Yasminelle pillerit

  • Viestiketjun aloittaja Matalahormoninen
  • Ensimmäinen viesti
Mamma
Käytetty usemman vuoden, mutta onnekseni tuli vahingossa taukoa ja sitten vasta tajusin, että haluni olivat täysin olemattomat olleet vuosi tolkulla. :D Yritin aloittaa kuitenkin niitä uudestaan ja 3kk katsoin ensin kukkivaa ohtaani ja rintakehääni minkä jälkeen tajusin taas olevani täysi lahna. Nyt jäi vihoviimeisen kerran pois. Näyttäs hormonit sekoilevan ihan urakalla ja kuparikierukkaan siirrytään. Tuossa olis avaamaton 3kk pakkaus Yasminellea, että jos joku rohkenee niin halvalla lähtee. Harmittaa niitä roskiinkaan heittää kun ei ole ihan ilmaisia nappuloita.
 
mikä ihmee karu??
Yasminelleja mätin n. 4 vuotta, ja huomasin aloittaessani ihan saman kuin moni muukin, että RUOKAHALU KASVOI ihan huimasti. Olen syntymähoikka, joten ei muutamien kilojen painonnousu minussa näkynyt juurikaan, paitsi selluliitin roimana lisääntymisenä.

Pahempia oireita oli sitten totaalinen haluttomuus ja masennus, joka meni ihan itsetuhoisuuteen asti. Elämässäni oli kaikki täydellistä, mutta itkin koko ajan kaikkea, pienikin vastoinkäyminen sai minut raivarin partaalle (esim. kaupassa en löytänyt 20-senttistä kun maksoin ostoksia ja sain hullun itkukohtauksen kassajonossa). Olin jo monta kertaa hyppäämässä ikkunasta kun asun viidennessä kerroksessa, pillerit oikeasti pisti nuppini ihan sekaisin! Ei siihen mitään muutakaan syytä ollut. Minulla ei ollut enää kauheasti ystäviä, koska olin apaattinen enkä enää aurinkoinen oma itseni. Vanhoja kavereita ei huvittanut nähdä.

Sitten hokasin että pentele, pakolla johtuu noista tabuista kummat mielialahäiriöni, ja ajattelin kokeeksi lopettaa. Jo kuukauden, parin päästä itkuhepulit alkoi tuntua käsittämättömiltä, tuntui että astuin jonkun kuplan sisältä ulos :) Aurinko paistelee taas.. Mielialat tasaantui ja olen jälleen huumoriveikko joka olin ennen pillereitä, huomaan että ihmiset hakeutuu mielellään seuraani koska muutos mielialassa on oikeasti niin selvä. Nyt ilman pillereitä kohta vuosi, ja sellut takapuolesta häviää, seksi kiinnostaa täysin uudella tavalla (eikä se kortsun kanssa ole yhtään "huonompaa"!) ja parasta kaikessa on tämä puoleensavetävä, iloinen OIKEA minä. :) Menkat on tulleet päivälleen säännöllisesti edelleen, hiuksia on tosin lähtenyt vähän enemmän lopetuksen jälkeen mutta kylläpä noita päässä riittää..

Karu tarina, mutta tosi, ja kirjotin oikeastaan ihan siksi että ihmiset tosissaan miettisi tuota aloittamista :/ Minä olin aloittaessani ihan sinisilmäinen terkkarin ylistyspuheille enkä tajunnut että ne tabut voi melkein viedä multa hengen, niin sekopäiseksi tulin. Eivät siis sopineet mulle, vaikka olihan niissä hyvääkin se ehkäisyn helppus. Tosin kun seksiä ei tee mieli niin ehkäisy onkin 110%... Jos mielialat heittää häränpyllyä niin epäilkää myös pillereitä osasyylliseksi, älkää pelkästään omaa järkeänne!
Mikä ihmeen karu tarina? Tässähän sä vain kehuskelet miten ihana olet, miten olet "syntymähoikka" (mitä lie sekin tarkoittaa, jotain naistenlehtien hapatusta varmaan) miten tukkaa on vaikka muille jakaa ja vielä huumorintajuakin niin että ihmiset vallan hakeutuvat seuraasi.

Niin että mikä ihmeen karu tarina? Iloinen tarinahan toi on. Toisin kuin meillä, joilla ei ole vaihtoehtoa jättää pillereitä pois! (ja kyse ei siis ole ehkäisystä)

Ja btw kysypä keneltä tahansa mieheltä niin seksi ei taatusti ole yhtä hyvää kortsun kanssa kuin paljaaltaan. Usko pois.
 
Viimeksi muokattu:
MA
Alkuperäinen kirjoittaja mikä ihmee karu??;11185622:
Mikä ihmeen karu tarina? Tässähän sä vain kehuskelet miten ihana olet, miten olet "syntymähoikka" (mitä lie sekin tarkoittaa, jotain naistenlehtien hapatusta varmaan) miten tukkaa on vaikka muille jakaa ja vielä huumorintajuakin niin että ihmiset vallan hakeutuvat seuraasi.

Niin että mikä ihmeen karu tarina? Iloinen tarinahan toi on. Toisin kuin meillä, joilla ei ole vaihtoehtoa jättää pillereitä pois! (ja kyse ei siis ole ehkäisystä)

Ja btw kysypä keneltä tahansa mieheltä niin seksi ei taatusti ole yhtä hyvää kortsun kanssa kuin paljaaltaan. Usko pois.

Onpas omituinen kommentti...näyttäs jollain panta olevan vähän tiukalla...semmosia ne sivuoireet oli itelläki! :D

Eikä sitä mieheltä tartte kysyä kun kyllä se seksi ilman kortsua on parempaa naisenkin näkövinkkelistä
 
minna
Toka pillerimerkki menossa, ensin käytin 3kk Diane Novaa mutta meni vaihtoon koska sain siitä hirveästi haittavaikutuksia jotka pahenivat kuukausi kuukaudelta. Nyt käytän yasminellea, aloitin viisi päivää sitten ja nyt tullut jotain mielialan muutoksia, huonovointisuutta, ruokahalun lisääntymistä ja vatsa on myös ollut hieman löysänä :/ mietin tässä että mitä tekisi kun en jaksaisi kärsiä tästä pahoinvoinnista... Onko muilla ollut pahoinvointia, onko se mennyt ohi ajan kuluessa? Useat ovat täällä sanoneet, että kannattaa kokeilla sen 3kk. Sivuvaikutusten pitäisi laantua.... Mutta kesän alussa olisi tärkeitä juhlia, jossa olisi mukavaa olla hyvinvoivana... :s Apua!
 
Miumaumou
Aloitin yasminelle pillerien syönnin toissapäivänä, ja olen nyt kauhulla lukenut näitä teidän kokemuksia täältä. Minulla on erittäin runsaat ja kivuliaat kuukautiset joihin todella toivon nyt apua saavani. Yleensä kuukautisten alkaessa en pysty tekemään yhtään mitään, itkettää ja koskee, liikkuminen koskee ja paikalla oleminen koskee, joskus jopa saatan oksentaa.
Haluaisinkin nyt kysyä, kuinka nopeasti teillä on nämä sivuoireet alkaneet näkyä?
Ainoana sivuoireena hyväksyisin rintojen kasvun, sillä en ole tyytyväinen kroppaani pienien rintojen takia. Suuri takapuoli ja pienet rinnat, ei vaan oo hyvä yhdistelmä.
 
stiinade
Alkuperäinen kirjoittaja mikä ihmee karu??;11185622:
Mikä ihmeen karu tarina? Tässähän sä vain kehuskelet miten ihana olet, miten olet "syntymähoikka" (mitä lie sekin tarkoittaa, jotain naistenlehtien hapatusta varmaan) miten tukkaa on vaikka muille jakaa ja vielä huumorintajuakin niin että ihmiset vallan hakeutuvat seuraasi.

Niin että mikä ihmeen karu tarina? Iloinen tarinahan toi on. Toisin kuin meillä, joilla ei ole vaihtoehtoa jättää pillereitä pois! (ja kyse ei siis ole ehkäisystä)

Ja btw kysypä keneltä tahansa mieheltä niin seksi ei taatusti ole yhtä hyvää kortsun kanssa kuin paljaaltaan. Usko pois.
niin, siis seksiähän ei harrasteta vain miesten miellyttämiseksi. !
jos oma kroppa menee ihan sekaisin hormoneista, niin se on yks hailee, jos miestä hiukan
kondomit ärsyttää.
 
Mimma
Takana yli 2 vuotta Yasminellejä.
Olin hoikka ja oikeestaan aika lauta, nyt on kiloja tullu ainakin +10kg
reisissä ja kyljissä raskausarpia :/ syön ja liikun samanlailla kun ennenkin.
Rinnatkin kasvanu B:stä D:ksi.

Mielialavaihtelut järkyttäviä, itku herkässä ja välillä masentaa ja sekava olo. Puhekkin tulee välillä sekavasti?
Ei siis sovi näköjään kaikille.

Nyt mieheni jätettyä lopetin pillereiden käytön ja oon aivan eri ihminen.
Painokin lähteny taas tippumaan.
 
Mimmuliini
Moi, onko kellään Yasminellen käyttäjällä näkynyt maksa-arvon lievää kohoamista? Pillerithän yleisesti aiheuttaa sitä ja nyt itsellä just epäilyn alla pillerit. Kun ei mitään muutakaan syytä keksi... Kertokaahan kokemuksianne!
 
anonyymi
Aloitin yasminelle pillerien syönnin toissapäivänä, ja olen nyt kauhulla lukenut näitä teidän kokemuksia täältä. Minulla on erittäin runsaat ja kivuliaat kuukautiset joihin todella toivon nyt apua saavani. Yleensä kuukautisten alkaessa en pysty tekemään yhtään mitään, itkettää ja koskee, liikkuminen koskee ja paikalla oleminen koskee, joskus jopa saatan oksentaa.
Haluaisinkin nyt kysyä, kuinka nopeasti teillä on nämä sivuoireet alkaneet näkyä?
Ainoana sivuoireena hyväksyisin rintojen kasvun, sillä en ole tyytyväinen kroppaani pienien rintojen takia. Suuri takapuoli ja pienet rinnat, ei vaan oo hyvä yhdistelmä.
Sama täällä päin.. ja kesäkin on tulossa ja juhlia yms... saa nähdä, mutta testata aion uskaltaa
 
Viimeksi muokattu:
Miia
Yasmine laukaisi mulla alle kaksi viikkoa käytettyäni niitä, kolme vuotta kestäneet, krooniset gynekologiset kivut. Ja ne vielä alunperin määrättiin koviin kuukautiskipuihin.. Myöhemmin moni gyne on ihmetellyt, miksi, kun on kerran tiedossa, että voivat pahentaa kipupotilaan tilannetta.
Joten enpä voi suositella.
 

Yhteistyössä