄRI totesi ilman TESTEJÄ minun olevan eläinallergikko vaikkei perheessämme ollut edes akvaario kaloja. minulla on kotona täällä hetkellä kaksi kissaa ja koira. olin myös töissä 2 vuotta paikassa jossa oli satakunta kissaa ja päivittäin siivosin ja silitin...... ei mitään oireita. myös lapsena minulla oli hamsteri ja kaksi rottaa ja lähes kaikilla ystävilläni eläimiä marsusta kissaan ja koiraan. allergia kokeet otettiin pari vuotta sitten ja ei mitään allergioita löytynyt sen enempään kissoihin, koiriin tai lehmiin. että se siitä minun LÄÄKÄRIN toteamasta eläinallergiasta.


Lääkäri toteaa sulla eläinallergian ja vanhempasi menee ostamaan sulle rottia ja hamstereita ? :D
 
Viimeksi muokattu:
kkllmm
Lääkäri toteaa sulla eläinallergian ja vanhempasi menee ostamaan sulle rottia ja hamstereita ? :D
Niin ja Klaudia kirjoitti: "LÄÄKÄRI totesi ilman TESTEJÄ.." eli luultavasti viittasi siihen, että jotkut lääkärit vaan päältä katsomalla "diagnosoi" allergian aiheuttajan.

Ap tuskin täällä enää hengaa, mutta todellakin lääkäreiden asenteissa on eroja. Tiedän tapauksen jossa vauvalla oli ihottumaa, lääkäri kysyi onko lemmikkejä ja saatuaan myöntävän vastauksen, totesi että "No hankkiutukaa niistä nyt ensin eroon, katsotaan sitten tarkemmin.."

Eli jos lekuri pitää elukoita olentoina, jotka voi tosta vaan varmuuden vuoksi heivata vaikkei ole vielä MITÄÄN NÄYTTÖÄ että kyse on eläinallergiasta (lisäksi nykytiedon mukaan ns. yliherkkyys on eri asia kuin allergia, ja lisäksi vauva-ajan allergia voi mennä itsekseen ohi, tietty vakavilla oireilla ei pidä leikkiä), jotkut vanhemmat uskovat kyselemättä lääkärin auktoriteettia ja hätäpäissään hankkiutuvat turhaan lemmikeistä eroon. Ja jälkikäteen se voi osoittautua täysin turhaksi.

Tietysti on niitäkin vanhempia, jotka itse haluavat elukat pihalle lapsen tultua ja keksivät tekosyyksi "allergioita", mutta se on toinen juttu.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä