Yasminelle pillerit

  • Viestiketjun aloittaja Matalahormoninen
  • Ensimmäinen viesti
mazq
Aloitin Yasminellen käytön ja minulla on ollut sivuvaikutuksina myös rintojen arkuutta, sekä vatsakipuja ja pahoinvointia parina päivänä. Pahin on että kuukautiseni ovat kestäneet nyt jo 12pv! Todella ärsyttävää, vaikka vuodot ovatkin niukat, ei ole kauhean mukavaa olla 2 viikkoisia kuukautisia..Parempaa ihoakaan en ole saanut vaikka niin lääkäri lupasi. Odotan jännityksellä ensimmäistä 7 päivän taukoa joka on jo noin 10 pillerin päässä. Kovin iloinen en ole jos saan olla viikon ilman kuukautisia ja sitten ne alkavat taas. Muut sivuvaikutukset ovat lieviä, joten siinä mielessä olen oikein tyytyväinen. Ehkä nämä kuukautisetkin tästä tasantuu?
 
ehkä joskus...
Varmaan kuukautiset tasaantuu, mutta voisiko joku, jolla aluksi oli epäsäännölliset kuukautiset, kertoa kauanko siihen tasaantumiseen meni?
E- pillereitä kuitenkin mainostetaan helppoina, kun tietää, koska kuukautiset tulee, mutta olen syönyt näitä nyt jotain 5 kk ja vieläkin kuukautiset tulee jo ennen taukoa. Kerran söin 2 levyä putkeen, koska en jaksanut jatkuvaa vuotoa, joka tulee, vaikka ei pitäisi. Ärsyttävää. Kuukatiset oli paljon helpommat ennen pillereitä.
 
Marruli
Moi
Olen käyttänyt 6 kuukautta Yasminelle-pillereitä ja sain nyt kuukaudeksi Yasmin-pillereitä. Otin tänään toisen pillerin ja pari tuntia myöhemmin minua oksetti. En tiedä johtuiko se pillereistä vai siitä että olin nälkäinen vai mistä, mutta ainakin oksetti kauheasti ja vähän pyörryttikin. Voikohan se johtua Yasmin-pillereiden isommasta hormonimäärästä?
 
niinapa
Nyt on toinen liuska menossa. Alan vaipua epätoivoon ihan kokonaan. Olen ollut noin 4. luokasta aknesta kärsivä, nyt viimeiset noin puoli vuotta iho on ollut ihan siedettävä. Mutta no miten kävikään kun aloitin pillerit. Iho on alkanut taas kukkia ja saan koko ajan hermoromahduksia ja itken paljon. Rinnat ovat turvonneet mikä tosin ei haittaa. Päänsärkyä ilmenee ja ei ole kyllä kuukautiskipuihin auttaneet mitenkään. Limakalvot on selvästi kuivemmat kuin ennen, välillä muistutan saharan autiomaata vaikka poikaystävän kanssa olisi miten pitkät esileikit ja vaikka miten kiihottaisi. Seksihalut on siis alkaneet mennä kokonaan ja eipä ole tässä vaiheessa oikeastaan ollut mitään hyötyä pillereistä, tämän haluttomuuden ja kuivuuden takia en ole nyt 2 kk poikaystävän kanssa edes seksiä harrastanut . Pitäisikö lopettaa pillereiden syönti, ja onko MITÄÄN hyvää pillerimerkkiä, joka ei aiheuta tätä ihopaskaa ja kuivuutta ja haluttomuutta . En haluaisi lopettaa pillereitä, kondomin kanssa ei ole koskaan tullut mitään muuta kuin ongelmia mutta pillereiden kanssa tuntuu vielä vaikeammalta! :( Tahtoisin nyt jotain hyviä neuvoja tähän, romahdan.
 
pillerin popsija
Mulle yasminelle - pillerit on sopinu tosi hyvin! Aloitin e-pillereiden syönnin reilu vuosi sitten ja ensimmäiseksi antoivat nämä. Ei tietenkään minulla ole mitään vertailun kohdetta, mutta yleisesti tosi hyvät pillerit. Kärsin finneistä vielä puolitoista vuotta sitten, mutta kun sain pillerit niin iho on tosi hyvässä kunnossa, eikä tule edes sitä kiusallista hormoninäppyä :> Että kokeilkaa ihmeessä, te jotka vielä epäröitte.
 
Mat
Minä olen syönyt Yasminelleja nyt kaksi vuotta ja ollut enemmän kuin tyytyväinen!
Alkuun söin puhtaasti kuukautiskipuihin jotka katosivat täysin.
Myös vuodon säännöllisyys ja niukkuus ovat ihania.
Ainoa huon puoli on oma huono muistini :(
Tässä keväällä unohdin viikkoa ennen tauon alkua pillerit viikonlopuksi kotiin ja eiköhän vain vuoto tullut samantien :/
Tämä siis yhden pillerin väliin jäämisestä ja toisen n.6h myöhästymisestä.
Mutta oma vikani oli.
Ehkäisyyn tuo ei onneksi pahemmin vaikuttanut, koska angiinani piti poikaystävän turvallisen etäällä :D

Älkääkä ihmiset valittako kun olette syöneet alle 6kk.
Toisilla se hormooneihin tottuminen vaan vie kauemmin :/
 
minttulinnea
Yasminellet aiheuttivat minulle migreenin. Pää oli kipeä joka päivä pillereiden aloituksen jälkeen. Iho-oireita alkoi ilmaantua. Iho meni siis rikki esim. rintojen alta ja kutisi älyttömästi. Rinnat turposivat ihan kivikoviksi ja kipeiksi. Pillereiden lopettamisen jälkeen rintoihini tuli raskausarvet. Paino nousi ja olo oli turvonnut, maha pömpötti. Raivokohtaukset oli päivittäisiä. Mieliala oli koko ajan negatiivinen ja epätoivoinen. Paikat kuivuivat ja ummetus oli viikottainen vaiva. Myös epämääräisiä säärikipuja alkoi ilmestyä.

Olin juuri mennyt naimisiin ja yhtäkkiä mieheni naama alkoikin ärsyttää... lopetin pillerit kokonaan tajuten etteivät ne minulle sovi. Vaihdoin tähän merkkiin Diane Novasta joka myöskään ei sopinut. Ainut hyvä puoli pillereissä oli se että iho ainakin oli sileä. Muuta hyvää en löytänytkään.
 
jondeepon
ihmettelen täsä vaan et tä on kolmas liuska menossa ja nyt on runsaan viikon tullu ns. läpäisyvuotoo mitä ei aiemmilla kuukausilla ollut. että onkoha tämä normaalia?
 
aloittelija92
eli sain juuri kanssa yasminellet mutta odottelen tässä menkkoja! lääkäri ylisti sitä ettei ole pahoja sivuvaikutuksia ja varsinkaan turvotusta ei pitäisi olla, että saattaa kilon pari paino pudotakkin! nyt kauhulla vaan odottelen että ne sopii. en oo syöny ennen mitään pilleireitä enkä jaksais alkaa vaihteleen kokoajan, mutta kaikki oireethan on aivan henkilökohtaisia.
 
Näinkin
Mulla aiemmin Diane Novat, jotka kuitenkin aiheutti mielialan muutoksia, joten siirryin lapsen syntymän jälkeen Yasmineihin. No, mieliala on pysynyt normaalina, mut välivuotoa on jatkuvasti, mistä DN:n kanssa ei tarvinnut kärsiä koskaan. Käytännössä on mahdotonta syödä kahta liuskaa putkeen, koska vuoto tulee kumminkin. Joten mielelläni vaihtaisin takaisin vanhat pillerit, mut en uskalla koska kaikkein tärkeintä on, että pää pysyy kondiksessa.
 
plääplää
Itse aloitin Yasminelleilla joulukuussa kun ehkäisyneuvolassa suositeltiin lievän akneni takia. Lisäksi luvattiin pillereiden poistavan nestettä. Innoissahan minä olin.
Nyt kuitenkin olen huomannut että itken koko ajan. En nyt ihan tyhjästä, mutta aina kun ajattelen Helsingissä asuvaa poikaystävääni niin meinaa pää seota ja tulee kamala itkupurkaus joka ei meinaa loppua millään. Nyt harkitsen merkin vaihtoa tai ehkä jopa lopettaa nappuloiden popsimisen kokonaan.
 
Shäll
Hei!

Itse olen kokeillut ekoina pillereinäni Cerazette:sin minipillereitä, jotka saivat elimistöni ja kiertoni aikasen sekaisin. Pisin kuukautisvuoto kesti yli kaksi viikkoa! Sen jälkeen en enää jaksanut, kun loppua ei näkynyt. Lopetin pillerit kokonaan. Olin kaksi kuukautta ilman pillereitä. Tänään sain sitten nämä kys. Yasminelle pillerit. Minulla alkoi menkat maanantaina ja vuodan siis edelleen.

Neuvolatäti sanoi että pitää odottaa seuraaviin menkkoihin että voin aloittaa, mutta pakkauksen ohjeessa luki että pillereiden oton voi aloittaa myös 2-5 vuotopäivänä. Jolloin toki niitä pitää popsia seitsemän päivää eka ennenkuin voi harrastaa mitään. Mutta voinko minä siis ottaa nyt jo yhden? Se jäi vähän pohdituttamaan.

tarvitsisin pikaisen vastauksen :)
 
Hunski
Ekaksi vastaan Shällille :D tokihan sinä voit alottaa pillereiden otot kun kerran sulla ois tänään menos neljäs vuotopäivä, ihan niin ku ohjees sanottiinki :)
Oon syöny nyt pari viikkoo näitä Yasminelle pillereitä ja hyviltä on tähän mennes vaikuttanu, tokihan siihen menee pitemmän aikaa ennen ku elimistö alkaa tottumaan nuihin pillereihin. Vielä ei ole pahemmin sivuvaikutuksia ollut. Rinnat on vähän suurentuneet mikä ei ole ongelma xD hyvä vaan ku vähän kasvaa kokoo on niin pienet entuudestaan :D aluks rinnat ja erityisesti nännit ja nännipihat oli arat ja kipeät muttei enää niin paljoa :)
näppylöitä näytöstää naamaan tulevan enemmän mutta ne häviää kunhan keho tottuu uuteen hormonimäärään xD
kun aloitin pillerit heti ekana vuotopäivänä, niin mun menkat tuli normaalisti niin kuin ne yleensä tulee viitisen päivää. Tämän jälkeen mulla alko tulla tiputteluvuotoa. Välillä tuli läpäsyvuotoa jolloin verta tuli enemmän. Ja nyt kun näyttäs pari viikkoo menneen pillereiden alotuksesta niin tiputteluvuoto alkaa olla aika pientä jo. Mutta saisi loppua minusta kokonaan jo, kun kaipaa jo aika paljon helliä hetkiä miehen kanssa ;)
Että halua nää pillerit ei oo ainakaan vieneet xD Ihan yhtä paljon on haluja ellei enemmänkin seksin suhteen :D Ei edes tiputteluvuotoni oo estäny seksiä harrastamasta, vaikka vähän sotkuista olikin, mutta mies ei välittäny niin "maallisista" asioista xD
Mielialan muutoksia ei oo ollu, päätä on välillä särkeny, mutta se on voinu johtua muustakin, kun mulla särkee muutenkin päätä aika useasti. :)
Todella tyytyväinen oon pillereihin tähän mennes, toivottavasti jatkossakin menee näin hyvin. Aluksi vähän pelkäsin et kuin käy näiden kaa, kun lueskelin noita muiden ihmisten huonoja kokemuksia. Mutta tällä hetkellä ei mitään negatiivista sanottavaa oo näistä. :) Loppus vaan tiputteluvuotokin jo niin olisin erittäin tyytyväinen ja pääsisin poikakaverin kimppuun hyvillä mielin ;D
 
mietteliäs
Hei ! Olisin todella iloinen, jos joku osaisi vastata. Olen nyt harkinnut jo jonkin aikaa pillereiden aloittamista ja lääkärilläkäynti onkin pian edessä. Mietin tässä vain, että kuinka kauan pillereitä täytyy syödä, että se myös alkaa ehkäisemään? Vai onko ehkäisyteho käynnissä jo heti ensimmäisestä pilleristä lähtien?

Kiitos jo etukäteen:)
 
Hunski
Ehkäisyteho alkaa jo ensimmäisestä pilleristä jos aloitat pillerien oton menkkojesi ensimmäisenä vuotopäivänä. Pillerit voi aloittaa myös 2-5 vuotopäivänä mutta silloin kannattaa käyttää muutakin ehkäisymenetelmää kuten kondomia 7 päivän ajan. :)
 
Lämpöilyä?
Onko kenelläkään Yasminet aiheuttaneet lämpöilyä ja kovia alavatsakipuja? Minulla jo toisen kerran käy lyhyen ajan sisällä näin, että viikko liuskan aloittamisen jälkeen alkaa kovat alavatsakivut, nousee kuume päiväksi ja alkaa uusi vuoto. Lääkärille menen vaihtamaan pillerimerkkiä kunhan ehdin. Mut ois kiva kuulla muidenkin kokemuksia.
 
Lämpöilyä
En mitenkään ehdi lukea koko ketjua, joten jos tää on tullut jo esille niin pahoittelen; mutta onko kenelläkään myöskään Yasminet pettäneet?
Olen ollut kaksi kertaa elämäni aikana raskaana, ja molemmilla kerroilla olen tiennyt raskauden alkaneen juuri siitä, että lämpö on noussut ja pieni vuoto alkanut. Sen jälkeen vatsassa on ollut samanlainen lämmön ja paineen tuntu kuin mitä juuri nyt. En ehtinyt tätä viikolla miettiä, kunnes viime yönä heräsin tajutessani, että täähän on tuttu tunne....!
Nyt vaan TOIVON että pillerit ei ole pettäneet (jokaisen olen ottanut) ja tämä on joku hormonihärö. Mut tuun hulluksi näitten pillereitten kanssa!! Mikä järki koko ehkäisyssä jos aiheuttaa raskauden kaltaisia oireita....:(
 
iipuuu
Mulla oli aluksi kans tiputteluvuotoa koko ensimmäisen liuskan minkä oon nyt syöny. Nyt kun alko sit taukoviikko niin mun menkat on aivan järkkyttävän runsaat! 2-3 tunnin välein saa rampata vessassa..onko muilla ollu tällästä ongelmaa? Tää on aivan hirveetä. Lääkäri kyllä sanoi, että jos tipputteluvuotoa jatkuu vielä toisenkin liuskan aikan niin merkki vaihtuu yasmineen. Kyllä taitaa mennä vaihtoon nimittäin en mä kyllä tällästä tulvimistakaan kestä! Koko ajan kamala paniikki siitä, että onkohan jo vuotanut yli. Lisäks mulla kyllä kuukautiskivut paheni aloitettuani pillerit. Ja välillä tulee muutenki omituisia kiputuntemuksia vatsaan. Muita sivuvaikutuksia en kyllä ole huomannut, paitsi ehkä pientä mielialojen vaihtelua..välillä saatan kihahtaa tosi helposti:D
 
_Itkuinen_
Aloitin Yasminellet joulukuussa aluksi ei mitään erikoista nyt pari kuukautta sitten menkat alkoi tulla miten sattuu itku on irronnut todella helposti aina mutta nyt vielä helpommin, ei se ihan normaalia ole että kun katsoo piirrettyjä ja jotain surullista tapahtuu että alkaa itkemään!! Vaihdoin Merciloneista Yasminelleen sen takia että menkka kivut olisi lievemmät ja lisäksi mulla tuli niistä kamala päänsärky! Huomenna gynekologille laittamaan yasminellet vaihtoon!!

 
Shäll
Hei taas!

Samaisia pillereitä olen nyt syömässä toista liuskaa. Ja nyt sitten näkyy muutoksia minun mielialassani. Olen erittäin masentunut, ja kun olen yksin.
Itken vain kaikenaikaa ja nukun.. Ja huvittaisi tehdä kaikenlaista,
mutta ei kertakaikkiaan jaksa eikä innosta.

Tämä on ihan hirveää.. Viime yönäkin heräsin ja olin ihan sekaisin.
Poikaystävä eniten tästä kärsii kun siihen kohdistuu aika paljon
sitten näitä simputus kohtauksia.. :/
Ja se kun heti vaistoaa jos kaikki ei ole kunnossa..
Hän tietää kyllä että ne johtuvat pillereistä, mutta käski lopettaa kokonaan kys.
pillerit..

Mitä mieltä te tästä olette, odotanko että hormoonit asettuvat tasapainoon.
Vai vaihdanko suosista pillereitä.?
 
Hunski
Alkuperäinen kirjoittaja Shäll:
Hei taas!

Samaisia pillereitä olen nyt syömässä toista liuskaa. Ja nyt sitten näkyy muutoksia minun mielialassani. Olen erittäin masentunut, ja kun olen yksin.
Itken vain kaikenaikaa ja nukun.. Ja huvittaisi tehdä kaikenlaista,
mutta ei kertakaikkiaan jaksa eikä innosta.

Tämä on ihan hirveää.. Viime yönäkin heräsin ja olin ihan sekaisin.
Poikaystävä eniten tästä kärsii kun siihen kohdistuu aika paljon
sitten näitä simputus kohtauksia.. :/
Ja se kun heti vaistoaa jos kaikki ei ole kunnossa..
Hän tietää kyllä että ne johtuvat pillereistä, mutta käski lopettaa kokonaan kys.
pillerit..

Mitä mieltä te tästä olette, odotanko että hormoonit asettuvat tasapainoon.
Vai vaihdanko suosista pillereitä.?
Kannattaa varmaan kysyä mielipidettä lääkäriltä tai neuvolalta. Ne osaa varmaan paremmin arvioida sun kanssa onko kyseisiä pillereitä järkeä jatkaa vai kannattaisiko vaihtaa toisiin. Mutta tunnostaa ettei niitä varmaankaan kannata jatkaa jos siitä on enemmän haittaa kuin hyötyä.
Ei osaa ennustaa että tasaantuisiko sun hormonit kolmannella liuskalla. Mutta voihan sitä kokeilla sen kolme kuukautta ja katsoo onko mielialan lasku hävinnyt vai paheneeko. Parhaiten sinä itse tiedät ja tunnet tilanteen :)
 
Shäll
Alkuperäinen kirjoittaja Hunski:
Alkuperäinen kirjoittaja Shäll:
Hei taas!

Samaisia pillereitä olen nyt syömässä toista liuskaa. Ja nyt sitten näkyy muutoksia minun mielialassani. Olen erittäin masentunut, ja kun olen yksin.
Itken vain kaikenaikaa ja nukun.. Ja huvittaisi tehdä kaikenlaista,
mutta ei kertakaikkiaan jaksa eikä innosta.

Tämä on ihan hirveää.. Viime yönäkin heräsin ja olin ihan sekaisin.
Poikaystävä eniten tästä kärsii kun siihen kohdistuu aika paljon
sitten näitä simputus kohtauksia.. :/
Ja se kun heti vaistoaa jos kaikki ei ole kunnossa..
Hän tietää kyllä että ne johtuvat pillereistä, mutta käski lopettaa kokonaan kys.
pillerit..

Mitä mieltä te tästä olette, odotanko että hormoonit asettuvat tasapainoon.
Vai vaihdanko suosista pillereitä.?
Kannattaa varmaan kysyä mielipidettä lääkäriltä tai neuvolalta. Ne osaa varmaan paremmin arvioida sun kanssa onko kyseisiä pillereitä järkeä jatkaa vai kannattaisiko vaihtaa toisiin. Mutta tunnostaa ettei niitä varmaankaan kannata jatkaa jos siitä on enemmän haittaa kuin hyötyä.
Ei osaa ennustaa että tasaantuisiko sun hormonit kolmannella liuskalla. Mutta voihan sitä kokeilla sen kolme kuukautta ja katsoo onko mielialan lasku hävinnyt vai paheneeko. Parhaiten sinä itse tiedät ja tunnet tilanteen :)



Joo, puhuinkin kyseisistä pillereistä kaverini kanssa joka käyttää kys. samoja pillereitä.
Hänellä itselläänkin oli ollut kolme kuukautta mielialan vaihtelua paljon.
Ja hän kävi lääkärillä tuolloin. Lääkäti neuvoi vain syömään niitä, sillä ne ovat lievimpiä pillereitä.
Ja siinä menee tovi ennenkuin hormoonit tasaantuvat.

Eli olen jatkanut syömistä ja poikaystäväkin on luvannut ymmärtää ja kestää :)
En kuitenkaan muuten viitsi vaihtaa, kun muunlaisia sivu vaikutuksia ei ole ollut :)

 
vattuska
Heip, olen pari päivää sitten aloittanut Yasminellejen syönnin runsaiden ja kivuliaiden menkkojen takia. Aikaisemmin en ole pillereitä syönyt. Aika rankasti ovat vaikuttaneet, ensimmäisen pillerin jälkeen ei kauaa mennyt, kun alkoi vatsassa tuntua ja oksetti, yleensäkin huono olo. Eilen illemmalla otin toisen, vähän aikataulusta myöhässä. Taas meni ehkä reilu tunti, jos sitäkään, ja kivut ja huono olo alkoi taas. Lisäksi ollut itku tosi herkässä. Soitin äidilleni joskus yhden jälkeen yöllä, että tuntuu tosi pahalta. Itkin ihan syyttä, ja iski väsymys. Saimme puhelun jossain vaiheessa lopetettua, ja kävin hampaat pesemmässä. Kun tulin huoneeseeni takaisin, ei väsyttänyt ollenkaan. Tulin tänään äitini luokse, joten rupesin illalla pakkaamaan vaatteita yms. kassiin hirveällä vimmalla. Siivosin huonettani ja laittelin julisteita seinälle. Siinä vaiheessa kun en enää yltänytkään korkeammalle, lopetin ja kävin nukkumaan. Ei siinä kyllä hirveän kauaa mennyt, kun nukahdin. Joka tapauksessa mieliala keikkunut laidalta toiseen.
Minulla on yleensäkin ollut maha sekaisin menkkojen aikana. En tiedä, äitini sanoi että reagoin aika vahvasti.
Pitäisikö kokeilla jotain muuta? Varmaan syön liuskan loppuun.
Olen 15-vuotias. Kiitos jos joku vaivautuu vastaamaan! :)
 
Anonyymi :-)
Käytin itse Yasminelleja nyt puoli vuotta. Täytyy kyllä tässä vuodattaa, että ei ole ollut ruusuilla tanssimista! Verenpaineriskin vuoksi vaihdoin hyvistä Harmoneteista ensin Cerazetteihin. Nämä minipillerit pistivät pakan aivan sekaisin. Tämän jälkeen vaihdoin Yasminelleihin. Aluksi en huomannut suurempia sivuvaikutuksia, ehkä pientä turvonneisuutta. Näin puolen vuoden jälkeen olen kuitenkin huomannut, että olen lihonut todellakin! Ja tämä ei ole laiskuutta - Olen liikkunut enemmän kuin koskaan eläessäni ja syönytkin terveellisemmin. Ajattelin lihomisen ensin olevan normaalia, kyllähän sitä ihminen voi ja saa lihoa välillä, mutta nyt tuli mitta täyteen! :) En kyllä suosittele näitä matalahormonisia Yasminelleja, alkaa vaan masentaa ku lihoo niin paljon. Myös eräs ystäväni käyttää kyseisiä pillereitä ja samat jutut vaivaa. Taidan itse ainakin vaihtaa. Mutta, tämä kaikki on kovin henkilökohtaista, joten Yasminellet voivat toki sopia esim. juuri sinulle :) Ja sinä 15-vuotias, ei kannata itku kurkussa mitään syödä. Eihän sitä kannata päänsärystäkään kärsiä, jos buranaa löytyy viereisestä kaapista. Ei kannata tehdä sellaista, joka ei sovi itselle tai tunnu hyvältä! Elämä hymyilee vähän enemmän, kun suhtautuu positiivisesti ja terveellä järjellä:)
 

Yhteistyössä