vihertävä ja kellertävä valkovuoto

  • Viestiketjun aloittaja hömppis
  • Ensimmäinen viesti
hömppis
elikkä, on ollu jo aika kauan todella runsasta ja vihertävää että kellertävää valkovuotoa. vuoto on monesti todella limamaista, ja pyyhkiessä joskus tulee paperiin ihan kunnon ''klimppi'' tämmöstä limasta valkovuotoa.

gynellä kävin muiden asioiden takia, jolloin sanoi että mulla on hiiva. ja nyt on vimppa hiiva puikko laitettu, silti valkovuoto on ollu samanlaista kun ennenkin. limasta ja vihertävää.

voisko olla että gyne teki väärän diagnoosin, ja se ei oiskaan hiivaa?
 
Vaikea sanoa..
Emättimen tulehdukset:
Hiivasieni, vuoto sakeaa ja kokkareista jopa riisimäistä.
Trikomonas, vuoto pahanhajuista, kellanvihreää ja kuplivaa.
Antrofinen vaginiitti, aiheuttaja estrogeenin väheneminen.
Bakteerivaginoosi, yleisin kierukan käyttäjillä.
Aerobisten bakteerien aiheuttama vaginiitti DIV, kellertävä, hajuton, tuhriva valkovuoto.
Epäspesifit tulehdukset, omat olevat pöpöt siirtyvät väärään paikkaan esim kolibakteeri suolistossa -> emättimeen, pahanhajuinen vuoto (muistuttaa kalaa) vaiva saattaa korjaantua PH-tasapainottavalla kuurilla, pahimmillaan vaatii Flagyl-kuurin.
Veriviirut valkovuodossa, ärtynyt limakalvo vuotaa herkästi.
Kohdunkaulan tulehdus, tavallisin aiheuttaja klamydia sekä muut emätintulehdusta aiheuttavat bakteerit ja virukset. Lisääntynyt valkovuoto, alavatsa- ja ristiselkäkivut sekä yhdynnän jälkeinen niukka verinen vuoto.
Sukupuolitaudit:
Klamydia, epänormaali valkovuoto
Trikomonasvaginiitti, vuoto pahanhajuista, kellanvihreää ja kuplivaa.
Tippuri, lisäätynyt valkovuoto, alavatsakivut.
Tässä vain jotain....
On hyvin vaikea tehdä kotidiagnoosia, kuten huomaatte, koska monissa eri tapauksissa oireet voivat olla hyvinkin samankaltaisia. Niinpä suosittelen, kun mielestänne oireenne ovat jotenkin poikkeuksellisia teille, eli ei normaalia vuotoa, poikkeuksellista kipua, kuumetta jne kannattaa hakeutua naistentautien lääkärille siis gynekologin puheille.
 
vierailija
Hei, pliis te kenellä oli tätä vihertävän kellertävää vuotoa. Mitä se sitten oli? Itselläni on nyt sama tilanne, eikä millään meinaa selvitä mikä minulla on.
 
vierailija
elikkä, on ollu jo aika kauan todella runsasta ja vihertävää että kellertävää valkovuotoa. vuoto on monesti todella limamaista, ja pyyhkiessä joskus tulee paperiin ihan kunnon ''klimppi'' tämmöstä limasta valkovuotoa.

gynellä kävin muiden asioiden takia, jolloin sanoi että mulla on hiiva. ja nyt on vimppa hiiva puikko laitettu, silti valkovuoto on ollu samanlaista kun ennenkin. limasta ja vihertävää.

voisko olla että gyne teki väärän diagnoosin, ja se ei oiskaan hiivaa?
Mitä tämä oli sitten? Mikä auttoi siihen? Minulla sama tilanne nyt.
 

Yhteistyössä